Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS. Nuoret kesätyöntekijät itkevät ravintolassa. Keski-ikäisten naisasiakkaiden käytös järkyttää.

Vierailija
24.07.2025 |

Helsinkiläinen Annan Kartano -ravintola on joutunut ryhtymään ankariin toimiin asiakkaiden törkeän käytöksen takia. Kesätyöntekijät ovat ajautuneet jopa kyyneliin, kun keski-ikäiset asiakkaat ovat raivonneet, huutaneet ja käyttäytyneet aggressiivisesti esimerkiksi silloin, kun ravintolalla ei ole ollut antaa vaihtorahaa. Yrittäjät kertovat olevansa järkyttyneitä siitä, että etenkin keski-ikäiset asiakkaat eivät enää kykene odottamaan edes muutamaa minuuttia ruokaa tai kahvia, vaan raivoavat ja nöyryyttävät nuoria työntekijöitä. He vaativat asiakkaita joko muuttamaan käytöstään tai pysymään poissa.

Jälleen kerran todistamme keski-ikäisten asiakkaiden röyhkeyttä ja huonoa käytöstä! Milloin heistä tuli hemmoteltuja lapsia, jotka alkavat raivota, jos asiat eivät mene juuri niin kuin he haluavat? On suorastaan häpeällistä, että aikuiset ihmiset kiusaavat nuoria kesätyöntekijöitä pelkästään siksi, että joutuvat odottamaan hetken tai maksamaan kortilla. Mikä näitä aikuisia oikein vaivaa? Ei ihme, että nuoriso ei enää halua mennä töihin - kuka sellaista rääkkäystä kestäisikään. Ehkä olisi aika keski-ikäisten katsoa peiliin ja miettiä, miksi heistä on tullut niin sietämättömiä!

Milloin aikuiset oppivat käyttäytymään sivistyneesti?

Kommentit (683)

Vierailija
321/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset suominaiset ovat kusipäitä.

Vierailija
322/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko ihan tottakaan nämä kaikki jutut näistä asiakkaista vai keksittyjä?? en kyllä ikinä näe missään kahvilassa että joku valittaisi! haluisin nähdä joskus livenä viereisestä pöydästä näitä tilanteita jos niitä edes on.

M44

Kyllä nämä saatanan Karenit pitää huolen, että myös keittiö kuulee "kunniansa". 

-Kokki, M32

onko nämä valittajat aina viikonloppuisin vai ihan viikollakin? kun viikonloppuisin käy kahvilassa niin en ole ikinä nähnyt että joku valittaa työntekijöille. mutta ne valittajat ei varmaan käy espresso houseissa tai muissa ketjuissa. tämä paikka helsingissä on ns. hienomman näköinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.

Aspat, pitääkö tämä paikkansa?

Ainakin 2000-luvun alussa, kyllä.

Vierailija
324/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä minä olen sanonut, että vika on aina aspassa?

Vauvapalstalla. Kannattaa kännätä vähemmän niin muistaa, mitä on kirjoittanut 5min sitten. 

Missä kohtaa kommenttiani sanoin noin?

En missään. Ei kannata laittaa sanoja toisen suuhun. Se vesittää asiallisen keskustelun.

Mikä vttu teitä nykyisiä pentuja vaivaa, kun "keskustelu" on joka jumalan kerta tuollaista "missä sanoin" vänkäämistä? Ke ha ri lle tiedoksi, että puhuttiin OLETTAMASTA. 

En edelleenkään missään kohdassa OLETTANUT, että vika on aina aspassa. Vastaan on kuitenkin tullut myös epäkohteliaita ja työtäön osaamattomia aspoja; siksi otin asian esiin. En kuitenkaan missään

Varmaan vika on myös aspassa"

Suurin piirtein noin kirjoitit. Ja ke ha rille tiedoksi, että "varmaan" on olettama. 

Kirjoitin: Varmaan heidänkin toiminnassaan on voinut olla jotain parannettavaa, nuoria ja kokemattomia kun vielä ovat.

Olen itse tehnyt asiakaspalvelijan töitä nuorena. Voin sanoa tietäväni siitä jotain. Kesti jonkin verran aikaa, ennen kuin oppi työn kunnolla, ja virheitä siinä voi tulla jopa kokeneellekin työntekijälle. Siksi ei voi koskaan olla liian kohtelias ja huomaavainen. Asiakasta (etenkään hankalaa) ei tietysti tarvitse nuoleskella tai nöyristellä, eikä mitä tahansa huonoa käytöstä tarvitse aspankaan sietää, siitä ei ole kyse. On tietysti mahdollista, että jutun aspat eivät ole tehneet mitään väärin, ja silti kohdanneet raivoamista (mikä ei tietenkään ole asiallista vaikka virhe olisi tapahtunutkin). Jutussa ei kovin tarkasti kerrottu yksityiskohdista, mutta tuntuu oudolta, että jotkut asiakkaat raivoavat heille täysin ilman mitään syytä. Joskus ns. hankala asiakas rauhoittuu jo ihan sillä, että kuuntelee, ymmärtää, pahoittelee tilannetta ja lupaa yrittää korjata sen ensi kerralla.

Vierailija
325/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa nuorista tooooodella yliherkkiä. 

Klassinen kiusaaja-asiakkaan perustelu: "Mä nyt vaan olen tällainen suorapuheinen. Ei pidä olla niin herkkänahkainen". 

Vierailija
326/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret suomalaisnaiset ovat kusipäitä.

Tasa-arvoista?

Vierailija
327/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla. Kannattaa kännätä vähemmän niin muistaa, mitä on kirjoittanut 5min sitten. 

En missään. Ei kannata laittaa sanoja toisen suuhun. Se vesittää asiallisen keskustelun.

Mikä vttu teitä nykyisiä pentuja vaivaa, kun "keskustelu" on joka jumalan kerta tuollaista "missä sanoin" vänkäämistä? Ke ha ri lle tiedoksi, että puhuttiin OLETTAMASTA. 

En edelleenkään missään kohdassa OLETTANUT, että vika on aina aspassa. Vastaan on kuitenkin tullut myös epäkohteliaita ja työtäön osaamattomia aspo

No se "vamaan" on edelleenkin olettama. Montako kertaa se pitää kertoa, että menee kalloosi?

Vierailija
328/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole eläissäni itkenyt töiden takia, vaikka olen saanut tappouhkauksia, ollut todellisissa vaaratilanteissa, joutunut pershäiriöisen hullun haastamana oikeuteen ym. 

En hyväksy epäasiallista käytöstä missään enkä ketään kohtaan, mutta omien kokemusten vuoksi ihmetyttää, että itku tulee tuollaisten asiakkaiden käytöksestä. 

Ihmetyttääkö sinua muissakin asioissa, että kaikki eivät ole tunteettomia robotteja, vaikka sinä olet?

Liian iso osa nuoremmista on itkuherkkiä robotteja. Koska kemiallinen lobotomia (=mielialalääkkeet). 

Vierailija
329/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tietää jokainen asiakaspalveluhommia tehnyt: v-mäisin asiakasryhmä on itseään täynnä olevat kitkerät ja katkerat keski-ikäiset NAISET. Keskarit miehetkin voi olla v-mäisiä, mutta eivät useinkaan yllä samaan nöyryyttävään julmuuteen kuin naiset, varsinkin naispuolista työntekijää kohtaan.

Me asiakkaat maksamme näiden itkupillien palkan. N40

Vierailija
330/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klassinen kiusaaja-asiakkaan perustelu: "Mä nyt vaan olen tällainen suorapuheinen. Ei pidä olla niin herkkänahkainen". 

Tai jos antaa palautetta jostain epäkohdasta, niin sitten palautteen saaja alkaa itkeä, kun mä nyt olen tällainen nuori ja herkkä.

Vierailija
331/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Siksi miehet ei niitä halua.

Vierailija
332/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian iso osa nuoremmista on itkuherkkiä robotteja. Koska kemiallinen lobotomia (=mielialalääkkeet). 

Robotti ei voi olla itkuherkkä, koska robotilla ei ole tunteita. Pöljää perustella omaa pakaa käytöstään nuorten herkkydellä. 

Vierailija
333/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä käyttäytyy huonosti. Mutta aika moni keski-ikäinen on nähnyt sen verran elämää, että osaa vaatia. Eli ei tyydy, jos palvelu tai tuote on huono. Ja suurin osa keski-ikäisisyä on myös ajalta , kun palvelu oli enemmän palvelua. Ei samanlaista kuin nykyään. Eli myyjät toi ja vei vaatteita soitettavaksi ja tarjoilija piti silmällä asiakkaita. Ku nosti katseen, niin tarjoilija paukahti paikalle. 

Olen keski-ikäinen tietääkseni, yli 50 vuotias, hyvin harvoin on myyjät kantanut vaatteita sovituskoppiin. Eikä todellakaan ole koskaan tuota tapahtunut että tarjoilija pamahtaa paikalle ei ikinä, kyllä sitä on odoteltu käsi ylhäällä että voisko tulla kun tässä on jo odoteltu 

Vierailija
334/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jos antaa palautetta jostain epäkohdasta, niin sitten palautteen saaja alkaa itkeä, kun mä nyt olen tällainen nuori ja herkkä.

Jos palautteesi saa toisen itkemään, vika on sinussa, ei palautteen vastaanottajassa. Turha yrittää syyllistää muita siitä, että et osaa antaa palautetta asiallisesti. 

Vierailija
335/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin törmää todella törkeään aikuisten käytökseen jatkuvasti. Naapurista voidaan puhua törkeästi perättömiä juttuja. Työkaveria voidaan stalkata ja levittää väritettyä ikävää tietoa. Somepostaajille ja tutkijoille ym  voidaan laittaa törkyviestejä. Ihmiset on sekaisin. Käytöstavat on liian monella hukassa.Laitetaan jopa huhuja eteenpäin ja huonosta kuvakulmasta otettuja kuvia. Osallistutaan ihmisten mustamaalaukseen miettimättä mikä motiivi kuvan alkuperäisellä postaajalla on ja onko juttu totta. Lapset ja nuoret opetetaan samaan. 

Vierailija
336/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne "nyt on ryhdytty ankariin toimiin" ovat? Jäi aloituksesta epäselväksi tai eivät tulleet ilmi.

Vierailija
337/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään missään kohdassa OLETTANUT, että vika on aina aspassa. Vastaan on kuitenkin tullut m

No se "vamaan" on edelleenkin olettama. Montako kertaa se pitää kertoa, että menee kalloosi?

Kirjoitin: on voinut olla. En kirjoittanut: on ollut.

Puhutko muuten ravintolan aspoille samalla tavalla kuin täällä? Tilasin kypsän pihvin, montako kertaa se pitää kertoa, että menee kalloosi?

Vierailija
338/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos palautteesi saa toisen itkemään, vika on sinussa, ei palautteen vastaanottajassa. Turha yrittää syyllistää muita siitä, että et osaa antaa palautetta asiallisesti. 

Jos asiallinen palautekin saa itkemään, niin minkäs teet?

Vierailija
339/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaiken tuon lisäksi räväkkä kotona mahdolliselle  (?) miehelleen.

Vierailija
340/683 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin: on voinut olla. En kirjoittanut: on ollut.

Puhutko muuten ravintolan aspoille samalla tavalla kuin täällä? Tilasin kypsän pihvin, montako kertaa se pitää kertoa, että menee kalloosi?

Mitä sä vieläkin jankkaat? Etkö oikeasti osaa suomea edes sen vertaa, että tajuat, mikä on olettama? "On voinut" sisältää olettaman, että jotain vikka oli aspassakin. Ei tämä nyt niin vaikea asia voi olla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan