Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi provider miehet ärsyttävät sinua?

Vierailija
21.07.2025 |

Tarkoitan siis miestä joka kantaa suuremman osan parisuhteen taakasta. Tarjoaa naiselleen niin emotionaalista, taloudellista kuin fyysistäkin turvaa. Mies joka pitää naisesta huolta. 

Tuollainen mies esim. elättää perheensä, huolehtii oma-aloitteisesti että naisella on kaikki hyvin jne. 

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ei ole olemassa. Muutama hassu poikkeus tuohon ei tee siitä sääntöä.

Vierailija
42/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen on varmaan miesten yksisarvinen, niistä puhutaan muttei sellaisia näy.

Musta se on miehen tehtävä. En näe sitä edes erikoisuutena. 

Siispä suurin osa miehistä epäonnistuu surkeasti tässä tehtävässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, provider-tyyppisen miehen kanssa naimisissa minua kiinnostaa tämä, koska oikeassa elämässä "kaikki" naiset tuntuvat rakastavan miestäni. Mihin hän meneekin, ovat naiset aivan pähkinöinä :)  Ja näin on ollut nuoresta asti, nyt hän on jo lähemmäs 60v.

Rakkaus on totisesti sokea.

Sitten "kaikki" naiset ovat sokeita ;)  No, lainausmerkit siksi, etteivät tietenkään ihan kaikki, mutta iso osa kuitenkin. Esimerkiksi eräissä häissä mieheni sai ison määrän nimettömiä lappuja (kuului peliin), missä häntä kehuttiin maailman symppiksimmäksi mieheksi, superkomeaksi ja kivaksi jne. :)

Joo, työpaikoillakin on tuollainen hengennostatuspeli, missä kirjoitetaan kehulappuja toisille. Melko vaivaannuttavaa, enkä tiennyt, että joku keski-ikäinen ottaa sen todesta.

Vierailija
44/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhteenvetona. Jos ap tarkoitat provoder-miestä, joka maksaa kaiken ja huolehtii kaikesta. Se ei ole vielä tarpeeksi. 

Pitää olla henkisesti läsnä. Kuin peruskallio. Mies ei petä, ei juokse vieraissa, kun kyllästyttää. 

On apuna arjessa, aina. 

Mun faija on tuollainen. 

Vierailija
45/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvussa kaikki miehet olleet tommoisia vaimoistaan ja perheistään huolehtivia. Äidilläni 4 veljeä ja isälläni 5 veljeä. Kaikilla vaimot tasokkaina kotirouvina kuten myös sekä isän että äidin vanhemmat. Tämä oli normaalia ENNEN. Minne ja miksi tämä hyvä katosikaan? Yhteiskunta ja asenteet siinä muuttaneet kaiken.

Olette aika harvinaista porukkaa. Rikasta sukua selvästi. Ei minun sukuni naisista ole kukaan kotona ollut, ainakaan neljän edellisen sukupolven aikana, sitä ennen oli kyllä jotain maatalon emäntää. 

Vierailija
46/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen mies, ja hän ei ärsytä minua yhtään, päin vastoin. Kohtelee minua kuin kukkaa kämmenellä. 

Vierailija
47/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen on varmaan miesten yksisarvinen, niistä puhutaan muttei sellaisia näy.

Musta se on miehen tehtävä. En näe sitä edes erikoisuutena. 

Siispä suurin osa miehistä epäonnistuu surkeasti tässä tehtävässä.

Usein. On jotain harvoja, jotka pystyvät tuohon. 

On miehiä, jotka pystyvät sankaritekoihin, he eivät kestä arkea. On elättäjämiehiä, jotka kohtelevat naista kuitenkin epäreilusti. Pettävät. 

On monenlaisia miehiä. 

Vierailija
48/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän suvussa kaikki miehet olleet tommoisia vaimoistaan ja perheistään huolehtivia. Äidilläni 4 veljeä ja isälläni 5 veljeä. Kaikilla vaimot tasokkaina kotirouvina kuten myös sekä isän että äidin vanhemmat. Tämä oli normaalia ENNEN. Minne ja miksi tämä hyvä katosikaan? Yhteiskunta ja asenteet siinä muuttaneet kaiken.

Olette aika harvinaista porukkaa. Rikasta sukua selvästi. Ei minun sukuni naisista ole kukaan kotona ollut, ainakaan neljän edellisen sukupolven aikana, sitä ennen oli kyllä jotain maatalon emäntää. 

Mun äiti oli kotona. Faija antoi sille lopulta vielä miljoonan kaikesta työstä. 

Vierailija
49/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää niiden naiset on aina jotain hihhulikonservatiiveja ja someinfluenssereita. Kauppa se on joka kannattaa ja kukin maksaa sen mihin kykenee. Lol.

Montako tunnet? Minun tuntemistani yksikään ei ole hihhulikonservatiivi eikä someinfluennsari, en minä itsekään. 

En yhtään. 

Vierailija
50/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se ihanaa. Mies, joka maksaisi mukisematta puolet menoista ja välittäisi minunkin hyvinvoinnistani. 

Te naiset, joilla tämä harvinainen on, pitäkää kiinni ja arvostakaa! 

Mikäs provider tuo on?

Vierailija
51/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ärsyttää naiset jotka antavat elättää itseään tiettyjä palveluksia vastaan. Ei mielestäni juuri eroa tavan hu å raamisesta.

Miehet taas usein oikeuttavat kaikenlaista perseilyä sillä taloudellisen taakan kantamisella. "Fyysisen turvan" tarjoajat tuppaavat olemaan väkivaltaisia muita kohtaan ja vähintäänkin kontrolloivia kumppanille.

Niin että yleensä epäterve tilanne jollakin tavalla, romantisoinnista huolimatta.

Ihme fantasioimista että muilla ei oikeasti asiat voikaan olla hyvin, ja eivät olekaan onnellisia vaan suhteessa onkin perseilyä ja väkivaltaa. 

Kateelliselta kuulostaa, opettelisit olemaan onnellinen muiden onnesta niin elämänlaatusi paranisi huomattavasti. 

Vierailija
52/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti oli kotona. Faija antoi sille lopulta vielä miljoonan kaikesta työstä. 

Sitten tapaan miehiä, jotka eivät kahvikuppia edes tarjoa. Laiskoja miehiä, jotka eivät osaa mitään, ei korjata, ei rakentaa. Kehoa käyvät rakentamassa salilla. 

Pettäjämiehiä, ylimielisiä. Typeriä miehiä. Kitiseviä miehiä. 

Kaikenlaisia miehiä. 

Vierailija
53/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voi hellanlettas sentään. Näissä keskusteluissa ihmeellisesti kierretään aina asian ydintä. Sen takia, että eron sattuessa naisella ei ole taloudellista turvallisuutta. Jos tämä asia on hoidettu, ei tietenkään ärsytä millään lailla. Kaikki muu pulina on turha.

Vierailija
54/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole Suomessa ollut ikinä normaalia.

Vierailija
55/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätte varmaan, miksi olen yksin. 

Vierailija
56/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, tuossa oli taikasanat "tasokkaina kotirouvina". Oma äiti oli muutaman vuoden kotona, kun me lapset oltiin pieniä. Isän pienellä palkalla piti koko perheen tulla toimeen. Äiti ei tainnut olla tasokas, kun hän kumisaappaissaan kantoi ulos laskiämpärin ja sisälle tullessaan haki kaivosta sankollisen puhdasta vettä - eri sankoon sentään. Pyykitkin piti pestä käsin. Sitten äiti sai osa-aikaisen siivoojan paikan ja perheen tulotaso nousi kohisten.

Vierailija
57/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, provider-tyyppisen miehen kanssa naimisissa minua kiinnostaa tämä, koska oikeassa elämässä "kaikki" naiset tuntuvat rakastavan miestäni. Mihin hän meneekin, ovat naiset aivan pähkinöinä :)  Ja näin on ollut nuoresta asti, nyt hän on jo lähemmäs 60v.

Rakkaus on totisesti sokea.

Sitten "kaikki" naiset ovat sokeita ;)  No, lainausmerkit siksi, etteivät tietenkään ihan kaikki, mutta iso osa kuitenkin. Esimerkiksi eräissä häissä mieheni sai ison määrän nimettömiä lappuja (kuului peliin), missä häntä kehuttiin maailman symppiksimmäksi mieheksi, superkomeaksi ja kivaksi jne. :)

Joo, työpaikoillakin on tuollainen hengennostatuspeli, missä kirjoitetaan kehulappuja toisille. Melko vaivaannuttavaa, enkä tienny

Taisin olla noissa häissä. Pistettiin naisten kanssa läpällä sen kaikkein säälittävimmän ja limaisimman ukon nimi lappuun. Vaimo ei tainnut tajuta vinkkiä.

Vierailija
58/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän 50-luvun amerikkalaisen kotirouvan larppaamiseen tulisi ottaa mukaan myös se toinen puoli.

Naisen on oltava heti valmis seksiin tarvittaessa, kodin on kiillettävä, ruoan on oltava pöydässä miehen saapuessa kotiin ja vaimon oltava aina edustuskunnossa ilman ylipainoa. Myös kaikenlainen vastaanväittäminen ja riitely on naisen osalta kiellettyä.

Vierailija
59/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ap. Sun provider ei riitä. Sun pitää olla vielä enemmän, vielä parempi. Kärsivällisempi, ystävällisempi. Nöyrempi. 

Vierailija
60/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ärsytä, mutta en lähtisi moiseen itse (olen nainen).

En keksi mitään muuta selitystä sille, miksi joku haluaa elättää toisen aikuisen ihmisen, kuin sen, että haluaa tavallaan toisen ihmisen jatkeekseen. Käytännössä siis eletään miehen sanelemaa elämää, hänen ehdoillaan. Jos mies haluaa, että muutetaan työn perässä, niin sitten muutetaan. Jos mies haluaa, että lapset kasvatetaan tietyllä tavalla, niin sitten kasvatetaan. Jos mies haluaa ottaa nuoren rakastajattaren, niin sitten ottaa.

Joku ottaa egonsa jatkeeksi hienon auton, joku pelottavan ja huonosti koulutetun koiran, joku alistuvan kumppanin. Samaa teemaa kaikki.

Itse haluan tasavertaisen kumppanin ja säilyttää oman vapauteni, mutta kukin tyylillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi