Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korvasin lounaan ja päivällisen pelkällä kasviskeitolla 3 viikon ajan. Paino putosi 0 kg.

Vierailija
20.07.2025 |

Että silleen.

En juo alkoholia, jos joku sitä ehdottaa. Vähensin kyllä muutenkin syömistä. Olen kyllä yllättynyt, että paino ei yhtään pudonnut. Aiemmin vetelin pizzaa ja pastaa viikottain, hampurilaisiakin. Olin varma, että näin radikaali muutos näkyisi vaa assa.

Paino on 77 kg ja pituutta löytyy 168 cm.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kaverini, jonka kanssa tein matkan takavuosina. Hän oli laihdutuskuurilla ja mukana oli valmiita laihdutuspirtelöitä. Huomasin, että hän joi niitä kaiken muun ruoan lisäksi. Tuli siis syöneeksi normaalisti + ne pirtelöt. Paino ei toki pudonnut, vaan luultavasti nousi. 

Vierailija
22/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkos puputat leipää päivässä? 

Fazerin kaurapaahtoleipää meni 2 palaa aamulla ja 2 palaa illalla.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo trollin ruokkiminen. Ehkä se on vaikuttanut siihen, ettei laihtunut...

Vierailija
24/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelit, että kasviskeitto olisi laihduttavaa? Useinhan niissä on aika oaljon kermaa tai juustoa. 

sinänsä laihduttavaa ei ole mikään yksittäinen ruoka, vaan se kokonaisuus, mitö ja paljonko syöt ja liikut.

No on mun mielestä aika iso ero, että jätin pizzat, pastat ja hampurilaiset pois ja söin niiden tilalla pelkästään juureksista ja perunasta tehtyä kasviskeittoa. Se on aika iso kokonaisuus.

ap

Älä petä itseäsi. Et syönyt pelkästään päivässä vain tuota kasviskeittoasi, söit muutakin ja joit myös ties vaikka energiajuomia ja maitoa.

Vierailija
25/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako asiaan nämä:

mulla on vakava raudanpuute ja siitä johtuva kilpirauhasen vajaatoiminta (verikokein todettu) ja hormonikorvaushoidolla olen nyt.

Vierailija
26/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelit, että kasviskeitto olisi laihduttavaa? Useinhan niissä on aika oaljon kermaa tai juustoa. 

sinänsä laihduttavaa ei ole mikään yksittäinen ruoka, vaan se kokonaisuus, mitö ja paljonko syöt ja liikut.

Tein ihan itse kasviskeittoni enkä pistänyt siihen kermaa enkä juustoa. Siinä oli ainoastaan juureksia ja perunaa.

ap

Sitten on pakko todeta, että söit jotain muuta siinä ohessa niin paljon, että paino ei pudonnut. 

Söin kyllä suklaata joka päivä, ehkä 6 palaa suklaalevystä per päivä. Sipsiä sellaiset 15 sipsilastua per päivä.

Mutta tein niin isot muutokset kokonaisvaltaisesti, että on aika masentavaa, ettei edes yhtä kiloa lähtenyt tolla kasviskeittokuurilla.

Ei lähde kun laidunnat suklaata ja sipsejä mussuttamalla. Syö 1-2 kertaa päivässä niin saattaa tulla tuloksiakin.

Vierailija
27/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta, mitä vähensin, oli päivittäinen sokerilimun juonti. Join kerran viikossa yhden tölkin.

Tein aika isoja muutoksia eikä paino pudonnut yhtään.

Miten muka painonpudotus on helppoa? Jotkuthan sanovat, että paino lähtee putoamaan heti, kun keventää.

ap

Yhden tölkin vähentäminen viikossa ei näy vielä kolmessa viikossa. Sinun pitää jatkaa puoli vuotta tai vuosikin, ennen kuin tulos näkyy painossa.

Vierailija
28/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on mun mielestä aika iso ero, että jätin pizzat, pastat ja hampurilaiset pois ja söin niiden tilalla pelkästään juureksista ja perunasta tehtyä kasviskeittoa. Se on aika iso kokonaisuus.

ap

Älä petä itseäsi. Et syönyt pelkästään päivässä vain tuota kasviskeittoasi, söit muutakin ja joit myös ties vaikka energiajuomia ja maitoa.

No tietenkin söin muutakin kuin pelkästään lounaaksi ja päivälliseksi kasviskeittoa. Söin aamu- ja iltapalat. En juo energiajuomia. Limunjuonnin vähesin radikaalisti, join 3 viikon aikana yhteensä 3 tölkkiä limua, kun ennen join joka päivä.

Pointti olikin se, että jätin kaikki ne pizzat, hampurilaiset ja pastat kokonaan pois ja lämmin ruokani oli ainoastaan se kasviskeitto 3 viikon ajan. Kyllä se on iso muutos ja ihme kun ei vaa assa näkynyt lainkaan. 

ap

Vierailija
29/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako asiaan nämä:

mulla on vakava raudanpuute ja siitä johtuva kilpirauhasen vajaatoiminta (verikokein todettu) ja hormonikorvaushoidolla olen nyt.

Ei. Elimistö tarvitsee energiaa. Jos sitä ei ole saatavilla, niin sitä otetaan läskistä. Kun läski loppuu, siirrytään lihaksiin jne. 

Sairaudet ja varsinkin lääkkeet voivat toki lisätä ruokahalua. Lisääntynyt ruokahalu lihottaa kyllä, jos sitä ei pysty vastustamaan. 

Vierailija
30/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on laskettava ne määrät ja kalorit. Yhtäkkiä pelkkä kasvissosekeittokin oli lisäksi 4 leipää, suklaata ja sipsiä. Jos söit vaikka litran sitä kasvissosekeittoa päivässä, on siinäkin jo 1000 kaloria. Ei voi yhtään tietää pelkästään sen perusteella, mitä söit, vaan tarvitaan tieto myös siitä, kuinka paljon söit. 

Vierailija
31/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkos puputat leipää päivässä? 

2 ruislimppua ja sämpylä.

Vierailija
32/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihduttanut niin, että söin joka päiväisiä lounaaksi töissä joko kotzonen tai subin. Lisäksi jotain pientä niin, että kalorit jäi päivässä 1700-1800 kcal. Noin 2kg/kk tahdilla tippui paino. Kyse ei ole ruuan laadusta, vaan sen sisältämästä energiasta. Fiksuinta on syötä just sitä mistä tykkää, mutta opetella oikea määrä. 

Vierailija
33/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö isoja määriä ylipäänsä mitään. Söin tasan yhden syvän lautasellisen kasviskeittoa lounaaksi ja päivälliseksi.

ap

Vierailija
34/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet voi nyt vaikuttaa kehon nestetasapainoon normaalia enemmän. 

Vierailija
35/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreiden kirjaaminen ylös näyttää todella kuinka paljon syö. Kalorisovellukseen kun kirjaa joka ikisen leivän levitteineen, kahvimaidon ja mehulasillisen niin yllättäen on syönytkin 500 kcal enemmän kuin ajatteli. 

Vierailija
36/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ap syödä kuukausi lautasmallin mukaan 2 kertaa päivässä ihan tavallista kotiruokaa. Aamiaiseksi esim. 2 siivua leipää kananmunalla ja kasviksilla tai puuroa marjoilla ja raejuustolla. Välipalaksi esim. viiliä (sitä sokeroimatonta) tai tuorepuuro sekä hedelmiä tai marjoja. Tarvittaessa iltapalaksi esim. leipäsiivu kananmunalla tai juustolla ja kasviksilla ja hedelmä. Jätä muut napostelut pois.

Jos siltikään et laihdu niin jo on kumma. Onko kilpirauhasarvot katsottu? Jokin hormonihäiriö? Minkä ikäinen olet?

Vierailija
37/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan ajattelit elää pelkällä sosesopalla? Mitä käy sitten kun siirryt takaisin kiinteeseen ruokaan. Niin. Proteiini ja hiilihydraatti vaje alkaa näkyä aika nopeasti.

Vierailija
38/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa ihmiset opettelisivat syömään oikein, ei ruoka ole vihollinen, vaan välttämättömän energian lähde. Jos kilot lähtevät nopeasti, ne yleensä myös palaavat nopeasti, korkojen kanssa. Riittävän ruuan saanti takaa myös jaksamista päivään ja hyvät yöunet.

Vierailija
39/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitää niitä limsoja yleensäkään yhtään juoda? Ja syödä sipsejä ja suklaata? Osta seuraavan kerran vaikka vissypullo jos jotain erikoisjuomaa tekee mieli, ja sipsien ja suklaan sijaan omena.

Vierailija
40/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ap syödä kuukausi lautasmallin mukaan 2 kertaa päivässä ihan tavallista kotiruokaa. Aamiaiseksi esim. 2 siivua leipää kananmunalla ja kasviksilla tai puuroa marjoilla ja raejuustolla. Välipalaksi esim. viiliä (sitä sokeroimatonta) tai tuorepuuro sekä hedelmiä tai marjoja. Tarvittaessa iltapalaksi esim. leipäsiivu kananmunalla tai juustolla ja kasviksilla ja hedelmä. Jätä muut napostelut pois.

Jos siltikään et laihdu niin jo on kumma. Onko kilpirauhasarvot katsottu? Jokin hormonihäiriö? Minkä ikäinen olet?

Kilpirauhanen on vajaalla raudanpuutteen vuoksi. Ja on hormonikorvaushoito päällä eli olen yli 46 v. En napostele. Enkä tarvi välipaloja. Syön 3 tai max. 4 kertaa päivässä. Olen kyllä todella turvonnut, johtuukohan hormonikorvaushoidosta?