Nainen, miksi provider miehet ärsyttävät sinua?
Tarkoitan siis miestä joka kantaa suuremman osan parisuhteen taakasta. Tarjoaa naiselleen niin emotionaalista, taloudellista kuin fyysistäkin turvaa. Mies joka pitää naisesta huolta.
Tuollainen mies esim. elättää perheensä, huolehtii oma-aloitteisesti että naisella on kaikki hyvin jne.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän 50-luvun amerikkalaisen kotirouvan larppaamiseen tulisi ottaa mukaan myös se toinen puoli.
Naisen on oltava heti valmis seksiin tarvittaessa, kodin on kiillettävä, ruoan on oltava pöydässä miehen saapuessa kotiin ja vaimon oltava aina edustuskunnossa ilman ylipainoa. Myös kaikenlainen vastaanväittäminen ja riitely on naisen osalta kiellettyä.
Ei tarvi. Mun äiti on ylipainoinen. Silti se on saanut paljon. Ihan sikana materiaa. Kalliita matkoja. Ja auttavan ja kotona viihtyvän miehen. Ikään kuin isä kilvoittelisi itsensä kanssa, kuinka pystyä olemaan vielä parempi.
Meillä on ollut siivoojat ja pihatyöntekijät. Isä antoi vielä miljoonan äidille, jotta tämä olisi tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys, provider-tyyppisen miehen kanssa naimisissa minua kiinnostaa tämä, koska oikeassa elämässä "kaikki" naiset tuntuvat rakastavan miestäni. Mihin hän meneekin, ovat naiset aivan pähkinöinä :) Ja näin on ollut nuoresta asti, nyt hän on jo lähemmäs 60v.
Rakkaus on totisesti sokea.
Sitten "kaikki" naiset ovat sokeita ;) No, lainausmerkit siksi, etteivät tietenkään ihan kaikki, mutta iso osa kuitenkin. Esimerkiksi eräissä häissä mieheni sai ison määrän nimettömiä lappuja (kuului peliin), missä häntä kehuttiin maailman symppiksimmäksi mieheksi, superkomeaksi ja kivaksi jne. :)
Joo, työpaikoillakin on tuollainen hengennostatuspeli, missä kirjoitetaan kehulappuja toisille. Melko vaivaannuttavaa, enkä tienny
Todellisuudessa kaikki valehtelivat, sitäkö haluat sanoa? Kukaan ei milloinkaan kirjoittele tosissaan mitään kivaa muista saati pidä jotain ihmistä symppisenä tai komeana. Esimerkiksi kaikki mitä miehestäni on vuosien varrella sanottu on pelkkää valetta, hän on suorastaan päinvastainen mitä palaute on?
Itse asiassa olen kyllä tavannut kaltaisiasi ihmisiä. Niin duunissa kuin muuallakin, eräs heistä ei usko myöskään itsestään annettuja kehuja, vaan saattaa jopa loukkaantua kehumisesta. On varmasti raskasta uskoa, että muut vain juonittelevat eivätkä ajattele mitään hyvää. Se on myös todella epäkohteliasta, jos tuo sen ilmi. Suurin osa kohteliaisuuksista on tarkoitettu ilahduttamaan ja mielestäni se kertoo ihmisestä hyvää, vaikka kaikki ei olisikaan ihan kirjaimellisesti totta.
Siinä olet kuitenkin oikeassa, että duunissa on parempiakin keinoja parantaa yhteishenkeä kuin tuo peli, joka tuo mieleen riparin. Tuo häiden peli ei ollut se, siinä piti tunnistaa joku lappujen perustella.
Minulle on aina ollut kaikkein tärkein periaate olla taloudellisesti itsenäinen, joten minulle tuo elämäntyyli ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Tähän 50-luvun amerikkalaisen kotirouvan larppaamiseen tulisi ottaa mukaan myös se toinen puoli.
Naisen on oltava heti valmis seksiin tarvittaessa, kodin on kiillettävä, ruoan on oltava pöydässä miehen saapuessa kotiin ja vaimon oltava aina edustuskunnossa ilman ylipainoa. Myös kaikenlainen vastaanväittäminen ja riitely on naisen osalta kiellettyä.
Minulla on mies joka maksaa meidän elämisen, mutta ei mitään tuollaisia velvoitteita. Rakastaa pyyteettömästi.
Olen myös itse taloudellisesti riippumaton.
Fantasiamaailmassa on kiva elää. Hyvin harvassa miehessä yhdistyvät nämä seuraavat ominaisuudet: "Tarjoaa naiselleen niin emotionaalista, taloudellista kuin fyysistäkin turvaa. Mies joka pitää naisesta huolta."
Kyllähän 99 % maailman miehistä kuvittelee olevansa suuria sankareita ja suorastaan Jumalan lahjoja naisille. En luota yhteenkään mieheen joka ylistää itseään ja painaa alas samalla muita miehiä. Tällaisia hyvien perheiden, naisista huolehtivia, miehiä on nähty ihan tarpeeksi. Kun nainen on saatu koukkuun, naamio putoaa ja mies vaatii passaamista, ulkoistaa tunnesäätelyn naiselle ja kiukuttelee kun asiat eivät mene juuri niin kuin hänelle itselleen olisi parasta. Pikkuhiljaa provider mies alkaakin vaatia taloudellisiin kuluihin osallistumista yhä enemmän ja enemmän, kunnes nainen huomaakin kokkaavansa ja maksavansa miehen ruuat sekä siivoavansa ja pyykkäävänsä ilmaiseksi hänen asuntonsa ja maksavansa siitä vielä vuokraa.
Jos mies mainostaa olevansa "provider" niin kannattaa harkita tarkkaan, mitkä ovat miehen oikeat tarkoitusperät kuin "naisesta huolehtiminen". Harva mies huolehtii yhdestäkään naisesta pyyteettömästi, jos sukulaisia tai ystäviä ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on aina ollut kaikkein tärkein periaate olla taloudellisesti itsenäinen, joten minulle tuo elämäntyyli ei sovi.
Eiväthän nuo ole toistensa vastakohtia.
T: taloudellisesti riippumaton nainen jonka ei tarvi osallistua yhteisiin menoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: taloudellisesti riippumaton nainen jonka ei tarvi osallistua yhteisiin menoihin
Lottovoittoa odotellessa. Ei tuo muuten taviksille ole mahdollista.
Koska todella harva mies kykenee oikeasti elättämään perheen täysin pyyteettömästi. Siinä tulee melkeinpä aina mukana jotain odotuksia (seksi, kotityöt, muut palvelukset). Sen ns provider korttia voi sitten kätevästi käyttää naista vastaan tietyissä tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä, tuollaisia miehiä, tuollaisia naisia ja tuollaisia suhteita on kuitenkin olemassa vaikka täällä muuta väitetään.
Ja tuollainen on myös taviksille saavutettavissa kunhan kouluttautuu pitkälle ja tekee ihan helvetisti töitä.
Se mikä viesti näistä tulee yhteisesti on kieltämättä kateus, siis sekä tämäntyyppisen miehen että naisen kadehtiminen, mikä ilmenee vähättelynä ja erilaisena mustamaalauksena. Kateus kohdistuu pääasiassa varallisuuteen ja molempien ulkonäköön, joten niiden kautta yritetään mitätöidä. Se vain ei oikein toimi paitsi ehkä kateellisen oman tunnetilan säätelemisessä eli hetken voi tuntea "sainpas sanottua" fiiliksen.
Osa kommenteista taas on aidosti naisia, joita ei kiinnosta tuollainen mies ja elämäntapa. Kyllä sen vain huomaa. Heillä ei ole tarvetta alentaa ja mitätöidä, vaan viestit kertovat vain simppelisti oman mielipiteen. Miten sitä nyt kuvaisi: ehkä sellaista itsensä rakentamisen draivia ja hyvää itsetuntoa. Se vain tulee työelämän ja omien saavutusten kautta, omien päämäärien kautta. Itselläni ei sellaista kunnianhimoa ole koskaan ollut, vaikka olenkin saanut aikaan yhtä sun toista mitä yleisesti arvostetaan. Kiinnostukseni on aina kohdistunut niin moneen asiaan, että en ole sen vuoksi rakentanut tietoisesti mitään uraa. Kunnioitan kyllä näitä naisia siitä, että he ovat. Ovat myös siitä maksaneet hintaa, itse olen helpommalla päässyt.
Kaikki läheisimmät ystäväni ovat uranaisia. Koskaan en ole heiltä kuullut mitätöintiä tai vähättelyä, siksi, että ovat omaan elämäänsä tyytyväisiä. Muiden antaumuksellinen mollaaminen on varma merkki siitä, ettei ole omaan elämään tyytyväinen.
Mun mies tarjoaa kyllä emotionaalista ja fyysistä turvaa, hoitaa perhettään ja on kaikkineen hyvä mies. Mutta taloudellisen turvan perheeseen tuon minä. Näin on menty yhdessä jo 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa sut luulemaan, että miehen huolehtiminen ärsyttäisi. Onko kiva taas keksiä näitä juttuja omasta päästä?
En ole ap, mutta onhan tällä palstalla paljon haukuttu provider-miehiä.
Minusta täällä haukutaan miehiä, jotka kuvittelevat olevansa provider miehiä, mutta todellisuudessa antavat parisuhteelle vähemmän kuin keskimääräisessä parisuhteessa. Ja parisuhdekin on tässä yleensä vain teoreettista ajattelua, ei konkretiaa.
Mies, joka ajattelee olevansa provider, ei ole sitä todellisuudessa, koska ihminen, joka on valmis kantamaan enemmän kuin puolet vastuista parisuhteessa, ei tarvitse nimeä tekemiselleen.
Vierailija kirjoitti:
Noita miehiä ei taida olla olemassa muualla kuin naisten romanttisessa kirjallisuudessa.
Yksisarvisia.
Suurin osa maailman miehistä huolehtii naisistaan, maksaa perheen kaikki kulut ja osoittaa kiintymystä naiselle. Normaalia ja luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita miehiä ei taida olla olemassa muualla kuin naisten romanttisessa kirjallisuudessa.
Yksisarvisia.
Suurin osa maailman miehistä huolehtii naisistaan, maksaa perheen kaikki kulut ja osoittaa kiintymystä naiselle. Normaalia ja luonnollista.
Missä maailmassa? Ei ainakaan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa sut luulemaan, että miehen huolehtiminen ärsyttäisi. Onko kiva taas keksiä näitä juttuja omasta päästä?
En ole ap, mutta onhan tällä palstalla paljon haukuttu provider-miehiä.
Minusta täällä haukutaan miehiä, jotka kuvittelevat olevansa provider miehiä, mutta todellisuudessa antavat parisuhteelle vähemmän kuin keskimääräisessä parisuhteessa. Ja parisuhdekin on tässä yleensä vain teoreettista ajattelua, ei konkretiaa.
Mies, joka ajattelee olevansa provider, ei ole sitä todellisuudessa, koska ihminen, joka on valmis kantamaan enemmän kuin puolet vastuista parisuhteessa, ei tarvitse nimeä tekemiselleen.
No kyllähän tässäkin ketjussa on haukuttu oikeitakin provider-miehiä kuten esimerkiksi omaa miestäni. "Tiedetään" että hän on limainen ja ties mitä :) Naurettavaahan se on, mutta minkäpä kateudelle mahtaa, se teettää kaikkea iljettävää ja naurettavaa.
Mulle on ihan sama jos joku mies haluaa olla provider ja hänellä on nainen joka haluaa elää siinä vastinparina. Ei kurkusta mun persusta.
Mut jos joku haluaa mun olevan provider-miehelle sopiva nainen niin siitä ei mitään tuu. Mä haluan elää täysin tasa-arvoisessa suhteessa niin kauan kuin molemmat ollaan terveitä tai ei kohdata työttömyyttä. Molemmat luo omaa uraa, hoidetaan lapset sekä kaikki kotihommat (Sisä ja ulkohommat), ruuat ja rahat pääosin puoliksi sen mukaan kumpi milloinkin ehtii/kykenee enemmän. Jos toinen haluaa opiskella lisää niin enemmän tienaava tukee silloin sukupuolesta riippumatta. Mulle ei sovi se, että toinen nostaa mut jollekin jalustalle ja hoitaa mulle kaiken, koska silloin en voisi koetella mun todellisia kykyjen rajoja. Mut jokaiselle omat juttunsa, turhaa siitä pahoittamaan mieltä miten muut elää.
Olishan se kiva jos ois provider-mies itellä. Nyt mä kannan taloudellisesti isomman vastuun kuin mieheni, kun mulla on isompi palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se. Itselläni sama tilanne. Onhan meitä perineitä Suomessakin. eri
Ei tarvi. Mun äiti on ylipainoinen. Silti se on saanut paljon. Ihan sikana materiaa. Kalliita matkoja. Ja auttavan ja kotona viihtyvän miehen. Ikään kuin isä kilvoittelisi itsensä kanssa, kuinka pystyä olemaan vielä parempi.