Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.

Vierailija
24.07.2025 |

Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.

Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!

Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?

Kommentit (683)

Vierailija
401/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille nuo korppikotkat harvoin uskaltavat v*ttuilla, koska tietävät että nykyään tulee nyrkistä.  

Tuskin tulee. Sitä paitsi noi tarjoilijapojat tuppaa olemaan sellaisia potentiaalisia stuertteja.

Vierailija
402/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman tällaisen monsteriämmän ja he VAATIVAT palvelua. Raukat eivät vaan ymmärrä Mitä palvelu on. Sitten vielä kerskailevat tyhmyydellään julkisesti Facebookissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kun google ei löytänyt juttua tuolla otsikolla.

Mä parantelin otsikkoa. Straigth to the point, vähemmän klickbait.

Ap

Vierailija
404/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asiallinen palautekin saa itkemään, niin minkäs teet?

100% varmuudella palaute ei ole asiallinen tai ainakaan asiallisesti esiin tuotu, jos se saa toisen itkemään. Normaaliälyinen ihminen osaa antaa palautetta niin, että vastapuoli ei itke. 

Nämä nykyajan hiutaleet pahoittaa mielensä niin olemattomista asioista. Yksi tyttö pillahti itkuun oli tuomassa minulle ja kaverille pitsoja, joiden tilauksen se oli ottanut itse pöydässä vastaan. Sitten se kysyy "kenelles oli Diablo?" "No mut herranjumala, sinähän sen tilauksen otit vastaan..." byääää. Kai se oli minun vika.

Tuohon olisi hyvä pamautta vastaan: "Ai sori, ei se ollutkaan Diabolo, vaan sulle oli nämä Diapamit. Oikein RAUHALLISTA iltaa rouville". 

Pitipäs pamauttaa viimeisenä työpäivänä huikee legenda... alat sitten syyttelemään asiakkaita narkkareiksi?

Vierailija
405/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelua tehneenä en usko koko juttua ollenkaan. Iltasanomat vihapuhuu vanhemmista naisista nyt. Törkeää.

Vierailija
406/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ravintolatarjoilijan perusammattitaitoa merkitä ylös mitä tilattiin millekin paikalle. Tässä on tyyppiesimerkki miten toinen hiutale alkaa pätemään vaikka ei ymmärrä asiasta mitään.

Kyllä se kirjoittikin. Nimittäin sen, mitä tilattiin teidän pöytäpaikalle. Se ei kuulu käytäntöön, että vihkoon kirjataan "vttumaiselle eukolle tuli diapolo ja sille sen ukolle kalja". 

Vierailija
407/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100% varmuudella palaute ei ole asiallinen tai ainakaan asiallisesti esiin tuotu, jos se saa toisen itkemään. Normaaliälyinen ihminen osaa antaa palautetta niin, että vastapuoli ei itke. 

Nämä nykyajan hiutaleet pahoittaa mielensä niin olemattomista asioista. Yksi tyttö pillahti itkuun oli tuomassa minulle ja kaverille pitsoja, joiden tilauksen se oli ottanut itse pöydässä vastaan. Sitten se kysyy "kenelles oli Diablo?" "No mut herranjumala, sinähän sen tilauksen otit vastaan..." byääää. Kai se oli minun vika.

Tuohon olisi hyvä pamautta vastaan: "Ai sori, ei se ollutkaan Diabolo, vaan sulle oli nämä Diapamit. Oikein RAUHALLISTA iltaa rouville". 

Pi

Diapami on ihan normaali lääke. Ei sen käyttäminen kenestäkään narkkaria tee. 

Vierailija
408/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille nuo korppikotkat harvoin uskaltavat v*ttuilla, koska tietävät että nykyään tulee nyrkistä.  

Ei kun niille nuorille pojille flirttailaan ja lässytetään. 

Vierailija
409/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan olen Pariisin hienoimmissakin ravintoloissa joutunut vastaamaan sormi pystyssä, että se ja se annos tuli minulle. Mitä suositumpi paikka, sitä väsyneempiä tarjoilijat on, ja voi mennä annokset sekaisin. Olen myös ollut syömässä, kun on jouduttu vaihtamaan pöydässä annoksia keskenään päittäin, kun on mennyt väärin päin. No ranskalaiset on aikamoisia säheltäjiä muutenkin.

Vierailija
410/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelua tehneenä en usko koko juttua ollenkaan. Iltasanomat vihapuhuu vanhemmista naisista nyt. Törkeää.

Paitsi, ettei ne puhu sanakaan naisista. Keski-ikäiset naiset oli ap:n omaa lisää juttuun. Jutussa puhuttiin vain vanhemmista asiakkaista. 

Vierailija
411/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa sanotaan "varttuneemman", mikä minusta tarkoittaa eläkeläisiä eikä keski-ikäistä. "Jos ruokaa joutuu odottamaan puolikin tuntia, niin hermo on jo mennyt." Minusta puoli tuntia on varsin pitkä aika odottaa ateriaa. Toivottavasti viilentävä ilmastointi on käytössä. Ei liene sitten lounaspaikka vaan seurustelupaikka tämä ravintola. Firman nettisivuilla on jo heti etusivulla selkeästi huomattava kirjoitusvirhe. Kokonaisuudesta syntyy vaikutelma, että ravintolassa on liian vähän henkilökuntaa, ja on palkattu halvalla nuoria työtekijöitä, joita ei ole riittävästi perehdytetty työhön. Väsyneenähän sitä pillahtaa itkuun helposti. Toki ei saisi käyttäytyä huonosti, mutta ehkä ravintoloitsijakin voisi miettiä, miten saisi palvelun toimimaan sujuvammin. 

Vierailija
412/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli se.  Miksi vaivauduit sanomaan kokonaisen lauseen kun olisit pärjännyt yhdellä sanalla? Mitä haittaa siinä on jos kysyy? Mitä jos hän olisikin laittanut nokkasi eteen väärän annoksen? Miten  ihmeessä

Niin, katsos kun asiakkaalla on oikeus ammattitaitoiseen palveluun. Tämäkin likka olisi voinut ottaa vihjeestä vaarin ja oppia.

Vierailija
413/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Täällä palstallakin on iso määrä tykkäyksiä, mikä kertoo palstan yleisestä tavasta riehaantua mukaan kaikkeen haukkumiseen.

Vierailija
414/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, katsos kun asiakkaalla on oikeus ammattitaitoiseen palveluun. Tämäkin likka olisi voinut ottaa vihjeestä vaarin ja oppia.

Se oppi. Jatkossa se osaa sanoa tuollaisille itseriitoisille eukoille suorat sanat. 

Vierailija
415/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisiä akkoja pitää vähän reilummin takapuolelle läimäistä ja sanoa että relax muija, täällä hommat tehdään firman tahdilla ei sun.

Vierailija
416/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon olisi hyvä pamautta vastaan: "Ai sori, ei se ollutkaan Diabolo, vaan sulle oli nämä Diapamit. Oikein RAUHALLIST

Diapami on ihan normaali lääke. Ei sen käyttäminen kenestäkään narkkaria tee. 

Sorry, unohdin, että pääviat ovat kovin yleisiä nykynuorison parissa. Omien pentujenkin entisiä koulukavereita kun seuraa, niin kaikilla on joku lääkitys päällä.

Vierailija
417/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Täällä palstallakin on iso määrä tykkäyksiä, mikä kertoo palstan yleisestä tavasta riehaantua mukaan kaikkeen haukkumiseen.

Ei jutussa ketään haukuttu. Kerrottiin vain, että muutama varttunut asiakas oli käyttäynyt asiattomaksi. Miksi sellaista ei saisi tuoda julki, kun todistettavasti sellaista tapahtuu joka päivä? 

Vierailija
418/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kerran aspauran aikana oon kohdannut huutavan naispuolisen hullun, 45-50v. Sekin oli työharjoitteluaikana, kosmetiikkamyymälässä, suuttui kun jouduin konsultoimaan ohjaajaa. Ohjaaja oli samaa maata, oli että "miten sä et nyt tiedä", eli ei edes asettunut järjen puolelle.

Muut 10v aspassa mennyt hyvin, asiakkaaat kiitollisia, tosin tästäkin jo yli 5 v aikaa kun viimeksi ollut (:

Vierailija
419/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.

Aspat, pitääkö tämä paikkansa?

Todellakin pitää. Olin tätä mieltä 20 vuotta sitten ja olen tätä mieltä edelleen. Kirkkaasti veemäisin asiakasryhmä.

Vierailija
420/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ravintolatarjoilijan perusammattitaitoa merkitä ylös mitä tilattiin millekin paikalle. Tässä on tyyppiesimerkki miten toinen hiutale alkaa pätemään vaikka ei ymmärrä asiasta mitään.

Kyllä se kirjoittikin. Nimittäin sen, mitä tilattiin teidän pöytäpaikalle. Se ei kuulu käytäntöön, että vihkoon kirjataan "vttumaiselle eukolle tuli diapolo ja sille sen ukolle kalja". 

Se nyt on ihan sama miten pitkiä värssyjä vihkoosi haluat kirjoitella. Tosin olen senkin huomannut, ettei nämä nykynuoret oikein osaa kynällä edes kirjoittaa ainakaan niin, että joku toinen siitä saisi selvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi