Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.

Vierailija
24.07.2025 |

Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.

Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!

Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?

Kommentit (683)

Vierailija
361/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. En ole todistanut tuollaista koskaan. Luultavasti ne työntekijät itkisivät joka tapauksessa kun joutuvat vähän tekemään töitä ja hyvänen aika! palvelemaan asiakasta.

K -pää asiakasta "palvellaan "juuri kuten hänen käytöksen perusteella.Sitä sa,mitä tilaa.

Vierailija
362/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin: on voinut olla. En kirjoittanut: on ollut.

Puhutko muuten ravintolan aspoille samalla tavalla kuin täällä? Tilasin kypsän pihvin, montako kertaa se pitää kertoa, että menee kalloosi?

Mitä sä vieläkin jankkaat? Etkö oikeasti osaa suomea edes sen vertaa, että tajuat, mikä on olettama? "On voinut" sisältää olettaman, että jotain vikka oli aspassakin. Ei tämä nyt niin vaikea asia voi olla. 

Niin, ja sinä väitit, että minun väittämäni mukaan syy on AINA aspassa.

Ilmeisesti tämä asia on sinulle vaikea ymmärtää.

SinäpäsSinäpäsSinpäsSinäpäsSinäpäsSinäpäsSinpäsSinäpäsSinäpäsSinäpäsSinpäsSinäpäsSinäpäsSinäpäsSinpäsSinäpäsSinäpäsSinäpäsSinpäsSinäpäsSinäpäsSinäpäsSinpäsSinäpäsSinäpäsSinäpäsSinpäsSinäpäs

Joku sai kilarit. 🤭 Keski-ikäinen nainen ehkä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran näin prisman kassajonossa kun keski-ikäinen mies tiuski kassaneidille hitaudesta. Tilanne tuli niin yllättäen, että siinä vain ihmiset katsoi puulla päähän lyötynä sitä idioottia. Jälkeenpäin harmitti etten sanonut ukolle mitään mutta tilanne tuli niin yllättäen! 

Kannattaa muistaa sanoa tällaiselle tyypille että menee itsepalvelukassalle, siellä saa tarpeeksi nopeaa palvelua!

Parempi vastaus: "Kyllähän  tässä voisi nopeampi olla, mutta herran valitus vie aikaa muilta hommilta". 

"Tässä nopeesti kirjottaessa virhelyöntien määrä kasvaa, mutta kiire on kiire."

-Johtaja Turhapuro 

Vierailija
364/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin eläkeläisenä ihmettelen keski-ikäisten raivoa ja loukkaamishalua. Ovatko saaneet liikaa lisäaineita ja muoveja sikiöstä saakka?

Vierailija
365/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä jollekin on ok haukkua toisia ke ha reiksi. Ja väitetään vielä olemattomia asioita toisen kirjoituksista. Ja yläpeukkuja sataa tällaisille kommenteille.

Yritetään säilyttää ne ravintoloissa paljon kaivatut käytöstavat täälläkin.

Älä kirjoita olettamia, jos et kestä että niistä huomautetaan. Ihan turhaan uhriudut. 

Olettama = asiassa on voinut olla myös tällainen puoli. En sanonut, että automaattisesti on. Sinulle tuntuu olevan jostain syystä punainen vaate ajatella toisenlaistakin kulmaa asiaan. Ei se sitä poista, että raivoava asiakas on käyttäytynyt huonosti.

Taulapää jankutta automaatiosta, vaikka puhe oli nimenomaan OLETTAMASTA. 

Vierailija
366/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asiallinen palautekin saa itkemään, niin minkäs teet?

100% varmuudella palaute ei ole asiallinen tai ainakaan asiallisesti esiin tuotu, jos se saa toisen itkemään. Normaaliälyinen ihminen osaa antaa palautetta niin, että vastapuoli ei itke. 

Vastuuta on myös palautteen saajalla. Kuka tahansa voi alkaa itkeä mistä syystä tahansa.

Vierailija
367/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100% varmuudella palaute ei ole asiallinen tai ainakaan asiallisesti esiin tuotu, jos se saa toisen itkemään. Normaaliälyinen ihminen osaa antaa palautetta niin, että vastapuoli ei itke. 

Nämä nykyajan hiutaleet pahoittaa mielensä niin olemattomista asioista. Yksi tyttö pillahti itkuun oli tuomassa minulle ja kaverille pitsoja, joiden tilauksen se oli ottanut itse pöydässä vastaan. Sitten se kysyy "kenelles oli Diablo?" "No mut herranjumala, sinähän sen tilauksen otit vastaan..." byääää. Kai se oli minun vika.

Vierailija
368/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäiset suominaiset ovat kusipäitä.

Samaa mieltä. Siksi miehet ei niitä halua.

Ai jaa? Miksi ne miehet sitten kuorossa itke,kun naiset ei huoli niitä?

Täällä vauvallakin päivittäin.

Vierailija
369/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vankeustuomioita näille asiakkaille mikään vähempi ei riitä niin alkaa nuorten kimppuun käyminen vähentyä

Suomessa on aivan liian kauan menty siihen malliin että asiakas on aina oikeassa vaikka Suomi on täynnä kammottavia asiakkaita joille pitää antaa pysyvät porttikiellot kaikkialle

Yrittäjät on varmaan mielissään kun ne viimeisetkin asiakkaat katoavat.

Niinhän sä luulet.Kaikenlaisia höiriköitä ei tarvitakaan.

Vierailija
370/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä olevat naiset huomaavat että saivat mitä halusivat, mutta se ei ollutkaan sitä mitä mainostettiin. Kaikki uraan keskittymiset ja lasten teosta sekä perheestä luopumiset. Feministit niin hehkuttivat ja se olikin paskaa. Edessä vain yksinäisyys viinilasin kanssa. Kuollut kohtu ja roikkuva naama. Elämä ohi eikä lapsia tai lapsenlapsia. Työelämäkin oli ihan paskaa puurtamista, siihen sitten keskittyi kun luvattiin että sieltä ja rahasta ja statuksesta tulee muka onni. Ei tullut.

Fantasiaa mutta hienoa että ymmärrät. 

Vierailija
371/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuuta on myös palautteen saajalla. Kuka tahansa voi alkaa itkeä mistä syystä tahansa.

Voi, mutta jos itku tulee palautetilanteessa, on turha lähteä syyttämään palautteen saajaa. Palautteen voi antaa myös niin, että toinen ei rupea itkemään. Tai vähintäänkin voi kysyä, oliko syy itkuun palautteessa vai jossain muussa. 

Vierailija
372/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sama meno keski-ikäisillä naisilla. Onko syynä vaihdevuodet, kun niistä joilla on ollut vähän luonnevikaa tulee täysiä hirviöitä. Olin neljätoista vuotias TET-harjoittelija, kun tällainen tuli huutamaan pää punaisena homeisesta leivästä, vaikka olin selvästi alaikäinen ja itse kauppiaskin olisi ollut paikalla. Ammattikoulussakin näistä varoiteltiin, että valitettavasti olette joillekin helppoja uhreja, näin voi käydä. Ja kyllä, työssäoppimassakin oli keski-ikäinen hirviö kohdattava.

Naurettiin joskus työkavereiden kanssa, kuinka kaikki asiakkaat tuli aina multa kysymään kaikkea, mutta ei uskaltaneet kysyä mun silloiselta kollegalta koskaan yhtään mitään. Olen lyhyt ja kiltin näköinen. Mun kollega taas oli amerikkalaista jalkapalloa pelaava, roteva, iso, aina vähän vihaisen näköinen jämäkkä justiina. Että on tossa perää.

Vierailija
373/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä jollekin on ok haukkua toisia ke ha reiksi. Ja väitetään vielä olemattomia asioita toisen kirjoituksista. Ja yläpeukkuja sataa tällaisille kommenteille.

Yritetään säilyttää ne ravintoloissa paljon kaivatut käytöstavat täälläkin.

Älä kirjoita olettamia, jos et kestä että niistä huomautetaan. Ihan turhaan uhriudut. 

Olettama = asiassa on voinut olla myös tällainen puoli. En sanonut, että automaattisesti on. Sinulle tuntuu olevan jostain syystä punainen vaate ajatella toisenlaistakin kulmaa asiaan. Ei se sitä poista, että raivoava asiakas on käyttäytynyt huonosti.

Taulapää jankutta automaatiosta, vaikka puhe oli nimenomaan OLETTAMASTA. 

Olettamastahan minä puhuinkin. Olettama sisältää sen, että asiassa on voinut olla tällainen puoli, ei ole välttämättä ollut, mutta on voinut olla. Miksi se triggeröi sinua?

Ei muuten kannata haukkua toisia taulapääksi, sillä kuten varmaan tiedät, haukkuja on itse sellainen joiksi toisia haukkuu.

Vierailija
374/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työpaikoilla pillahdetaan avoimesti itkuun. Ei olisi voinut kuvitellakaan vielä parikymmentä vuotta sitten.

Vierailija
375/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka keski-ikäinen maksaa käteisellä ja kiukuttelee vaihtorahasta? Joku alkoholisoitunut pubiruusu? 

Ei kukaan, ei edes se pubiruusu.

Kyllä kyseessä on jo +70v asiakas, jos käteistä käyttää.

Tai peräti +80v

Tai yrittäjä joka ymmärtää rahojen päälle.

Vierailija
376/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta jos itku tulee palautetilanteessa, on turha lähteä syyttämään palautteen saajaa. Palautteen voi antaa myös niin, että toinen ei rupea itkemään. Tai vähintäänkin voi kysyä, oliko syy itkuun palautteessa vai jossain muussa. 

Palautteen antaja ei voi tietää, mikä itkettää palautteen saajaa.

Vierailija
377/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista hankalin asiakas on yli 50 v nainen. Ruotsalaisissa asiakkaissa tätä piirrettä ei ole. He ovat myös kohteliaampia kuin suomalaiset ylipäätään.

Olet nero, sinä sen kiteytit! Kaikki suomalaiset yli 50 v naiset ovat kaikki olleet aina kaikista hankalimpia asiakkaita! Yksikään ruotsalainen yli 50 v nainen ei ole ollut hankala asiakas koskaan maailman historiassa!

Vierailija
378/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä nykyajan hiutaleet pahoittaa mielensä niin olemattomista asioista. Yksi tyttö pillahti itkuun oli tuomassa minulle ja kaverille pitsoja, joiden tilauksen se oli ottanut itse pöydässä vastaan. Sitten se kysyy "kenelles oli Diablo?" "No mut herranjumala, sinähän sen tilauksen otit vastaan..." byääää. Kai se oli minun vika.

Jätät kyllä aika juntin vaikutelman.

Vierailija
379/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vankeustuomioita näille asiakkaille mikään vähempi ei riitä niin alkaa nuorten kimppuun käyminen vähentyä

Suomessa on aivan liian kauan menty siihen malliin että asiakas on aina oikeassa vaikka Suomi on täynnä kammottavia asiakkaita joille pitää antaa pysyvät porttikiellot kaikkialle

Yrittäjät on varmaan mielissään kun ne viimeisetkin asiakkaat katoavat.

Niinhän sä luulet.Kaikenlaisia höiriköitä ei tarvitakaan.

Onhan se söpöä kun joku kesätyttötarjoilija alkaa asiakkaita valkkaamaan.

Vierailija
380/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas malliesimerkki siitä, millaisesta asiakkaasta puhutaan, kun puhutaan ksipäisistä vanhemmista naisisista. Eukko luulee, että on niin uniikki lumihiutale, että tarjoilija muistaa aukottomasti kaiken eukon sanoman kymmenien muiden tilausten lisäksi. Sitten eukko vetää herneen HYVIN syvälle nenään, kun tarjoilija ei muistakaan, vaan hyvään asiakaspalvelun tapaan varmistaa kenelle tilaus oli, jos ei ole ihan varma. Normaaliälyinen vastaa: "Minulle" ja tilanne on sillä selvä.