Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiva pikku perheen lomamatka. Teini laahustaa musta huppari päällä ja nurisee että kuuma ja tylsää ja kaikki ihan pas"aa

Vierailija
25.07.2025 |

Olemme siis  Helsingissä ja  tarkoitus käydä ainakin Heurekassa ja Lintsillä.

Nyt tuo 15veen narina  on tarttunut myös 8vee pikkusisarukseen joka toistelee iloisena miten pa""a kaikki on.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mitä perheonnea. Onneksi älysin olla lisääntymättä, vaikka hyvä kotikasvatus olikin. Teillä se on huono,kun vanhempien kunnioitus on nolla.

Oletko jo unohtanut miten SINÄ käyttäydyit 15-vuotiaana? Olisivatpa vanhempasikiin älynneet olla lisääntymättä.

Minä olin silloin kesätöissä.

Koko kesän? 

Vierailija
42/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin juuri kotonaan asuvasta 24-vuotiaasta opiskelijapojasta joka pakotettiin lähtemään äitinsä ja isänsä kanssa Pori Jazzille ja mökötti koko ajan.

Mitä? Ei noin saa toimia, siis ne vanhemmat. 

Kulkivatko käsi kädessä, en osta tuota tarinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo ihan sysipsk reissu ja vielä tuo kaikki "hupi" näin paahtavan kuumalla. Teinihän on vain raatorehellinen. Minäkin, täti-ihminen, inhoaisin tuota. 

Vierailija
44/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olette ne kasvattaneet.

Niin näemmä joku sinutkin. 

Vierailija
45/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mitä perheonnea. Onneksi älysin olla lisääntymättä, vaikka hyvä kotikasvatus olikin. Teillä se on huono,kun vanhempien kunnioitus on nolla.

Oletko jo unohtanut miten SINÄ käyttäydyit 15-vuotiaana? Olisivatpa vanhempasikiin älynneet olla lisääntymättä.

Koko kesän? 

60-luvilla 3 kk:n kesälomasta 2 1/2 kk, silloin se oli yleistä.

Vierailija
46/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei toimi noi perhematkat. Itse totesin, kun poika oli 13 v ja tytär 10v, että ei enää yhteisiä matkoja hetkeen. Tai tein reissut niin, että kummallakin oli kaveri mukana tai sitten menin erikseen kumpasenkin kanssa. 

Meillä toimi matkat vielä ton ikäisenä. Itseasiassa yhdessä reissaaminen tyssäsi vasta koronaan ja poika olin silloin lukion ekalla.

Teineillä voi alkaa murrosikä kovin eri aikaan. Osalla on jo 12-vuotiaana teinimyrskyt päällä ja osalla vasta lukioiässä. 

Vierailija
47/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan kuuluu murrosikään. Koita kestää ja ymmärtää lastasi.

Vierailija
48/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei toimi noi perhematkat. Itse totesin, kun poika oli 13 v ja tytär 10v, että ei enää yhteisiä matkoja hetkeen. Tai tein reissut niin, että kummallakin oli kaveri mukana tai sitten menin erikseen kumpasenkin kanssa. 

Meillä toimi matkat vielä ton ikäisenä. Itseasiassa yhdessä reissaaminen tyssäsi vasta koronaan ja poika olin silloin lukion ekalla.

Teineillä voi alkaa murrosikä kovin eri aikaan. Osalla on jo 12-vuotiaana teinimyrskyt päällä ja osalla vasta lukioiässä. 

Joillakin ei ole lainkaan.

Vierailija
49/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen hankalan vaiheen pitänyt olla ohi parissa vuodessa, ja sen jälkeen lapsiperhe-elämä yhtä iloa ja riemua? Vai mitä olette veloille toitottaneet?

Oletko siis itse esimerkki ex-nuoresta, jonka hankala vaihe ei koskaan loppunut?

Vierailija
50/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko kesän? 

60-luvilla 3 kk:n kesälomasta 2 1/2 kk, silloin se oli yleistä.

Liittyy nykyhetkeen miten?

Vierailija
51/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen hankalan vaiheen pitänyt olla ohi parissa vuodessa, ja sen jälkeen lapsiperhe-elämä yhtä iloa ja riemua? Vai mitä olette veloille toitottaneet?

Oletko siis itse esimerkki ex-nuoresta, jonka hankala vaihe ei koskaan loppunut?

No mulla nelikymppiselle ei vielä ole teini-iän nk. kapinavaihe alkanut, ehkä se on sitten vielä tulossa. Uhmaikä oli kuulemma kauhea. Vanhempien kanssa matkustettiin lapsesta parikymppiseksi asti paljonkin, aina oli hienoja reissuja.

Vierailija
52/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on niitä ylisuorittajia, nörttejä ja hikipinkoja. Aikuisena sitten voi oireilla senkin edestä, anoreksia, mt-ongelmia, inceleitä ym.

Vierailija
53/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolison isä oli sen verran autoritäärinen, että puolison teinimyrskyt alkoivat vasta kotoa poimuuton (poispääsyn) jälkeen. Siellä sitten oli tyrskyinen yliopiston ensimmäinen vuosi. 

Meillä on teini saanut sitten tyrskytä jo kotona. 

Vierailija
54/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä 5 eri-ikäistä lasta, 2vanhinta teiniä, sitten pari alakoululaista ja taapero. Keväällä jo mietitään kesää ja jutellaan mitä kukakin odottaa lomalta. Jostain syystä teinit tykkää mökkeillä(itse en välittäisi😅) joten pari kertaa kesässä on käyty siellä. Yksi huvipuistoreissu tehtiin koko porukalla kun kaikki halusi sinne. Muuten on sitten noitten koululaisten/taaperon kanssa käyty laivalla ja kotieläinpihalla yms. Teinit on siitä hyviä, että pärjäävät sen yön pari keskenään. Säännöt on mitä pitää noudattaa ja tietävät, että jos jotain tulee siitä seuraa ettei kotiin jäädä vaan saavat kulkea mukana. Ei se sen kummenpaa ole.

Vierailija
55/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on niitä ylisuorittajia, nörttejä ja hikipinkoja. Aikuisena sitten voi oireilla senkin edestä, anoreksia, mt-ongelmia, inceleitä ym.

Meillä oli teinihirmu, jonka peruskoulun ka. oli 9,5 ja käytös 9. Kotona sitten tyrskysikin sen edestä.

Lukioiässä diagnosoitiin ADHD. 

Vierailija
56/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää Heureka ja Lintsi käymättä, realiteettiterapiaa.

Kyllä meillä mennään nurinasta huolimatta, ei tässä lapsien pillin mukaan hypitä. Ei se narina pitkään jatkukaan sitten lopulta.

Vierailija
57/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää Heureka ja Lintsi käymättä, realiteettiterapiaa.

Kyllä meillä mennään nurinasta huolimatta, ei tässä lapsien pillin mukaan hypitä. Ei se narina pitkään jatkukaan sitten lopulta.

Ja seuraava reissu sitten pohditaan etukäteen vähän toisentyyppinen. Noin isolla ikäerolla ei ole välttämättä samat kiinnostuksen kohteet.

Vierailija
58/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelepa millainen sinä itse olit teininä. Äidin ja isin päivänpaiste?

En ainakaan marissut ja soittanut suutani lomareissuilla enkä kotonakaan, sen verran hyvin minut on kasvatettu. Mutta eihän nykyteinejä ole kasvatettu.

Vierailija
59/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin juuri kotonaan asuvasta 24-vuotiaasta opiskelijapojasta joka pakotettiin lähtemään äitinsä ja isänsä kanssa Pori Jazzille ja mökötti koko ajan.

Mitä? Ei noin saa toimia, siis ne vanhemmat. 

Kulkivatko käsi kädessä, en osta tuota tarinaa.

Osa vanhemmista käy festareilla aikuisten lastensa kanssa esim. Tuskassa. Mutta tuo Porin Jazz... keski-ikäisten kokoontumisajot. 

Vierailija
60/133 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 15 veen kanssa just tuollaista. Aiemmin iloinen vesipeto murjotti hiekkarannan lomamökissä koko viikon. Tänä kesänä 17-vuotias oli innolla mukana kylpylälomalla. Aika aikaansa kutakin. Tsemppiä!