Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiva pikku perheen lomamatka. Teini laahustaa musta huppari päällä ja nurisee että kuuma ja tylsää ja kaikki ihan pas"aa

Vierailija
25.07.2025 |

Olemme siis  Helsingissä ja  tarkoitus käydä ainakin Heurekassa ja Lintsillä.

Nyt tuo 15veen narina  on tarttunut myös 8vee pikkusisarukseen joka toistelee iloisena miten pa""a kaikki on.

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen hankalan vaiheen pitänyt olla ohi parissa vuodessa, ja sen jälkeen lapsiperhe-elämä yhtä iloa ja riemua? Vai mitä olette veloille toitottaneet?

Jokaisen aisurimiehen unelma.

Vierailija
82/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan vauvapalstalaiselta tuo nuori. Hokiko se vielä koko ajan "Hese, heh, Hese!"? :)

Nuo mustat hupparit ovat kyllä rumia, leikitään jotain ghettomasaa. Jengi hiihtää musta huppu päässä kesät talvet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan vauvapalstalaiselta tuo nuori. Hokiko se vielä koko ajan "Hese, heh, Hese!"? :)

Nuo mustat hupparit ovat kyllä rumia, leikitään jotain ghettomasaa. Jengi hiihtää musta huppu päässä kesät talvet.

Se kuuluu tiettyyn ikään ja on normaali kehitysvaihe nuoren elämässä. Menee yleensä ohi muutamassa vuodessa tai vaihtoehtoisesti nuoresta voi tulla rokkari.

Vierailija
84/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää Allas Sea Pooliin. Tai rannalle. Lintsille ei kannata mennä jonottamaan tähän aikaan vuodesta ja tässä säässä. 

Mille rannalle. Stadissa. Et ole tainnut huomata viimeaikaisia uutisia.

Vierailija
85/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelin, tuota vaihetta. Noin 14 -16 vuotiaina lähtivät kyllä ulkomaan lomamatkoille mukaan. Muuten heidän aikansa menikin koulun lisäksi lähinnä kaverien kanssa, harrastuksissa, peli- ja leiri reissuissa, kesätöissä, riparileirillä jne. Sitten tuli kuvioon tyttö- ja poikakaverit. Niitäkin joskus "raahattiin" sukujuhliin mukaan :)

Isovanhempien luokse, joskus vähän kiristettiin, lahjottiin ja uhkailtiin. Ja hyvä niin, että olivat nähneet ja viettäneet aikaa ennen hautajaisia.

Teillä tuo ikäero tekee sen, ettei ehkä samaan kohteeseen saa innostusta kummaltakin. Isompi voisi kyllä hieman opetella käytös- ja keskustelutaitoja. Saisi paremmin neuvoteltua asiat, kuin lapsellisella mököttämisellä, mutta aikansa kutakin.

Vierailija
86/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15-vuotiasta ei enää pakoteta mukaan lomareissulle. Hän saa jo itse valita miten viettää vapaa-aikansa.

Aikuisena saa sitten valita. Siihen asti tehdään mitä vanhemmat päättävät. 

Vierailija
87/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15-vuotiasta ei enää pakoteta mukaan lomareissulle. Hän saa jo itse valita miten viettää vapaa-aikansa.

Ei sitten pidä ihmetellä, jos teini "pilaa" aikuisen valitseman loman mököttämällä. Teinitkin on ihmisiä ja lomaa voi suunnitella yhdessä. 

Vierailija
88/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljin kymmenvuotiaasta asti vanhempien mukana ulkomaanlomilla. Ensimmäisellä reissulla taisin olla 8vee. 

Vierailija
89/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 15-vuotiaana kesätöissä. Kymmentuntisia päiviä tein kahden alle kouluikäisen vintiön hoitajana. Sitten olin rippileirillä. Kavereiden kanssa vietin aikaa. Enon mökillä serkkujen kanssa taisin olla myös ilman omia vanhempiani.

En kaivannut 15-vuotiaana vanhempieni seuraa eikä heidän tarvinnut järjestää minulle ajanvietettä. Siivoamaan laittoivat ja ruokaa laittamaan veljelle ja isälle, jos kotona oli vain isä, jolle ruuanlaitto ei koskaan natsannut. 

Vierailija
90/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) miksi hankit lapsia

2) opettele käyttämään ehkäisyä

3) kaikki tieto vanhemmuuden ongelmista löytyy googlesta joten käytä googlea

Koska lapset ovat pääsääntöisesti elämän suurin täyttymys? Heittäydythän sinäkin välittömästi työttömäksi, jos mikään asia pännii sinua työelämässä? Kyllähän aikaiset aamut ja ruuhka olivat ennalta tiedossa?

Ehkä ne ovat sinulle suurin täyttymys. Eivät ne sitä kaikille ole. Ihmisillä on muutakin elämää.

Työpaikan ja lapsen hankkimisen rinnastaminen on typerää koska:

Lapsi on elävä ihminen (työpaikka ei ole), Lapsi ei ole toimeentulokeino (työ on), lasta ei voi irtisanoa (työn voi), vastuu lapsesta on 24/7 18v+ (työssä vain työaika), lapsesta ei saa palkkaa vaan se on kulua (työstä saa palkkaa), jne...

Vierailija
91/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten pidä ihmetellä, jos teini "pilaa" aikuisen valitseman loman mököttämällä. Teinitkin on ihmisiä ja lomaa voi suunnitella yhdessä. 

Pilalle hemmoteltuja kakaroita ja niiden curling vanhempia. 

Vierailija
92/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä raahaa lapset näillä keleillä johonkin Lintsille ja Heurekaan, ja vain siksi kun mamma vaatii.

15 vee voi jäädä kotiin, jos haluaa. Ja kyllä sen 8 veenkin voi viedä vaikka uimarannoille, kuin johonkin vi.tun helteisiin Lintsille.

Täähän oli vaan mamman oma typerä idea, ja nyt haukkuu lastaan täällä.

Ääliö.

Vierailija
93/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää tehdä selväksi että teini pilaa vanhemman reissun !

Joka auttaa mitä? Jos teini on pahimmassa pullikointimoodissa, niin tuohan on hänelle vain mieluinen tieto.

Pitäisi kyllä ennalta vähän miettiä, mitä on muka ihan pakko tehdä yhdessä. Itsellekin joku Lintsin tai Korkeasaaren reissu näillä keleillä olisi yhtä h-ttiä.

Vierailija
94/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukaan voi pakottaa, jos on siihen henkistä muskelia. Mutta viihtymään ei voi pakottaa, ja aika hankala on pakottaa myös esittämään että viihtyy.

Vierailija
95/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kermapersevanhempien syy.

Vierailija
96/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sen hankalan vaiheen pitänyt olla ohi parissa vuodessa, ja sen jälkeen lapsiperhe-elämä yhtä iloa ja riemua? Vai mitä olette veloille toitottaneet?

Muistelepa millainen sinä itse olit teininä. Äidin ja isin päivänpaiste?

Kyllä vanhempia kunnioitettiin. Muistan ku äiti pyysi mua lenkille mukaan. Mulla oli pyörä ja äiti hölkkäsi vieressä. Taisin olla 14-15 ja syljin paljon tuohon aikaan, lenkillä myös äitini nähden. Äiti pyysi, etten sylkisi hänen nähden ku ruma tapa. No en sylkenyt. On muukin oppi menny perille, esim. äiti ei pitänyt kiroilusta hänen läsnäollessa. Vm-71

Vierailija
97/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mitä perheonnea. Onneksi älysin olla lisääntymättä, vaikka hyvä kotikasvatus olikin. Teillä se on huono,kun vanhempien kunnioitus on nolla.

Oletko jo unohtanut miten SINÄ käyttäydyit 15-vuotiaana? Olisivatpa vanhempasikiin älynneet olla lisääntymättä.

Minä olin silloin kesätöissä.

Koko kesän? 

Mullaki meni kasarilla useampi kesä lapsia hoitaessa. Naapurissa kolme kesää, serkkua yhden kesän ja toisessa naapurissa heinäkuu. 12-16 vuotias olin. Kolme kesää kotikampaajan lapsia kaitsin. 1000mk/kk sain joka paikassa palkkaa. Vm-71

Vierailija
98/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mitä perheonnea. Onneksi älysin olla lisääntymättä, vaikka hyvä kotikasvatus olikin. Teillä se on huono,kun vanhempien kunnioitus on nolla.

Oletko jo unohtanut miten SINÄ käyttäydyit 15-vuotiaana? Olisivatpa vanhempasikiin älynneet olla lisääntymättä.

Minä olin silloin kesätöissä.

Koko kesän? 

60-luvilla 3 kk:n kesälomasta 2 1/2 kk, silloin se oli yleistä.

Liittyy nykyhetkeen miten?

Kysymyshän koski omaa nuoruutta ja sitä vanhempiin liittyvää kunnioitusta. Niin, että ei ollu paljon aikaa yhdessä reissailla! Eri

Vierailija
99/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä missä näitä "kaikki on paskaa" -teinejä on. 

Mulla on poikatrio 18v, 17v ja 15v. Älyttömän hyvää matkaseuraa olleet jo viimeisen 10 vuotta. Sitä ennen nyt oli satunnaista säätämistä, itkua ja keskinäistä nahistelua. Nyt oltiin viikko Krakovassa. Pari päivää huvipuistoa, suolakaivos, Auschwitz ja vanhaa kaupunkia. Ei näkynyt huppareita eikä kuulunut narinaa. Tosi kuuma oli ja se painoi lähinnä vaihdevuotista äitiä. Syyslomaa jo suunnitellaan.

Vierailija
100/133 |
26.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v teini väkisin jollain tokaluokkalaisten hupireissulla.

Onpa yllättävää ettei viihdy.

Sano nyt vielä että seuraavaksi menette Kanarialle viikoksi jumittämaan hotellin ja rannan väliä :)