Miten moni 60 kiloinen lihavemman näköinen kuin minä lähes 100kg
Monella esim makkaroita vatsassa. Itsellä ei yhtään, vyötärö 73cm. Lantio on minulla leveä ja reidet pyöreähköt mutta muuten hyvinkin hoikan näköinen. Yläosista käytän S-M kokoa, alaosasta L pääsääntöisesti, joskus xl. Jos laitan hameen niin näytän jopa laihalta. Nykyään kun tiktokissa paljon painovertailuja niin en voi kuin ihmetellä miten lihavia moni 60 kiloinenkin on. Itsellä toki lihas painaa paljon kun olen melko urheilullinen. Syön vähän ja vähäkalorisesti. Ehkä hieman mietin mistä voi johtua näin korkea paino, tuskin kukaan ulkonäön perusteella arvaisi painoani edes lähikymmenille. Olen toki pitkä mutten mitenkään poikkeuksellisen pitkä. Muita painavia ja hoikkia?
Kommentit (159)
Minä olen 164 cm ja 59 kg. Vaikea uskoa että näyttäisin isommalta kun 100 kg painava.
Mulla on vyötärö jotain 73 cm myös, rinnan ympärys 96 cm. Lantio ehkä reilu 100 cm. Olen aika tiimalasin näköinen. Paidoissa koko s/m ja alaosat kokoa M suunnilleen.
Joku painaa 100 kg ja väittää omaavansa suunnilleen samat mitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääristynyt minäkuva!
Minulla on esim. vyötärön ympärys 73cm, tuntuu et monella hoikalla isompi.
ap
Vartalon malli ja luusto vaikuttavat paljon vyötärönympärykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääristynyt minäkuva!
Minulla on esim. vyötärön ympärys 73cm, tuntuu et monella hoikalla isompi.
ap
Mitäköhän väliä sillä vyötärönympäryksellä on, jos perse on extra large ja painoa enemmän kuin isolla miehellä?
No ei ole exta large, hyväksi perseeksi miehet kehuu. Lantio on joku 108cm ja pyöreä pylly. Ei ruma ja läskinen vaan enemmänkin nykyihanteiden mukainen.
Läskittömät xl pyllyt tekee kirurgi.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvä, että on itsetunto kohdillaan.
Ei ole kohdillaan, kun muita pitää haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihmetellyt tätä toisinpäin, nimittäin olen 165/70 ja käytän L ja XL -kokoja yleensä. Numeroissa 42 on yleisin. Olen mielestäni suuri, ja nimenomaan yläosasta painava ja raskas. Jalat on hoikat ja kaunoit mutta ei se auta kun käsissä, mahassa ja rinnoissa on painoa.
Sitten näen Instagramissa näitä "kokeillaan erilaisia mekkoja" -tyyppisiä videoita joissa 90-100 kg naiset sovittavat jotain tyyliin koossa M-XXL, ja joskus se M ja L:kin mahtuu muka/ilmeisesti päälle. Miten?? Muuta selitystä ei ole kuin täysin erilainen vartalotyyppi - mutta toisaakta näillä naisilla on selkeästi paksu vyötärö, eivät siis ole keskeltä hoikkia, kuten en minäkään. Miten siis 70 kg ja 100 kg voisivat molemmat valita L:n 😅.
No, en tiedä, mutta sen tiedän että itse en ainakaan ole hoikka. Vähintään kymppi pitäisi tästä saada pois.
Sinä oletkin ylipainoinen ja lyhy
Et ymmärtänyt pointtiani ollenkaan. Ihmettelin miten 90-100kg - ja ei tietenkään minua hurjasti pitempi, muutenhan vertailu olisi järjetön - nainen sovittaa M-L vaatteitta ja mielestään ne sopivat, kun itse 30 kg kevyempänä olen mielestäni L-XL.
Vierailija kirjoitti:
Sakeammaksi vain menee palstamamman harhat. 100kg ja hoikka... edes minä en ole hoikka, vaikka olen yli 180cm ja painan sen 100kg.
Onhan tää mamma hoikka koska on yli 3m pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 164 cm ja 59 kg. Vaikea uskoa että näyttäisin isommalta kun 100 kg painava.
Mulla on vyötärö jotain 73 cm myös, rinnan ympärys 96 cm. Lantio ehkä reilu 100 cm. Olen aika tiimalasin näköinen. Paidoissa koko s/m ja alaosat kokoa M suunnilleen.
Olen sinua todella paljon pidempi ja lantio k on suurempi ja kerroinkin alaosissa käyttäväni isompaa kokoa kuin sinä. Eihän meissä ole mitään muuta samaa kuin vyötärön ympärys. Olet lyhyt ja painoosi nähden luulisi että kokosi on M-L.
Vierailija kirjoitti:
Luuston rakenne vaikuttaa paljon. Osa naisista on siroluisia lähtökohtaisesti ja vaikka tulee läskiä tai lihasta päälle, ei näytä läskiltä. Varsinkin jos on kuitenkin pituutta esim.170cm.Kaverini painaa 85 kg mutta sanoo aina esim. lääkärissä ja terkkarilla olevansa 70 kg ja täydestä menee. Häneltä leikattiin umpisuoli ja siinäkin ilmoitti painokseen 70 kg ja mitään ei kyseenalaistettu.minustakin näyttää täysin normipainoiselta.
Päinvastoinhan tuo on. Olen hyvin pieniluinen ja musta tulee pullean näköinen heti, jos lihon. Isoluisille se rasva tuntuu paremmin häviävän sinne kropan rakenteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on tosi pitkä. Painoindeksi on luultavasti lievän ylipainon puolella, ehkä 28-29. Tuon kokoinen liikkuvainen tiimalasi voi näyttää hyvinkin sopusuhtaiselta, mutta ei missään nimessä hoikalta. Kun viereen laitetaan vertailuksi liikkuva tiimalasi nainen joka on 175 cm / 60 kg, niin ero on valtava. Toisaalta joku 155 cm 60 kg voi olla pyöreä mahastaan mutta jälleen vierekkäin nähtynä pituusero on valtava.
Tiedän mistä puhun. Olen itse 181 cm ja vyötärö 93 cm ja lantio 128 cm ja näytän mustassa hämäävästi puettuna ja tietystä kuvakulmasta yksin kuvattuna sopusuhtaiselta. Ei-hoikentavasti ja sivulta kuvattuna näytän todella paksulta ja pitkältä varsinkin jos kuvassa näkyy vertailukohde vieressä. Painan 116 kg eikä se ole mikään ihme vaan on tosi asia että olen painava ja ihan vaan lihava.
Lääkäreiden arvion mukaan kyllä, toki sinä näkemättä tiedät paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vääristynyt minäkuva!
Kun katsoo itseään peilistä päivittäin, ei huomaa muutosta. Pitäisi nähdä salaa otettu valokuva.
Vierailija kirjoitti:
Et näytä isommalta mutta näytät lihavammalta. Kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
59 kg näyttää lihavammalta kuin 100 kg? Te läskit olette kyllä huvittavia.
- ohis
Ap paljonko on sun vatsanympärys? Kapean vyötärön alapuolella voi hyvinkin olla iso pallomaha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuston rakenne vaikuttaa paljon. Osa naisista on siroluisia lähtökohtaisesti ja vaikka tulee läskiä tai lihasta päälle, ei näytä läskiltä. Varsinkin jos on kuitenkin pituutta esim.170cm.Kaverini painaa 85 kg mutta sanoo aina esim. lääkärissä ja terkkarilla olevansa 70 kg ja täydestä menee. Häneltä leikattiin umpisuoli ja siinäkin ilmoitti painokseen 70 kg ja mitään ei kyseenalaistettu.minustakin näyttää täysin normipainoiselta.
Päinvastoinhan tuo on. Olen hyvin pieniluinen ja musta tulee pullean näköinen heti, jos lihon. Isoluisille se rasva tuntuu paremmin häviävän sinne kropan rakenteisiin.
Juuri noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ohis
Usein on näin koska pelkkä paino ei kerro mitään. Jos on lyhyt niin 59kg painolla voi olla hyvinkin pullukka. Sen sijaan 100kg voi olla hoikka jos on pitkä, omaa lihaksia, ei omenavartaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ohis
Usein on näin koska pelkkä paino ei kerro mitään. Jos on lyhyt niin 59kg painolla voi olla hyvinkin pullukka. Sen sijaan 100kg voi olla hoikka jos on pitkä, omaa lihaksia, ei omenavartaloa.
Olet helvetin tyhmä. Se 3-5 kg lihasta, jonka nainen saa salilta monen vuoden työn tuloksena, ei selitä 59 kg ja 100 kg:n eroa.
90-100kg ei ole kyllä hoikka millään