Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelua kristinuskosta

Vierailija
23.07.2025 |

Harmillisesti kaikki uskontoon liittyvät keskustelut poistetaan vaikka ne olisivat hyvinkin mielenkiintoisia, mutta tempauskeskustelua lukiessani jäin pohtimaan tätä, että jos taivaaseen pääsevät vain uskossa olevat kristityt, niin eihän sinne pääse kuin kourallinen ihmisiä kun ei-uskossa olevat kristityt, muiden uskontojen edustajat, uskonnottomat, ateistit jne. joutuvat helvettiin vai?  Kuitenkin kristittyjä on kaiken kaikkiaan vähemmistö ja heistä uskossa olevia vieläkin vähemmän.  Onko taivas siis vain valiojoukolle ja muut joutuvat uuneja lämmittämään?

Kommentit (1854)

Vierailija
981/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kielinen raamattu on hyvin lähellä NIV:iä. KJV on hyvä mielestäni, joskin itse luen raamattua niin että tarkistan mitä eri kielillä asioista on sanottu. Esim kolmiyhteinen Jumala tai pyhä kolminaisuus ei ole Raamatullinen oppi. Eikä myöskään ehtoollinen.

Vierailija
982/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kielinen raamattu on hyvin lähellä NIV:iä. KJV on hyvä mielestäni, joskin itse luen raamattua niin että tarkistan mitä eri kielillä asioista on sanottu. Esim kolmiyhteinen Jumala tai pyhä kolminaisuus ei ole Raamatullinen oppi. Eikä myöskään ehtoollinen.

Eikä kirkko, nykyihminen luulee että kirkko on rakennus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tietenkään, kuten hyvin käy ilmi Uuden maailman(järjestyksen) Kväännöksestä joka onkin kaikkien kielitieteklijöiden yksimielisesti parhaimmaksi rankatusta käännöksestä 🙄

Vierailija
984/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai muilla käännöksillä ole niin fanaattista seuraajakuntaa kuin King Jamesin versiolla. Erään fanin mukaan olisi jopa Jumalan itsensä kirjoittama... Ei sellaista kuule NIV, NASB tai ESV:n lukijoilta. King Jamesia lukemalla ei tietenkään metsään mene, mutta muitakin hyviä vaihtoehtoja on. Itselläni on 4 eri englanninkielistä käännöstä fyysisenä ja Bible Hubissa taitaa olla useampi kymmen. 

Vanhojen käännösten "ongelma" on lähinnä vanha kieliasu ja sanojen merkityksen muuttuminen ajan saatossa. Mahtaa vanhan 33/38 kirkkoraamatunkin kieli olla jo outoa, ainakin nuoremmille lukijoille, kun aikuiset lapsukaiset kulkee vaipoissa, isoavat ja potkivat tutkainta vastaan.

Vierailija
985/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tietenkään, kuten hyvin käy ilmi Uuden maailman(järjestyksen) Kväännöksestä joka onkin kaikkien kielitieteklijöiden yksimielisesti parhaimmaksi rankatusta käännöksestä 🙄

HUOM!  puhutaan nyt jehovan todistajien Raamatun väärennöksestä. Jehovan todistajien oppi ei ole kristinuskoa: he kieltävät kaikki kristinuskon pääkohdat, kuten ristinkuoleman. 

"En halunnut tietää teidän luonanne mistään muusta kuin Jeesuksesta Kristuksesta, en muusta kuin ristiinnaulitusta Kristuksesta." (1.kor.2:2)

Vierailija
986/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta onko tuo AiG joku tekoälyjuttu? En itse pidä tekoälystä niin en ole kärryillä. Toki törmään tekoälyyn puhelimella paljon, mutta en haluaisi..

Miksi vehkeillä moisen kanssa, näkeehän tässä mihin kaikki johtaa.

Answers in Genesis, jenkkiläinen uskonnollista propagandaa suoltava valehtelijapuulaaki.

Aaa! No mikä heillä sitten on pielessä? Oon kuullut joltain muultakin että jossain mättöä, mutten itse ole havainnut vikaa vaikka joitakin heidän videoitaan olen katsonut. Se arkki ainakin on ihan mahtava.

Jonkin AiG:n arkkivideon debunkkasin läpikotaisin jossain ketjussa tällä palstalla, debunkkaus toki paniikissa poistatettiin salamannopeasti. En tiedä puhutaanko samasta arkkivideosta, mutta s

Ei tähän tarvitse mitään AiG:ta sotkea kun se tuntuu mielestäsi epäluotettavalta.

Googlasin: propability of abiogenesis na random change 

Ai yhteenveto: The probability of abiogenesis, or the natural process by which life arises from non-living matter, occurring randomly is extremely low and not precisely quantifiable. While the exact probability is unknown, estimates range from highly improbable to effectively impossible, given our current understanding of the universe and the conditions required for life to emerge

Eli aika lailla samoilla linjoilla on google noiden todennäköisyyksien kanssa kuin postaamassani videossa esitettiin. Mitä tästä pitäisi ajatella?

Suoltaako google mielestäsi samaa kreationistista propagandaa kuin AiG?

Vierailija
987/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUOM!  puhutaan nyt jehovan todistajien Raamatun väärennöksestä. Jehovan todistajien oppi ei ole kristinuskoa: he kieltävät kaikki kristinuskon pääkohdat, kuten ristinkuoleman. 

"En halunnut tietää teidän luonanne mistään muusta kuin Jeesuksesta Kristuksesta, en muusta kuin ristiinnaulitusta Kristuksesta." (1.kor.2:2)

Samoin katolilaisuus ja ortodoksit sekä myös evlut... eivät ole Raamatullisia

Vierailija
988/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää eksykö jehovan todistajien oppiin:

ja tätä ei tietenkää kukaan jehovan todistaja uskalla (ja itse asiassa heitä on kielletty!) katsoa:

Vierailija
989/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään uskonto ei ole raamatullinen, koska sellaista ei ole olemassakaan, usko Jeesukseen ei ole uskonto.

Vierailija
990/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
991/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä Henki on Jumala, ei mikään persoona, Jumala on yksi ja ainoa. Jeesus oli Jumalan kuva ihmislihassa, ei erillinen persoona,

Vierailija
992/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään uskonto ei ole raamatullinen, koska sellaista ei ole olemassakaan, usko Jeesukseen ei ole uskonto.

Aivan, ei ole tärkeä mihin yhdistykseen tai uskonnolliseen yhteisöön kuuluu, Vaan että uskooko Jeesukseen vai uskooko Raamattuun.

Vierailija
993/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajat eivät usko ,että Jeesus on Jumala, kaikkivaltias. Jeesus kuitenkin todisti itse olevansa juuri tätä esim.

1. Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. (Matt.28:18)

2. Jeesus julisti syntejä anteeksi, mikä suututti fariseukset, koska he tiesivät, että vain Jumalalla on oikeus siihen.

3. Jeesus käytti itsestään samaa nimeä "Minä olen", jonka Jumala oli ilmaissut Moosekselle palavassa pensaassa. Huomatkaa, että kun sotilaat tulivat vangitsemaan Jeesusta ja kysyivät, kuka on Jeesus, Jeesus vastasi Jumalan nimellä ja sotilaat kaatuivat maahan.

4. 

"Alussa oli Sana.

Sana oli Jumalan luona,

ja Sana oli Jumala." (Joh. 1:1)

5. Vanhan testamentin puolelta: 

Sillä lapsi on meille syntynyt,

poika on meille annettu,

jonka hartioilla on herraus,

ja hänen nimensä on:

Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala,

Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. (Jes. 9:5)

6. 

Jeesuksen nimeä kunnioittaen

on kaikkien polvistuttava,

kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,

11ja jokaisen kielen on tunnustettava

Isän Jumalan kunniaksi:

Jeesus Kristus on Herra. (Fil.2:10)

Tässä nyt alkuun

Vierailija
994/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhä Henki on Jumala, ei mikään persoona, Jumala on yksi ja ainoa. Jeesus oli Jumalan kuva ihmislihassa, ei erillinen persoona,

Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat kaikki omia persoonia, mutta he on silti yksi Jumala. Kolme persoonaa ovat samaa olemusta. Pyhästä Hengestä puhutaan maskuliinisella persoonapronominilla. Pyhä Henki opastaa ja Pyhä Henki voi myös murehtia.

Jeesus on 100% Jumala ja 100% ihminen, hänellä on molemmat ominaisuudet yhtäaikaa.

Vierailija
995/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle Pyhähenki on jumaluuden kolmas persoona, Poika on jumaluuden toinen persoona.

Vierailija
996/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös heprean kielessä monikko tarkoita aina vähintään kolmea? Kahdelle on ehkä joku oma sanansa jos on. Mutta jos Raamatussa sanotaan vaikka "tehkäämme", niin siinä on vähintään kolme persoonaa ketkä on osallisia.

En ymmärrä miten joku kehtaa väittää ettei kolminaisuutta ole kun Raamattu suorastaan hieroo sen sun naamaasi kun luet.

Vierailija
997/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki ovat kaikki omia persoonia, mutta he on silti yksi Jumala. Kolme persoonaa ovat samaa olemusta. Pyhästä Hengestä puhutaan maskuliinisella persoonapronominilla. Pyhä Henki opastaa ja Pyhä Henki voi myös murehtia.

Jeesus on 100% Jumala ja 100% ihminen, hänellä on molemmat ominaisuudet yhtäaikaa.

Ei ole persoonia, koska persoona muodostuu hengestä ja lihasta...

"1Alussa oli Sana.

Sana oli Jumalan luona,

ja Sana oli Jumala.

14Sana tuli lihaksi

ja asui meidän keskellämme.

Me saimme katsella hänen kirkkauttaan,

kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa.

Hän oli täynnä armoa ja totuutta.

15Johannes todisti hänestä ja huusi: Hän on se, josta sanoin: Minun jälkeeni tuleva kulkee edelläni, sillä hän on ollut ennen minua."

Vierailija
998/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös heprean kielessä monikko tarkoita aina vähintään kolmea? Kahdelle on ehkä joku oma sanansa jos on. Mutta jos Raamatussa sanotaan vaikka "tehkäämme", niin siinä on vähintään kolme persoonaa ketkä on osallisia.

En ymmärrä miten joku kehtaa väittää ettei kolminaisuutta ole kun Raamattu suorastaan hieroo sen sun naamaasi kun luet.

Omassa kommentissasi on eikö, ehkä ja mutta, eli et itsekään ole varma siitä, miten Raamattua tulkitaan tuossa asiassa. 

Vierailija
999/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole persoonia, koska persoona muodostuu hengestä ja lihasta...

"1Alussa oli Sana.

Sana oli Jumalan luona,

ja Sana oli Jumala.

14Sana tuli lihaksi

ja asui meidän keskellämme.

Me saimme katsella hänen kirkkauttaan,

kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa.

Hän

Mitenniin muka persoona muodostuu hengestä ja lihasta? Ei persoona jää hautaan mätänemään kun täältä lähdetään. Persoonahan on se ihmisen yksilöllinen osa joka tekee sinusta sinut. Saadaan me sitten kirkastettu ruumis kuten Jeesuksella sitten kun nousi kuolleista, mutta ei meidän persoona mätäne pois.

Vierailija
1000/1854 |
27.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla."

Ei ole persoonia vain yksi Jumala. Sana, henki ja liha, yksinään mikään ei voi olla persoona vaan nämä kolme muodostavat persoonan. 

Ihan niin kuin ihminen ei ole vain liha, tai vain sielu vaan tietoisuus, henki ja liha muodostavat meistä yhden persoonan, ei kolmea persoonaa. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi