Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten moni 60 kiloinen lihavemman näköinen kuin minä lähes 100kg

Vierailija
23.07.2025 |

Monella esim makkaroita vatsassa. Itsellä ei yhtään, vyötärö 73cm. Lantio on minulla leveä ja reidet pyöreähköt mutta muuten hyvinkin hoikan näköinen. Yläosista käytän S-M kokoa, alaosasta L pääsääntöisesti, joskus xl. Jos laitan hameen niin näytän jopa laihalta. Nykyään kun tiktokissa paljon painovertailuja niin en voi kuin ihmetellä miten lihavia moni 60 kiloinenkin on. Itsellä toki lihas painaa paljon kun olen melko urheilullinen. Syön vähän ja vähäkalorisesti. Ehkä hieman mietin mistä voi johtua näin korkea paino, tuskin kukaan ulkonäön perusteella arvaisi painoani edes lähikymmenille. Olen toki pitkä mutten mitenkään poikkeuksellisen pitkä. Muita painavia ja hoikkia?

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mittanauha on venynyt kakinkertaiseksi

Vierailija
102/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vääristynyt minäkuva!

Minulla on esim. vyötärön ympärys 73cm, tuntuu et monella hoikalla isompi.

ap

Mitäköhän väliä sillä vyötärönympäryksellä on, jos perse on extra large ja painoa enemmän kuin isolla miehellä? 

No ei ole exta large, hyväksi perseeksi miehet kehuu. Lantio on joku 108cm ja pyöreä pylly. Ei ruma ja läskinen vaan enemmänkin nykyihanteiden mukainen.

Miten lantiokin noin kapea? Missä ne kilot on - käsivarsissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höttönen tavara tarvii enemmän tilaa kuin jämäkkä lihas.

Litra lihaa painaa enemmän kuin litra selluliittia.

Vierailija
104/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on huvittavia. Iltapaskoissa on välillä näitä "uskoisitko, että Janina Orvokki painaa.." lässyn lää juttuja. Kun kuvia katsoo, on niissä selvästi ylipainoisia ihmisiä, jotka yrittävät tiukoilla vaatteilla, erilaisilla poseerausasennoilla ym. näyttää hoikemmilta ja silti ylipaino on nähtävissä. Oma silmä on jotenkin luonnostaan tarkka näissä ja osaan arvioida muutaman kilon tarkkuudella painoja. Välillä olen katsonut Hengen vaarallisesti lihava -ohjelmaa ja osaan jopa niistä läskivuorista arvioida melko lähelle painon kun käyvät eri aikoina punnituksissa. Joistakin näkee heti, että paino ei ole tippunut lainkaan vaan jopa noussut.

Työvaatteet ovat hyvä mittari, mikä on ihmisen oikea koko. Koska mäkin osaan hyvin hämätä omilla vaatteillani oikeaa kokoani, kun olen sitä tehnyt vuosia.

Mä ihmettelin pitkään työpaikalla, kun mua paljon isommille naisille löytyi työvaatteita, ja mä kuitenkin käytin suunnilleen isointa tai toiseksi isointa naisten kokoa. Joskus sitten selvisi, että nää naiset käyttävät miesten työvaatteita.

Vierailija
105/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on huvittavia. Iltapaskoissa on välillä näitä "uskoisitko, että Janina Orvokki painaa.." lässyn lää juttuja. Kun kuvia katsoo, on niissä selvästi ylipainoisia ihmisiä, jotka yrittävät tiukoilla vaatteilla, erilaisilla poseerausasennoilla ym. näyttää hoikemmilta ja silti ylipaino on nähtävissä. Oma silmä on jotenkin luonnostaan tarkka näissä ja osaan arvioida muutaman kilon tarkkuudella painoja. Välillä olen katsonut Hengen vaarallisesti lihava -ohjelmaa ja osaan jopa niistä läskivuorista arvioida melko lähelle painon kun käyvät eri aikoina punnituksissa. Joistakin näkee heti, että paino ei ole tippunut lainkaan vaan jopa noussut.

Työvaatteet ovat hyvä mittari, mikä on ihmisen oikea koko. Koska mäkin osaan hyvin hämätä omilla vaatteillani oikeaa kokoani, kun olen sitä tehnyt vuosia.

Tää on totta. Isoimmillani käytin työhousuja koko M, nyt kun olen saanut pudotettua painoa, mahtuu taas koko XS. Kymmenen kilon painoero siis näkyi kahden koon verran työvaatteissa, vaikka muissa vaatteissa ei juuri eroa ollut. 

Vierailija
106/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihmetellyt tätä toisinpäin, nimittäin olen 165/70 ja käytän L ja XL -kokoja yleensä. Numeroissa 42 on yleisin. Olen mielestäni suuri, ja nimenomaan yläosasta painava ja raskas. Jalat on hoikat ja kaunoit mutta ei se auta kun käsissä, mahassa ja rinnoissa on painoa.

Sitten näen Instagramissa näitä "kokeillaan erilaisia mekkoja" -tyyppisiä videoita joissa 90-100 kg naiset sovittavat jotain tyyliin koossa M-XXL, ja joskus se M ja L:kin mahtuu muka/ilmeisesti päälle. Miten?? Muuta selitystä ei ole kuin täysin erilainen vartalotyyppi - mutta toisaakta näillä naisilla on selkeästi paksu vyötärö, eivät siis ole keskeltä hoikkia, kuten en minäkään. Miten siis 70 kg ja 100 kg voisivat molemmat valita L:n 😅.

No, en tiedä, mutta sen tiedän että itse en ainakaan ole hoikka. Vähintään kymppi pitäisi tästä saada pois.

Vierailija
107/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski ulisee

Vierailija
108/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihmetellyt tätä toisinpäin, nimittäin olen 165/70 ja käytän L ja XL -kokoja yleensä. Numeroissa 42 on yleisin. Olen mielestäni suuri, ja nimenomaan yläosasta painava ja raskas. Jalat on hoikat ja kaunoit mutta ei se auta kun käsissä, mahassa ja rinnoissa on painoa.

Sitten näen Instagramissa näitä "kokeillaan erilaisia mekkoja" -tyyppisiä videoita joissa 90-100 kg naiset sovittavat jotain tyyliin koossa M-XXL, ja joskus se M ja L:kin mahtuu muka/ilmeisesti päälle. Miten?? Muuta selitystä ei ole kuin täysin erilainen vartalotyyppi - mutta toisaakta näillä naisilla on selkeästi paksu vyötärö, eivät siis ole keskeltä hoikkia, kuten en minäkään. Miten siis 70 kg ja 100 kg voisivat molemmat valita L:n 😅.

No, en tiedä, mutta sen tiedän että itse en ainakaan ole hoikka. Vähintään kymppi pitäisi tästä saada pois.

Tämä riippuu niin paljon vartalon ja vaatteen mallista. Esim. itselläni on XS vyötärö mutta M lantio, ja a-linjainen tai kellohelmainen hame/mekko menee hyvin XS-koossa, mutta kynähameen mallisena täytyy yleensä olla kokoa M ja sitten itse pienentää vyötäröä.

Kotimaisilla merkeillä on tosi väljät koot, ja yleensä pitää ottaa XS-koon vaatteet, jollain ranskalaisilla/italialaisilla merkeillä vähintään M. 

Vierailija
109/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä optikolle, tai opetella käyttämään mittanauhaa. Mä painan 52kg, ja vaikka oon alle 160cm ni solisluut näkyy selkeästi, ja kylkiluutkin erottuu. Valehtelet itsellesi vaan, ei 100kg ole hoikka.

Kyllä mullakin solisluut ja kylkiluut erottuu. Läskiä ei vatsassa ole yhtään. Ap

Vierailija
110/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä oletkin ylipainoinen ja lyhyellä painoindeksin ollessa normaalikin mitä sinulla ei ole niin useimmiten näyttää lihavalle. Sen sijaan pitkät ihmiset hyvin hoikkia 25-30 painoindeksillä, lyhyet ei.

Vierailija
111/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tosi pitkä. Painoindeksi on luultavasti lievän ylipainon puolella, ehkä 28-29. Tuon kokoinen liikkuvainen tiimalasi voi näyttää hyvinkin sopusuhtaiselta, mutta ei missään nimessä hoikalta. Kun viereen laitetaan vertailuksi liikkuva tiimalasi nainen joka on 175 cm / 60 kg, niin ero on valtava. Toisaalta joku 155 cm 60 kg voi olla pyöreä mahastaan mutta jälleen vierekkäin nähtynä pituusero on valtava.

Tiedän mistä puhun. Olen itse  181 cm ja vyötärö 93 cm ja lantio 128 cm ja näytän mustassa hämäävästi puettuna ja tietystä kuvakulmasta yksin kuvattuna sopusuhtaiselta. Ei-hoikentavasti ja sivulta kuvattuna näytän todella paksulta ja pitkältä varsinkin jos kuvassa näkyy vertailukohde vieressä. Painan 116 kg eikä se ole mikään ihme vaan on tosi asia että olen painava ja ihan vaan lihava.

Vierailija
112/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kyllä varmana ole s tai m kokoa käyttävä jos olet 100kg :D En vain voi uskoa tätä koska itse painan 55kg ja käytän xs, s-m kokoa.

Vierailija
113/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen M koon työvaatteet aivan liian suuria minulle. Ap

Vierailija
114/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se 30 kiloa ylipainoa oikein on, jos ei vatsassa eikä perseessä? Onko sinulla kuumailmapallon kokoinen pää? 

On, erityisen lihaksikas pää.

Vierailija
115/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan uskomaton asia, että me ollaan lähes samoissa mitoissa. Sinä vain painat KAKSI KERTAA ENEMMÄN. Jokin ei täsmää, mutta jäänee ikuiseksi arvoitukseksi, mikä.

Vierailija
116/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tässä kiinnostaa rinnanympärys.

Vierailija
117/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista. Kukaan usko tuollaista provoa

Vierailija
118/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla trolli, mutta lehdessä on ollut näitä juttuja kun esim. 80kg nainen mainostaa näyttävänsä paremmalta kuin 50-kiloisena. Kuvista näkee hyvin, että asia on toisinpäin. Läskit valehtelee itselleen.

Vierailija
119/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ap tä täysin. Itsekin olen paljon yli 60 kg mutta hoikemman näköinen hurjasti kuin monet alle sen. Kaikki on oikeissa kohdissa siksi. Tasapaksut ja vyötäröpullukkaiset näyttävät lihavammilta.

Vierailija
120/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aivan uskomaton asia, että me ollaan lähes samoissa mitoissa. Sinä vain painat KAKSI KERTAA ENEMMÄN. Jokin ei täsmää, mutta jäänee ikuiseksi arvoitukseksi, mikä.

Olet myös 180cm? No tätä ihmettelen itsekin, toki lihasprosenttini on 55 et selittääkö se tämän? Olettaen että sinulla ei paljoakaan lihaksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi