Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.

Vierailija
24.07.2025 |

Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.

Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!

Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?

Kommentit (683)

Vierailija
381/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Vierailija
382/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan Suomeen hyviä käytöstapoja ihan kaiken ikäisille. En tiedä mitä on tapahtunut, mutta ennen ihmiset osasivat käyttäytyä paremmin niin nuoret kuin iäkkäät. Joku riivaa nyt suomalaisia, olisiko elämän kalleus, työttömyys, liian pienet palkat. En tiedä, mutta jotain on tapahtunut.

Itse yritän aina ottaa muut huomioon, olen vähemmistössä, sen olen huomannut. En tuijota puhelinta, kun olen liikenteessä kaupungin keskustassa, en halua olla muiden tukkeena, haluan ottaa muut ihmiset huomioon, se on minusta normaalia. Puhun kohteliaasti, mutta pidän kyllä puoleni jos tarvitsee. 

Jos olen ravintolassa ja kahvilassa, ilmoitan kyllä jos on jotain huomautettavaa, voihan sen asian ihan puhua, ei siitä tarvitse huutaa. 

Sanoisin kaikille suomalaisille kaikille ikäryhmille, HYVÄT KÄYTÖSTAVAT KAUNISTAVAT, RUMAT RUMENTAVAT. 

Nainen 50 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karen elää nuorten tyttöjen itkettämisestä.

Vierailija
384/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä jollekin on ok haukkua toisia ke ha reiksi. Ja väitetään vielä olemattomia asioita toisen kirjoituksista. Ja yläpeukkuja sataa tällaisille kommenteille.

Yritetään säilyttää ne ravintoloissa paljon kaivatut käytöstavat täälläkin.

Älä kirjoita olettamia, jos et kestä että niistä huomautetaan. Ihan turhaan uhriudut. 

Olettama = asiassa on voinut olla myös tällainen puoli. En sanonut, että automaattisesti on. Sinulle tuntuu olevan jostain syystä punainen vaate ajatella toisenlaistakin kulmaa asiaan. Ei se sitä poista, että raivoava asiakas on käyttäytynyt huonosti.

Taulapää jankutta automaatiosta, vaikka puhe oli nimenomaan OLETTAMASTA. 

Taulapää on ihminen, joka jää junnaamaan eikä osaa päästää irti. 

Vierailija
385/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä oon keski-ikäinen nainen enkä tunnista kuvauksesta itseäni ollenkaan. Ei tulisi mieleenikään huutaa ja raivota julkisella paikalla. Lisäksi tämä sika kyllä muistaa vielä porsasaikansa joten symppaan nuoria ekoissa duuneissaan, varmasti jännittää niin ei olisi multa oikein asiakkaana vielä lisätä jännitystä olemalla jokin erityisen vaativa höyrypää.

Minäkin. Tunnistan ilmiön vaikka itse en ilkeile. Akat on nii ollakseen myös keski-iän ykittäneistä näitä löytyy jotka pätee ja raivoaa. Teen itse asiakaspalvelutyötä.

Vierailija
386/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av mammat kahvilla

> Viimeksi eilen lohduttelimme kesätyöntekijöitä kahden jo varttuneemman naisen raivokohtauksen jäljiltä. Raivon syy oli, että vaihtorahan puutteessa kysyttiin mahdollisuutta maksaa kortilla. Kortit olisi olleet mukana, mutta PERIAATTEESTA piti saada maksaa käteisellä. Siis oikeasti!

Vierailija
387/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.

Me asiakkaat maksamme näiden itkupillien palkan. N40

Mutta tulee halvemmaksi, kaikille, kun käyttäydytte hyvin.

Vierailija
388/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun google ei löytänyt juttua tuolla otsikolla.

Vierailija
389/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina sama meno keski-ikäisillä naisilla. Onko syynä vaihdevuodet, kun niistä joilla on ollut vähän luonnevikaa tulee täysiä hirviöitä. Olin neljätoista vuotias TET-harjoittelija, kun tällainen tuli huutamaan pää punaisena homeisesta leivästä, vaikka olin selvästi alaikäinen ja itse kauppiaskin olisi ollut paikalla. Ammattikoulussakin näistä varoiteltiin, että valitettavasti olette joillekin helppoja uhreja, näin voi käydä. Ja kyllä, työssäoppimassakin oli keski-ikäinen hirviö kohdattava.

Naurettiin joskus työkavereiden kanssa, kuinka kaikki asiakkaat tuli aina multa kysymään kaikkea, mutta ei uskaltaneet kysyä mun silloiselta kollegalta koskaan yhtään mitään. Olen lyhyt ja kiltin näköinen. Mun kollega taas oli amerikkalaista jalkapalloa pelaava, roteva, iso, aina vähän vihaisen näköinen jämäkkä justiina. Että on tossa perää.

Ai sellainen emakko? Itte olen jefua sen verran pelannut, ettei pikkutytöt herätä kyllä mitään respectiä olemuksellaan. Ehkä se näytti vaan niin idiootilta.

Vierailija
390/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille nuo korppikotkat harvoin uskaltavat v*ttuilla, koska tietävät että nykyään tulee nyrkistä.  

Vierailija
391/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asiallinen palautekin saa itkemään, niin minkäs teet?

100% varmuudella palaute ei ole asiallinen tai ainakaan asiallisesti esiin tuotu, jos se saa toisen itkemään. Normaaliälyinen ihminen osaa antaa palautetta niin, että vastapuoli ei itke. 

Nämä nykyajan hiutaleet pahoittaa mielensä niin olemattomista asioista. Yksi tyttö pillahti itkuun oli tuomassa minulle ja kaverille pitsoja, joiden tilauksen se oli ottanut itse pöydässä vastaan. Sitten se kysyy "kenelles oli Diablo?" "No mut herranjumala, sinähän sen tilauksen otit vastaan..." byääää. Kai se oli minun vika.

Tuohon olisi hyvä pamautta vastaan: "Ai sori, ei se ollutkaan Diabolo, vaan sulle oli nämä Diapamit. Oikein RAUHALLISTA iltaa rouville". 

Vierailija
392/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaan Suomeen hyviä käytöstapoja ihan kaiken ikäisille. En tiedä mitä on tapahtunut, mutta ennen ihmiset osasivat käyttäytyä paremmin niin nuoret kuin iäkkäät. Joku riivaa nyt suomalaisia, olisiko elämän kalleus, työttömyys, liian pienet palkat. En tiedä, mutta jotain on tapahtunut.

Itse yritän aina ottaa muut huomioon, olen vähemmistössä, sen olen huomannut. En tuijota puhelinta, kun olen liikenteessä kaupungin keskustassa, en halua olla muiden tukkeena, haluan ottaa muut ihmiset huomioon, se on minusta normaalia. Puhun kohteliaasti, mutta pidän kyllä puoleni jos tarvitsee. 

Jos olen ravintolassa ja kahvilassa, ilmoitan kyllä jos on jotain huomautettavaa, voihan sen asian ihan puhua, ei siitä tarvitse huutaa. 

Sanoisin kaikille suomalaisille kaikille ikäryhmille, HYVÄT KÄYTÖSTAVAT KAUNISTAVAT, RUMAT RUMENTAVAT. 

Nainen 50 vuotta

Kiitos kauniista viestistä. Tuntuu, että nykyään vallitsee itsekeskeinen kulttuuri. Minä minä minä ja minun etu, muulla ei ole väliä. Täytyy yrittää itsekin muistaa, että ottaa jokaisena päivänä kanssaihmiset huomioon, on avulias, muistaa hyvät käytöstavat ja ajattelee asioita muidenkin kuin itsensä kannalta.

Vierailija
393/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä jollekin on ok haukkua toisia ke ha reiksi. Ja väitetään vielä olemattomia asioita toisen kirjoituksista. Ja yläpeukkuja sataa tällaisille kommenteille.

Yritetään säilyttää ne ravintoloissa paljon kaivatut käytöstavat täälläkin.

Älä kirjoita olettamia, jos et kestä että niistä huomautetaan. Ihan turhaan uhriudut. 

Olettama = asiassa on voinut olla myös tällainen puoli. En sanonut, että automaattisesti on. Sinulle tuntuu olevan jostain syystä punainen vaate ajatella toisenlaistakin kulmaa asiaan. Ei se sitä poista, että raivoava asiakas on käyttäytynyt huonosti.

Taulapää jankutta automaatiosta, vaikk

Eli sinä.

Vierailija
394/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100% varmuudella palaute ei ole asiallinen tai ainakaan asiallisesti esiin tuotu, jos se saa toisen itkemään. Normaaliälyinen ihminen osaa antaa palautetta niin, että vastapuoli ei itke. 

Nämä nykyajan hiutaleet pahoittaa mielensä niin olemattomista asioista. Yksi tyttö pillahti itkuun oli tuomassa minulle ja kaverille pitsoja, joiden tilauksen se oli ottanut itse pöydässä vastaan. Sitten se kysyy "kenelles oli Diablo?" "No mut herranjumala, sinähän sen tilauksen otit vastaan..." byääää. Kai se oli minun vika.

Taas malliesimerkki siitä, millaisesta asiakkaasta puhutaan, kun puhutaan ksipäisistä vanhemmista naisisista. Eukko luulee, että on niin uniikki lumihiutale, että tarjoilija muistaa aukottomasti kaiken eukon sanoman kymmenien muiden tilausten lisäksi. Sitten eukko vetää herneen HYVIN syvälle nenään, kun tarjoilija ei muistakaan, vaan hyvään asiakaspalvelun tapaan varmistaa kenelle tilaus oli, jos ei ole ihan varma. Normaaliälyinen vastaa: "Minulle" ja tilanne on sillä selvä. 

Kyllä se on ravintolatarjoilijan perusammattitaitoa merkitä ylös mitä tilattiin millekin paikalle. Tässä on tyyppiesimerkki miten toinen hiutale alkaa pätemään vaikka ei ymmärrä asiasta mitään.

Vierailija
395/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt elämäni aikana aina silloin tällöin aspa-hommia, etenkin nuorena. Siksi yritän olla aina kohtelias ja mukava, koska tiedän, että sillä tavalla saa itse aina myöskin parasta palvelua. Usein jopa vähän jotain extraa.

Vierailija
396/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av mammat kahvilla

> Viimeksi eilen lohduttelimme kesätyöntekijöitä kahden jo varttuneemman naisen raivokohtauksen jäljiltä. Raivon syy oli, että vaihtorahan puutteessa kysyttiin mahdollisuutta maksaa kortilla. Kortit olisi olleet mukana, mutta PERIAATTEESTA piti saada maksaa käteisellä. Siis oikeasti!

Ei niillä ikinä hyvää syytä ole raivota. Kunhan saa raivota jollekin, joka ei voi sanoa vastaan.

Vierailija
397/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli se.  Miksi vaivauduit sanomaan kokonaisen lauseen kun olisit pärjännyt yhdellä sanalla? Mitä haittaa siinä on jos kysyy? Mitä jos hän olisikin laittanut nokkasi eteen väärän annoksen? Miten  ihmeessä sun elämä voi olla noin hankalaa? 

Vierailija
398/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki?

Asiakkaiden käytös sai kesätyöntekijät kyyneliin ravintoloitsijan mitta täyttyi: Ei sellaista voi sallia

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011385183.html

Onko se nyt niin vaikeata etsiä itse?

Vierailija
399/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ravintolatarjoilijan perusammattitaitoa merkitä ylös mitä tilattiin millekin paikalle. Tässä on tyyppiesimerkki miten toinen hiutale alkaa pätemään vaikka ei ymmärrä asiasta mitään.

Ei, vaan tarjoilija kirjaa tilaukseen PÖYDITTÄIN. Se on sitten asiakkaan vastuulla kertoa, kenelle PÖYDÄSSÄ olisi Diapamit ja kenelle burgeri. Ihan turhaan vikiset, kun itse olit ksipää. 

Vierailija
400/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen N56 enkä todellakaan ole hirveä asiakas, miksi olisin. Asiat voi hoitaa fiksusti, samoin palautteen voi antaa ilman, että raivoaa tai haukkuu ketään.

Itse olen joutunut luonnevikaisen esimiehen haukuttavaksi. Hän oikein nautti kun sai meidät työntekijät itkemään. Olihan se vallankäyttöä sekin. Onneksi löysin toisen työpaikan.