Kiva pikku perheen lomamatka. Teini laahustaa musta huppari päällä ja nurisee että kuuma ja tylsää ja kaikki ihan pas"aa
Olemme siis Helsingissä ja tarkoitus käydä ainakin Heurekassa ja Lintsillä.
Nyt tuo 15veen narina on tarttunut myös 8vee pikkusisarukseen joka toistelee iloisena miten pa""a kaikki on.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen hankalan vaiheen pitänyt olla ohi parissa vuodessa, ja sen jälkeen lapsiperhe-elämä yhtä iloa ja riemua? Vai mitä olette veloille toitottaneet?
Oletko siis itse esimerkki ex-nuoresta, jonka hankala vaihe ei koskaan loppunut?
No mulla nelikymppiselle ei vielä ole teini-iän nk. kapinavaihe alkanut, ehkä se on sitten vielä tulossa. Uhmaikä oli kuulemma kauhea. Vanhempien kanssa matkustettiin lapsesta parikymppiseksi asti paljonkin, aina oli hienoja reissuja.
Oletko tuo, jolta kysyin? Puhut mukavista ajoista perheesi kanssa ja sitten kuitenkin väität, että lapsiperhe-elämää ei saa väittää mukavaksi, koska se on valheellista toitottamista?
Vierailija kirjoitti:
Angstinen teini on parempi jättää kotiin kun muu perhe lomailee. Ihan turha raahata hapanta hupparisälliä mukana mihinkään. Tuokaa sille tuliaisiksi uusi musta teeppari, niin se on ihan tyytyväinen.
Sanottiinko jossakin, että oli sälli. Mutta noin yleisesti tuota se taitaa olla, kun maalaiset päälaupunkiseudulle. Heureka on Vantaalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin juuri kotonaan asuvasta 24-vuotiaasta opiskelijapojasta joka pakotettiin lähtemään äitinsä ja isänsä kanssa Pori Jazzille ja mökötti koko ajan.
Luulen, että jos 24 vuotiaalle isä ja äiti tarjoaa muutaman tuopin tai lonkeron, niin alkaa jazzaamaan.
Anna remelin paukkua kunnolla. Solkipäällä paljaalle,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sen hankalan vaiheen pitänyt olla ohi parissa vuodessa, ja sen jälkeen lapsiperhe-elämä yhtä iloa ja riemua? Vai mitä olette veloille toitottaneet?
Oletko siis itse esimerkki ex-nuoresta, jonka hankala vaihe ei koskaan loppunut?
No mulla nelikymppiselle ei vielä ole teini-iän nk. kapinavaihe alkanut, ehkä se on sitten vielä tulossa. Uhmaikä oli kuulemma kauhea. Vanhempien kanssa matkustettiin lapsesta parikymppiseksi asti paljonkin, aina oli hienoja reissuja.
Sama täällä. Matkustelin tyytyväisenä kesälomareissut vanhempien parikymppiseksi. En olisi teininä kapinoinut perheen kesälomareissuista vaan ne oli kesän kohokohta.
Remmiä perseelle ja puhelimet ym pois jos ei ala arvostamaan.
Tällaista se on. Usein ainakin joku teineistä tai esiteineistä narisee miten haluaisi olla jossain muualla. Kiva yrittää viettää omaa lomaa tuollaisten kanssa ja yrittää pitää mieliala korkealla.!
Menkää hengailemaan päärautatieasemalle, Puotilan ostoskeskukseen, piritorille ja iltakävelylle vielä Kaisaniemen puistoon. Teini ja pikkusisarus saavat paskansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelepa millainen sinä itse olit teininä. Äidin ja isin päivänpaiste?
En ainakaan marissut ja soittanut suutani lomareissuilla enkä kotonakaan, sen verran hyvin minut on kasvatettu. Mutta eihän nykyteinejä ole kasvatettu.
Minä soitin suutani teininä. Ja nyt meillä on soitettu suuta jo toisessa polvessa 🤣
Yritän muistella omaa teiniaikaani ja pysyä rauhallisena 😌
Meillä ei ole teinit soittaneet suutaan. Tai no, on toki kokeilleet, mutta vanhemman tehtävä on edelleen kasvattaa eikä pysyä rauhallisena. Todella vahingollista. Kohta tuon ikäiset ovat työelämässä ja tottuneet, että vaikka mitä sanovat, niin vastapuoli pysyy rauhallisena? Joo kyllä, mua tuo sun viimeinen lause trikkeröi. Omien lisäksi olen ollut tekemisissä laitos nuorten kanssa ja siellä on yleinen ongelma, kun kasvattavat aikuiset ovat ammattilaisia ja kohtaavat kaikki nuorten tunteet ammattimaisesti kylmän viileästi ilman tunnetta. Tunne kuuluu normaaliin vuorovaikutukseen. Ja teinin ei kuulu pilata koko perheen lomaa. Ei ole pakko tykätä kaikesta, mutta käyttäytyä pitää.
Hienostipa oot lapsesi kasvattanu, nauti ny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tuo, jolta kysyin? Puhut mukavista ajoista perheesi kanssa ja sitten kuitenkin väität, että lapsiperhe-elämää ei saa väittää mukavaksi, koska se on valheellista toitottamista?
Ei, en ole. Mulla ei kyllä ole lapsia, mutta se on ihan eri asia. Viestini oli lähinnä, että eivät kaikki teinit ole vaikeita. Tässä miehen (samanlainen) kanssa kauhulla odotellaan järkyttävää viidenkympinkriisiä jos sellainen on tullakseen.
1) miksi hankit lapsia
2) opettele käyttämään ehkäisyä
3) kaikki tieto vanhemmuuden ongelmista löytyy googlesta joten käytä googlea
Hän on kuitenkin perheen mukana, onhan sekin jo jotain.
ja varmaan joku kausi joka menee ohi. Teininä tunteet on niin kokonaisvaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ei toimi noi perhematkat. Itse totesin, kun poika oli 13 v ja tytär 10v, että ei enää yhteisiä matkoja hetkeen. Tai tein reissut niin, että kummallakin oli kaveri mukana tai sitten menin erikseen kumpasenkin kanssa.
Meillä toimi matkat vielä ton ikäisenä. Itseasiassa yhdessä reissaaminen tyssäsi vasta koronaan ja poika olin silloin lukion ekalla.
Teineillä voi alkaa murrosikä kovin eri aikaan. Osalla on jo 12-vuotiaana teinimyrskyt päällä ja osalla vasta lukioiässä.
Joillakin ei ole lainkaan.
Ne on niitä ylisuorittajia, nörttejä ja hikipinkoja. Aikuisena sitten voi oireilla senkin edestä, anoreksia, mt-ongelmia, inceleitä ym.
Juuri näin. Miehissä ne on niitä keiden avioliitot kaatuvat, kun eivät osaa sanoa äiteellensä ei ja keiden äidit edelleen päsmäröivät aikuisten poikiensa elämässä. Teini-iän veemäisyyden tarkoitus ei ole ainoastaan erottaa teiniä omaksi persoonakseen vanhemmistaan, vaan myös luoda tervettä etäisyyttä vanhemman näkökulmasta vanhemman ja lapsen välille. Näin lapsi pääsee aidosti vapaasti kokeilemaan siipiään.
Vierailija kirjoitti:
1) miksi hankit lapsia
2) opettele käyttämään ehkäisyä
3) kaikki tieto vanhemmuuden ongelmista löytyy googlesta joten käytä googlea
Koska lapset ovat pääsääntöisesti elämän suurin täyttymys? Heittäydythän sinäkin välittömästi työttömäksi, jos mikään asia pännii sinua työelämässä? Kyllähän aikaiset aamut ja ruuhka olivat ennalta tiedossa?
Ihmeellisiä teinejä teillä, jos huvipuistot ei kiinnosta. Itse olen niistä aina tykännyt, ja teininä olin vihdoin tarpeeksi pitkä kaikkiin laitteisiinkin. Ehkä se piti mielenkiintoa yllä. Eipä mulla kyllä mitään pahoja angstivaiheita ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelepa millainen sinä itse olit teininä. Äidin ja isin päivänpaiste?
En ainakaan marissut ja soittanut suutani lomareissuilla enkä kotonakaan, sen verran hyvin minut on kasvatettu. Mutta eihän nykyteinejä ole kasvatettu.
Minä soitin suutani teininä. Ja nyt meillä on soitettu suuta jo toisessa polvessa 🤣
Meillä ei ole teinit soittaneet suutaan. Tai no, on toki kokeilleet, mutta vanhemman tehtävä on edelleen kasvatt
Ei se, että teini saa olla pahalla päällä ja sanoakin sen, tarkoita että teiniä ei ole kasvatettu. Sekä minut itse, että lapseni on kyllä kasvatettu, mutta ei ole tarvinnut olla koko ajan hyvällä päällä. Teinin pahat päivät ovat saaneet näkyä.
Nyt teini on jo nuori aikuinen ja opiskelee yliopistossa kuten minäkin aikoinaan. Teinin käytösnumro oli yläkoulussa 9 ka. 9,5.
Puolison lapsuuden kodissa lasten piti olla hiljaa. Ainoa joka sai olla kiukkuinen oli heidän isänsä. Puoliso ei ole halunnut sellaista kasvatusta meidän kotiimme. Ei se teinivaihe ikuisuuksia kestä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä teinejä teillä, jos huvipuistot ei kiinnosta. Itse olen niistä aina tykännyt, ja teininä olin vihdoin tarpeeksi pitkä kaikkiin laitteisiinkin. Ehkä se piti mielenkiintoa yllä. Eipä mulla kyllä mitään pahoja angstivaiheita ollutkaan.
Niin, KAIKKI teinit ovst ihan samanlaisia luin sinä olet ollut. Ihan KAIKKI.
Ihan normaali teini. Tuon ikäisen kuuluu irtautua vanhemmista, perheen kanssa liikkuminen on noloa. Itse olin ihan samanlainen. Hävetti olla niin lapsi, että liikkuu vanhempien kanssa, eikä jossain jännissä jutuissa (joihin en kuitenkaan olisi uskaltanut). Vaihe meni kyllä ohi ja kunniallinen opettaja minusta tuli. Isommat lapseni olivat myös samanlaisia, nykyisin ovat mitä mukavimpia aikuisia. Nuoremmat lapseni ovat nyt 15 ja 16, eivätkä todellakaan halua matkustaa kanssamme, koska se on noloa. Emme siis edes yritä. Parin vuoden päästä sitten taas.