Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.

Vierailija
24.07.2025 |

Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.

Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!

Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?

Kommentit (683)

Vierailija
601/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vähän samanlaisia kokemuksia itsellänikin. Ennen korona-aikaa olin töissä Intersportissa, silloin just yli parikymppisenä nuorena naisena. Hankalimmat ja ikävimmät asiakkaat oli iäkkäämmät naiset. Ei tietenkään läheskään kaikki, etten nyt liikaa yleistä.

Jotkut suuttui ja ryhtyi piikittelemään, jos eivät juuri siinä hetkessä saaneet henkilökohtaista palvelua, kun he olivat katsomassa vaikkapa juoksukenkiä. Palvelin näissä tilanteissa liikkeeseen ensin saapunutta asiakasta, jonka kanssa oli tilanne kesken. Nämä naiset eivät voineet sietää sitä, että heidän kallisarvoinen aikansa kuluisi omaa vuoroaan odottaen. Sain kuulla kovaäänistä kuittailua ulkonäöstäni, ammattitaidostani, murteestani ja ties mistä. Muutuin siis täysin asiani osaamattomaksi, kun en heti kyennyt näitä naisia palvelemaan. Käytös oli uhmakasta ja asiatonta. 

Miehissä oli paljon vähemmän heitä, jotka käyttäytyi samoin. Oikeastaan vain mu

"Miehissä oli paljon vähemmän heitä, jotka käyttäytyi samoin"

Osaatko yhtään arvata, miksi miesasiakkaat ovat ylen ystävällisiä parikymppisille urheiluliikkeen myyjille? Täällä palstalla oli joskus ketjukin ällöttäville pervoille, jotka kertoivat käyvänsä urheiluliikkeissä kuolaamassa parikymppisiä myyjiä läpikuultavissa urheilutrikoissaan.

Siis yhtään puolustelematta noita kärsimättömiä naisasiakkaita, heidän kuittailunsa ei ole mitenkään hyväksyttävää. Mutta ne vastaavat miehet ovat sitten puolestaan kärsimättömiä ja tylyjä ihan muiden aspojen kanssa, kuin hyvännäköisten nuorten naismyyjien.

Vierailija
602/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori nainen, etenkin jos on kaunis, saa keski-ikäisen akan veren kiehumaan. Näin se menee.

Niin huvittavia ja lapsellisia nämä teidän joidenkin trollaukset. 

Mä olen keski-ikäinen nainen enkä ole koskaan minkään ikäisenä ymmärtänyt, että miksi jonkun kauneus pitäisi saada mun veren kiehumaan. Kyllä raivon sijaan katson, että onpas kaunis nainen. 

N46

Ja ymmärrätkö vielä että sinä et ole kaikki?

Olen eri, mutta on tuo kyllä todella vieras ajatus, et jonkun kauneus saisi minut (kenenkään) käyttäytymään huonosti. Niinkuin miksi? Mihin tällainen tulkinta perustuu?

En minä tiedä miksi kalliit autot joutuvat tavallisia aut

Vertaat naisia autoihin? Sellaista esineellistämistä sitte tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vähän samanlaisia kokemuksia itsellänikin. Ennen korona-aikaa olin töissä Intersportissa, silloin just yli parikymppisenä nuorena naisena. Hankalimmat ja ikävimmät asiakkaat oli iäkkäämmät naiset. Ei tietenkään läheskään kaikki, etten nyt liikaa yleistä.

Jotkut suuttui ja ryhtyi piikittelemään, jos eivät juuri siinä hetkessä saaneet henkilökohtaista palvelua, kun he olivat katsomassa vaikkapa juoksukenkiä. Palvelin näissä tilanteissa liikkeeseen ensin saapunutta asiakasta, jonka kanssa oli tilanne kesken. Nämä naiset eivät voineet sietää sitä, että heidän kallisarvoinen aikansa kuluisi omaa vuoroaan odottaen. Sain kuulla kovaäänistä kuittailua ulkonäöstäni, ammattitaidostani, murteestani ja ties mistä. Muutuin siis täysin asiani osaamattomaksi, kun en heti kyennyt näitä naisia palvelemaan. Käytös oli uhmakasta ja asiatonta. 

Miehissä oli paljon vähemmän h

"Miehissä oli paljon vähemmän heitä, jotka käyttäytyi samoin"

Osaatko yhtään arvata, miksi miesasiakkaat ovat ylen ystävällisiä parikymppisille urheiluliikkeen myyjille? Täällä palstalla oli joskus ketjukin ällöttäville pervoille, jotka kertoivat käyvänsä urheiluliikkeissä kuolaamassa parikymppisiä myyjiä läpikuultavissa urheilutrikoissaan.

Siis yhtään puolustelematta noita kärsimättömiä naisasiakkaita, heidän kuittailunsa ei ole mitenkään hyväksyttävää. Mutta ne vastaavat miehet ovat sitten puolestaan kärsimättömiä ja tylyjä ihan muiden aspojen kanssa, kuin hyvännäköisten nuorten naismyyjien.

Olen eri, mutta on tuo kyllä todella vieras ajatus, et jonkun kauneus saisi minut (kenenkään) käyttäytymään hyvin. Niinkuin miksi? Mihin tällainen tulkinta perustuu?

Vierailija
604/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mieheltä on kohteliasta käytöstä katsoa kireään ahdettua takamusta. Se on luonnon kauneuden arvostamista ja tunnustus takamuksen kantajalle. Pieni hyväntahtoinen puristus kruunaa tilanteen.

Vierailija
605/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä miksi kalliit autot joutuvat tavallisia autoja useammin ilkivallan kohteeksi.

Vertaat naisia autoihin? Sellaista esineellistämistä sitte tänään.

En vertaa, nainen olen itsekin, mutta tuli sellainen uutinen mieleen. Osaatko vastata?

Vierailija
606/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä me keski-ikäiset naiset olemme kyllästyneet nuorten tyhmyyteen ja siihen, että he eivät osaa mitään. Ei kai sitä voi oppiakaan kun päivät pitkät tunkee naamaa siihen lobotomia puhelimeen. Sanoisin, että nuoret ovat hyvin ärsyttäviä nykyään, katsokoon peiliin, sitä saa mitä tilaa. 

Nainen 55-vuotta

Just tämmösten katkerien, kateellisten ja huonosti käyttäytyvien vanhojen akkojen takia miehet vaihtaa nuorempaan.

Saman ikäinen kiltti nainen ei kelpaa?

Ei ilmeisesti kelpaa, vaan keksitään kaikenlaisia tekosyitä, kuten että keski-ikäiset naiset ovat sellaisia ja tällaisia. Säälittäviä miehiä.

Vierailija
607/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut suuttui ja ryhtyi piikittelemään, jos eivät juuri siinä hetkessä saaneet henkilökohtaista palvelua, kun he olivat katsomassa vaikkapa juoksukenkiä. Palvelin näissä tilanteissa liikkeeseen ensin saapunutta asiakasta, jonka kanssa oli tilanne kesken. Nämä naiset eivät voineet sietää sitä, että heidän kallisarvoinen aikansa kuluisi omaa vuoroaan odottaen. Sain kuulla kovaäänistä kuittailua ulkonäöstäni, ammattitaidostani, murteestani ja ties mistä. Muutuin siis täysin asiani osaamattomaksi, kun en heti kyennyt näitä naisia palvelemaan. Käytös oli uhmakasta ja asiatont

"Olen eri, mutta on tuo kyllä todella vieras ajatus, et jonkun kauneus saisi minut (kenenkään) käyttäytymään hyvin. Niinkuin miksi? Mihin tällainen tulkinta perustuu?"

En tiedä, sinun pitää kysyä sitä niiltä miesasiakkailta, jotka silmät loistaen yrittävät kömpelösti flirttailla nätin nuoren myyjän kanssa. Nuorempana itsekin luulin, että ne setämiehet olivat vain erityisen ystävällistä porukkaa kun jutustelivat niitä näitä iloisesti hymyillen. LOL.

Itse kohtelen kaikkia aspoja samalla tavalla, eli tervehdin (usein saamatta tervehdystä takaisin), maksan ostokseni, sanon näkemiin. Varmaan sitäkin joku pitää tylynä. Mitään erityistä palvelua tai apua en odota (enkä niitä ole ikinä saanutkaan), ja ravintoloissa en edes uskalla enää käydä, kun olen useamman kerran keliaakikkona saanut gluteenia pyynnöistä huolimatta.

Vierailija
608/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siinä känkkä ränkkä rouvalla ilmettä kun talutetaan ravintolasta ulos.

Vierailija
609/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansasta on tullut ylimielistä, narsistista, suorastaan sadistista. Suurta hekumaa tunnetaan kun päästään alistamaan ja haukkumaan jotakuta, mieluiten mahdollisimman puolustuskyvytöntä uhria. Sen huomaa myös politiikassa.

Tässä ketjussahan sen huomaa. Näkymättömiä ja menetettyjä tapauksia, eli keski-ikäisiä naisia saa haukkua ja nimitellä joukolla ihan miten huvittaa.

Varsinainen lynkkausketju.

Vierailija
610/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori nainen, etenkin jos on kaunis, saa keski-ikäisen akan veren kiehumaan. Näin se menee.

Niin huvittavia ja lapsellisia nämä teidän joidenkin trollaukset. 

Mä olen keski-ikäinen nainen enkä ole koskaan minkään ikäisenä ymmärtänyt, että miksi jonkun kauneus pitäisi saada mun veren kiehumaan. Kyllä raivon sijaan katson, että onpas kaunis nainen. 

N46

Ja ymmärrätkö vielä että sinä et ole kaikki?

Olen eri, mutta on tuo kyllä todella vieras ajatus, et jonkun kauneus saisi minut (kenenkään) käyttäytymään huonosti. Niinkuin miksi? Mihin tällainen tulkinta perustuu?

En minä tiedä miksi kalliit autot joutuvat tavallisia autoja useammin ilkivallan kohteeksi.

Tämähän kertoo enemmän miehistä kuin naisista. Tuskin ne toisten autojen vahingoittajat keski-ikäisiä naisia on? Minä en ainakaan edes tunnista yhtään automerkkiä eikä minulla ole hajuakaan mikä on kallis auto ja mikä halpa.

Onko tämä niin että miehet ovat kateellisia toisilleen esim autoista ja projisoivat tämän saman piirteen naistenkin ominaisuudeksi?

Vierailija
611/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.

Aspat, pitääkö tämä paikkansa?

Ainakin kun nuorempana olin baarimikkona, niin pitää täysin paikkansa. Kaikkein ikävimmät asiakkaat oli keski-ikäiset naiset. Ei ne keski-ikäiset miehetkään aina kivoja olleet, mutta naiset olivat selvästi enemmän v-maisia. 

Ikära sismia.

Eipä muuten ole. Olis jos iän takia ei tarjoiltaisi tai häntä kohdeltaisiin huonosti iän takia. Sen toteaminen, että sun ikäluokassa on eniten ikäviä asiakkaita ei ole ikära sismia.

Vierailija
612/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.

Ainakin kun nuorempana olin baarimikkona, niin pitää täysin paikkansa. Kaikkein ikävimmät asiakkaat oli keski-ikäiset naiset. Ei ne keski-ikäiset miehetkään aina kivoja olleet, mutta naiset olivat selvästi enemmän v-maisia. 

Ikära sismia.

Eipä muuten ole. Olis jos iän takia ei tarjoiltaisi tai hän

Mistä sinä tiedät, etteikö keski-ikäistä naista toisinaan kohdeltaisikin huonosti asiakaspalvelijoiden taholta?

Kokemusta valitettavasti on. Ja ei, itse en ole räyhännyt kellekään. Ollut vain olemassa.

Vierailija
613/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikära sismia.

Eipä muut

Mistä sinä tiedät, etteikö keski-ikäistä naista toisinaan kohdeltaisikin huonosti asiakaspalvelijoiden taholta?

Kokemusta valitettavasti on. Ja ei, itse en ole räyhännyt kellekään. Ollut vain olemassa.

Jaa toki kokemukseksi, ole hyvä.

Vierailija
614/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jaa toki kokemukseksi, ole hyvä."

En ole tuo kenelle vastaat, mutta minullakin on joitain todella huonoja asiakaspalvelukokemuksia. Keskimäärin huonoimpia asiakaspalvelijoita ovat olleet nuoret miehet, jotka kohtelevat kuin tyhmää eivätkä ikinä suostu selvittämään mitään asiaa - asia on juuri niinkuin he sanovat, piste. Olen sanonut selvä ja palannut saman asian kanssa keski-ikäisen naisaspan puheille, ja saanut asiani lopulta hoidetuksi kunnolla.

Mutta kaikista epäkohteliaimmat yksittäiset asiakaspalvelukokemukset ovat olleet nuoria naisaspoja. Etenkin vähänkin paremmissa liikkeissä, nuoret tyylikkäät myyjät tekevät nopeita silmämääräisiä arvioita asiakkaista. Kerran minut jätettiin täysin huomiotta, vaikka yritin kysyä neuvoa. Myyjät vilkaisivat minuun kuin olisin häirinnyt, ja jatkoivat juttujaan keskenään. Olin tuolloin kolmekymppinen ja tunsin itseni ihan maan matoseksi. Nykyään ehkä naurattaisi.

Yhden kerran olen purskahtanut itkuun (nais)aspan takia, sekin kyllä nuorempana, ehkä naurattaisi nykyään (tai sitten en). Minua kieltäydyttiin palvelemasta puhevikani takia. Käskettiin palata uudestaan asiaan kun opin puhumaan ymmärrettävästi. En tiedä luuliko aspa minun olevan päihtynyt, vai voiko joku oikeasti olla noin töykeä puhevian takia.

Vierailija
615/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kvalifikaatioilla suomalaiset jotain ravintolassa vaativat? Kaikki junantuomia, joiden kotona tai mummulassa syötiin läskisoosia ja perunaa syvältä lautaselta ilman vihanneksia. Eikä puhuttu pöydässä mitään. 

Vierailija
616/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä harkita kääntyykö ovella vai menee ottamaan matsia hirviöteinin kanssa.  Teini on jo pitänyt komentoa kotona, koulussa ja haluaa myös työelämässä ottaa asiakkaasta niskalenkin. 

Vierailija
617/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen naisvihaketju.

Vierailija
618/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä kvalifikaatioilla suomalaiset jotain ravintolassa vaativat? Kaikki junantuomia, joiden kotona tai mummulassa syötiin läskisoosia ja perunaa syvältä lautaselta ilman vihanneksia. Eikä puhuttu pöydässä mitään. 

Ei hesoissa pelkkiä herroja asunut. Suurin osa samaa köyhälistöä kuin maallakin.  Siitä on jäänytkin perinne että vain oikeat herrat ansaitsee  kunnon palvelua,  kuten tässäkin ketjussa asiakkaita halveksitaan.  

Vierailija
619/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Win-win tilanne, kun työntekijät pääsevät kuulemasta sinun ulinaasi ja sitä saat syödä kotona. 

Näin minäkin sen näen. En usko että ravintolat kaipaavat minun neljää kertaa kuussa käyntiäni. Ihmetyttää miten sellaiset joita huono ruoka ja palvelu ärsyttävät ylipäätään jaksavat käydä rafloissa verenpainettaan nostamassa.

Mahtaako olla ihan noinkaan. Keski-ikäiset ovat keskimäärin melko hyvin toimeentulevaa (rahallisesti, eivät tämän keskustelun perusteella toimeentulevia nuorten aikuisten kanssa. Mikä on hiukan erikoista, kun niillä keski-ikäisillä kuitenkin on niitä parikymppisiä lapsia, joiden ikätovereita he teidän mielestänne kiusaavat ja nöyryyttävät) porukkaa, jolla olisi varaa käytettäväksi palveluihin. Jos nuorten myyjättärien asenne on tuo, että asiakkaat on kamalia ja ne kiusaa, kun ne sanoo, että kahvi on seisonutta tai vinkuu että sai kanasalaatin sijaan katkarapusalaatin, eivätkä ole valmiita korjaamaan tehtyä virhettä, kun siitä huomautetaan, niin se ei kovin hyvää tiedä kyseiselle ravintolalle. Itse ainakaan en ole törmännyt uhmaikäisten lasten tavoin kiukutteleviin keski-ikäisiin rouviin, mutta sellaisiin toki olen, jotka virheistä huomauttavat, olettavat että myyjä oma-aloitteisesti pyytää anteeksi ja sanoo korjaavansa asian ja jollei näin tapahdu, niin he kertovat kyllä, että myyjän pitää virhe korjata. Ja siinä kohtaa ollaan jo siinä tilanteessa, että asiakas jakaa huonoksi kokemansa asiakaspalvelukokemuksen isolle joukolle hyvin toimeentuleville ystävilleen ja tutuilleen, joka jakaa kuulemaansa taas eteenpäin. Ja kohta yrityksen omistaja ihmettelee, kun asiakkaita ei käy, ei ole varaa palkata työntekijöitä, maksaa vuokria, ajautuu pahimmillaan konkurssiin.

Vierailija
620/683 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikära sismia.

Eipä muut

Nainen on veemäinen jo siksi että on nainen.  Kehtaa siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan