Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palstamiehet tuntuvat vihaavan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua?

Vierailija
25.07.2025 |

Miten jokin niin tavallinen ja lähtökohtaisesti miellyttävä asia kuin hyvä ruoka ja juoma tai uusien paikkojen näkeminen voi herättää niin paljon ärtymystä? Miksi ette halua  nauttia hetkistä hyvässä seurassa hyvän ruuan ja juoman äärellä ja eikö teistä ole antoisaa nähdä uusia maisemia, tutustua vieraisiin kulttuureihin, maistaa erilaisia ruokia ja ylipäätään kokea jotain uutta? Puhumattakaan siitä, miten tärkeää on joskus vain irtautua arjesta ja rentoutua.

Kommentit (1070)

Vierailija
201/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvilat ovat joutavanpäiväisiä. Mielettömän kalliita annoksia jotain epäterveellistä moskaa.

Parempi vaihtoehto: nouda kaupasta jotain kivaa ja mene puistoon nauttimaan siitä.

Ravintolat ovat joutavanpäiväisiä. Mielettömän kalliita annoksia jotain ylisuolaista hifistelyroskaa, jota joutuu odottamaan ihan hiton kauan, ja jota tilatessa saa selittää koko suolen toiminnan tarjoilijalle. Pahimmillaan joutuu vielä varaamaan vuoron, jolloin siitä tulee byrokraattinen prosessi.

Parempi vaihtoehto: ota retkikeitin ja jotain kivaa kaupasta, käy nosta kalat ja kokkaa herkullinen tuore kalakeitto rannalla.

Matkustelua voi tehdä oikein ja väärin. Turistina johonkin rysään, hotelliin lojumaan ja nähtävyyksiä ihmettelemään, kalliissa putiikeissa kiertely: yksi helvetti. Mutta lähdepä reppureissulle, vaeltamaan tai muutan vaan "travellaamaan", kiertele pikkukylissä ja tutustu paikkoihin, jonne ei turistioppaan perusteella löy

Kaupasta jotain kivaa lol. Valmiina tuskin saat, joudut menemään kotiin kokkaamaan itse raaka-aineista, jos terveellistä haluaa. Totuus on se että ihmiset ja erityisesti miehet ostaa kaupasta halpaa paskaa ja käyttää säästyneet rahat elintapasairauksien hoitoon. Siihen verrattuna se vähän kallis terveellinen ateria ravintolasta voisi olla ihan hintansa väärti.

Vierailija
202/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nainen eikä minuakaan kiinnosta kahvilat,ravintolat ja matkustelut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on vahvistunut ap:n pointin.

Vierailija
204/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis naisilla on niin hyvät palkat että heillä on varaa käydä kahviloissa, ravintoloissa ja matkustaa? Minä olen mies miesvaltaisella alalla ja ei mulla ole varaa tehdä noita asioita, en käy edes lounasravintoloissa vaan syön omat eväät töissä. 

Itse sanon vaan että ainoastaan porvarit eli hyvätuloiset käy kahviloissa,ravintoloissa ja siihen päälle vielä matkustavat. 

Vierailija
205/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta jotain kivaa lol. Valmiina tuskin saat, joudut menemään kotiin kokkaamaan itse raaka-aineista, jos terveellistä haluaa. Totuus on se että ihmiset ja erityisesti miehet ostaa kaupasta halpaa paskaa ja käyttää säästyneet rahat elintapasairauksien hoitoon. Siihen verrattuna se vähän kallis terveellinen ateria ravintolasta voisi olla ihan hintansa väärti.

Minä miehenä ostan kaupasta yleensä lihaa/kanaa ja pakastekasviksia. Niistä heittää kasaan safkan 10 minuutissa. Kasvikset höyrystymään ja proteiinit pannun kautta. Tuo lounaaksi ja päivälliseksi. Aamu menee puurolla ja raejuustolla. 

Ruoka on energiaa ja makroravinteita. Älytöntä alka tekemään siitä sen vaikeampaa asiaa. 

Vierailija
206/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on enemmän luonne- kuin sukupuolikysymys. Olen todella introvertti nainen, ja en tykkää kahviloista tai ravintoloista. Joskus tulee toki käytyä, mutta miehen kanssa menemme mielummin metsään retkelle kahvien ja munkkien kanssa. Matkusteltua tulee aina välillä, mutta mielummin johonkin luontokohteeseen kuin esim. Roomaan tai Milanoon. 

Mä olen introvertti ja rakastan kahviloita, ravintoloita ja matkustelua erilaisiin kohteisiin. Tykkään myös retkeilystä.

Introvertti oli vähän huono esimerkki. Tarkoitan ehkä enemmänkin sellaista ihmistä, joka ei viihdy esim. melussa tai isoissa ihmisjoukossa (kuten moni introvertti, ei tietenkään jokainen). Ravintoloissa tai kahviloissa on usein kauhea hälinä, pahinta jos taustalla soi vielä musiikkia. Monissa ns turistirysissä on sama ongelma - ihmisiä ihan joka puolella. 

Vierailija
207/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin mieluummin luonnossa olemisesta, luonnossa liikkumisesta ja luonnon tarkkailusta. Olen ollut pienestä pitäen kiinnostunut luonnosta. Matkustaminen mökille luontoon on mielestäni mielenkiintoisempaa kuin turistirysään ulkomaille meneminen.

Niin minäkin.

Siksi matkustan luontokohteissa ympäri maailmaa.

Vierailija
208/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kahvilassa käynnillä tienaa?

Vierailija
209/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kun tykkää matkustella ja käydä ravintoloissa sekä kahviloissa niin sehän tarkoittaa  sitä että naiset aiheuttavat enemmän päästöjä kuin miehet. Mies kun ajaa polttiksella töihin ja ostaa ruokaa kaupasta niin ei siinä paljoa päästöjä kerry. Se lentokone nimittäin aiheuttaa päästöjä yhdella lomamatkalla saman verran mitä se mies aiheuttaa päästöjä autoilullaan koko elämänsä aikana. 

Vierailija
210/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kun tykkää matkustella ja käydä ravintoloissa sekä kahviloissa niin sehän tarkoittaa  sitä että naiset aiheuttavat enemmän päästöjä kuin miehet. Mies kun ajaa polttiksella töihin ja ostaa ruokaa kaupasta niin ei siinä paljoa päästöjä kerry. Se lentokone nimittäin aiheuttaa päästöjä yhdella lomamatkalla saman verran mitä se mies aiheuttaa päästöjä autoilullaan koko elämänsä aikana. 

Eiköhän ne bitcoinit sun muut tekoälyt ole yhtä lailla päästöjä aiheuttavia harrastuksia. 

Vierailija
211/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kyllä törsää mielellään rahansa just kaikkeen turhaan, kuten matkusteluun, ravintoloihin, vaatteisiin ja kenkiin. Sitten ei ole varaa oikeasti pitäaikaisesti elämänlaatua parantaviin asioihin, kuten omaan asuntoon hyvältä alueelta. Asutaan vuodesta toiseen jossain luteen kusemassa vuokraluukussa jonkun vuokrakeisarin lypsylehmänä. Ei paljoa kiinnosta ruveta suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta sellaisten kanssa.

Ilmeisesti osa meistä naisista osaa hoitaa raha-asiansa fiksummin kuin sinä, koska meillä riittää varaa sekä omaan asuntoon hyvällä alueella että matkusteluun, ravintolassa käymiseen ja jopa niihin kenkiin ja vaatteisiin. Ei paljoa kiinnosta ruveta suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta sellaisen miehen kanssa, joka hoitaa raha-asiansa noin huonosti kuin sinä ettei jää ollenkaan varaa elämästä nauttimiseen.

Vierailija
212/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne bitcoinit sun muut tekoälyt ole yhtä lailla päästöjä aiheuttavia harrastuksia. 

Ei kaikki miehet ostele bitcoineja tai harrasta tekoälyjä. Kyllä se on niin että se lentokone millä sinäkin tyttö lennät unelmiesi lomakohteeseen aiheuttaa tuhansia kertoja enemmän päästöjä kuin se henkilö auto millä mies ajaa töihin. 

Vierailija
213/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset kyllä törsää mielellään rahansa just kaikkeen turhaan, kuten matkusteluun, ravintoloihin, vaatteisiin ja kenkiin. Sitten ei ole varaa oikeasti pitäaikaisesti elämänlaatua parantaviin asioihin, kuten omaan asuntoon hyvältä alueelta. Asutaan vuodesta toiseen jossain luteen kusemassa vuokraluukussa jonkun vuokrakeisarin lypsylehmänä. Ei paljoa kiinnosta ruveta suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta sellaisten kanssa.

Ilmeisesti osa meistä naisista osaa hoitaa raha-asiansa fiksummin kuin sinä, koska meillä riittää varaa sekä omaan asuntoon hyvällä alueella että matkusteluun, ravintolassa käymiseen ja jopa niihin kenkiin ja vaatteisiin. Ei paljoa kiinnosta ruveta suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta sellaisen miehen kanssa, joka hoitaa raha-asiansa noin huonosti kuin sinä ettei jää ollenkaan varaa elämästä nauttimiseen.

&nb

Ei vaan sinä tienaat todella hyvin kun sinulla on varaa noihin kaikkiin. Minun palkka menee asumiseen,autoon,pakollisiin laskuihin,ruokaan,juomaan ja päivittäistavaroihin. Ei siitä jää yli kuin ihan vähän ja ne rahat minä sijoitan. Palkkani on 3700e/kk bruttona. Miten minä olen siis hoitanut raha asiani huonosti? 

Vierailija
214/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut sellaista asiaa kuin internet? Internetissä sinä voit nähdä ja kokea vaikka pohjoiskorean elämää. Ei enää tarvitse mennä paikanpäälle jotta voi kokea vaan sen voi tehdä myös netissä. 

Sinulle voisi tehdä hyvää lukea kirja tai pari.

Näet vain kuvia mutta et koe ja tunne mitään. Saat toki käyttää elämäsi kuvien toljottamiseen jos haluat.

Japanissa asuneena täytyy sanoa että se ei ollut kyllä yhtään sellaista mitä olin pelkkien kuvien ja videoiden perusteella ajatellut. Ja monilla onkin pelkkien kuvien perusteella hyvin pinnallinen mielikuva. Kaikki ne maut ja hajut, yksityiskohdat joita ei netissä ole edes mainittu ja joita jäi tutkimaan, ihmiset joille puhui ja joihin pääsi tutustumaan, elämänkokemukset, tuntemukset. Nämä voivat kuullostaa turhalta jonkun ankeuttajan korvaan, mutta oikeastaan ihmiselämän suola on juuri uteliaisuus ja uudet kokemukset, eläminen. Koen vahvasti että paikanpäällä eläminen on muuttanut minua ihmisenä positiivisella tavalla. Tuskin minustakaan olisi mitään tullut jos olisin jäänyt vain sinne omalle mukavuusalueelle nysväämään ja ryhtynyt nettiriippuvaiseksi.

Vierailija
215/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt niitä ihmisiä, jotka eivät löydä mistään maailman maasta mitään mielenkiintoista. Miten voi olla mahdollista, että koko valtava ja monimuotoinen maailma ei herätä pienintäkään uteliaisuutta? Jos ei turistikohteet kiinnosta niin maailmassa on silti vaikka kuinka paljon nähtävää ja koettavaa ja voi kokeilla esim luontomatkailua, seikkailumatkailua, kiertää pieniä kyliä jne. Jos mikään ei kiinnosta, silloin ongelma ei ole paikoissa, vaan omassa asenteessa.

Jos jo kotimaa kiinnostaa riittävästi? Itsellesi ei riitä kokonainen maa! 

Ei riitäkään, eikä tarvitse riittää. Miksi rajoittuisin vain kotimaahan, kun maailmassa on niin paljon enemmän nähtävää ja koettavaa?  Jo pelkästään luonto tarjoaa loputtomasti vaihtelua: turkoosinsinistä merivettä, viidako

Ihan mielenkiinnosta. Ilmeisesti matkustat normia enemmän. Etkö koe yhtään huonoa omaatuntoa siitä että lentomatkustaminen on todella ympäristöä kuormittavaa? Älä vain sano että äänestät kuitenkin vihreitä vielä.

Vierailija
216/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko kahvilassa käynnillä tienaa?

Paljon hyvää mieltä 😊

Vierailija
217/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis naisilla on niin hyvät palkat että heillä on varaa käydä kahviloissa, ravintoloissa ja matkustaa? Minä olen mies miesvaltaisella alalla ja ei mulla ole varaa tehdä noita asioita, en käy edes lounasravintoloissa vaan syön omat eväät töissä. 

Itse sanon vaan että ainoastaan porvarit eli hyvätuloiset käy kahviloissa,ravintoloissa ja siihen päälle vielä matkustavat. 

Et ole koskaan ikinä syönyt ulkona? En usko. Ei ravintolassa syöminen niin kallista ole ettei palkastaan voisi kerran maksaa. Eikä sitä ole tarkoitus joka päivä ja joka aterialla käydä ravintolassa. Ei ole mitenkään tavatonta että ihmiset jopa säästää kokemuksiin, oli kyse sitten laskettelulomasta tai ravintolaillallisesta ystävien kanssa. 🤦

Vierailija
218/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä miehenä ostan kaupasta yleensä lihaa/kanaa ja pakastekasviksia. Niistä heittää kasaan safkan 10 minuutissa. Kasvikset höyrystymään ja proteiinit pannun kautta. Tuo lounaaksi ja päivälliseksi. Aamu menee puurolla ja raejuustolla. 

Ruoka on energiaa ja makroravinteita. Älytöntä alka tekemään siitä sen vaikeampaa asiaa. 

Niin eli epäterveellistä paskaa syötte.

Vierailija
219/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta. Ilmeisesti matkustat normia enemmän. Etkö koe yhtään huonoa omaatuntoa siitä että lentomatkustaminen on todella ympäristöä kuormittavaa? Älä vain sano että äänestät kuitenkin vihreitä vielä.

Tämä.

Minä itse ajattelen niin että ainoastaan persut matkustaa koska persut kritisoi ilmastotoimia. Vihreät,demarit,vassarit, kokoomus ja keskusta väki tuskin astuu jalallakaan lentokoneeseen koska ne saastuttaa oikeasti ihan älyttömästi, polttomoottoriauton päästöt on hyttysen paskan verran lentokoneen päästöihin verrattuna.  

Vierailija
220/1070 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki miehet ostele bitcoineja tai harrasta tekoälyjä. Kyllä se on niin että se lentokone millä sinäkin tyttö lennät unelmiesi lomakohteeseen aiheuttaa tuhansia kertoja enemmän päästöjä kuin se henkilö auto millä mies ajaa töihin. 

Eikä kaikki naiset matkustele, missä on pointtisi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä