Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisten vähäpukeisuutta vastustaa usein eniten naiset?

Vierailija
24.07.2025 |

Onko syynä kateus?

Huono itsetunto?

Ei saa itse tarpeeksi huomiota ja tulee huono fiilis kun itse tuntee jäävänsä sivuun?

Kertokaa.

Jokainen saa tehdä omalla kehollaan mitä haluaa joten miksi jotkut eivät kannata naisten oikeuksia? 

Kommentit (268)

Vierailija
241/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimolla tosi negatiivinen kanta tähän paljastelu kulttuurin. Hän on itse erittäin kaunis ja hyväkroppainen nainen. Kysyin mistä toi tulee?

Vastasi miettimättä että naisia ei ole otettu vielä koskaan vakavasti esim työmailla. Viimeiset 10v menty kovasti eteenpäin että nainen olisi muutakin kuin tissit ja p...u

Nyt naiset itse vetävät takaisinpäin siihen suuntaan että heistä on vaan silmä iloksi.

Silmäniloksi, ei siis "silmä iloksi" (= ei revitä silmää irti kenenkään iloksi). Paljastelukulttuuri on joko yhdyssana tai kaksi erillistä käsitettä. Ei montaa lausetta tarvita...

Vähän aikaa sitten oli artikkeli kielioppi poliiseista.  Tunnetko nyt ylemmyyden tunnetta ja oma elämä vaikuttaa paremmalta? Koska pääsit pätemään asialla jolla ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
242/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama mitä toiset naiset pukee tai pukematta päälleen. Just olin rantalomalle ja melkein kaikilla naisilla vanhoja kääkkiä (joihin itsekin kuulun) lukuun ottamatta oli stringibiksut. Ei mua haitannu, vaikka "perseilivät" rantabaarissakin. Ja oma mies oli mukana, en oo niin mustis, että haittais, jos se näkee kauniita nuoria ihmisiä rannalla. 

Sinulla onkin terve asenne. Et kadehdi tai vertaile muita. Keskityt itseesi sen sijaan että mietit muiden vaatteita. Sinulla ei ole valtaa muiden vaatteisiin joten sellaisia on ihan turha miettiä. Vähän niin kuin ulkoavaruudesta tulevan asteroidin miettiminen. Vaikka kuinka kiukuttaa ja puhuisi pahaa avaruuskivistä, ei ne asteroidit avaruudesta käänny eri suuntaan suojellakseen toisen herkkiä tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30v. Ja hoikka & kurvikas. Antaa palaa vaan. Kyllä ihailen ja tuijotan! Vaan, nuo muodottomat virtahevon näköiset ja kokoiset, niin pysykää poissa näkyviltä tai vetäkää edes säkkikangas päällenne!

Vierailija
244/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varsinaisesti vastusta, mutra vähäpukeutuneisuus saa reaktion aikaan useastakin eri syystä ja tilanteesta riippuen.

Huoli. Olen itsekin ollut nuori ja naivi ja paljon on tapahtunut elämän aikana.

Myötähäpeä. Kropalle epäsopiva

Vaivautuminen. Työtilanteessa liian paljastavat vaatteet saa aikaan vaivaantuneen olon.

Mustasukkaisuus. Kyllä, joidenkin miesten kanssa tapahtuu tämäkin tunne. Riippuu miehestä ja miehen käytöksestä. 

Vierailija
245/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottekote pienet natsipojat siis mielestänne naisia?

Vierailija
246/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain naiset käyttävät tätä oikeuttaan tehdä kehollaan "mitä haluavat"? Mistä johtuu, että miehillä ei ole tarvetta tuollaiseen vähäpukeisuuteen tai itsensä esittelyyn kuin korkeintaan rannalla?

Vierailija
247/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on 1 tai 2 ihmisten pukeutumisesta tienaavaa täti Sinistä ja loput ulisijat(noin 50 kpl) on kyllä yliksen miehiä, joilla ei käy flaksi.

Vierailija
248/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en varsinaisesti vastusta, mutra vähäpukeutuneisuus saa reaktion aikaan useastakin eri syystä ja tilanteesta riippuen.

Vaivautuminen. Työtilanteessa liian paljastavat vaatteet saa aikaan vaivaantuneen olon.

Mustasukkaisuus. Kyllä, joidenkin miesten kanssa tapahtuu tämäkin tunne. Riippuu miehestä ja miehen käytöksestä. 

Huoli = syy ei ole koskaan naisen jos joku alkaa ahdistella. Naisten vaatteiden syyttely on väärin. Jokainen ahdistelija tekee itse päätöksen. Naisten oikeuksien puolustaminen onnistuu vain jos lopetetaan naisten syyttely.

Myötähäpeä = harmi jos sinulla on tällaisia rajoittavia ajatuksia omasta kehosta. Älä kuitenkaan pakota ajatuksia muiden päähän koska muut eivät halua kokea myötähäpeää itsestään. Ja miksipä haluaisit että muut kokevat itsensä huonoksi?

Vaivautuminen = ks. Huoli

Mustasukkaisuus = tähän on saatavissa apua terapiasta jos ei pysty luottamaan omaan mieheen. Kyse on luottamusongelmasta. Ei naisen vaatteista. Jos joutuu pelätä että puoliso pettää, se ei ole normaalia. Jos kokee toiset naiset kilpailijoiksi, se ei ole hyvä merkki omasta suhteesta. Tässäkään ei pidä syytellä muita naisia omista ongelmista.

Vierailija
249/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain naiset käyttävät tätä oikeuttaan tehdä kehollaan "mitä haluavat"? Mistä johtuu, että miehillä ei ole tarvetta tuollaiseen vähäpukeisuuteen tai itsensä esittelyyn kuin korkeintaan rannalla?

Jokaisella on valinnanvapaus.

Ihmiset pukee sitä mistä tulee hyvä olo itselle.

Vierailija
250/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme loppujen lopuksi aika elukoita. Naisilla on tarve esitellä itseään, miehillä elostella rahalla/omaisuudella

Vierailija
251/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoli = syy ei ole koskaan naisen jos joku alkaa ahdistella. Naisten vaatteiden syyttely on väärin. Jokainen ahdistelija tekee itse päätöksen. Naisten oikeuksien puolustaminen onnistuu vain jos lopetetaan naisten syyttely.

Myötähäpeä = harmi jos sinulla on tällaisia rajoittavia ajatuksia omasta kehosta. Älä kuitenkaan pakota ajatuksia muiden päähän koska muut eivät halua koke

Huoli. Syy on aina ahdistelijassa, tietenkin. Emme kuitenkaan elämä missään ideaalimaailmassa. Voit lisätä riskiä tai vähentää sitä. Rannalla tietenkin bikinit on täysin ok.

Myötähäpeä. Jokainen saa pukea mitä haluaa, mutta myös minulla on oikeus tuntea, että pieleen meni. En sano tätä ääneen, joten ajatus jää vain pään sisälle.

Vaivatuminen. Tietyissä tilanteissa ei ole sopivaa pukeutua avoimesti. Se kuuluu hyviin tapoihin. 

Mustasukkaisuus. Tunteena täysin normaali ja kertoo välittämisestä. Ei mitään syytä mennä terapiaan.

Vierailija
252/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuus ei ole välittämistä. Haloo nyt oikeasti. Mistä sinä tarkalleen ottaen "välität" ollessasi mustasukkainen? Niin, siitä että miehesi pettää kun näkee paljasta pintaa? Eli luottamuksen puutteesta on kyse suomeksi sanottuna.

Vierailija
253/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on valinnanvapaus.

Ihmiset pukee sitä mistä tulee hyvä olo itselle.

Voin vain kuvitella minkälainen äläkkä siitä syntyisi, jos miehetkin alkaisivat pukeutumaan yhtä paljastavasti kuin naiset. Salilla olisi ihonmyötäiset, persettä muotoilevat treenihousut, joista näkyisi kalun muodot läpi ja treenipaitana navan paljaaksi jättävä toppi. Kaupungilla kuljettaisiin mikroshortseissa, jotka eivät peitä kunnolla edes kankkuja. 

Vierailija
254/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus ei ole välittämistä. Haloo nyt oikeasti. Mistä sinä tarkalleen ottaen "välität" ollessasi mustasukkainen? Niin, siitä että miehesi pettää kun näkee paljasta pintaa? Eli luottamuksen puutteesta on kyse suomeksi sanottuna.

En tunne mustasukkaisuutta ellei ihminen ole minulle tärkeä ja välitän hänestä. Mustasukkaisuuteni on lievää, normaalia eikä häiritse elämääni. Tunnen mustasukkaisuutta myös, jos mies keneen olen ihastunut katselee muita eli kyse ei ole luottamuspulasta, koska ko. henkilöllä ei ole mitään tarvetta olla minulle uskollinen. Turha tehdä mustasukkaisuudesta pelkästään negatiivinen tunne. 

Vierailija
255/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne mustasukkaisuutta ellei ihminen ole minulle tärkeä ja välitän hänestä. Mustasukkaisuuteni on lievää, normaalia eikä häiritse elämääni. Tunnen mustasukkaisuutta myös, jos mies keneen olen ihastunut katselee muita eli kyse ei ole luottamuspulasta, koska ko. henkilöllä ei ole mitään tarvetta olla minulle uskollinen. Turha tehdä mustasukkaisuudesta pelkästään negatiivinen tunne. 

Olet siis kateellinen muille naisille, jos miehesi saa heiltä huomiota vähillä vaatteilla. Koet että et ole yhtä viehättävä koska jäät "sivuun" ja siitä tulee paha olo.

Minusta tämä kuulostaa klassiselta itsetunto-ongelmalta.

Varsinkin kun se kohdistuu ihmisiin joista et välitä (ihastukset). Se todistaa pointin.

Haluat että ihmiset voivat osoittaa kiinnostuksensa vain sinuun, tai sitten he eivät saa osoittaa sitä kenenkään muuhun naiseen, koska muuten koet itsesi loukatuksi.

Vierailija
256/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun on itse ajanut naisten tasa-arvoisuutta vuosikymmeniä ja ne jotka pistävät eniten hanttiin on naiset itse. Useat haluavat esineellistää itsensä, en koe että se on tasa-arvoa edistävää toimintaa. Miehet eivät koskaan ole korostaneet itseään julkisesti vähällä pukeutumisella.

Vierailija
257/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä vanhemmat naiset yrittävät suojella nuoria tyttöjä ikäviltä kokemuksislta, mutta totuus on, ettei edes toppa-asu suojaa ällöttävien setämiesten lähentelyiltä.

Koska vika on aina tekijässä, ei uhri voi pahemmin asiaan vaikuttaa.

Tässä on päättelyvirhe. Vaikka tekijä on syyllinen, uhrilla on hyvät mahdollisuudet vaikuttaa omaan turvallisuuteensa. 

Vierailija
258/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun on itse ajanut naisten tasa-arvoisuutta vuosikymmeniä ja ne jotka pistävät eniten hanttiin on naiset itse. Useat haluavat esineellistää itsensä, en koe että se on tasa-arvoa edistävää toimintaa. Miehet eivät koskaan ole korostaneet itseään julkisesti vähällä pukeutumisella.

Et aja naisten oikeuksia, sanot vain niin. Jos ajaisit oikeasti naisten asiaa, haluaisit edistää maailmaa jossa naiset saavat pukeutua kuten ITSE haluavat ilman että naisia syyllistetään siitä. "Esineellistäminen" on vain kiertoilmaus kontrolloida naisten vapautta päättää omasta kehostaan. Valitettavasti et halua, vaan ylläpidät valtarakenteita jotka pitävät naisen kehon häpeällisenä ja naisen "objektin" roolissa.

Vierailija
259/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet siis kateellinen muille naisille, jos miehesi saa heiltä huomiota vähillä vaatteilla. Koet että et ole yhtä viehättävä koska jäät "sivuun" ja siitä tulee paha olo.

Minusta tämä kuulostaa klassiselta itsetunto-ongelmalta.

Varsinkin kun se kohdistuu ihmisiin joista et välitä (ihastukset). Se todistaa pointin.

Haluat että ihmiset voivat osoittaa kiinnostuksensa vain sinuun, tai sitten he eivät saa osoittaa sitä kenenkään muuhun naiseen, koska muuten koet itsesi loukatuksi."

Nimenomaan välitän ihastuksista. Ihastun harvoin ja ihmisiin, jotka tunnen. Varmasti minulla onkin itsetunto-ongelmia. Pidän kuitenkin itsestäni ja omasta vartalostani. En hae miehiltä mitään huomiota, mutta totta kai toivon, että minun ulkonäkö miellyttää puolisoa. 

Vierailija
260/268 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua lähinnä ärsyttää teeskentely. Ainoa syy pukeutua minivaatteisiin muualla kuin rannalla on huomionhakeminen. Sitä huomioita pitää sitten olla valmis ottamaan vastaan. Varsinkin nuorten tyttöjen ja naisten kohdalla tuntuu, etteivät ihan ymmärrä mitä tekevät. 

Mielestäni se on myös epäkunnioittavaa muita ihmisiä kohtaan olla puolialasti muualla kuin rannalla.

Joskus mietin, ovatko ne puolialastomat ihmiset pohjimmiltaan vähän epäseksuaalisia. Eivät tunne fyysistä himoa, eivätkä siksi ymmärrä sitä. Pohjimmiltaan ymmärtävät vain pelaamisen ja pisteidenkeruun riemun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi