Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paleltaako vanhuksia kun tällä helteellä näkyy mummoja takit päällä

Vierailija
21.07.2025 |

En ole nähnyt yhtään vanhusta hihattomassa paidassa.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin vanha mies kyllä kulkee sortseissa ja hihattomissa asioilla ja naisystävänsä luona. Kuivan kälpäkkä ukko, ei näytä hyvältä vaikka ruskettunut onkin. 

Pääasia, että naisystävälleen kelpaa! 🤣

Kävelin tuollaisen pavunruskean vanhan paidattoman ukon ohi mäessä yksi päivä ja se haukkui läskiksi. Ihan normaalipainoinen, joskin isopyllyinen ja rintainen nainen olen ja suhteellisen peittävästi olen pukeutunut. Jostain syystä vanhukset ottavat minut aina silmätikukseen ja mutisevat ja sättivät ohi mennessään tai joissakin tilaisuuksissa. Outo ilmiö.

Vierailija
22/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paskapuhetta että vanhukset kärsisivät helteistä eniten, taitaa olla päinvastoin sanontaa mukaillen, ei lämmin vanhoja luita riko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen käveli vastaan joku alle 60v mies farkut ja paksu takki päällä. Naama punaisena ja hiusraja hiestä märkänä enkä ihmettele yhtään. Miksi ei voinut ottaa sitä takkia pois päältä? Eihän tuollainen ole enää tervettä. 

Minä näin nuorehkon, plus/miinus 30, naisen kaupungilla, päällään oli mustat villakankaiset pitkät housut ja musta villakankainen takki alhaalta ylös asti napitettuna, alla jokin aalea pusero. Iästä en ole ihan varma, voi olla nuorempikin kun nuo naiset meikkaa niin kovasti että auttamatta ovat ikäistään vanhemman näköisiä. Olimme pysäkillä ja meillä muilla oli kevyt kesäinen pukeutuminen paitsi tuo yksi, oli siis ihan supisuomalainen vaaleaverikkö.

Vierailija
24/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen motskarilla nahkakuteet päällä. Viima viilentää.

HD

Vierailija
25/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajelen motskarilla nahkakuteet päällä. Viima viilentää.

HD

No ne nahkavaatteet ovatkin ns. suojavarusteet. Tulee paha ihottuma jos on hihaton paita ja shortsin kun kaatuu motskarilla tai millä tahansa mopolla.

Vierailija
26/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 22v vanhus.  Kuljen takki päällä.

Minä puolestani 68 ja jo pelkkä takin ja esim. farkkujen ajatteleminen saa tuskaisen olon aikaan. Verenkierto ilmeisesti kunnossa vielä. 👍

Ethän sä mikään vanhus edes ole.

Vierailija
27/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, mummoista en tiedä mutta esim. oma isäni joka on 83v paleltuu ja käyttää kesälläkin helteissä takkia.

Sori vaan mutta se ei estä vakavaa nestehukkaa 28 asteen lämmössä. 

Vierailija
28/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzheimeria se on eikä sitä että paleltaa! Huoli-ilmoitus noista villasukissa kulkevista. 

Vierailija
29/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestehukka ja lämpöhalvaus.

Vierailija
30/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkäs äitini palelee näillä helteilläkin, sisällä fleecetakki normaalin pitkähihaisen paidan päällä, paksut pitkikset ja  paksut sukat. Verenkierto on heikentynyt eikä enää kykene liikkumaan juurikaan ulos ovesta. :( Haluaisi kovasti helteeseen penkille istumaan, mutta ei ole auttajia enkä täältä satojen kilometrien päästä pääse paikalle kuin vasta parin viikon päästä. Harmittaa! Mainittakoon, että KoHo käy, mutta ei tietenkään avusta tällaisissa asioissa eikä ole varaa palkata ketään yksityistä. SRK:n ystävoiminta ilmoitti keväällä lopettavansa toiminnan jne. Ei ole Suomessa mukava vanhentua, jos on kremppoja paljonkin.

Vierailija
31/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloni kyylämummo kesät talvet takki ja pitkät housut päällä. Tänään näin myös nuoren pojan villapipo päässä.

Itse sinä olet kyylä.

Vierailija
32/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paksut vaatteet eristävät hyvin. Toisin kun moni luulee, niin eristäminen toimii myös niin että ne eristää lämpöiseltä.

Ennen aikaan, vielä -60 ja -70 luvulla maalla näki vanhoja miehiä karvahattu päässä kesähelteillä istumassa varjossa. Se hattu pitikään viileämpänä kun pää olisi ollut ilman sitä. Kuuma sen hatun kanssa tulee vasta jos liikkuu tehden työtä tai jotain muuta ja kehossa lihakset lämpiää ja pitäisi saada se haihdutettua pois. Silloin se hattu tietysti lensi pois.

Jos ei tätä ole aiemmin kuullut tai tullut miettineeksi, niin kannattaa kokeilla itse. Niin pääsee todentamaan, että ei ne yksinkertaista elämää maalla ennen eläneet ihmiset kaikessa ihan pöljille olleet :D

Vuosia sitten kun sanoin etten voi saunoa kun tulee niin huono olo niin mulle sanottiin että laita karvahattu päähän. 😁👍

Ei mulla ollut karvahattua e

Ne suojaa hiuksia. 

Vierailija
33/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin vanha mies kyllä kulkee sortseissa ja hihattomissa asioilla ja naisystävänsä luona. Kuivan kälpäkkä ukko, ei näytä hyvältä vaikka ruskettunut onkin. 

Pääasia, että naisystävälleen kelpaa! 🤣

Kävelin tuollaisen pavunruskean vanhan paidattoman ukon ohi mäessä yksi päivä ja se haukkui läskiksi. Ihan normaalipainoinen, joskin isopyllyinen ja rintainen nainen olen ja suhteellisen peittävästi olen pukeutunut. Jostain syystä vanhukset ottavat minut aina silmätikukseen ja mutisevat ja sättivät ohi mennessään tai joissakin tilaisuuksissa. Outo ilmiö.

Paidattomista miehistä voi ilmoittaa poliisille, koska he loukkaavat siveellisyyttä. Säännös koskee sekä miehiä, että naisia. Kumpaakaan ei tarvitse ilmoittaa, mutta jos tulee häirityksi sellaisen taholta, niin heistä ainakin kannattaa ilmoittaa.

Vierailija
34/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloni kyylämummo kesät talvet takki ja pitkät housut päällä. Tänään näin myös nuoren pojan villapipo päässä.

Kuulehan kyylä, lue välillä hyvää kirjaa ja jätä kyylääminen.

Vierailija
35/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin hikisiä ja paskanhajuisia inseleitä on tullut bongattua, pukeutuvat yleensä epäsiististi ja mustaan. Nämä muuten yleensä kuvaa nuoria tyttöjä, joten kannattaa olla valppaana. 

Vierailija
36/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-iässä tykkään peittävästä. En viitsi esitellä ihon virheitä ja alleja, tai painoa.

Vierailija
37/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummit haluat nähdä hihattomissa vaatteissa. Juu ei. Kaikki 50 + käyttäköön hihallisia vaatteita julkisilla paikoilla. Vaikka olisi kuin hyvin säilynyt. On vaan niin tyylitöntä nuorekkuuden hakemista, epäonnistuneesti. Mieluummin se takki sitten päälle. N57

Vierailija
38/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä tykkään peittävästä. En viitsi esitellä ihon virheitä ja alleja, tai painoa.

Mä diggaan esitellä mun palleja ja Ainoa. Aino on mun kissa.

Vierailija
39/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksia näkee kesähelteellä tuulitaki päällä. Pää pehmenee niin ei enää osaa pukeutua kelin mukaan.

Vierailija
40/66 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonpaisteelta suojautuminen tärkeää.

Sitä paitsi, mummojen sääriä ja käsivarsia ei hyväksytä edes helteellä. Veltostuneet kudokset, suonikohjut.

Yks eukko pitsihepenissään mulkoili eilen illalla minun kalpeita sinisuonisia sääriä. 

Pelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän