Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi provider miehet ärsyttävät sinua?

Vierailija
21.07.2025 |

Tarkoitan siis miestä joka kantaa suuremman osan parisuhteen taakasta. Tarjoaa naiselleen niin emotionaalista, taloudellista kuin fyysistäkin turvaa. Mies joka pitää naisesta huolta. 

Tuollainen mies esim. elättää perheensä, huolehtii oma-aloitteisesti että naisella on kaikki hyvin jne. 

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys, provider-tyyppisen miehen kanssa naimisissa minua kiinnostaa tämä, koska oikeassa elämässä "kaikki" naiset tuntuvat rakastavan miestäni. Mihin hän meneekin, ovat naiset aivan pähkinöinä :)  Ja näin on ollut nuoresta asti, nyt hän on jo lähemmäs 60v.

Rakkaus on totisesti sokea.

Sitten "kaikki" naiset ovat sokeita ;)  No, lainausmerkit siksi, etteivät tietenkään ihan kaikki, mutta iso osa kuitenkin. Esimerkiksi eräissä häissä mieheni sai ison määrän nimettömiä lappuja (kuului peliin), missä häntä kehuttiin maailman symppiksimmäksi mieheksi, superkomeaksi ja kivaksi jne. :)

Juu juu. Teillä on oma perhedynamiikkanne, joka toimii. Kunnes ei ehkä toimi. 

Tuohan koskee jokaista pariskuntaa.

Vierailija
22/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää niiden naiset on aina jotain hihhulikonservatiiveja ja someinfluenssereita. Kauppa se on joka kannattaa ja kukin maksaa sen mihin kykenee. Lol.

Montako tunnet? Minun tuntemistani yksikään ei ole hihhulikonservatiivi eikä someinfluennsari, en minä itsekään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se ihanaa. Mies, joka maksaisi mukisematta puolet menoista ja välittäisi minunkin hyvinvoinnistani. 

Te naiset, joilla tämä harvinainen on, pitäkää kiinni ja arvostakaa! 

Vierailija
24/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita miehiä ei taida olla olemassa muualla kuin naisten romanttisessa kirjallisuudessa. 

Yksisarvisia. 

Höpsistä, tunnen useamman, joista yksi on oma mieheni.

Sopii joillekin naisille, joilla ei ole omia kiinnostuksen kohteita ja kunnianhimoa. 

Kunnianhimoa ei minulla liiemmin ole, se on totta, kiinnostuksen kohteita sen sijaan liikaakin. Ehkäpä Suomen kaltaisessa maassa vaaditaan ripaus enemmän itseriittoisuutta, jos jää vaikkapa kotirouvaksi toteuttamaan omia haaveitaan, koska se on täällä kommentin kaltaisia mielleyhtymiä herättävä asia. Itse en kyllä livenä ole tuollaiseen asenteeseen törmännyt. Minua arvostetaan sellaisena kuin olen, mitä voi varmaankin pitää hyväosaisuutena. Saavutusten ja menestyksen

Sirpako tänne kirjoittelee? 🤣

Vierailija
25/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä en reilusti ylipainoisena semmoista saa vaikka olen kuinka yrittänyt!!! Minä ansaintsen provider miehen kun niin päätin!!!

Vierailija
26/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä täällä vielä vietät aikaa? Jos olisit provoder-mies, niin oikeassa elämässä olisit huolehtimassa vaimostasi. Täällä vain vietät aikaasi satuillen. 

Mikä on liian hyvää ollakseen totta, yleensä on sitä. 

Vierailija
27/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

24. No en ole Sirpa :)  En tiedä Sirpasta riittävästi tietääkseni kuvastaako kommenttini jotenkin hänen tilannettaan :)  

Vierailija
28/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aina pidetty huolta, niin taloudellisesti kuin henkisestikin. Lapsuudenperhe, erityisesti isäni. Joten tuttu juttu. 

Toisaalta minun on aika seistä omilla jaloillani, joten en tarvitse provider-miestä. Aika aikaansa kutakin. 

Vierailija
29/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aina pidetty huolta, niin taloudellisesti kuin henkisestikin. Lapsuudenperhe, erityisesti isäni. Joten tuttu juttu. 

Toisaalta minun on aika seistä omilla jaloillani, joten en tarvitse provider-miestä. Aika aikaansa kutakin. 

En usko, että kukaan mies voisi olla isäni veroinen vastuuntunnossa, rehellisyydesssä ja huolehtivuudessa. Joten, mitä tahansa sinulla olisi annettavaa, se ei ole eniten. Olen saanut enemmän. 

Vierailija
30/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen tiettyyn pisteeseen ärsytä. Mutta. Tapasin kerran netissä miehen, jolle selvästi näytti olevan ongelma jos hän ei ole se joka maksaa. Hänellä oli niin jyrkät mielipiteet muutenkin. Mies maksaa ja hän oli valmis jopa elättämään kumppaniaan. Jo sanana tuo saa oksennuksen suuhun. En halua enkä aio jäädä kenellekään mitään palvelusvelkaa siitä että he maksavat minun puolesta asioita, joihin mulla olisi itsekin varaa. Se, että ei ole taloudellisesti toisesta riippuvainen, tuo turvaa jos mikä. N33 

Vierailija
31/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan mies voisi olla isäni veroinen vastuuntunnossa, rehellisyydesssä ja huolehtivuudessa. Joten, mitä tahansa sinulla olisi annettavaa, se ei ole eniten. Olen saanut enemmän. 

Koskaan hän ei ole jättänyt perhettään, tai hylännyt. Ei ole pettänyt. Vaikka on ollut vaikeita aikoja. Hän on ollut perheemme peruskallio. Ei ole sortunut alkoon, pettämiseen tai väkivaltaan. 

Vaikea pistää paremmaksi. 

Tämän takia minun on ollut tosi vaikea löytää kumppania. Kukaan ei riitä. 

Vierailija
32/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään "provider miehenä" pitävät miehet ovat aina ilkeitä, luonnevikaisia mulkvisteja jotka ostavat rahalla parisuhteen ja kompensaatiota sille, etteivät muuten olisi kiinnostavia kumppaneita.

Vierailija
33/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa kaikki miehet olleet tommoisia vaimoistaan ja perheistään huolehtivia. Äidilläni 4 veljeä ja isälläni 5 veljeä. Kaikilla vaimot tasokkaina kotirouvina kuten myös sekä isän että äidin vanhemmat. Tämä oli normaalia ENNEN. Minne ja miksi tämä hyvä katosikaan? Yhteiskunta ja asenteet siinä muuttaneet kaiken.

Vierailija
34/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan hän ei ole jättänyt perhettään, tai hylännyt. Ei ole pettänyt. Vaikka on ollut vaikeita aikoja. Hän on ollut perheemme peruskallio. Ei ole sortunut alkoon, pettämiseen tai väkivaltaan. 

Vaikea pistää paremmaksi. 

Tämän takia minun on ollut tosi vaikea löytää kumppania. Kukaan ei riitä. 

Isä on ollut aina läsnä perheessämme. Tehnyt mukisematta pienetkin jutut. Itse. Aamusta iltaan on ollut huolehtimassa perheemme hyvinvoinnista. Iltaisin, raskaan työpäivän jälkeen on ollut vielä henkisenä tukena, kun on levähtänyt tv:tä katsoessaan. 

En usko, että löydän koskaan hänen kaltaistaan miestä. 

Ehkä äitini kaltaisen. Ailahtevan. 

Vierailija
35/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ärsyttää naiset jotka antavat elättää itseään tiettyjä palveluksia vastaan. Ei mielestäni juuri eroa tavan hu å raamisesta.

Miehet taas usein oikeuttavat kaikenlaista perseilyä sillä taloudellisen taakan kantamisella. "Fyysisen turvan" tarjoajat tuppaavat olemaan väkivaltaisia muita kohtaan ja vähintäänkin kontrolloivia kumppanille.

Niin että yleensä epäterve tilanne jollakin tavalla, romantisoinnista huolimatta.

Sen mitä tämän palstan perusteella olen oppinut seksin ostajista, on usein se, että he haluavat seksiä ostamalla säästää rahaa :)  Rahan näkökulmasta on siis kyse päinvastaisista ilmiöistä. Seksiä myyvä nainen ei myöskään synnytä miehelle lapsia mikä kuitenkin on useimmiten alkuperäinen syy sille, että nainen jää kotiin. Jokainen provider-tyyppisen miehen kanssa naimisissa oleva nainen on jäänyt hoitamaan pieniä lapsiaan kotiin. Alle nelivuotias ei hyödy päiväkodista, vaan se on hänelle riski. Siksi itsekin hoidin lasta kotona nelivuotiaaksi asti. Miksipä ei, kun se kerran oli mahdollista. Sinä aikana kirjoitin kirjan tai oikeastaan puolitoista kirjaa, toinen julkaistiin vasta, kun olin jo töissä.

Monikaan ei huomannut, että ap (en ole ap) kirjoitti miehestä, jolla on provider-ominaisuudet eikä välttämättä siitä, että hän elättäisi perhettä yksin. Ainakin itse luin aloituksen niin, että kyse oli valmiuksista ja halukkuudesta eli hän kuuntelee tässäkin vaimonsa omia toiveita. Ja jos mietitään seksin ostamista, on tässäkin kyseessä päinvastainen tilanne. Seksin ostaja ei toteuta seksin myyjän toiveita, vaan omiaan.

Vierailija
36/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseään "provider miehenä" pitävät miehet ovat aina ilkeitä, luonnevikaisia mulkvisteja jotka ostavat rahalla parisuhteen ja kompensaatiota sille, etteivät muuten olisi kiinnostavia kumppaneita.

Se ei riitä. Minulla on pätää riittävästi. Kukakohan riittäisi henkisesti? 

Vierailija
37/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen on varmaan miesten yksisarvinen, niistä puhutaan muttei sellaisia näy.

Vierailija
38/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ap suomenkielistä termiä. Täällä tuota kutsutaan äidiksi ja tavallisemmin naiseksi. 

Vierailija
39/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen on varmaan miesten yksisarvinen, niistä puhutaan muttei sellaisia näy.

Musta se on miehen tehtävä. En näe sitä edes erikoisuutena. 

Vierailija
40/79 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä ap suomenkielistä termiä. Täällä tuota kutsutaan äidiksi ja tavallisemmin naiseksi. 

Niin. Naiset ovat yleensä kärsivällisiä aamusta iltaan. Palvelevat perhettään. Mukisematta. Jotkut harvat käy vieraissa panemassa tai lähtevät ryyppäämään, kun pää ei kestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme