Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korvasin lounaan ja päivällisen pelkällä kasviskeitolla 3 viikon ajan. Paino putosi 0 kg.

Vierailija
20.07.2025 |

Että silleen.

En juo alkoholia, jos joku sitä ehdottaa. Vähensin kyllä muutenkin syömistä. Olen kyllä yllättynyt, että paino ei yhtään pudonnut. Aiemmin vetelin pizzaa ja pastaa viikottain, hampurilaisiakin. Olin varma, että näin radikaali muutos näkyisi vaa assa.

Paino on 77 kg ja pituutta löytyy 168 cm.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just alkoi kunnolla menkat tän 3 viikon päätteeksi ja olen todella turvonnut. 

Vielä kysyisin siitä, että vaikuttaako hormonikorvaushoito siten, että paino ei putoa?

Ja tosiaan kilpirauhanen korjaantuu kunhan saan rautaa ylös

ap

Vierailija
82/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tippuu ihan alussa nesteitä, mutta sen jälkeen paino alkaa Toppilaan vasta kolmen viikon jälkeen. Kolme kertaa laihduttanut kolmella eei vuosikymmenellä. Aina normaalipainon sisällä ja joka kerta sama juttu. 

Siis tarkoitat, että painosi alkaa tippumaan vasta kolmen viikon kitukuurin jälkeen? Millä tavalla ihan alussa tippuu nesteitä? Mistä tiedät sen?

Mua taas kiinnostaa miksi hän on laihduttanut vaikka oli normaalipainoinen. Mikä järki?

Ap:kin on vain alle 10kg ylipainoinen. Kantsisi ensin hoitaa kilpparin lääkitys kuntoon ja samoin rautatasapaino ja muut ja vasta sitten alkaa laihduttaa. Kilpparin vajis ja raudanpuute aiheutti itselleni ainakin hirveää väsymystä, en jaksanut liikkua kauppaa kauemmas. Kun sain noi kondikseen, onnistui se laihdutuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilppariin ei ole siis lääkitystä, kun sen on todettu olevan vajaalla raudanpuutteen vuoksi. Se paranee sitä tahtia, kun rauta nousee. Ja kunhan rauta on korjattu, niin kilppari on sitten normaali. Joo, en paljon jaksa kyllä liikkua.

ap

Vierailija
84/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla just alkoi kunnolla menkat tän 3 viikon päätteeksi ja olen todella turvonnut. 

Vielä kysyisin siitä, että vaikuttaako hormonikorvaushoito siten, että paino ei putoa?

ap

Pidä huoli että saat ruokavaliostasi sitä rautaa. Kertomasi mukaan saat sitä tosi niukasti. Laihduttaessa pitää pitää huolta myös vitamiinien ja hivenaineiden saannista.

Vierailija
85/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelit, että kasviskeitto olisi laihduttavaa? Useinhan niissä on aika oaljon kermaa tai juustoa. 

sinänsä laihduttavaa ei ole mikään yksittäinen ruoka, vaan se kokonaisuus, mitö ja paljonko syöt ja liikut.

Tein ihan itse kasviskeittoni enkä pistänyt siihen kermaa enkä juustoa. Siinä oli ainoastaan juureksia ja perunaa.

ap

Tyypillinen mummojen ruoka siis. Kyllä painon olisi pitänyt lihaksista pudota. 

Vierailija
86/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilppariin ei ole siis lääkitystä, kun sen on todettu olevan vajaalla raudanpuutteen vuoksi. Se paranee sitä tahtia, kun rauta nousee. Ja kunhan rauta on korjattu, niin kilppari on sitten normaali. Joo, en paljon jaksa kyllä liikkua.

ap

Nyt on väärä aika laihduttaa. Korjaa raudanpuute ensin. 

Vierailija
87/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pidä huoli että saat ruokavaliostasi sitä rautaa. Kertomasi mukaan saat sitä tosi niukasti. Laihduttaessa pitää pitää huolta myös vitamiinien ja hivenaineiden saannista.

Joo siis olen ihan lääkärin määräämällä rautakuurilla. Otan varhain aamuisin tyhjään mahaan raudan, joka sisältää c-vitamiinia ja sen jälkeen olen syömättä 2-4 tuntia. Ferritiini oli 9 ja kaikki muutkin rauta-arvot alle viitearvojen.

ap

Vierailija
88/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No kun en kestä enää tätä turvonnutta olotilaa (naama ja kaulakin ihan turvonnut) ja muutenkin kun on heikentynyt sokerinsieto todettu, niin eikö sekin korjaannu, jos painaisin vähemmän. Raudan korjaaminen vie ikuisuuden, olen sitä tässä jo jonkin aikaa nostellut

ap

Vierailija
89/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä aloitus provo? No oletetaan, että ei ole. Syöt 4 palaa päivässä leipää, pari kananmunaa, mehukeittoa, kaksi keittoannosta, suklaata, limua ja sipsejä ja ihmettelet, ettei paino putoa? Jo yhdessä palassa suklaata on karkeasti 30-60 kaloria. Syöt yksinkertaisesti aivan liikaa ja aivan vääriä asioita. 

Olen pudottanut painoa yli 20 kg, olen saman painoinen kuin sinä, mutta lyhyempi ja tuollaisella ruokavaliolla en takuulla laihtuisi vaan lihoisin. Minulla kärsii syödä n. 1650 kaloria, jotta paino laskee. Voi olla, että sinulla sopiva kalorimäärä olisi esimerkiksi 1500 kcal. Ja minulla on diabetes plus kilpirauhasen kanssa ongelmaa. 

Vierailija
90/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö luulisi, että jos syö kasviskeittoa hampurilaisten, pizzan ja pastan sijaan, että edes yksi kilo tippuisi kolmessa viikossa? 

Muu syöminen ei siis lisääntynyt, vaan sitäkin vähensin.

Ihmiset aina kirjoittavat kuinka helppoa on pudottaa painoa, kun vähän keventää. Ja just ettei saa tehdä liian isoja muutoksia. Eli mikä tässä meni väärin? Niin ja söin 2 kananmunaa joka päivä myös.

ap

Omalla kohdalla pitää jättää kaikki ylimääräinen totaalisesti pois, koska en osaa arvioida sitä todellista lisäkalorien määrää.

Plus se kalorimäärä joka tulee muutamasta suklaapalasta, niin säästän ne kalorit mieluummin jotain välipalaa varten, jos iskeekin kauhea näläntunne.

Ennen juhannusta paino oli 69,2 kg. Tänään aamulla 64,4g.

Merkkaan kaikki syödyt kalorilaskuriin ja arvioin sitten päivän aktiviteettitason mukaan. 

Vierailija
91/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ne maailman kuulut suuret luut😂

Vierailija
92/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet vaihdevuosissa, syömistä pitää vähentää radikaalisti, ja lisätä painoharjoittelua, jos haluaa pysyä kuosissa tai laihtua. Proteiinia tulee syödä yli suosituksen ja hiilihydraatteja vähentää. Hiilihydraatit lihottaa ja turvottaa, eli ne sipsit ja limut. Elimistösi on kuin murrosikäisellä, mutta tavallaan toisinpäin. Lepoon ja palautumiseen tulee kiinnittää enemmän huomiota kuin nuorempana. Myös stressi ja sen tuoma kortisoli estää laihtumista. Kuulostaa siltä, että jo tekemäsi peliliikkeet on liian lieviä ikääsi nähden.

Vierailija
93/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No kun en kestä enää tätä turvonnutta olotilaa (naama ja kaulakin ihan turvonnut) ja muutenkin kun on heikentynyt sokerinsieto todettu, niin eikö sekin korjaannu, jos painaisin vähemmän. Raudan korjaaminen vie ikuisuuden, olen sitä tässä jo jonkin aikaa nostellut

ap

9 on todella matala, sulla ei ole käytännössä juuri yhtään varastorautaa!

Syö rautapillereiden lisäksi ruokia, jotka sisältävät paljon rautaa. Kaiki rauta ei imeydy pillereistä. Älä laihduta vaan syö ravinteikkaammin. Voit myös miettiä e-pillereitä. Ne voi viedä kuukautiset pois, jolloin et menetä verta joka kuukausi. Jos vuodat paljon, mieti tuota.

Rautainfuusio olisi tietenkin paras.

Vierailija
94/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelit, että kasviskeitto olisi laihduttavaa? Useinhan niissä on aika oaljon kermaa tai juustoa. 

sinänsä laihduttavaa ei ole mikään yksittäinen ruoka, vaan se kokonaisuus, mitö ja paljonko syöt ja liikut.

Tein ihan itse kasviskeittoni enkä pistänyt siihen kermaa enkä juustoa. Siinä oli ainoastaan juureksia ja perunaa.

ap

Sitten on pakko todeta, että söit jotain muuta siinä ohessa niin paljon, että paino ei pudonnut. 

Söin kyllä suklaata joka päivä, ehkä 6 palaa suklaalevystä per päivä. Sipsiä sellaiset 15 sipsilastua per päivä.

Mutta tein niin isot muutokset kokonaisvaltaisesti, että on aika masentavaa, ettei edes yhtä kiloa lähtenyt tolla kasviskeittokuurilla.

Ainakin yhden kalorilaskurin mukaan tuo 6 palaa suklaata toisi n. 200 kaloria.

Sipseissä jos jo 100g on reilu 500 kaloria, niin siitä arvioimaan paljonko tuo 15 sipsilastua olisi.

Vierailija
95/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se paino putoa jos ei ole ole kalorivajetta.

Ei se aina putoa kalorivajeellakaan kovin pian. Minulla meni kuukausia että mitään tapahtui. Viikoissa paino ei liikkunut mihinkään suuntaan.

Vierailija
96/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Raudanpuutteen takia itselläni paino aikanaan junnasi paikoillaan. 

Vierailija
97/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos turvotus on ongelma, niin vähennä suolaa ja sokeria, ne turvottaa. Itseäni turvottaa vaalea leipäkin. Menkatkin on myös osasyypää turpoamiselle. Muista juoda paljon vettä kesäkuumalla.

Syötkö lihaa, ap?

Vierailija
98/120 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos turvotus on ongelma, niin vähennä suolaa ja sokeria, ne turvottaa. Itseäni turvottaa vaalea leipäkin. Menkatkin on myös osasyypää turpoamiselle. Muista juoda paljon vettä kesäkuumalla.

Syötkö lihaa, ap?

Turvotus on ongelma, turvottaa aina herkästi. Syön kalaa ja kanaa, mutta vähäisesti. Erittäin runsaiden menkkojen takia on tää raudanpuute.

ap

Vierailija
99/120 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään "pizzakaloreita" ja "kasviskeittokaloreita".

Tiesitkö muuten, että sumo-painijat kasvattavat elopainoaan nimenomaan keittoa syömällä?

https://en.wikipedia.org/wiki/Chankonabe

Vierailija
100/120 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään "pizzakaloreita" ja "kasviskeittokaloreita".

Tiesitkö muuten, että sumo-painijat kasvattavat elopainoaan nimenomaan keittoa syömällä?

https://en.wikipedia.org/wiki/Chankonabe

Syödään kaljan ja riisin kera joilla nostetaan kalorimäärät tappiin.