Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua alkaa jo niin viimeisen päälle v i tuttamaan nuo kaikki ulinat mielenterveydestä

Vierailija
22.07.2025 |

Eihän elämä ole kivaa, mutta kuka hemmetti muuta on edes luullut? En minä silti jaksa valittaa. Aina vituttaa lähteä töihin, joka ainoa päivä. Vituttaa kanssaihmiset, vituttaa yhteiskunta jne. Minulle on aivan sama myöskin vaikkapa että milloin kuolen. Mutta en minä jumalauta ole kenellekään terveysmaakarille ulisemassa, että voi voi kun on rankkaa. Päästäkää minut saikulle ja yhteiskunnan tuille, uliuli.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ihmiset aukovat päätään, mitä saa tuntea ja mitä ei. Turha kiistellä, kun ei kenenkään toisen elämää ja tunnemaailmaa sen paremmin tunne.

Jos jollain itsellään alkaa elämä mennä perseelleen, ettei pysty hankkimaan toimeentuloa tai terveys alkaa reistailla, niin ei muuta kuin apua hakemaan. Ihan ensiksi lääkäristä.

Vierailija
42/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaa, että vapaana kulkee tuollaisia aapeitä, joita vtuttaa kaikki niin vtusti. Jopa ne toiset, joita vtuttaa. Onneksi minä myönsin ongelman jo 20-vuotiaana ja hoitojen jälkeen ei ole juuri mikään vtuttanut yli 10 vuoteen. Sairasta, että jotkut hautoo tuolla lailla mielessään ja luulevat olevansa sen takia vahvoja, vaikka ovat todellisuudessa koko ajan yhden huonon päivän päässä psykoosista ja sen myötä vaaraksi kaikille. 

Tä? Ennemmin mä pelkäisin sua. Ei tunteet ole yhtään sairasta. Sulla vaan ei niitä ilmeisesti ole.

Just joo. Tunteissa ei ole mitään väärää, mutta jos ne ovat suurimmaksi osaksi negatiivisia, olet sairastunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona-aikaan en ymmärtänyt tätä kun ihmisillä tuli mt ongelmia siitä kun eivät päässeet kahvilaan, elokuviin, kavereiden kanssa kaupungille norkoilemaan.

Edes normioloissa en tee edellämainittuja, niin jännä että toisilla menee vati nurin siitä.

Tuossa tilanteessa ihmisillä oli jo valmiiksi pahoja mielenterveysongelmia ja kuppi menossa nurin mutta yrittivät sinnitellä ja kun korona tuli niin se kuppi meni nurin. 

Vierailija
44/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korona-aikaan en ymmärtänyt tätä kun ihmisillä tuli mt ongelmia siitä kun eivät päässeet kahvilaan, elokuviin, kavereiden kanssa kaupungille norkoilemaan.

Edes normioloissa en tee edellämainittuja, niin jännä että toisilla menee vati nurin siitä.

Olen miettinyt ihan samaa asiaa. Eikö ihmisillä  ollut ollenkaan koti elämää ja ongelmat alkoi kun korona tuli eikä päässyt minnekään. Olen kai vähän vanhanaikainen kun viihdyn aivan hyvin kotosalla, vaikka kirjaa lukien tai neulojen. Näin myös koronan aikana . Toki joskus käyn kahviloissa elokuvissa ym paikoissa mutta ei nuo elämääni hallitse,ainakaan niin paljon että tulisi mt-juttuja. 

Sama täällä. Ei ollut paineita lähteä väkisin mihinkään kun kotonakin viihtyi hyvin.

Eiköhän nyt suurin osa sopeutunut tilanteeseen ihan hyvin. Se arvauksiin ja paniikkiin perustuva mieliala ja ilmapiiri oli vain todella ankeaa.

Vierailija
45/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänpä tiedät ap elämästä. Jos kyse olisi vitutuksesta, niin kaikki olisi helpompaa. Itse en skitsofreenikkona toivo tätä ristiä edes pahimmalle vihamiehellenikään. 

Vierailija
46/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kanssa samaa mieltä. Toki on oikeitakin nuorten mielenterveysongelmia, mutta nyt on normaalit murrosikään kuuluvat ahdistukset ja masennukset saaneet aivan ihan liian ison roolin.

Vierailija
47/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että et tiedä mitä on sairastaa esimerkiksi masennusta ilman, että kerrot ettet tiedä miltä tuntuu sairastaa masennusta.. Joku vitutus töihin menosta on aika pientä masennukseen ja uupumukseen. Huoh. 

Vierailija
48/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla onkin hoitamattomia mielenterveysongelmia. Elämäsi ja olotilasi ei ole normaali. 

Vierailija
49/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on supertrendikästä olla jollaintapaa houru. AHDH lähes jokaisella. On toki aitokaheleitakin. Mm. pykopaatti rahaministeri ja muutama skitsofreeninen sadistikin samassa virkakunnassa.

Vierailija
50/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperseet tarvitsevat selityksen saamattomuudelleen...

Vierailija
51/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla kateellinen kun on jäänyt itse vaille apua ja huomiota:) vaikka niin "vituttaa mennä töihin yhyy" 

Ja ap ei edes tajua miten lapselliselta ja säälittävältä kuulostaa :DD

Vierailija
52/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni pata jumiin 40 vuotiaana kun olin täyttä viikkoa päivätöissä, työmatka 1,5h suunta, kolme päiväkoti-ikäistä lasta, omakotitaloprojekti kesken ja yamk opinnot käynnissä, siihen päälle perussairaudet, uniongelmat ym,  kaikki nämä yhtäaikaa. Saikkua en ottanut päivääkään kun oli niin kiire mukamas.

Pakko oli mennä ulisemaan lääkärille, kyllä mun mielestä kiireessä on paljon mukavampi toimia kun ei lähtökohtaisesti kaikki vituta niin saatanasti 24/7 vaan välillä jopa hymy irtoaa.

Anteeksi vaan, mutta tuo tilanne on kyllä ihan itse aiheutettu.

Tiedätkö sinä tarkalleen mihin omat voimavarasi riittävät ja osaat näin olla aiheuttamatta itsellesi tilannetta missä voimavarat saattavat loppua? 

Vierailija
53/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n elämä ei ole kivaa mutta ap ei hakua tehdä mitään sen eteen että hänen elämästään tulisi kivaa, niin häntä vituttaa se että muilla on rohkeutta ja viisautta hankkia apua ja tehdä jotain :D

Vierailija
54/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervassareilla on ilmeisesti paljon mt-ongelmia. 

Tämä on huomattu...

Saastuminen, ilmastonmuutos, väestöräjähdys, liikakulutus, luonnonkatastrofit, monimuotoisuuden häviäminen, muuttoliikkeet ja pakolaisuus, sodat, ahneus, itsekkyys, empatiakyvyttömyys, rikolliset ja muut roistot, varallisuuserojen kasvaminen ja köyhien määrän lisääntyminen, sosiaaliturvan leikkaukset ja työttömyyden kasvu, konkurssit ja lasten uimataidottomuus.

Vierailija
55/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaa, että vapaana kulkee tuollaisia aapeitä, joita vtuttaa kaikki niin vtusti. Jopa ne toiset, joita vtuttaa. Onneksi minä myönsin ongelman jo 20-vuotiaana ja hoitojen jälkeen ei ole juuri mikään vtuttanut yli 10 vuoteen. Sairasta, että jotkut hautoo tuolla lailla mielessään ja luulevat olevansa sen takia vahvoja, vaikka ovat todellisuudessa koko ajan yhden huonon päivän päässä psykoosista ja sen myötä vaaraksi kaikille. 

Ja varmaan olet jo vuosia ollut työelämässäkin, kun ymmärsit hakea apua ja olet niin hyvä ihminen 😂Vai oletko edelleen niin hullu, ettet kykene täysipainoisesti edes töihin? Siinä varsinaisen jäävi tyyppi nimittelemään meikäkäistä 😄

Ap

Vierailija
56/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päässä viiraa niin kannattaisiko ensin luopua  somettamisesta ja älykännykästä. Mielisairaus menee ohitse kun ei ota vastaan mielelle vaarallista saastaa.

Vierailija
57/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hyppyä parkkitalon katolta jos ahdistaa. Huolet loppuu kerrtaheitolla. T: Lääkäri

Vierailija
58/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni pata jumiin 40 vuotiaana kun olin täyttä viikkoa päivätöissä, työmatka 1,5h suunta, kolme päiväkoti-ikäistä lasta, omakotitaloprojekti kesken ja yamk opinnot käynnissä, siihen päälle perussairaudet, uniongelmat ym,  kaikki nämä yhtäaikaa. Saikkua en ottanut päivääkään kun oli niin kiire mukamas.

Pakko oli mennä ulisemaan lääkärille, kyllä mun mielestä kiireessä on paljon mukavampi toimia kun ei lähtökohtaisesti kaikki vituta niin saatanasti 24/7 vaan välillä jopa hymy irtoaa.

Anteeksi vaan, mutta tuo tilanne on kyllä ihan itse aiheutettu.

Tiedätkö sinä tarkalleen mihin omat voimavarasi riittävät ja osaat näin olla aiheuttamatta itsellesi tilannetta missä voimavarat saattavat loppua? 

Kyllä tiedän, olen osannut elämäni aikana sanoa monesti EI. Ja varmaan siksi vielä järjissäni olenkin, ja fysiikkakin kunnossa. 

Vierailija
59/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja varmaan olet jo vuosia ollut työelämässäkin, kun ymmärsit hakea apua ja olet niin hyvä ihminen 😂Vai oletko edelleen niin hullu, ettet kykene täysipainoisesti edes töihin? Siinä varsinaisen jäävi tyyppi nimittelemään meikäkäistä 😄

Ap

Hyi helvetti kun ajattelee että ap:n kaltaisia matalaälyisiä torakoita liikkuu tuolla työelämässä ja muualla :DD

Vierailija
60/110 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Laitat aika paljon arvoa työssä olemiselle. Se tuntuu olevan trendinä, samoin kuin toisaalta myös työpaikkojen menettäminen.