Miten moni 60 kiloinen lihavemman näköinen kuin minä lähes 100kg
Monella esim makkaroita vatsassa. Itsellä ei yhtään, vyötärö 73cm. Lantio on minulla leveä ja reidet pyöreähköt mutta muuten hyvinkin hoikan näköinen. Yläosista käytän S-M kokoa, alaosasta L pääsääntöisesti, joskus xl. Jos laitan hameen niin näytän jopa laihalta. Nykyään kun tiktokissa paljon painovertailuja niin en voi kuin ihmetellä miten lihavia moni 60 kiloinenkin on. Itsellä toki lihas painaa paljon kun olen melko urheilullinen. Syön vähän ja vähäkalorisesti. Ehkä hieman mietin mistä voi johtua näin korkea paino, tuskin kukaan ulkonäön perusteella arvaisi painoani edes lähikymmenille. Olen toki pitkä mutten mitenkään poikkeuksellisen pitkä. Muita painavia ja hoikkia?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääristynyt minäkuva!
Minulla on esim. vyötärön ympärys 73cm, tuntuu et monella hoikalla isompi.
ap
Juu, olen 60 kg, vyötärönympärys yli 80 cm, mutta ei mua lihavana pidetä.
Jos totta puhutaan niin sun vatsa ON lihava vaikka mitä selittelisit. Se on riskirajalla. Eli pitäisi olla pienempi ettet sairastu.
Kuulostaa hyvältä ja on mahdollista, että näytät isolta M-kokoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä ja on mahdollista, että näytät isolta M-kokoiselta.
Tämä on totta. Jos katsoo pitkiä esim 90kg painoisia niin moni todella hoikan näköinen eikä painoa voisi millään uskoa todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääristynyt minäkuva!
ap
Mitäköhän väliä sillä vyötärönympäryksellä on, jos perse on extra large ja painoa enemmän kuin isolla miehellä?
No ei ole exta large, hyväksi perseeksi miehet kehuu. Lantio on joku 108cm ja pyöreä pylly. Ei ruma ja läskinen vaan enemmänkin nykyihanteiden mukainen.
Miehet tykkää todella paljon kun leveä lantio ja hoikka vyötärö.
S kokoinen yläosa toki vähän kertoo siittä että proportiot eivät ole aivan kohdallaan :D
Ei miehiä kiinnosta "proportiot". Yleensä juuri tykkäävät, kun on valtavat reidet/perse ja pieni, siro ylävartalo. Ja miksipä eivät tykkäisi.
Sellainen isoluinen tonnikeiju sitten siellä.
Sano nyt vielä että olet sairaksienhoitelijainen eli sisko rento satakiloinen?
Voi apua...😂 no, tietty hyvä kun ei ole itseinhoa, sitä nykymaailmassa kyllä riittää.
Olen saman pituinen ja painan reippaasti yli 100. Enkä ole lihava lainkaan. Ei nuo pikkupiiperoiset tajua, että pitkään naiseen mahtuu painavaa lihasta ja ihan sitä lantiotakin, vaikka olisi hoikka. Kyllä samanpituinen mies on kevyempi, sillä ei miehillä ole muotoja.
Luuston rakenne vaikuttaa paljon. Osa naisista on siroluisia lähtökohtaisesti ja vaikka tulee läskiä tai lihasta päälle, ei näytä läskiltä. Varsinkin jos on kuitenkin pituutta esim.170cm.Kaverini painaa 85 kg mutta sanoo aina esim. lääkärissä ja terkkarilla olevansa 70 kg ja täydestä menee. Häneltä leikattiin umpisuoli ja siinäkin ilmoitti painokseen 70 kg ja mitään ei kyseenalaistettu.minustakin näyttää täysin normipainoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kohdasta mittaat tuon vyötärösi?
Polven yläpuolelta, kuten virallisesti ohjeistetaan.
Minä olen 175 senttinen ja painan ehkä 94 kg. Lääkäri sanoi minua hoikaksi. Ja tämä on totta. Ei keksitty juttu.
Kyllä olet lihavan näköinen. Tiedän tuollaisia. On toki monia miehiä, mitkä tykkää tuolla tavoin pulleasta, muttei se sinua hoikaksi tee. Mutta voi pulleampikin olla viehättävä, ei se siitä poissulje! Mulla taas kertyy kilot ihan erilailla ja näytän heti ylipainoiselta kun lihon yli bmi 23
Vierailija kirjoitti:
Olen saman pituinen ja painan reippaasti yli 100. Enkä ole lihava lainkaan. Ei nuo pikkupiiperoiset tajua, että pitkään naiseen mahtuu painavaa lihasta ja ihan sitä lantiotakin, vaikka olisi hoikka. Kyllä samanpituinen mies on kevyempi, sillä ei miehillä ole muotoja.
Ei mahdu. Treenatun ja treenaamattoman naisen (samanpituisia tietenkin) ero lihasmassan määrässä on käytännössä aina alle 10 kg. Ja tässä oletetaan, että nainen on treenannut monta vuotta. Useimmat naiset saavat salilta vain muutaman kilon lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Juuri katsoin 100kg lyhyttä miestä ja oli ihan superlaiha niin miksi pitkä 100kg nainen olisi lihava? Varsinkin noin pienellä vyötäröllä ei voi lihava olla. Sen sijaan moni 160cm ja 60kg tosi pyöreitä.
180cm ja 100kg, ei voi kyllä mitenkään näyttää hoikalta tai sinnepäinkään. Aika moni ylipainoinen selittelee painonsa lihaksilla. Tuo on jo merkittävä ylipaino ja altistaa mm. Kakkostyypin diabetekselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääristynyt minäkuva!
ap
Niin, se massa on jossain muualla sitten, oli se lihasta tai läskiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 175 senttinen ja painan ehkä 94 kg. Lääkäri sanoi minua hoikaksi. Ja tämä on totta. Ei keksitty juttu.
Lääkäreissäkin on huumoriveikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Näin minullakin lukee aina lääkärin kertomuksessa. Hoikka, pitkä nainen. Tosin painoa ei ole ikinä kysytty. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääristynyt minäkuva!
ap
Juu, olen 60 kg, vyötärönympärys yli 80 cm, mutta ei mua lihavana pidetä.
Täytyy kyllä todeta, että me omenavartalot ollaan fysiologisesti sellaisia, ettei vyötärön kavennus onnistu kovin helposti.
Lyhyt selkä, pitkät jalat ja lonkkaluiden ja alimpien kylkiluiden välillä vaan muutama sentti. Rasva ei myöskään kerry lantiolle eikä takapuoleen ollenkaan.
Ajattelitko, että ihmisillä tavallisesti on noiden luiden välissä kymmeniä senttejä? Mulla on 1 cm vaikka olen pitkäselkäinen.
Vääristynyt kehonkuva tarkoittaa tilannetta, jossa ihminen ei näe omaa kehoaan realistisesti tai kokee sen eri tavalla kuin se todellisuudessa on. Tämä voi näkyä esimerkiksi siten, että näkee itsensä hoikempana tai lihavampana kuin on, kokee jonkin kehonosan häiritseväksi ilman objektiivista syytä, tai vertailee itseään jatkuvasti muihin tavalla, joka aiheuttaa epärealistisia käsityksiä kehosta.
Mulla pituutta 180 eli paljon pidempi kuin sinä, vyötärö 5cm suurempi, lantio 10cm suurempi. Siinä selitystä. Lihasmassaa on yli puolet keopan painosta.
ap