Asiakkaita pyydetään näyttämään kassit kassalla - näin perustelee kauppias
https://www.tyrvaansanomat.fi/uutiset/art-2000011382105.html
"Yleensä asiakkaat suhtautuvat pyyntöön hyvin, mutta eivät aina. Osa närkästyy ja pitää tilannetta nolona."
Kommentit (509)
Näyttäisin kassini mielelläni mieskassalle. Saisi koittaakin.
M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko paikalla nyt hämmentämässä joku metron vartija jolle tuli syyte siitä muorin taposta? 7 vartiaa monotti yhtä muoria ja henkihän siinä lähti.
Milloin näin on päässyt tapahtumaan?
Vassenasse valehtelee taas!
Ketään ei monotettu, oli kiinnipitotilanne ja siinä menetti henkensä, johti sydämenpysähdykseen. Johtui kiinnipitoasennosta, muistaakseni.
Vassenasse ilmeisesti huonomuistisena ja totuusrajoitettuna muistelee sitä Ison Omenan tapausta, vaikka puhuu metrosta!
Se oli kieltämättä surkea juttu ja osoitus suuresta ammattitaidottomuudesta sekä yleisön välinpitämättömyydestä!
Entisenä myymälävarkaana voin kertoa, että kassin tarkastus ei riitä.
Ketjun vartijat voi vastata: olisitko niin tyhmä, että yrittäisit pidätellä naista joka kertoisi olevansa raskaana?
Olisi kyllä mielestäni hyvä jos joku tuollainen tilanne saataisiin nauhalle ja siitä videon vartijasta tulisi varoittava esimerkki. Ensi koko Ylilauta kaivaisi henkilön koko historian ja perheen historian esille, ja lopulta pääsisi meemiksi. Voisi olla vähän vaikeaa enää löytää kumppania, töitä tai mitään :D
Vierailija kirjoitti:
"Avattu kassi on rehellisyyspassi" luki joskus kaupoissa kassatiskillä.
Ja vieressä "suomalainen voittaa aina-veikkaus-"
Nykyään tuntuu olevan saksalaiset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Älä jauha paskaa, vaan lue mitä laki sanoo yleisestä kiinniotto-oikeudesta. Jos sinua epäillään, sinua estetään poistumasta. Jos tahdot tapella niin saat ihan laillisesti mitä ansaitset."
Jos estät minua poistumasta koska epäilet minua jostain, olen oikeutettu hätävarjeluun. Aion kohdistaa sinuun siis väkivaltaa ja sinä saat syytteen pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta.
Kannattaa lukea sitä lakia jos olet jv-hommissa ja luulet jotain muuta.
"Jos estät minua poistumasta koska epäilet minua jostain, olen oikeutettu hätävarjeluun. Aion kohdistaa sinuun siis väkivaltaa ja sinä saat syytteen pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta."
Juuri siksi vartijalla onkin pippurisumute, pamppu ja käsiraudat. Jos rupeat tappelemaan ja sinulta löytyy varastettua tavaraa kyseessä on ryöstö, josta lain mukaan
"Ja sivullisenakin minä kuvaan kaikki tuollaiset tilanteet ja laitan jakoon vartijan naamalla varustettuna julkisesti. Onnea vaan matkaan sen jälkeen töiden jatkossa. Ja oikeudessa pahoinpitelyssä. Ja älä huoli, osaan kyllä laittaa kaikki videot jakoon siten, että poliisi tai kukaan muukaan ei pääse jäljiilleni, eli en saa siitä tuomiota, vaikka se laitonta olisikin. "
Minäkin kuvaan ne ja panen palstamammojen ja muhammedien pärstät nettiin kaikkien nähtäviksi!
Xaxaxaxaxaxaa!
Minulta pyydettiin avaamaan pieni reppu,joka on kuin käsilaukku,en tiedä miksi? Käskettiin jättää reppu parkkiin?Minä olen jo 60v en jätä reppuni sellaiseen,koska mukanani työhön liittyvää.Olen ikäistäni nuoremman oloinen ja pienikokoinen.Olen aika loukkaantunut,olen vähentänyt huomattavasti ostosten määrä kyseisellä Tokmannilla .Olen huomannut että myyjät tarkkailevat minua jatkuvasti,myös vartija.Eli rehellisiä ihmisiä kytätään,en ole ainut myös työkavereitani seurataan,no onneksi Tokmannilla menee huonommin.Nuo Aasialais taustaiset käyttää eniten,että sillee.En ole ikinä varastanut kaupasta.
Kauppiasta pyydetään näyttämään tilitietonsa asiakkaalle. K-kauppias syö sinunkin pöydässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minulta pyydettiin avaamaan pieni reppu,joka on kuin käsilaukku,en tiedä miksi? Käskettiin jättää reppu parkkiin?Minä olen jo 60v en jätä reppuni sellaiseen,koska mukanani työhön liittyvää.Olen ikäistäni nuoremman oloinen ja pienikokoinen.Olen aika loukkaantunut,olen vähentänyt huomattavasti ostosten määrä kyseisellä Tokmannilla .Olen huomannut että myyjät tarkkailevat minua jatkuvasti,myös vartija.Eli rehellisiä ihmisiä kytätään,en ole ainut myös työkavereitani seurataan,no onneksi Tokmannilla menee huonommin.Nuo Aasialais taustaiset käyttää eniten,että sillee.En ole ikinä varastanut kaupasta.
Tokmannilla taitaa olla jokin erityinen ohjeistus kassoille, että laukkuja vahditaan. Niin monella kokemusta samasta. Toisaalta, olen nähnyt myös kahdesti, että Tokmannin kassa ei reagoi portin hälytykseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Se on se reppu. Oikea käsilaukku ei ole epäilyttävä? Mikä logiikka siinä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Älä jauha paskaa, vaan lue mitä laki sanoo yleisestä kiinniotto-oikeudesta. Jos sinua epäillään, sinua estetään poistumasta. Jos tahdot tapella niin saat ihan laillisesti mitä ansaitset."
Jos estät minua poistumasta koska epäilet minua jostain, olen oikeutettu hätävarjeluun. Aion kohdistaa sinuun siis väkivaltaa ja sinä saat syytteen pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta.
"Jos estät minua poistumasta koska epäilet minua jostain, olen oikeutettu hätävarjeluun. Aion kohdistaa sinuun siis väkivaltaa ja sinä saat syytteen pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta."
Juuri siksi vartijalla onkin pippurisumute, pamppu ja käsiraudat. Jos rupeat tappelemaan ja sinulta löytyy varastettua tavaraa kyseessä on ryöstö, josta lain mukaan tulee aina linnaa.
Jos alat tappelemaan v
Sellaiset väkivaltafantasiat taas siellä vartijalla. Milloin taas t a p a t t e jonkun naisraukan ostoskeskuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Näyttäisin kassini mielelläni mieskassalle. Saisi koittaakin.
M42
Ihan varmasti joku homofobinen närkästyisi viattomasta munapussien tunnustelusta. Ei siinä ole tarkoitus ottaa poskeen tai ahteriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä kaikille naisille:
1) pidä mukana laukkua jonka sisältö on äärimmäisen epämiellyttävä - vauvan kakkavaipat ja käytetty koronatesti on hyviä!
2) jos vartija yrittää pidättää sinut ilman syytä, huuda kovaan ääneen että olet raskaana, apua! Kännykkäkamerat seuraavat vartijaa ja kukaan vartija ei yritä ottaa sinua kiinni väkivaltaisesti. Ei sitten yhtään kukaan, koska ei ole väliä oletko oikeasti raskaana vai et, sellaisen videomateriaalin jälkeen se vartija joutuisi pelkäämään kännisiä isän maan puollustajia kotimatkallaan.
Olkaa hyvät!
Tai sitten vain sanoo ei ja hoidetaan asia poliisin kanssa. Kuten pitäisi tän ketjun vasta hankaan trollaavan kanssa toimia.
Ei ole mikään pakko jäädä odottamaan poliisia, jos on syytö
No kokeile joskus, niin saamme taas nauraa karenille!
Vierailija kirjoitti:
"Vartijan käskiessä voit odottaa poliisia joko takahuoneessa istuen tai raudoissa lattialla maaten kaikkien naapuriesi kulkiessa ohitsesi kauppakasseineen."
Ei se vartija ota kiinni ketään joka sanoo olevansa raskaana, koska sellainen videotallenne aiheuttaa hänelle tarpeeksi suuret seuraukset olipa nainen oikeasti raskaana tai ei :D
Lisäksi minä olen siinä asemassa että minuapa ei lelupoliisit komentele :D
Piestä sinut pitäisi, Karen! Oppisit olemaan ihmisiksi.
Kukaan ei ole lain yläpuolella, et ainakaan sinä.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun vartijat voi vastata: olisitko niin tyhmä, että yrittäisit pidätellä naista joka kertoisi olevansa raskaana?
Olisi kyllä mielestäni hyvä jos joku tuollainen tilanne saataisiin nauhalle ja siitä videon vartijasta tulisi varoittava esimerkki. Ensi koko Ylilauta kaivaisi henkilön koko historian ja perheen historian esille, ja lopulta pääsisi meemiksi. Voisi olla vähän vaikeaa enää löytää kumppania, töitä tai mitään :D
Miksi muka raskaanaolo vaikuttaisi mihinkään? Mitä se vartijalle tai poliisille kuuluu, jos et ole muistanut pillereitäsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan periaatteesta en näyttäisi omaa kassiani. Itsekin olen kaupassa töissä, eikä meillä onneksi ole vielä tuollaista vaadittu. Päinvastoin, vartijan saa kutsua vasta sitten, kun on varmasti nähnyt jonkun näpistelevän.
Taitaa se laki niin mennäkin, että vain jos on oikea epäilys (eli on nähty sullovan tavaraa kassiin), niin voidaan tutkia.
Taitaa se laki mennä silviisiin, ettei myymälän henkilökunnalla tai vartijoilla ole oikeutta tutkia kenenkään kasseja.
Oikeus tutkimiseen on ainoastaan poliisilla, joten jos minua pyydetään näyttämään kassini sisältö, kieltäydyn kunniasta ennen poliisin paikalle saapumista :-)
Po
What a pussy you are
Jossain vaiheessa oli ihan normaali käytäntö avata kassi kassalla. Nykyään kassoja ei kiinnosta vaikka kuinka availee kassia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vartijan käskiessä voit odottaa poliisia joko takahuoneessa istuen tai raudoissa lattialla maaten kaikkien naapuriesi kulkiessa ohitsesi kauppakasseineen."
Ei se vartija ota kiinni ketään joka sanoo olevansa raskaana, koska sellainen videotallenne aiheuttaa hänelle tarpeeksi suuret seuraukset olipa nainen oikeasti raskaana tai ei :D
Piestä sinut pitäisi, Karen! Oppisit olemaan ihmisiksi.
Kukaan ei ole lain yläpuolella, et ainakaan sinä.
Oletko varma? En menis rahaa laittamaan siihen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi vartijalla onkin pippurisumute, pamppu ja käsiraudat. Jos rupeat tappelemaan ja sinulta löytyy varastet
"En ole vassenainen, mutta kaikille naisoletetuille annan vinkkinä että jos vartija yrittää täysin perusteettomasti pidätellä syytöntä ihmistä, kannattaa ilmoittaa kovaan ääneen olevansa raskaana, ja huutaa apua. Kukaan vartija ei tuon jälkeen pidättele väkivaltaisesti. Kännykkäkameroiden huomio on taattu."
Ja kaikki vanhemmat kaupassa kääntyvät osoittamaan sinua lapsilleen sanoen: "Katsokaa nyt, kun varasta viedään vankilaan! Noin käy kun varastaa!"
Ja kaikki lapset kaupassa kaivavat puhelimensa esiin ja alkavat kuvata sinua odottaen sinun tekevän jotain typerää, kuten yrittävän juosta karkuun tai alkavan painia vartijan kanssa ja panevat performanssisi nettiin naurettavaksi!
Seuraavana aamuna, jos olet vapaana, näet itsesi Iltasanomien videoissa, kuten hiljattain se muhammed, joka Statissa yritti rynnätä Lidlistä karkuun, mutta jonka joku asiakas käänsi vauhdikkaasti ja ansiokkaasti katolleen ja lattialle sätkimään...
Kohta lakimuutos tulee voimaan ja teille vassenassehäiriköille voidaan määrätä lähestymiskielto yrityksiin! Joudut ssitten käymään kaupassa toisella puolella kaupunkia!