Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monipuolisuuden puute arkitavaroissa.

Vierailija
17.10.2025 |

Mua hämmästyttää miten Suomi loistaa monipuolisten tavaroiden puutteessa. Ei mikään ihme että ostetaan vain netin kautta.

Meillä on vain nää ankeat Prismat ja Cittarit. Nekin on niin manipuloituja. Pelkkää kalliita brändejä ja rumia kuoseja. Kodikkuus ja perusjutut puuttuvat. Fiskarsin järkyttävän huonolaatuisia muovisia keittiön välineitä ja julkkisten naamoja.

Alusvaateosasto sama juttu. Pari laaria jossa on yhdet tietyt sukat tai alushousut, ei ole kokojakaan. Ihan kuin sioille laitettu halpis laarit. 

Paljon matkustaneena olen huomannut että muissa maissa, ihan sama mihin menee niin on aivan valtava määrä erilaisia kauppoja erilaisille tarpeille ja asioille, erivärisinä, eri kokosina. Kaikille löytyy jotain. Siellä on niin kiva kun ei olla niin brändien ja trendien orjia eikä kauppias hiero niitä päin naamaa.

Meillä esimerkiksi sukkakauppoja, kodin ja siivous liikkeet loistavat poissaolollaan eli sellaisia jossa myydään erilaisia makuuhuoneen ja olohuoneen tekstiilejä erilaisissa väreissä ja kuoseissa, siivousliikkeet jossa on laaja valikoima kaikennäköistä mitä arkeen tarvitsee.

Pyjama ja leluliikkeet, askartelukaupat, lastenvaateliikkeet?? Kohvehtikaupat, leipä kaupat. Ulkomailla on jopa kokonaisia kerroksia tiettyä tavaraa. Jos tarvitset jotain niin sä myös löydät.

Suomessa taas masentuu vain valikoiman ja peruslaadun puutteeseen.

En jaksa kuulla selitystä ettei oo ostajia. Ei todellakaan. Yhtä hyvin suomalaiset innostuvat jos asiakaspalvelu pelaa ja on valikoimaa!!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Persut hävittivät jopa erikoiset juustot kaupasta. Treella. Kun oli ulkomaisia.

Vierailija
2/21 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi TEMUsta saa monenlaisia kivoja alusvaatteita ja astioita joista tarttuu paljon jännittäviä kemikaaleja kehoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on Temu. Saa laatua, Halavalla.

Vierailija
4/21 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi käydä joskus jossain muuallakin kuin vaan siellä Prismassa ja Citymarketissa....

Vierailija
5/21 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Persut hävittivät jopa erikoiset juustot kaupasta. Treella. Kun oli ulkomaisia.

mikäs juttu tämä on?

Vierailija
6/21 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/21 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alusvaateosasto sama juttu. Pari laaria jossa on yhdet tietyt sukat tai alushousut, ei ole kokojakaan. Ihan kuin sioille laitettu halpis laarit. 

:D Ai saakeli ku tyrskähti nyt iltateet näppikselle.

Vierailija
8/21 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on aika käytännöllisiä ja pihejä. Jos on ihan hyvät lakanat niin mitä sitä uusia ostamaan. Erikoisliikkeet ei kannata koska niistä ei osteta, vuokrat, verot, muut kustannukset on niin kovat että pitää saada aika paljon lakanoita myytyä että se kannattaa. On tälläkin ollut noita erikoisliikkeitä, mutta monet on mennyt konkurssiin tai lopetettu kannattamattomana. 

Minun kaupungista muuten löytyy konvehtikauppa ja epäilen että turistit siellä käy ostoksilla, paikalliset ostaa suklaansa tokmannilta.

Vierailija
9/21 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on aika käytännöllisiä ja pihejä. Jos on ihan hyvät lakanat niin mitä sitä uusia ostamaan. Erikoisliikkeet ei kannata koska niistä ei osteta, vuokrat, verot, muut kustannukset on niin kovat että pitää saada aika paljon lakanoita myytyä että se kannattaa. On tälläkin ollut noita erikoisliikkeitä, mutta monet on mennyt konkurssiin tai lopetettu kannattamattomana. 

Minun kaupungista muuten löytyy konvehtikauppa ja epäilen että turistit siellä käy ostoksilla, paikalliset ostaa suklaansa tokmannilta.

Suomessa on hävitetty sellainen kulttuuri jossa on liikkeitä tavaroille. Ei niiden edes tartte olla mitään hienoja liikkeitä kunhan saisi edes valikoimaa Suomeen.

Tällä hetkellä Suomessa on joka paikkaan tungettu vaa sitä tusina muumituotetta ja aikuisten osasto on täynnä muumi paituleita. Eikö todellakaan osata paremmin tehdä?

Tai ne perus Vallillat, Marimekot.. rumia kuin mitäkin.

Missä on kauniit ja hyvät perusvaatteet?

Mistä löytyy villapeittoja?

Vierailija
10/21 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikäs juttu tämä on?

Trollaava idiootti?

Vierailija
11/21 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on just näin kuin ap kirjoitti. Ei mitään uudenlaista tai kaunista, erilaista, nykyaikaista. Ihmettelen suuresti kauppojen sisäänostajia kun vaatteissani samat tyylit ja mallit ja merkit pysyy vuosikausia. Kaupat perustelee että niitä ostetaan jatkuvasti, kyllä kai kun muua ei ole tarjolla kohtuuhintaan. Onneksi on nettikaupat! 

Vierailija
12/21 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. 

Kauniita päiväpeittoja ei löydy. 

Vierailija
13/21 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on netti edessäsi etkä osaa tilata noita haluamiasi tavaroita verkkokaupoista? Ei näillä etäisyyksillä ole mitään järkeä pitää erikoisliikkeitä noin paljon kivijalassa kuin haaveilet.

Vierailija
14/21 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "halpalaarit sioille", olen tässä vähän samaa mieltä.

Minulla (olen nainen) on jalankoko 41.

Prismasta ja cittarista sukkahyllyllä löytyy naisille vain kokoa 39. Katsokaa vaikka ensi kerralla.

Ei nyt siis ihan sikoja, mutta siis kaikki naiset olisivat samaa kokoa. Ei muuta kuin valtion perunapelloille vaan, kommmunismi kukoistaa

Vierailija
15/21 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "halpalaarit sioille", olen tässä vähän samaa mieltä.

Minulla (olen nainen) on jalankoko 41.

Prismasta ja cittarista sukkahyllyllä löytyy naisille vain kokoa 39. Katsokaa vaikka ensi kerralla.

Ei nyt siis ihan sikoja, mutta siis kaikki naiset olisivat samaa kokoa. Ei muuta kuin valtion perunapelloille vaan, kommmunismi kukoistaa

Mitä ihmettä? Onko sillä nyt väliä vaikka laittaisit miesten sukat jalkaasi? Miten ne eroavat naisten sukista? Minä en tiedä koska 36 jalallani ostan usein LASTEN sukkia...

Vierailija
16/21 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Onko sillä nyt väliä vaikka laittaisit miesten sukat jalkaasi? Miten ne eroavat naisten sukista? Minä en tiedä koska 36 jalallani ostan usein LASTEN sukkia...

No kyllä minä naisena halua käyttää naisten sukkia. Miesten sukat marketeissa ovat joko tennissukkia tai selvästi miehille tehtyjä.

Vierailija
17/21 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä naisena halua käyttää naisten sukkia. Miesten sukat marketeissa ovat joko tennissukkia tai selvästi miehille tehtyjä.

Miten miesten ja naisten sukat eroavat toisistaan?!

Vierailija
18/21 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan perustamaan niitä erikoisliikkeitä vinkumisen sijasta. 

Vierailija
19/21 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miesten ja naisten sukat eroavat toisistaan?!

Ulkonäöllisesti. 

https://www.prisma.fi/tuotteet/110873159/sukkamestarit-miesten-merinovi…

Miksi ylipäätään olisi erikseen miesten ja naisten sukkia kun voisimme käyttää kaikki vaan samoja?

Miksi jankkaat? Tosin, edustat varmaan juurikin tätä prismacittarin perusostajaa. Vuoksesi erikoiskauppa kuolee. Aloituksen mukaisesti. Miksipä miksi miehille ja naisille edes valmistetaan sukkia erikseen

Vierailija
20/21 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka moni kaipailee täällä laadukkaita tuotteita niin keskimääräinen suomalainen ostaa kaikkein halvinta ja ruminta. Hintavammat kauniit tuotteet ovat suorastaan epäilyttävää pröystäilyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi