Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten moni 60 kiloinen lihavemman näköinen kuin minä lähes 100kg

Vierailija
23.07.2025 |

Monella esim makkaroita vatsassa. Itsellä ei yhtään, vyötärö 73cm. Lantio on minulla leveä ja reidet pyöreähköt mutta muuten hyvinkin hoikan näköinen. Yläosista käytän S-M kokoa, alaosasta L pääsääntöisesti, joskus xl. Jos laitan hameen niin näytän jopa laihalta. Nykyään kun tiktokissa paljon painovertailuja niin en voi kuin ihmetellä miten lihavia moni 60 kiloinenkin on. Itsellä toki lihas painaa paljon kun olen melko urheilullinen. Syön vähän ja vähäkalorisesti. Ehkä hieman mietin mistä voi johtua näin korkea paino, tuskin kukaan ulkonäön perusteella arvaisi painoani edes lähikymmenille. Olen toki pitkä mutten mitenkään poikkeuksellisen pitkä. Muita painavia ja hoikkia?

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se 60 kg on 150 cm pitkä eikä lihasmassaa ole kovin paljon, näyttää hän pulskalta.

Kun taas lihaksikas 180 cm voi näyttää hoikalta vaikka painaisi 100 kg. Ja se, että tällainen henkilö kirjoittaa vauva.fi sivustolle, ei vaikuta asiaan.

Vierailija
82/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se 60 kg on 150 cm pitkä eikä lihasmassaa ole kovin paljon, näyttää hän pulskalta.

Kun taas lihaksikas 180 cm voi näyttää hoikalta vaikka painaisi 100 kg. Ja se, että tällainen henkilö kirjoittaa vauva.fi sivustolle, ei vaikuta asiaan.

Laita kuva 180 cm pitkästä ja 100 kg:n painoisesta naisesta, joka näyttää hoikalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita kuva 180 cm pitkästä ja 100 kg:n painoisesta naisesta, joka näyttää hoikalta. 

Googlaa naien 180cm 100kg niin löytyy mm facebookista ketju jossa esim todella hoikka 181cm ja 100kg nainen. Siis ihan superhoikka.

Vierailija
84/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin provoihin sitä langetaan.  Satakiloinen nainen on yksiselitteisesti lihava, vaikka pituutta sen 180 cm olisikin.

Tietysti on erityyppisesti jakautunut yksilöstä riippuen. Joku näyttää lihavammalta kuin toinen, mutta jokainen on lihava.

Vierailija
85/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa naien 180cm 100kg niin löytyy mm facebookista ketju jossa esim todella hoikka 181cm ja 100kg nainen. Siis ihan superhoikka.

En googlaa, vaan sinä laitat linkin siihen kuvaan, jota tarkoitat. 

Vierailija
86/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vääristynyt minäkuva!

Minulla on esim. vyötärön ympärys 73cm, tuntuu et monella hoikalla isompi.

ap

Mitäköhän väliä sillä vyötärönympäryksellä on, jos perse on extra large ja painoa enemmän kuin isolla miehellä? 

Terveyden kannalta erittäin iso ero. 

Vierailija
87/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on varmaankin kehon mallista ja mittasuhteista Ap, mihin kohtiin kehoa paino asettuu. Selkeästi erottuva vyötärö luo aina hoikemman vaikutelman. Kunto, lihakset ja kiinteys vaikuttavat paljon kokonaisuuteen (ihan minkä kokoisella ihmisellä tahansa).

Vierailija
88/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on huvittavia. Iltapaskoissa on välillä näitä "uskoisitko, että Janina Orvokki painaa.." lässyn lää juttuja. Kun kuvia katsoo, on niissä selvästi ylipainoisia ihmisiä, jotka yrittävät tiukoilla vaatteilla, erilaisilla poseerausasennoilla ym. näyttää hoikemmilta ja silti ylipaino on nähtävissä. Oma silmä on jotenkin luonnostaan tarkka näissä ja osaan arvioida muutaman kilon tarkkuudella painoja. Välillä olen katsonut Hengen vaarallisesti lihava -ohjelmaa ja osaan jopa niistä läskivuorista arvioida melko lähelle painon kun käyvät eri aikoina punnituksissa. Joistakin näkee heti, että paino ei ole tippunut lainkaan vaan jopa noussut.

Vierailija
89/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailun vuoksi Deontay Wilder on 201 cm pitkä ja painoi Heleniusta vastaan otellessaan 97,3 kg punnituksessa.

Vierailija
90/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sulla iso vyötärö, itse vajaa 60kg ja vyötärö 62cm

Vierailija
91/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä optikolle, tai opetella käyttämään mittanauhaa. Mä painan 52kg, ja vaikka oon alle 160cm ni solisluut näkyy selkeästi, ja kylkiluutkin erottuu. Valehtelet itsellesi vaan, ei 100kg ole hoikka.

Vierailija
92/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

L ja XL on läskien vaatekokoja, hyi. 

Vierailija
93/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sakeammaksi vain menee palstamamman harhat. 100kg ja hoikka... edes minä en ole hoikka, vaikka olen yli 180cm ja painan sen 100kg.

Jos on pituutta 2 metriä, on 100-kiloinen hoikka

Vierailija
94/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sakeammaksi vain menee palstamamman harhat. 100kg ja hoikka... edes minä en ole hoikka, vaikka olen yli 180cm ja painan sen 100kg.

Minä olen yli 180cm ja 83 kg, normaalipainoinen. Jotkut sanoo hoikaksi, mikä johtuu siitä, että paino on tosi tasaisesti keholla. Mutta ei 100 kg ole kyllä hoikka. Urheilullinen voi mahdollisesti olla.

Vierailija
95/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, vääristynyt kehonkuva 👌

Mulla oli sama, urheilin paljon ja harhoissani kuvittelin että olen vain tosi jäntevä, mutta hoikka. Olin siis lihava, sairaalloisen ylipainoinen ja sitä totuutta ei näe kun valokuvista ja jos just jostain ikkunasta näkee heijastuksen.

Ja kyllä, mäkin vedin itselleni jotain L-koon vaatteita päälle ja niissä jopa kuljin. Nyt -30 kg kevyempänä käytän edelleen samoja vaatteita, erona vaan että esim. paidat ei rullaudu enää ylös vatsan kohdalta ja se maha pysyy nätisti housujen vyötärön alla ja ei yhtäkkiä räjähdä näkyviin, muuten ei ole tarvinnut vaatekaappia uusia. 

Ne sanoo aina että vaaka ei kerro totuutta, mutta ei kyllä ne vaatteetkaan jos sitä totuutta ei halua nähdä.

Vierailija
96/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no sitten sellaset. Olen itse 166cm ja painan 56-57 kiloa ja olen normaalipainoinen. En hetkeäkään usko, että näytät hoikalta. Ei se, että jos on kapeahko vyötärö tee yksinään hoikaksi, jos lantionympärys on 125cm.

No lantio ei ole tuonne päinkään, pyöreä kiinteä pylly, n. 108cm leveimmästä kohdasta. Siihen vyötärö 73cm ja kyllä ainakin miehet kehuu tuota yhdistelmää. Mut joo ei ehkä perinteisin tasapaksu kroppa.

No sulla on kyllä valtava perse. 

Vierailija
97/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä optikolle, tai opetella käyttämään mittanauhaa. Mä painan 52kg, ja vaikka oon alle 160cm ni solisluut näkyy selkeästi, ja kylkiluutkin erottuu. Valehtelet itsellesi vaan, ei 100kg ole hoikka.

Riippuu pituudesta

Vierailija
98/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis minulla ihan normaali lähes satakiloisen vyötärönympärys kun se on 73cm? Eli vain näyttää että muilla olisi makkaroita yms vaikka painoa jopa 40% vähemmän kuil minulla.

On tosi kapoinen.

Mulla oli jotain 60cm, kun painoin alle 50 kg. Ja käytin lastenvaatteita aikuisena. Nyt kun olen lihonnut liki 80-kiloiseksi, 100cm uhkaa mennä koko ajan rikki, vaikka tekisin mitä paastosta lähtien. Olen toki lyhyt ja vanha. Ihmiset on tosi erimallisia. Samoin ihmettelen monia minua isompia ihmisiä, kun ostavat paljon pienempikokoisia vaatteita kuin minä, mutta niin vaan ne niihin solahtavat. Mulla on toki muitakin ongelmakohtia kuin iso maha, esim. isot DD-rinnat. Ja urheilijan hartiat. Sitten taas tunnen yli 100-kiloisia naisia, joilla on huomattavasti pienemmät rintsikkakupit kuin mulla, vaikka rinnan alta olisikin isompi mitta, ja heillä on myöskin kapeat naiselliset hartiat. Niin kyllähän heille solahtaa pienemmätkin vaatteet, jos vaatteen malli antaa taas anteeksi esim. isomman alaosan. Ei kannata verrata kuin omaan itseensä.

Vierailija
99/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei erottunut tossakaan painossa solisluut. Kylkiluut kyllä näkyi. Olen aikas lihaksikas ja pullava samanaikaisesti, mikä uskomatonta kylläkin on sekin mahdollista.

Vierailija
100/159 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on huvittavia. Iltapaskoissa on välillä näitä "uskoisitko, että Janina Orvokki painaa.." lässyn lää juttuja. Kun kuvia katsoo, on niissä selvästi ylipainoisia ihmisiä, jotka yrittävät tiukoilla vaatteilla, erilaisilla poseerausasennoilla ym. näyttää hoikemmilta ja silti ylipaino on nähtävissä. Oma silmä on jotenkin luonnostaan tarkka näissä ja osaan arvioida muutaman kilon tarkkuudella painoja. Välillä olen katsonut Hengen vaarallisesti lihava -ohjelmaa ja osaan jopa niistä läskivuorista arvioida melko lähelle painon kun käyvät eri aikoina punnituksissa. Joistakin näkee heti, että paino ei ole tippunut lainkaan vaan jopa noussut.

Työvaatteet ovat hyvä mittari, mikä on ihmisen oikea koko. Koska mäkin osaan hyvin hämätä omilla vaatteillani oikeaa kokoani, kun olen sitä tehnyt vuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme