Miksi palstamiehet tuntuvat vihaavan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua?
Miten jokin niin tavallinen ja lähtökohtaisesti miellyttävä asia kuin hyvä ruoka ja juoma tai uusien paikkojen näkeminen voi herättää niin paljon ärtymystä? Miksi ette halua nauttia hetkistä hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman äärellä ja eikö teistä ole antoisaa nähdä uusia maisemia, tutustua vieraisiin kulttuureihin, maistaa erilaisia ruokia ja ylipäätään kokea jotain uutta? Puhumattakaan siitä, miten tärkeää on joskus vain irtautua arjesta ja rentoutua.
Kommentit (1070)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis naisilla on niin hyvät palkat että heillä on varaa käydä kahviloissa, ravintoloissa ja matkustaa? Minä olen mies miesvaltaisella alalla ja ei mulla ole varaa tehdä noita asioita, en käy edes lounasravintoloissa vaan syön omat eväät töissä.
Itse sanon vaan että ainoastaan porvarit eli hyvätuloiset käy kahviloissa,ravintoloissa ja siihen päälle vielä matkustavat.
Et ole koskaan ikinä syönyt ulkona? En usko. Ei ravintolassa syöminen niin kallista ole ettei palkastaan voisi kerran maksaa. Eikä sitä ole tarkoitus joka päivä ja joka aterialla käydä ravintolassa. Ei ole mitenkään tavatonta että ihmiset jopa säästää kokemuksiin, oli kyse sitten laskettelulomasta tai ravintolaillallisesta ystävien kanssa. 🤦
Olen syönyt ulkona viimeksi varmaan 5 vuotta sitten kun ostin mäkkärin autokaistalta aterian. Kyllä se ravintolassa syöminen on kallista, paljon halvemmalla pääsee kun ostaa kaupasta ruokaa tai kokkailee itse. Jos ravintoloissa olisi ruoka halvempaa kuin kaupoissa niin sitten söisin ravintoloissa, syön edullisesti ja siten että nälkä lähtee.
Sinä 3700e kuussa tienaava tienaat melkein tonnin enemmän kuin minä jolla on varaa aloituksessa mainittuihin asioihin, eli palkkaan et kyllä voi vedota. Sitä en osaa sanoa missä rahankäyttötapamme eniten eroavat ja miksi minulla on siihen varaa ja sinulla ei.
T.eri
"Kaupasta jotain kivaa lol. Valmiina tuskin saat, joudut menemään kotiin kokkaamaan itse raaka-aineista, jos terveellistä haluaa."
Minusta tuo retkikeitin + jotain kivaa kaupasta + kalat vedestä -> kalasoppa rannalla oli aika selkeä kuvio ja siihen nähden sinun viestisi täysin turha aivopieru jolla todistit vain sen että et edes lukenut tai ymmärtänyt viestiä johon vastasit.
Itsekin reissaan useimmiten matkailuautolla joten keittiö on torin laidalla parkissa jos torilla käyn. Enimmäkseen tulee siis tehtyä ruoka autossa. Ei mulla olis varaa pelkästään ulkona syödäkään kun olen sen verran paljon reissussa.
Ja mitä tuohon terveysnäkökulmaan tulee niin ravintolaruoka harvoin on kovin terveellistä. Eikä sen tietysti tarvitsekaan, jos lomailee vain silloin tällöin, vaikka söisi joka aterian ravintolassa. Aiemmin olin reissutöissä missä firma tietysti maksoi koko lystin, ruokajuomaa myöten. 100-150 reissupäivää vuodessa alkaa melko helposti näkyä niin naamassa kuin vyötärölläkin kun ruokavalio on pelkkää hotelliaamaista ja ravintolaa.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin miesten mielestä kaikki on turhaa, varsinkin sosiaalinen tekeminen, joka ei tähtää suoraan seksiin.
Mies ei myöskään huomaa eroa kotona ja ulkona syömiselle, kun taas naiselle sillä on vissi ero, sillä kotona hän joutuu yksin raatamaan sen ruoan eteen. Näille miehelle ruoka tarjoillaan aina valmiina, vain ravintolassa siitä pitää maksaa, kotiruoan kustantaa tutkitusti yleensä naiset.
No enpä tiedä.
Nimim. Mies, joka on maksanut ja kokannut ruoat vaimolleen lähes joka päivä yli 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on vahvistunut ap:n pointin.
Kyllä, lähes huvittavan hyvin. Eniten hymyilyttää nuo kommentit siitä miten ruoka on pelkkää polttoainetta joten miksi siihen tuhlata - asenteessa ei toki ole mitään väärää, mutta molempia tyydyttävää parisuhdetta siitä ei kyllä saada aikaan jos toinen on ravintoloista nauttiva kulinaristi ja toiselle ruoka on pelkkää polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut sellaista asiaa kuin internet? Internetissä sinä voit nähdä ja kokea vaikka pohjoiskorean elämää. Ei enää tarvitse mennä paikanpäälle jotta voi kokea vaan sen voi tehdä myös netissä.
Miten internet liittyy ravintolaruokaan ja kokemukseen? Nuoletko ruutua maistaaksesi niitä ruokia, miten tunnet sen ympäristön pelkistä kuvista? Lainaamassasi kommentissa puhuttiin nimenomaan ravintoloissa käymisestä, ei matkustamisesta. Mutta kyllä logiikkaa voi siihenkin soveltaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä 3700e kuussa tienaava tienaat melkein tonnin enemmän kuin minä jolla on varaa aloituksessa mainittuihin asioihin, eli palkkaan et kyllä voi vedota. Sitä en osaa sanoa missä rahankäyttötapamme eniten eroavat ja miksi minulla on siihen varaa ja sinulla ei.
T.eri
Asuminen maksaa minulla kuukaudessa 900e+sähkö.
Auto maksaa minulle kuukaudessa 500e+bensat.
Pakolliset laskut maksaa minulle kuukaudessa 150e.
Sijoituksiin menee joka kuukausi 500e.
Lopuilla rahoilla ostan kaupasta itselleni ruokaa ja juomaa sekä käyttötavaroita.
Nettona saan 2500e/kk ja bruttona 3700e/kk.
Miksi minä menisin ravintoiloihin tai kahviloihin törsäämään?
Kerro sinä sitten omat elämisesi kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kyllä törsää mielellään rahansa just kaikkeen turhaan, kuten matkusteluun, ravintoloihin, vaatteisiin ja kenkiin. Sitten ei ole varaa oikeasti pitäaikaisesti elämänlaatua parantaviin asioihin, kuten omaan asuntoon hyvältä alueelta. Asutaan vuodesta toiseen jossain luteen kusemassa vuokraluukussa jonkun vuokrakeisarin lypsylehmänä. Ei paljoa kiinnosta ruveta suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta sellaisten kanssa.
Ilmeisesti osa meistä naisista osaa hoitaa raha-asiansa fiksummin kuin sinä, koska meillä riittää varaa sekä omaan asuntoon hyvällä alueella että matkusteluun, ravintolassa käymiseen ja jopa niihin kenkiin ja vaatteisiin. Ei paljoa kiinnosta ruveta suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta sellaisen miehen kanssa, joka hoitaa raha-asiansa noin huonosti kuin sinä ettei jää oll
Ei vaan sinä tienaat todella hyvin kun sinulla on varaa noihin kaikkiin. Minun palkka menee asumiseen,autoon,pakollisiin laskuihin,ruokaan,juomaan ja päivittäistavaroihin. Ei siitä jää yli kuin ihan vähän ja ne rahat minä sijoitan. Palkkani on 3700e/kk bruttona. Miten minä olen siis hoitanut raha asiani huonosti?
No olethan sinä hoitanut raha-asiasi huonommin kuin sellainen, joka on saavuttanut paremmat tulot. Korkeat tulot eivät yleensä synny tyhjästä vaan ne ovat usein seurausta pitkäjänteisestä taloudellisesta ajattelusta, kouluttautumisesta, uravalinnoista, riskien ottamisesta ja tavoitteellisesta etenemisestä. Nämä kaikki ovat valintoja, jotka liittyvät suoraan siihen, miten ihminen hoitaa raha-asiansa pitkällä aikavälillä.
Keskipalkkaa tienaava ihminen, on ehkä tehnyt valintoja, jotka ovat taloudellisesti varovaisempia tai vähemmän kunnianhimoisia. Se ei tee hänestä epäonnistunutta, mutta jos puhutaan puhtaasti siitä, kuka on saanut enemmän taloudellista tulosta aikaan, niin korkeampituloisella on ollut joko parempi strategia tai enemmän onnistumisia raha-asioiden hoitamisessa. Tulojen kasvu kertoo esim. siitä, että on osannut hinnoitella työnsä, valinnut markkina-arvoltaan vahvemman alan tai onnistunut yrittäjänä ja nämä kaikki edellyttävät kykyä ymmärtää rahaa, arvoa ja omaa asemaa taloudessa.
Naiset saa ulkomailla miehiä helpommin seksiä.
Tuosta johtuu ero kiinnostuksessa matkusteluun. Luultavasti homot ja hyvin hyvännäköiset miehet ovat myös asiasta kiinnostuneita.
Tavismiehelle matkasta jää käteen vain mustapekka, joten miksipä lähteä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt ulkona viimeksi varmaan 5 vuotta sitten kun ostin mäkkärin autokaistalta aterian. Kyllä se ravintolassa syöminen on kallista, paljon halvemmalla pääsee kun ostaa kaupasta ruokaa tai kokkailee itse. Jos ravintoloissa olisi ruoka halvempaa kuin kaupoissa niin sitten söisin ravintoloissa, syön edullisesti ja siten että nälkä lähtee.
No mitä sä täällä sitten räpätät siitä mikä on turhuutta jos et edes tiedä mitä menetät kun et ole kokeillut? Lol, miesten logiikkaa taas. Ihan vaan periaatteesta vastustetaan vaikka mistään ei mitään tiedä. Mutku naiset öyhöyh! :D
Vierailija kirjoitti:
Tuosta johtuu ero kiinnostuksessa matkusteluun. Luultavasti homot ja hyvin hyvännäköiset miehet ovat myös asiasta kiinnostuneita.
Tavismiehelle matkasta jää käteen vain mustapekka, joten miksipä lähteä mihinkään.
Perus miehen logiikkaa, ainut motivaatio mihinkään on seksi. Luuletko oikeasti, että naiset menevät ulkomaille harrastamaan seksiä?
Nuukuus ravintoloissa ja pelko matkustelussa.
Miettikää että opiskelijatkin matkustaa! Ne ostelee kalliita meikkejä, on lakatut kynnet ja glitteriä yms meikkiä naamalla ja samalla ne matkustelee mutta sitten ne itkee kun heidän tukiaan leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin miesten mielestä kaikki on turhaa, varsinkin sosiaalinen tekeminen, joka ei tähtää suoraan seksiin.
Mies ei myöskään huomaa eroa kotona ja ulkona syömiselle, kun taas naiselle sillä on vissi ero, sillä kotona hän joutuu yksin raatamaan sen ruoan eteen. Näille miehelle ruoka tarjoillaan aina valmiina, vain ravintolassa siitä pitää maksaa, kotiruoan kustantaa tutkitusti yleensä naiset.
No enpä tiedä.
Nimim. Mies, joka on maksanut ja kokannut ruoat vaimolleen lähes joka päivä yli 30 vuotta.
No et tiedäkään. Se että teillä tehdään eri tavalla, tai ainakin väität niin, ei kumoa lukuisia tutkimuksia joiden mukaan ruokahuollosta vastaa kotitalouksissa useimmiten nainen, yhä vieläkin.
Ihmisten pitäisi osata ohittaa omat loukatut tunteet ja tarkastella esitettyä tietoa objektiivisesti. Muuten ei kannata osallistua mihinkään keskusteluun.
Minä pidän kahviloista. Ravintoloistakin pidän mutta niissä ei "voi" syödä yksin.
Ainut asia mikä riipii on matkustelu. Olen minä itsekin matkustellut ulkomailla nuorempana mutta sittemmin alkanut vihata lentämistä ja lentokenttiä.
Ja Huom! Naisten matkustelu ei ole koskaan mitään oopperajuhlilla käymistä tai Hämeen linnan katsastamista vaan aina ja ainoastaan lentämistä.
Mikä todella riipii että naisten silmissä matkustelu ulkomailla on se mikä jakaa ihmiset hyviin ja huonoihin, kunnollisiin ja kelvottomiin.
Muistan esim. jonkun artikkelin naisten köyhyydestä ja vaikka haastateltujen piti asua solussa ja hakea ruoka jonosta niin suurin suru tuntui olevan ettei ole kymmeneen vuoteen päässyt matkustamaan muualle kuin kerran Tallinnaan! Nyyh!
M49
Paikallisten toimijoiden näkemys ja kokemus tulisi huomioida paremmin jotta päästään realistiseen lopputulokseen. Päivääkään töitä tekemättömät päättäjät ei voi ymmärtää kaikkea kun koulunpenkiltä toiseen itsensä kynäilevät herrat ja narrit tekevät laskelmia vitosen matikan keskiarvolla ja ruokkivat pk yrittäjien ja keskituloisten sijaan rikkainta ja pärjäävintä sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.eri
Asuminen maksaa minulla kuukaudessa 900e+sähkö.
Auto maksaa minulle kuukaudessa 500e+bensat.
Pakolliset laskut maksaa minulle kuukaudessa 150e.
Sijoituksiin menee joka kuukausi 500e.
Lopuilla rahoilla ostan kaupasta itselleni ruokaa ja juomaa sekä käyttötavaroita.
Nettona saan 2500e/kk ja bruttona 3700e/kk.
Miksi minä menisin ravintoiloihin tai kahviloihin törsäämään?
Kerro sinä sitten omat elämisesi kulut.
Olen eri, mutta silloin kun olin köyhempi niin kävin ravintoloissa ja kahviloissa silloin tällöin (ehkä kerran kuussa) syömässä ja valitsin yleensä jonkun edullisen etnisen ravintolan. Samaten kyllä kävin pari kertaa vuodessa matkoilla, suosin lomakohteita joissa edullinen hintataso (esim. Albania), lennot halpalentoyhtiöltä ja edullinen majoitus. Nuorempana interreilasin.
Vierailija kirjoitti:
Helpommin seksiä? Seksistä ei ole naisilla puute, varsinkin jos palstaulia on uskominen, joten tarkoittanet hyvää seksiä?
Ikäänkuin seksimatkailu ei olisi nimenomaan miesten juttu.
Paljonko te laitatte rahaa ravintoloihin,kahviloihin,matkusteluun,kulttuuriin yms kuukaudessa tai vuodessa?
Jos sä käyt vaikka 2 kertaa viikossa seisovassa pöydässä syömässä ja se on 20e viikossa niin se tekee vuodessa 960e pelkästään ravintolassas syömiseen ja tuo 10e/kerta on todella edullinen, hienosto paikoissa hinnat on sitäkin korkeammat.
Saman verran kuin kahvilassa käymättömyydellä.