Onhan se koomista kun anoppi passaa appiukkoa jatkuvasti
Tämä on tietysti anopin kotikasvatuksen tulos. Mutta anoppi tuskin muuttaa käytöstään. Jotenkin outoa katsella.
Kommentit (113)
Minustakin on järkyttävää, miten vanhat ihmiset osoittavat rakkauttaan auttamalla ja hellimällä. Miten voikin joku kuusikymppinen anoppi kaataa miehelleen kahvia ja laittaa tälle ruokaa, kun miniänsä osaa hinnoitella niin kotityöt kuin palvelut sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Itsekin tykkään hemmotella miestäni tilaisuuden tullen, hänkin sitten huomioi minut (saan spontaaneja jalka- ja niskahierontoja; kaupasta tulee ostoslistan ulkopuolelta pieniä yllätyksiä löytöjä, joista tietää minun pitävän). Rakkaudenosoituksia nämäkin ja suhteen hoitamista arjessa.
Moni avioliitto voisi paremmin, kun kilvoittelisitte toistenne palvelemisessa. Ei se oma töykeily toiselle ole se ainoa oikea tapa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Itsekin tykkään hemmotella miestäni tilaisuuden tullen, hänkin sitten huomioi minut (saan spontaaneja jalka- ja niskahierontoja; kaupasta tulee ostoslistan ulkopuolelta pieniä yllätyksiä löytöjä, joista tietää minun pitävän). Rakkaudenosoituksia nämäkin ja suhteen hoitamista arjessa.
Niin? Kyse oli jatkuvasta passaamisesta joka ei välttämättä ole passaajalle lainkaan mielekästä.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on järkyttävää, miten vanhat ihmiset osoittavat rakkauttaan auttamalla ja hellimällä. Miten voikin joku kuusikymppinen anoppi kaataa miehelleen kahvia ja laittaa tälle ruokaa, kun miniänsä osaa hinnoitella niin kotityöt kuin palvelut sängyssä.
MIKSI se on vain se nainen, jonka pitää palvella ja uhrata itsensä??? Tajuatko mikä pikkuruinen eläke tuollaisellakin kestopalvelijalla on?
Vierailija kirjoitti:
Rasittavaa on se, että NUO TUOLLAISET vaativat muidenkin toimivan noin. Minulla oli tuollaiset appivanhemmat, jotka aggressiivisesti yrittivät jyrätä minulle samaa roolia.
minulla sama. vaikka ravattiin ympäri maailmaa exäni uran takia. minun piti luopua omastani, vaikka exä vain muuttui poukkoilevammaksi.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Miniä on varmaan onnellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee sen, mitä pystyy ja osaa. En edes ajattelisi sitä minää palvelemisena, jos teen kotitöitä. Toinen tekee sitten vastaavasti muita asioita. Jos on hyvä laittamaan ruokaa, niin laittaa ruokaa. 
Viikonloppuna kylässä keksin jotain, missä olen parempi kuin vanhemmat. Imuroimisessa. Kukaan muu ei imuroi yhtä hyvin. Pölytön talo. Nyt sitten imuroin aina, kun mennään kylään heille. 
Sellaiset pariskunnat joiden mielestä naisen kuuluu hoitaa yksin kaikki kotityöt ja passata miehelle kaikki valmiiksi ovat jotenkin naurettavia. Pikkulapsiakin kannustetaan omatoimisuuteen, kyllä ne miehetkin pystyisivät jos vain viitsisivät. Mutta kun se on toki niin mukavaa että saa kaiken valmiina ja itsestäänselvyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI se on vain se nainen, jonka pitää palvella ja uhrata itsensä??? Tajuatko mikä pikkuruinen eläke tuollaisellakin kestopalvelijalla on?
Mies tekee miesten hommia. Hoitaa remontit, auton ja ajaa nurmikon. Ruokkii koirat. Näin on ollut aina.
Minun anoppini ei edes ruokapöytään istunut, vaan kyykötti keittiöjakkaralla palvelemassa. Ja tietenkin halusi, että minäkin teen niin hänen poikansa kanssa. Siis ei riitä, että pilaa oman elämänsä, muidenkin pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Kyse oli jatkuvasta passaamisesta joka ei välttämättä ole passaajalle lainkaan mielekästä.
Mistä ulkopuolinen voi tietää, mikä sopii kenellekin pariskunnalle? Jos ei passaaminen ole mielelkästä, sitten lopettelee hiljalleen passaamistaan. 
MInä sanoin meidän pojalle, että lopeta tuo vaimosi passaaminen, kun poika auttoi miniää ylös tuolista. Kyllä jalka paketissa oleva osaa itsekin siitä nousta, hävettää ja iljettää katsoa, miten toinen passuuttaa itseään niin kuin prinsessa.
Kai sitä nyt näkee ja kuulee, että kaikki talossa tekevät jotain. Kynnelle kykevät vanhukset ja lapset. Hopi hopi. Nostetaan elintasoa, vuollaan tuohta. Hopi hopi. 
Ei ne hommat itselseen hoidu. 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ulkopuolinen voi tietää, mikä sopii kenellekin pariskunnalle? Jos ei passaaminen ole mielelkästä, sitten lopettelee hiljalleen passaamistaan.
Ja tekee mitä? Jos on vain passannut niin mihin se orja sieltä enää pääsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee miesten hommia. Hoitaa remontit, auton ja ajaa nurmikon. Ruokkii koirat. Näin on ollut aina.
Niitä ei lasketa, sehän on hupia, miehen omaa aikaa, joka on perheeltä pois.
Jatkuva passaaminenhan on täysin eri asia kuin toisen huomionti ja hemmottelu. Hemmottelua on just se, että hieroo toisen niskoja tai ottaa kainaloon silitettäväksi jos toisella on ollut rankka päivä töissä.
Sen sijaan on passaamista, jos sillä toisella on ollut vielä rankempi päivä, 39 astetta kuumetta ja se toinen olettaa tämän siitä huolimatta hoitavan yksin kaikki kotityöt ja lisäksi hierovan toisen niskoja heti kun tämä saapuu töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noista ihan vanhimmista vielä elossa olevista sukupolvista puhutaan niin ei se ihan noin vaan onnistu, jos on opittu lapsesta asti että yks sukupuoli passaa ja yks on passattavana.
Vierailija kirjoitti:
MInä sanoin meidän pojalle, että lopeta tuo vaimosi passaaminen, kun poika auttoi miniää ylös tuolista. Kyllä jalka paketissa oleva osaa itsekin siitä nousta, hävettää ja iljettää katsoa, miten toinen passuuttaa itseään niin kuin prinsessa.
Ihan oikein teit, kyllä sen passaamattomuuden pitää olla molemminpuolista.
Sukulaisen mielestä naisen ei edes kuulu istua pöytään muiden kanssa vaan olla keittiössä valmiina passaamaan. Hänen mielestään kaikki keittiöhommat kuuluu naisille, heidän perheessä juhlissa perheen naiset häärää hiki hatussa keittiössä ja miehet vaan seurustelee vieraiden kanssa.
Ovat onnellisia. Ovat saaneet elämässä paljon aikaiseksi. Joskus tuntuu, että iloitsevat, että lasten ei tarvi tehdä paljon.
Nytkin oltiin viikonloppu mökillä. Äiti oli kasvimaalla kuokkimassa jo kello 7 aamulla. Aamusta iltaan.