Korvasin lounaan ja päivällisen pelkällä kasviskeitolla 3 viikon ajan. Paino putosi 0 kg.
Että silleen.
En juo alkoholia, jos joku sitä ehdottaa. Vähensin kyllä muutenkin syömistä. Olen kyllä yllättynyt, että paino ei yhtään pudonnut. Aiemmin vetelin pizzaa ja pastaa viikottain, hampurilaisiakin. Olin varma, että näin radikaali muutos näkyisi vaa assa.
Paino on 77 kg ja pituutta löytyy 168 cm.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
"Pienennä annoksia."
Mulla on oikeasti tosi pienet annokset. Syön tyyliin lentokoneannoksia, niin pieniä syön. En ole ikinä ollut mikään isojen annosten syöjä.
ap
Jos sulla ei ole edes näläntunnetta ja koet tarvitsevasi laihdutusta, niin miksi syöt niin usein? Ja oletan että et laske näitä sipsejä, suklaata, limuja syönniksi?
Kokeile pätkäpaastoa ja heivaa valkoinen vilja sokeri jos suinkin kykenet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelit, että kasviskeitto olisi laihduttavaa? Useinhan niissä on aika oaljon kermaa tai juustoa.
sinänsä laihduttavaa ei ole mikään yksittäinen ruoka, vaan se kokonaisuus, mitö ja paljonko syöt ja liikut.Tein ihan itse kasviskeittoni enkä pistänyt siihen kermaa enkä juustoa. Siinä oli ainoastaan juureksia ja perunaa.
ap
Sitten on pakko todeta, että söit jotain muuta siinä ohessa niin paljon, että paino ei pudonnut.
Söin kyllä suklaata joka päivä, ehkä 6 palaa suklaalevystä per päivä. Sipsiä sellaiset 15 sipsilastua per päivä.
Mutta tein niin isot muutokset kokonaisvaltaisesti, että on aika masentavaa, ettei edes yhtä kiloa lähtenyt tolla kasviskeittokuurilla.
No tämä selittääkin. Noista suklaista ja sipseistä kertyy sokeria, suolaa, rasvaa yllättävän nopeasti, ei se kasviskeiton vähäiset kalorit riitä yksistään, jos puputtaa herkkuja yhä päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei siis oikein koskaan ole nälän tunnetta. Voin olla helposti 6 tuntia syömättä ja vasta silloin tunnen lievän nälän tunteen. Johtuukohan se siitä, kun todettiin vielä heikentynyt sokerinsietokin?
ap
Johtuu. Korkea insuliinitaso estää rasvanpolttoa. Lisäksi kun energia-aineenvaihdunta on sekaisin niin kehon solut ei käytä glukoosia tehokkaasti. Eli sun keho ei siis polta rasvaa eikä glukoosia normaalisti vaan pyrkii varastoimaan sitä. Tähän voi liittyä myös esim. ahmimishalua tai sokerinhimoa kun sun keho luulee olevansa nälässä kun ei hyödynnä energiaa oikein.
Mulla ei ole ikinä ollut ahmimishimoa. Mutta sokerinhimo on, siksi olen vetänyt miltei joka päivä noin 6 palaa suklaata. Eli siis mun heikentynyt sokerinsieto (todettu sokerinrasitustestissä) estää rasvanpolttoa? Siksikö paino ei putoa? Itse asiassa mulla on pitkään ollut jo tätä, ettei paino putoa millään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pienennä annoksia."
Mulla on oikeasti tosi pienet annokset. Syön tyyliin lentokoneannoksia, niin pieniä syön. En ole ikinä ollut mikään isojen annosten syöjä.
ap
Jos sulla ei ole edes näläntunnetta ja koet tarvitsevasi laihdutusta, niin miksi syöt niin usein? Ja oletan että et laske näitä sipsejä, suklaata, limuja syönniksi?
Kokeile pätkäpaastoa ja heivaa valkoinen vilja sokeri jos suinkin kykenet.
Välillä syönkin vain 3 kertaa päivässä eli aamulla, päivällä ja illalla. Ei naposteluja.
Noi sipsit, suklat ja limut sijoitan aina joko iltapalan tai päivällisen yhteyteen siis. Miten pätkäpaasto tehdään?
ap
😅😅😅
Viikon vinkki.
Nolla kiloa.
Tuliko parempi mieli?
Jos vaikuttaa ees johonkin?
Voi olla hormonaalista. Kun hormonit tasaantuu, niin paino putoaa. Tai siis, vaikka sinulla voi olla ollut kuukautisiin liittyvää painon nousua silloin, kun on tuo kolmen viikon keittokuuri ollut päällä. Siksi tulos nolla voi kääntyä miinukseksi vielä. Sitä paitsi helle turvottaa.
Aa. Ne sun sipsit ja suklaat siellä vaikuttaa. Vaihda ne hedelmiin ja kasviksiin.
No jospa seuraavaksi vaihdat limsan veteen. Ja jätät sipsit ja suklaat pois.
Lisäät kävelyä 30 min päivässä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mulle pakostikin tuli kalorivajetta.
ap
Miten niin ? Kasvis keitto voi olla hyvinkin raskasta evästä, kermaa ja juustoa niihin valmiisiin laitetaan kun ei niitä muuten kukaan syö.
Vierailija kirjoitti:
Aa. Ne sun sipsit ja suklaat siellä vaikuttaa. Vaihda ne hedelmiin ja kasviksiin.
Vaikuttaako noinkin pieni määrä vai eli 6 palaa suklaata ja 20 sipsilastua päivittäin? Paljonko noista muka tulee kaloreita?
Syö kolme kertaa päivässä, en ole ikinä ymmärtänyt lounasta kun yksi lämmin ateria riittää aikuiselle, syön siis kotona lämpimän ruoan muuten eväät.
Mulla tippuu ihan alussa nesteitä, mutta sen jälkeen paino alkaa Toppilaan vasta kolmen viikon jälkeen. Kolme kertaa laihduttanut kolmella eei vuosikymmenellä. Aina normaalipainon sisällä ja joka kerta sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mulle pakostikin tuli kalorivajetta.
ap
Miten niin ? Kasvis keitto voi olla hyvinkin raskasta evästä, kermaa ja juustoa niihin valmiisiin laitetaan kun ei niitä muuten kukaan syö.
Mähän oon jo kertonut monta kertaa, että tein itse kasviskeittoni juureksista ja perunasta. Keitin kattilallisen kasviskeittoa ja söin sitä monta päivää. Sitten kun se loppui, tein taas uuden satsin jne. En laittanut kermaa enkä juustoa, koska en voi sietää niitä kasviskeitossa muutenkaan. Maustoin vain hyvin (pippuria, yrittejä jne.)
ap
Vähensit syömistä,mut mitä söit niiden kasviskeittojen väleissä? Ja mitä oli leivän päällä jne.? Juotko silti kahvin sokerilla hypoteettisesti kysyen.?
Vierailija kirjoitti:
Mulla tippuu ihan alussa nesteitä, mutta sen jälkeen paino alkaa Toppilaan vasta kolmen viikon jälkeen. Kolme kertaa laihduttanut kolmella eei vuosikymmenellä. Aina normaalipainon sisällä ja joka kerta sama juttu.
Siis tarkoitat, että painosi alkaa tippumaan vasta kolmen viikon kitukuurin jälkeen? Millä tavalla ihan alussa tippuu nesteitä? Mistä tiedät sen?
Olin tasan samoilla mitoilla ja laihdutin vuodessa 10kg. Siitä voi laskea että mitä laihduin 3 viikossa.. Laihdutus VIE AIKAA. Toki minulla pitkä aika (mikä oli omalla kohdalla ihan tarkoituksellista, koska hain elämäntapamuutosta). Ei kolmessa viikossa näy vielä mitään koska kalorivajeen myötä tuleva rasvanpoltto kestää hetken että se ylipäätään alkaa vaikuttamaan saatikka että näkyy vaaalla. Ja katso aina mitä muutakin syöt ja kirjaa vaikka pari viikkoa kaikki kalorit - se on todella yllättävää miten paljon kaloreita kertyy päivän mittaan niistä itselleen itsestäänselvistä kevyistä ruuista. Aikaa ja malttia.
Vierailija kirjoitti:
Vähensit syömistä,mut mitä söit niiden kasviskeittojen väleissä? Ja mitä oli leivän päällä jne.? Juotko silti kahvin sokerilla hypoteettisesti kysyen.?
Kasviskeittojen välissä söin iltapalan ja aamupalan. Se oli 2 leipäpalaa juustolla ja vihanneksilla ja yks kananmuna. Joskus jogurttia. En juo kahvia.
Join mehukeittoja tai vettä. Ja yhden tölkin limua viikossa. Niin ja sitten illalla tai päivällisellä herkuksi sitä suklaata ja sipsiä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaako asiaan nämä:
mulla on vakava raudanpuute ja siitä johtuva kilpirauhasen vajaatoiminta (verikokein todettu) ja hormonikorvaushoidolla olen nyt.
Ei. Elimistö tarvitsee energiaa. Jos sitä ei ole saatavilla, niin sitä otetaan läskistä. Kun läski loppuu, siirrytään lihaksiin jne.
Sairaudet ja varsinkin lääkkeet voivat toki lisätä ruokahalua. Lisääntynyt ruokahalu lihottaa kyllä, jos sitä ei pysty vastustamaan.
Kilpparin vajis kyllä vaikuttaa ja hidastaa aineenvaihduntaa.
Mutta.
Ehkä sä entisellä ruokavaliolla kerrytit painoa, ja tuolla uudella ruokavaliollasi sait lihomisen loppumaan. LIhomisen loppuminenkin on jo merkkipaalu ja hienoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasviskeittojen välissä söin iltapalan ja aamupalan. Se oli 2 leipäpalaa juustolla ja vihanneksilla ja yks kananmuna. Joskus jogurttia. En juo kahvia.
Join mehukeittoja tai vettä. Ja yhden tölkin limua viikossa. Niin ja sitten illalla tai päivällisellä herkuksi sitä suklaata ja sipsiä.
ap
No joo. Siirryn muihin keskusteluihin. Adios