Tuleeko teillä aikuiset lapset lapsuuden kotiinsa kuin omaan kotiinsa?
Meillä tullaan sisään omilla avaimilla, mennään jääkaapille jne ihan vanhaan tyyliin. Ja meistä se on ihanaa. Tämä on aina lasten koti. Aina.
Kommentit (22)
Kyllä. Just esikoinen marssi paikalle ja suoraan jääkaapille. Totesi siinä ovella seistessään, että "eihän mulla oo ees nälkä, kun just söin. Miksi mä tähän kävelin?"
Ei siinä mutta kun mulla sisaruksetkin tulisi tuolla tyylillä MINUN, sisaruksensa kotiin. Ei :D
Omilla avaimilla sisään ja jossain kohtaa aina jääkaapin tarkastus :)
Nuorena päinvastoin, olin ensimmäinen lapsista, joka muutti pois ja aina kun tulin kylään, laitettiin imuroimaan, viikkaamaan pyykkiä, leikkaamaan nurmikkoa, pesemään vessaa jne. Yritin sanoa, että tuntuu hassulta, kun omassa kodissakin on kaikenlaista hommaa, mutta vanhemmille ei ihan mennyt perille. Sama jatkui vuosikausia.
Tulee ja ei tule. Miniä ainakin osaa jääkaapille mennä ominpäin useinkin, vaikka onkin kerännyt vararavintoa.
Ei. Ei käy ollenkaan kylässä, vaikka kutsutaan.
Ei tule. Lapsuuden kotia ei ole ollut enää vuosikausiin, nyt on eronneiden vanhempien uudet kodit ja niihin tullaan kylään, silloin kun on kutsuttu. Jääkaapilla tietysti saa käydä, ihan kuten kaikki mun muutkin vieraat, mutta avaimia en ole antanut.
Tulee se on heidän koti. Kotiin saa aina tulla tapahtui sitten mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule. Lapsuuden kotia ei ole ollut enää vuosikausiin, nyt on eronneiden vanhempien uudet kodit ja niihin tullaan kylään, silloin kun on kutsuttu. Jääkaapilla tietysti saa käydä, ihan kuten kaikki mun muutkin vieraat, mutta avaimia en ole antanut.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on avain mun vanhemmille. Olen yli 50v..
Kukaan lapsistani (vanhin 27v, nuorin 21v) ei tule kohta enää pääsemään lapsuudenkotiinsa, koska muutamme sieltä miehen kanssa pois ensi kuussa samalla kun kuopus muuttaa omilleen.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi en eronnut.
Tyttären perhe, mies ja poika, ovat aina odotettuja kyläilijöitä. Tosin joutavat vain niin harvoin. Tyttäremme muuttuu "meidän pieneksi" ja saa nukkua pitkään ja herkku ruuat niin pojalle kuin vävylle ovat valmiina. Hänen ei ole pakko tehdä mitään, mutta se on jotenkin sisäsyntyistä, että hän haluaa valtavasti auttaa meitä. Myös vävystä olemme kiitollisia. Tämä on aina tytön ja perheen koti(samoin miehen kotona) ja näin lämpimänä toivon kaiken jatkuvan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Just esikoinen marssi paikalle ja suoraan jääkaapille. Totesi siinä ovella seistessään, että "eihän mulla oo ees nälkä, kun just söin. Miksi mä tähän kävelin?"
Tuttu ja turvallinen koti ja äidin pöperöt😍
Olen sanonut, että saa olla ja tulla kuin ennenkin, mutta jostain syystä kuitenkin soittavat ovikelloa tullessaan, ja kysyvät, saako jotain ottaa, ja sanon aina että totta kai. Mutta silti aina kysyvät.
Kyllä tietysti. Olisi jopa toivottavaa. Lapsenlapset myös.
M olen leskiäiti . 4 tytöillä omat perheet. Olemme ihan rakkaudesta sopineet että puolinja toisin soitetaan sopiiko tulla kylään. Porukalla teemme ruuat ja minä maksan ,mutta jos ovat pidempään niin ilman pyytelemisiä osallistuvat ruoka ym menoihin.vävyjä pidän omina poikinanani.Välipalalle ym voi mennä jääkaapille.
Sama täällä. Suoraan jääkaapille.