Kiva pikku perheen lomamatka. Teini laahustaa musta huppari päällä ja nurisee että kuuma ja tylsää ja kaikki ihan pas"aa
Olemme siis Helsingissä ja tarkoitus käydä ainakin Heurekassa ja Lintsillä.
Nyt tuo 15veen narina on tarttunut myös 8vee pikkusisarukseen joka toistelee iloisena miten pa""a kaikki on.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä missä näitä "kaikki on paskaa" -teinejä on.
Mulla on poikatrio 18v, 17v ja 15v. Älyttömän hyvää matkaseuraa olleet jo viimeisen 10 vuotta. Sitä ennen nyt oli satunnaista säätämistä, itkua ja keskinäistä nahistelua. Nyt oltiin viikko Krakovassa. Pari päivää huvipuistoa, suolakaivos, Auschwitz ja vanhaa kaupunkia. Ei näkynyt huppareita eikä kuulunut narinaa. Tosi kuuma oli ja se painoi lähinnä vaihdevuotista äitiä. Syyslomaa jo suunnitellaan.
Meilläki poikatrio, mutta emme ole matkustelutyyppiä, osaavat käyttäytyä, vaikkakin on mustaa hupparia, lippistä. Vaatteet bändivaatteita, heavy, raskas metalli.
Seuraavaksi raas valitusketju siitä, mitä köyhä lapsiperhe joutuu lintsillä käynnistä maksamaan. Älkää mammat surko. Kohta alkaa taas koulu ja voitte aloittaa ketjun aiheettomista wilma-viesteistä ja ilkeistä opettajista tyyliin ei meidän lapset.
Haha :D Teinit on hauskoja. Meillä on loma ollut sellainen, että kesäkuussa oli ulkomaanmatka, kuun vaihteessa mökkeilyä viikko ja vastikään käytiin laivalla. Teini antoi palautetta, että yhtään ei ole saanut rentoutua, liikaa matkoja. Vastasin että luksusongelma.
Terveen 15-vuotiaan kuuluu kapinoida ja olla kriittinen omia vanhempia kohtaan. Kuuluu siihen elämän vaiheeseen. Kyllä 15-vuotias voi olla jo tuon ikäisenä yksin kotona useamman päivän, jos on vain sen verran kypsä. 15-vuotiaalle voi olla nautinto saada olla rauhassa vanhemmiltaan ja kerrankin saada koko asunto haltuun. Ja koko nettiyhteys vain omia tarpeita varten.
Muu perhe lomailkoon sillä välin.
Sanon tämän ihan ystävällisesti enkä piikitellen. Teineissä on minusta helppoa se, kun sen ihmisen jo tuntee. Omasta teinistä tiedän että inhoaa kaikkea ihmispaljoutta. Vaikka olisi miten unelmien kohde tai tapahtuma, niin ei halua olla siellä jos väkeä on liikaa. Onneksi olen itse samanlainen, joten rauhallisuus edellä valitaan lomapaikat ja tekemiset.
Vierailija kirjoitti:
Terveen 15-vuotiaan kuuluu kapinoida ja olla kriittinen omia vanhempia kohtaan. Kuuluu siihen elämän vaiheeseen. Kyllä 15-vuotias voi olla jo tuon ikäisenä yksin kotona useamman päivän, jos on vain sen verran kypsä. 15-vuotiaalle voi olla nautinto saada olla rauhassa vanhemmiltaan ja kerrankin saada koko asunto haltuun. Ja koko nettiyhteys vain omia tarpeita varten.
Mikä huuto täällä tulisi jos kertoisi jättävänsä 15-vuotiaan kotiin kun muu perhe lähtee Linnanmäelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiasta ei enää pakoteta mukaan lomareissulle. Hän saa jo itse valita miten viettää vapaa-aikansa.
Aikuisena saa sitten valita. Siihen asti tehdään mitä vanhemmat päättävät.
Ei sitten pidä ihmetellä, jos teini "pilaa" aikuisen valitseman loman mököttämällä. Teinitkin on ihmisiä ja lomaa voi suunnitella yhdessä.
15 vuotias on alaikäinen ja vanhempien vastuulla. Tuossa joku mainitsikin ulkomaanmatkan. Ei 15 vuotiasta saa jättää yksin kotiin. Me olemme käyneet heavymetal keikoilla ja nuori ei ole yksin kotiin jäänyt. Aikuinen isoveli on huolehtinut sekä joskus mummolassa ollut. Nyt täyttää 18, että helpottaa kulkemista. Toki on ollut jo yksinkin kotona, mutta pitkällä reissulla emme ole olleet ja mummu ollut
Mikä ongelma siinä on, jos 15-v jäisi kotiin? Meillä 15-vuotias jäi yksin kotiin, kun muu perhe oli matkalla - kotimaanmatka tosin, mutta teini ei halunnut tulla mukaan. Nautti siitä, kun sai olla yksin kotona.
Silloin kun itse olin teini, ei ollut mitenkään ongelma että jäin yksin kotiin kun vanhemmat lähti pienempien sisarusten kanssa muutaman päivän reissuun. Se oli just parasta että sai olla yksin kotona. Ja ei mitään hirmu bileitä sun muuta kamalaa tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä huuto täällä tulisi jos kertoisi jättävänsä 15-vuotiaan kotiin kun muu perhe lähtee Linnanmäelle?
Jos 15-v ei halua Linnanmäelle, niin tuskin tuosta mikään huuto nousisi. Meillä teini on jo useamman vuoden jäänyt pois huvipuistoreissuista, koska sanoo, ettei tykkää niistä. Aikansa kutakin. Hänen kanssaan on tehty sitten muita juttuja kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää tehdä selväksi että teini pilaa vanhemman reissun !
Äiti ja isä tahtovat Linnanmäelle.
Minne teini haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä teinejä teillä, jos huvipuistot ei kiinnosta. Itse olen niistä aina tykännyt, ja teininä olin vihdoin tarpeeksi pitkä kaikkiin laitteisiinkin. Ehkä se piti mielenkiintoa yllä. Eipä mulla kyllä mitään pahoja angstivaiheita ollutkaan.
Ihmeellistä on sinun asenteesi - oletko täysin kyvytön ymmärtämään, että vaikka sinä tykkäät tai olet tykännyt jostain, niin muilla ihmisillä voi olla erilaiset näkemykset? Kaikki eivät tykkää samoista asioista. Ja kaikki eivät tykkä huvipuistolaitteista.
Ah, niin tuttua ja tyypillistä teinin käytöstä. Tuo ikä kestää aikansa. Kivaa lomaa kuitenkin. Aikuisena älä ärsyynny teinistä. Ota mukaan loman suunnitteluun. Vaikka voi olla että teiniä ei kiinnosta pas+kaan.
Minä olin teini 80-luvulla. Aivan varmasti olisin kynsin hampain harannut vastaan, jos vanhemmat olisi yrittäneet mut mukaan kesäreissuille. En olisi todellakaan lähtenyt! Lintsillä kävin kaverien kanssa! En todellakaan vanhempien kanssa! Muutenkin tein kaiken kavereiden kanssa, enkä edes Kreikkaan suostunut lähtemään vanhempien kanssa, vaan menin mieluummin kaverin luokse viikoksi, kun se onneksi hänen vanhemmilleen sopi. Ihanko oikeasti joku luulee, että tuon ikäiset haluaa viettää aikaa oman perheen kanssa? Korkeintaan suht samanikäisten siskosten kanssa voisi sujua, jos muuten on hyvät välit. Minäkin kävin siskoni kanssa joidenkin bändien keikoilla, ja meillä oli muutenkin paljon yhteistä kaveripiiriä, kun on vsin vuosi ikäeroa. Mutta 15v ja 8v? Ei mitään järkeä! Olisi kannattanut antaa teinin jäädä rauhassa kotiin, ja mieluummin ottaa 8v:lle kaveri mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä missä näitä "kaikki on paskaa" -teinejä on.
Mulla on poikatrio 18v, 17v ja 15v. Älyttömän hyvää matkaseuraa olleet jo viimeisen 10 vuotta. Sitä ennen nyt oli satunnaista säätämistä, itkua ja keskinäistä nahistelua. Nyt oltiin viikko Krakovassa. Pari päivää huvipuistoa, suolakaivos, Auschwitz ja vanhaa kaupunkia. Ei näkynyt huppareita eikä kuulunut narinaa. Tosi kuuma oli ja se painoi lähinnä vaihdevuotista äitiä. Syyslomaa jo suunnitellaan.
Niin, lapsesi ovat iältään hyvin lähellä toisiaan.
Ei 8 v. ja 15 v. Ja reissu suunniteltu sen 8 v. ehdoilla.
Kun mun lapsi oli teini niin meillä oli vähän samanlaista.
Uskon että se johtuu siitä että lapset saa nykyään melkein kaiken mitä ne haluaa. Ei ollut sellaista että joutuu sietämään tylsyyttä. Vain harvoin tehtiin mitään isompia matkoja. Ne oli lähinnä mummoille tai kerran kesässä lintsille. Nyt kun ärsyketulvaa tulee näytöltä jatkuvasti eikä ole tavoitteita kun melkein kaikki on saatu, niin ne lintsitkin on ihan tylsiä. Mun lapsuudessa lintsi oli koko kesän kohokohta, jota odotettiin koko talvi.
Jätskiä ja karkkia saa pitkin vuotta ja yks pleikkari tai lelu ostetaan samalla kun käydään kaupassa. Ennen lelun sai sai jouluna tai synttärinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiasta ei enää pakoteta mukaan lomareissulle. Hän saa jo itse valita miten viettää vapaa-aikansa.
Ei sitten pidä ihmetellä, jos teini "pilaa" aikuisen valitseman loman mököttämällä. Teinitkin on ihmisiä ja lomaa voi suunnitella yhdessä.
Pilalle hemmoteltuja kakaroita ja niiden curling vanhempia.
Mihin kaikkiin paikkoihin sinut on pakotettu hymyilemään? Entä mihin olet teinisi pakottanut? Tai lapsenlapsesi? Vai oletko vela sinkku?
Vierailija kirjoitti:
Sanon tämän ihan ystävällisesti enkä piikitellen. Teineissä on minusta helppoa se, kun sen ihmisen jo tuntee. Omasta teinistä tiedän että inhoaa kaikkea ihmispaljoutta. Vaikka olisi miten unelmien kohde tai tapahtuma, niin ei halua olla siellä jos väkeä on liikaa. Onneksi olen itse samanlainen, joten rauhallisuus edellä valitaan lomapaikat ja tekemiset.
Hämmästyttävän iso osa aikuisista ei oikeasti tunne niitä teinejään. Mikä on surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 vuotias on alaikäinen ja vanhempien vastuulla. Tuossa joku mainitsikin ulkomaanmatkan. Ei 15 vuotiasta saa jättää yksin kotiin. Me olemme käyneet heavymetal keikoilla ja nuori ei ole yksin kotiin jäänyt. Aikuinen isoveli on huolehtinut sekä joskus mummolassa ollut. Nyt täyttää 18, että helpottaa kulkemista. Toki on ollut jo yksinkin kotona, mutta pitkällä reissulla emme ole olleet ja mummu ollut
Moni lähtee 16 v. toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Toki teini on edelleen vanhempien vastuulla, mutta eivät vanhemmat ole 24/7/365 vieressä.
Sorry, tuli mieleen tämä video.
Lol.
Älä vaivaudu,jos et osaa englantia
15 vuotias on alaikäinen ja vanhempien vastuulla. Tuossa joku mainitsikin ulkomaanmatkan. Ei 15 vuotiasta saa jättää yksin kotiin. Me olemme käyneet heavymetal keikoilla ja nuori ei ole yksin kotiin jäänyt. Aikuinen isoveli on huolehtinut sekä joskus mummolassa ollut. Nyt täyttää 18, että helpottaa kulkemista. Toki on ollut jo yksinkin kotona, mutta pitkällä reissulla emme ole olleet ja mummu ollut saatavilla.