Keskustelua kristinuskosta
Harmillisesti kaikki uskontoon liittyvät keskustelut poistetaan vaikka ne olisivat hyvinkin mielenkiintoisia, mutta tempauskeskustelua lukiessani jäin pohtimaan tätä, että jos taivaaseen pääsevät vain uskossa olevat kristityt, niin eihän sinne pääse kuin kourallinen ihmisiä kun ei-uskossa olevat kristityt, muiden uskontojen edustajat, uskonnottomat, ateistit jne. joutuvat helvettiin vai? Kuitenkin kristittyjä on kaiken kaikkiaan vähemmistö ja heistä uskossa olevia vieläkin vähemmän. Onko taivas siis vain valiojoukolle ja muut joutuvat uuneja lämmittämään?
Kommentit (1854)
Vierailija kirjoitti:
julistusta meille
Sulla on varmaan omat syysi laittaa tuo tänne
Netti on vaitettavasti täynnä noita riivattuja huutajia. Sitä en tajua miten ihmiset eksyy kuuntelemaan heitä. Mun ei tarvii kuulla kun 5 sekuntia kun ymmärrän mistä on kyse. Hyi iljetys. En pystyis hetkeäkään seurata heidän sekoiluaan.
- uskova
Jumalasta voi puhua normaalilla äänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli suomeksi sanottuna, et halunnut muuta kuin että katson videon ja sanon "ooh ja aah", tai ainakaan et halunnut keskustella asiasta?
Olisit sanonut sen heti, sen sijaan että teeskentelit haluavasi keskustella. Käytin kirjaimellis
Alkaa tuntumaan siltä että ateismin taustalla on ylpeys.
Kukaan ei pakottanut kuuntelemaan videota, mutta itse päätit kommetoida sitä kuuntelematta.
Ota itse vastuu omista päätöksistäsi, äläkä syyttele muita.
Mikä ihmeen ylpeys? Kerro, mikä kohta viestissäni ilmentää ylpeyttä?
En ole koskaan nähnyt mitään AiG:n tuottamaa, joka ei ole täyttä roskaa. Harhaanjohtaminen ja jopa valehtelu ovat AiG:lle erittäin tyypillisiä vakuuttamiskeinoja. Ei ole mitenkään kaukaa haettua arvata, että myös AiG:n viimeisin tuotos on täyttä roskaa, ja todennäköisesti tahallaan harhaanjohtavaa.
Anteeksi mutta onko tuo AiG joku tekoälyjuttu? En itse pidä tekoälystä niin en ole kärryillä. Toki törmään tekoälyyn puhelimella paljon, mutta en haluaisi..
Miksi vehkeillä moisen kanssa, näkeehän tässä mihin kaikki johtaa.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta onko tuo AiG joku tekoälyjuttu? En itse pidä tekoälystä niin en ole kärryillä. Toki törmään tekoälyyn puhelimella paljon, mutta en haluaisi..
Answers in Genesis, jenkkiläinen uskonnollista propagandaa suoltava valehtelijapuulaaki.
Vierailija kirjoitti:
Jumalasta voi puhua normaalilla äänellä.
Kukin teeke persoonallisella tavalla.
Sellaisiakin puhujia on jotka oikeasti huutaa mikkiin.
Sulla on varmaan omat syysi laittaa tuo tänne.
Älkää monistako niitä.Suomenkielistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Answers in Genesis, jenkkiläinen uskonnollista propagandaa suoltava valehtelijapuulaaki.
Aaa! No mikä heillä sitten on pielessä? Oon kuullut joltain muultakin että jossain mättöä, mutten itse ole havainnut vikaa vaikka joitakin heidän videoitaan olen katsonut. Se arkki ainakin on ihan mahtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuullinen ihminen varoittaa ajoissa, jos huomaa lähimmäisensä kulkevan kohti katastrofia. Suurin viharikos olisi vain katsella vierestä ja nauraa partaansa kun toinen kulkee kohti ikuista kadotusta, edes itse asiaa ymmärtämättä. Tietenkin on henkilön itsensä päätettävissä että kuunteleeko muiden varoitusta.
Ja kyllä, olemme satumaisen onnekkaita, että olemme kutsuttuja tässä ateistisessa ja maallistuneessa valtiossa. Se on kyllä totta, että paljon lähetystyötä on vielä tehtävä, niin meillä kuin muuallakin. Maailmanloppuhan koittaa vasta kun evankeliumi on luettu kaikille kansoille.
Höpö höpö. Tule sitten selittämään tuota tuubaa kun olet ensin itse 100% vakuuttinut jumalasi olemassaolosta. Se uskosi horjuva osa, joka laittaa epäröimään ja kehäpäättelemään itsellesi rukousvastauksia, on se järjen ja totuuden ääni jonka haluat vaimentaa. Rakenn
Onpas monta väitettä. Ensinnäkään itseäni ei ole peloteltu uskomaan, päinvastoin, Jumalan rakkaus vakuutti minut.
Erikoinen on myös tuo väite itsesuggestiosta. Ei minun tarvitse suggeroida itseäni. Olen saanut Jumalalta satoja rukousvastauksia, mm. paranemisen pitkäaikaissairaudesta (ei henkeä uhkaavasta). Tarvitsen myös rukousta itse ja aikaa Jumalan kanssa sekä Raamatun Sanaa.
Väitteesi terveydestä ei myöskään pidä paikkaansa. Uskovat ovat tutkitusti jonkin verran terveempiä ja vähemmän masentuneita. Tähän voi auttaa myös vähäisempi alkoholin käyttö ja tupakointi sekä yhteisöllisyys seurakunnassa.
Uskonkriisejä on kyllä välillä ollut, kun on tullut suuria vastoinkäymisiä. Ei uskova niiltä säästy. Ei siinä auta kuin käydä niitä läpi. Ei Jumala ole mikään joulupukki, joka antaa lapsilleen kaiken heidän toivomansa. Hän on rakastava mutta myös Pyhä ja salattu Jumala.
Selitit aika alentuvaan tyyliin kristityn elämää ja ajattelua. Onko sitten koko
ihmiskuvasi aika mekanistinen ja pinnallinen vai näetkö vain kristityt noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon varmasti yhtä kiistattomasti Jumalan olemmassaoloon kuin sinä uskot päinvastoin. Jos aletaan puhua älyllisestä rehellisyydestä, niin sinä ei voi myöskään todistaa Jumalan olemattomuutta. Sekin on uskon asia. Ja vielä kysyn: mikä sinua niin kiukuttaa tässä keskustelussa? Mikä kristinuskon ihmiskäsityksessä on niin pielessä, ettei voi kunnioittavasti meidän kanssa puhua? Eikö me olla kaikki ihmisiä ja jo sen takia arvokkaita? Kristinuskon pääpointti on (Jeesuksen mukaan): rakasta Jumalaa ja rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Mikä tässä sinua kiukuttaa?
Siunauksin
Minun ei tarvitse todistaa sinun uskontosi jumalan olemattomuutta sen enempää kuin minkään muunkaan uskonnon jumalaa. Uskontonne on minulle täysin yhdentekevää lahkolaispuuhastelua, en minä mitenkään erikseen usko tai ole uskomatta horinoihinne. Jos jumalanne olisi olemassa, näkisin k
Mikä muu uskonto ei opeta, että rakasta vihamiestäsi. Jeesus antoi tämän opetuksen ja kieli koston. Hän käski opetuslapsiaan rukoilla vihamiesten puolesta. Kristinusko on ainoa usko, jossa on armo. Kaikissa muissa ihmisen pitää omilla teoillaan ansaita pelastus.
Jeesus avatkoon silmäsi näkemään sen, mikä on kyllä nähtävissä, jos uskaltaa katsoa.
Haluan sanoa tähän ketjuun kiitokset jollekin tai joillekin kristityille, en tiedä, onko teitä yksi tai useampi. Tuo kärsivällisyys ja nöyryys vastauksissa herättää ihailuni. Joku tai kaikki näistä ateisteista/agnostikoista ovat niin ärtyisiä ja usein ylimielisiä vängätessään loputtomiin niistä todisteista mutta mikään ei kelvannut, silti jaksamista hänen tai heidän kanssaan riitti. Jeesus siunatkoon teitä ja ateisteja tietysti myös, antakoon heidän löytää uskon lahjan.
Omalla kohdalla näin jälkeenpäin katsottuna omaa tuskailua elämän kanssa, musta tuntuu että suurinta Rakkautta ja huolenpitoa on ollut etten saanut rikastua enkä saanut kaikkea sitä mistä niin kovasti haaveilin. Tiedän että mun puolesta on rukoiltu, mutta tuskin kukaan rukoili mulle vaikeuksia.
Mutta mä tarvitsin niiden pilvilinnojen romahtamisen, en oisi muuten mennyt ristin juurelle. Onneksi suurin osa ihmisistä on luonnostaan vähään tyytyväisiä. Mulla oli aina isot haaveet. Se on huono juttu, ainakin mulle olis ollut jos olisin saavuttanut sen mitä halusin.
Vierailija kirjoitti:
Haluan sanoa tähän ketjuun kiitokset jollekin tai joillekin kristityille, en tiedä, onko teitä yksi tai useampi. Tuo kärsivällisyys ja nöyryys vastauksissa herättää ihailuni. Joku tai kaikki näistä ateisteista/agnostikoista ovat niin ärtyisiä ja usein ylimielisiä vängätessään loputtomiin niistä todisteista mutta mikään ei kelvannut, silti jaksamista hänen tai heidän kanssaan riitti. Jeesus siunatkoon teitä ja ateisteja tietysti myös, antakoon heidän löytää uskon lahjan.
Kiitos kauniista ja rohkaisevista sanoistasi! On loppujen lopuksi aika helppoa olla kärsivällinen, koska tietää sen toisen puolen. Olenhan itsekin ollut ateisti ja pilkannut uskovia. On ainoastaan Jumalan armoa, että olemme saaneet tulla Jumalan lapsiksi ja saaneet syntimme anteeksi. Kiitos kaikille muillekin uskon sisarille ja veljille kärsivällisyydestänne. Tämä on luultavasti maailman merkityksellisintä työtä.
Siunauksin
En ole koskaan epäillyt Jumalan olemassaoloa.
Lapsuudenperheeni ei ollut uskova vaan tavallinen luterilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaa! No mikä heillä sitten on pielessä? Oon kuullut joltain muultakin että jossain mättöä, mutten itse ole havainnut vikaa vaikka joitakin heidän videoitaan olen katsonut. Se arkki ainakin on ihan mahtava.
Jonkin AiG:n arkkivideon debunkkasin läpikotaisin jossain ketjussa tällä palstalla, debunkkaus toki paniikissa poistatettiin salamannopeasti. En tiedä puhutaanko samasta arkkivideosta, mutta se jonka debunkkasin, oli aivan täyttä roskaa - niin täyttä roskaa, että kaltaiseni harrastelija pystyi parissa tunnissa kaivamaan debunkkaukseen tarvittavat tiedot.
AiG:n ongelma pähkinänkuoressa on se, että he teeskentelevät, että "tiede tukee Raamattua", ja esittävät olevansa tieteellisesti ajattelevia, ja sitten nettisivuilla on "uskonkappaleet", joiden joukossa on tämä:
"No apparent, perceived, or claimed evidence in any field of study, including science, history, and chronology, can be valid if it contradicts the clear teaching of Scripture obtained by historical-grammatical interpretation."
Eli suomeksi: mikään ilmeinen, ymmärretty tai väitetty todistusaineisto millään tutkimusalalla, mukaan luettuna luonnontiede, historia ja kronologia, ei voi olla pätevä jos se on ristiriidassa historiallis-kieliopillisella tulkinnalla saavutetun Raamatun selkeän opetuksen kanssa.
Tuo ei ole tapa tehdä tiedettä, eikä tuolla metodologialla voi osoittaa, että "tiede tukee Raamattua", vaan se on tapa, jolla tieteestä hylätään automaattisesti ilman lisätutkimuksia tai erillisiä perusteluja aivan kaikki, joka on millään tavalla ristiriidassa Raamatun kanssa. Ja totta kai tiede tukee Raamattua, jos ensin heitetään roskikseen se valtava määrä tiedettä, joka ei tue! Yhtä hyvin voisi sanoa, että kommunismi ja kapitalismi ovat täydellisen yhteensopivia - ei tarvitse kuin jättää huomiotta kaikki kapitalismiin kuuluva, joka on kommunismin kanssa ristiriidassa.
"Sulla on varmaan omat syysi laittaa tuo tänne."
Esim. erilaiset persoonat saman asian kanssa.
Vastakohta perinteiselle kokouspuhujalle.
Ap:lle
Eihän lopulta ole kuin 2 vaihtoehtoa viettää iankaikkisuus:
Jumalan kanssa tai ilman Jumalaa
Jos joku ei halua olla Jumalan läsnäolossa, niin ei kai häntä siihen pakoteta. Kun kuitenkin Jumala on kaiken hyvän lähde, niin ne jotka eivät hänen läsnäoloaan halua, tulevat huomaamaan että ilman Jumalaa on yhtä helvettiä.