Korvasin lounaan ja päivällisen pelkällä kasviskeitolla 3 viikon ajan. Paino putosi 0 kg.
Että silleen.
En juo alkoholia, jos joku sitä ehdottaa. Vähensin kyllä muutenkin syömistä. Olen kyllä yllättynyt, että paino ei yhtään pudonnut. Aiemmin vetelin pizzaa ja pastaa viikottain, hampurilaisiakin. Olin varma, että näin radikaali muutos näkyisi vaa assa.
Paino on 77 kg ja pituutta löytyy 168 cm.
Kommentit (120)
Joku kermainen ja juustoinen kasviskeitto voi sisältää paljon energiaa. Moni syö keitot vielä leivän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile ap syödä kuukausi lautasmallin mukaan 2 kertaa päivässä ihan tavallista kotiruokaa. Aamiaiseksi esim. 2 siivua leipää kananmunalla ja kasviksilla tai puuroa marjoilla ja raejuustolla. Välipalaksi esim. viiliä (sitä sokeroimatonta) tai tuorepuuro sekä hedelmiä tai marjoja. Tarvittaessa iltapalaksi esim. leipäsiivu kananmunalla tai juustolla ja kasviksilla ja hedelmä. Jätä muut napostelut pois.
Jos siltikään et laihdu niin jo on kumma. Onko kilpirauhasarvot katsottu? Jokin hormonihäiriö? Minkä ikäinen olet?
Kilpirauhanen on vajaalla raudanpuutteen vuoksi. Ja on hormonikorvaushoito päällä eli olen yli 46 v. En napostele. Enkä tarvi välipaloja. Syön 3 tai max. 4 kertaa päivässä. Olen kyllä todella turvonnut, johtuukohan hormonikorvaushoidosta?
Eikä johdu. Se johtuu noista kaikista sopan lisäksi syömistäsi asioista, joita olet myöntänyt päivän myötä syöväsi.
Vierailija kirjoitti:
Joku kermainen ja juustoinen kasviskeitto voi sisältää paljon energiaa. Moni syö keitot vielä leivän kanssa.
Mä tein itse kasviskeittoni. Pistin pelkästään siihen juureksia ja perunaa. En ikinä laita kermaa enkä juustoa siihen.
ap
Siis eikö luulisi, että jos syö kasviskeittoa hampurilaisten, pizzan ja pastan sijaan, että edes yksi kilo tippuisi kolmessa viikossa?
Muu syöminen ei siis lisääntynyt, vaan sitäkin vähensin.
Ihmiset aina kirjoittavat kuinka helppoa on pudottaa painoa, kun vähän keventää. Ja just ettei saa tehdä liian isoja muutoksia. Eli mikä tässä meni väärin? Niin ja söin 2 kananmunaa joka päivä myös.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on syödä kasviskeittoa, jos vetää suklaata ja sipsiä lisäksi? Syö kunnon ruokaa ja jätä sokeri ym hiilihydraattihötöt syömättä.
No just sen takia, jos sitä suklaata ja sipsiä tekee mieli! Jos vetää kasviskeittoa pizzan sijasta, niin sitten on tavallaan varaa syödä suklaata, kokonaiskalorisaanti on siten pienempi kuin pizza ja suklaa yhdistelmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile ap syödä kuukausi lautasmallin mukaan 2 kertaa päivässä ihan tavallista kotiruokaa. Aamiaiseksi esim. 2 siivua leipää kananmunalla ja kasviksilla tai puuroa marjoilla ja raejuustolla. Välipalaksi esim. viiliä (sitä sokeroimatonta) tai tuorepuuro sekä hedelmiä tai marjoja. Tarvittaessa iltapalaksi esim. leipäsiivu kananmunalla tai juustolla ja kasviksilla ja hedelmä. Jätä muut napostelut pois.
Jos siltikään et laihdu niin jo on kumma. Onko kilpirauhasarvot katsottu? Jokin hormonihäiriö? Minkä ikäinen olet?
Kilpirauhanen on vajaalla raudanpuutteen vuoksi. Ja on hormonikorvaushoito päällä eli olen yli 46 v. En napostele. Enkä tarvi välipaloja. Syön 3 tai max. 4 kertaa päivässä. Olen kyllä todella turvonnut, johtuukohan hormonikorvaushoidosta?
No varmasti vaikuttaa. Niin kilpirauhanen kuin tuo hormonihoitokin. Kannattaa jutella lääkärisi kanssa olisiko tilanteeseen sopivaa painonhallintaa tukevaa hoitoa. Kun hormonit on sekaisin niin aineenvaihdunta ja kylläisyys ei toimi normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos puputat leipää päivässä?
Fazerin kaurapaahtoleipää meni 2 palaa aamulla ja 2 palaa illalla.
ap
Jätä viljojen syöminen minimiin. Leipää ilman pärjää kyllä. Syön noin 2 x viikossa yhden palan leipää. Olen huomannut sen olevan oikea turvotuksen tehoaine. Pienennä annoksia. Yhtenä päivänä sallit vähän herkkuja.
Mutta tuollaiset dietit ei vie mihinkään, aineenvaihduntasi vaan sekoaa. Kolme kuukautta ja tuloksia alkaa näkymään.
Ja tietty sitä liikuntaa.
Jos sun ongelma ei olekaan liika rasva, vaan munuaisten tai sydämen heikentynyt toiminta ja kehoon kerääntyvä turvotus? Tai esim. munasarjakysta tai -kasvain?
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö luulisi, että jos syö kasviskeittoa hampurilaisten, pizzan ja pastan sijaan, että edes yksi kilo tippuisi kolmessa viikossa?
Muu syöminen ei siis lisääntynyt, vaan sitäkin vähensin.
Ihmiset aina kirjoittavat kuinka helppoa on pudottaa painoa, kun vähän keventää. Ja just ettei saa tehdä liian isoja muutoksia. Eli mikä tässä meni väärin? Niin ja söin 2 kananmunaa joka päivä myös.
ap
Oletan, että normaalilla syömiselläsi painosi olisi noussut hieman kolmen viikon aikana? Nyt painosi ei noussut.
Alle kuukauden dieetissä ei voi sanoa putosiko paino vai ei. Kyllä sä joudut tota vähintään 30 päivää noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Muuta, mitä vähensin, oli päivittäinen sokerilimun juonti. Join kerran viikossa yhden tölkin.
Tein aika isoja muutoksia eikä paino pudonnut yhtään.
Miten muka painonpudotus on helppoa? Jotkuthan sanovat, että paino lähtee putoamaan heti, kun keventää.
ap
Päivittäinen sokerilimu, jota joita yhden tölkin viikossa? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No varmasti vaikuttaa. Niin kilpirauhanen kuin tuo hormonihoitokin. Kannattaa jutella lääkärisi kanssa olisiko tilanteeseen sopivaa painonhallintaa tukevaa hoitoa. Kun hormonit on sekaisin niin aineenvaihdunta ja kylläisyys ei toimi normaalisti.
Mulla ei siis oikein koskaan ole nälän tunnetta. Voin olla helposti 6 tuntia syömättä ja vasta silloin tunnen lievän nälän tunteen. Johtuukohan se siitä, kun todettiin vielä heikentynyt sokerinsietokin?
ap
Ja ravitsemussuositusten mukainen säännöllinen ja lautasmallin mukainen syöminen on terveellinen tapa syödä. Eli tarkoittaa noin 5 ateriaa (aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala). Laihduttajalle sopiva 1800 kcal koostuu esim. aamiainen 400kcal, lounas 500kcal, välipala 200kcal, päivällinen 500kcal ja iltapala 200kcal. Siihen sitten 0,5-1,5h liikuntaa päivä. Ihmedieetit ei johda mihinkään.
Luin kahvinkeitolla.
Olisit varmaan laihtunut enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on syödä kasviskeittoa, jos vetää suklaata ja sipsiä lisäksi? Syö kunnon ruokaa ja jätä sokeri ym hiilihydraattihötöt syömättä.
Itse laihdutan ja olen tänään syönyt kaksi siivua tummaa leipää juustolla ja kasviksilla, ison annoksen broilerifileetä, vähän riisiä, salaattia ja ns fetajuustoa ja nakkimunakasta salaatilla ja fetajuustolla. Leipäsiivun varmaan syön vielä iltapalaksi juustolla. Juotavaksi tänään on mennyt mustaa kahvia ja vettä reilusti. Kalorilaskuri näyttää nyt 1300 kcal.
Mua huvittaa laihduttajissa se, että he aina tietää ja elää parhaiten ja vielä olettaa tietävänsä mitä muut tekee 🤣
Miksi ihminen tarvitsee limpparia, suklaata ja sipsejä? Ja joka päivä vielä. Tuntuu ihan hullulta, kun itse juon limpparia muutaman kerran vuodessa. Vesi ja kahvi oikeastaan ainoat juomat, mitä käytän. Sipsejä ehkä kerran kuukaudessa, karkkia kerran viikossa. Kun eihän noita tarvitsisi ollenkaan, jos miettii.
"Pienennä annoksia."
Mulla on oikeasti tosi pienet annokset. Syön tyyliin lentokoneannoksia, niin pieniä syön. En ole ikinä ollut mikään isojen annosten syöjä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos sun ongelma ei olekaan liika rasva, vaan munuaisten tai sydämen heikentynyt toiminta ja kehoon kerääntyvä turvotus? Tai esim. munasarjakysta tai -kasvain?
Noi on kyllä jokunen vuosi sitten tsekattu. Ei löytyny muuta kuin nää mitä oon luetellu eli raudanpuute, kilpirauhanen ei toimi sen takia kunnolla, heikentynyt sokerinsieto. Turpoan todella helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta, mitä vähensin, oli päivittäinen sokerilimun juonti. Join kerran viikossa yhden tölkin.
Tein aika isoja muutoksia eikä paino pudonnut yhtään.
Miten muka painonpudotus on helppoa? Jotkuthan sanovat, että paino lähtee putoamaan heti, kun keventää.
ap
Päivittäinen sokerilimu, jota joita yhden tölkin viikossa? 🤔
Ei, vaan ennen join päivittäin yhden tölkin cocista ja nyt join vain kerran viikossa yhden. Eli 21 tölkin sijaan join 3 tölkkiä.
ap
Itse laihdutan ja olen tänään syönyt kaksi siivua tummaa leipää juustolla ja kasviksilla, ison annoksen broilerifileetä, vähän riisiä, salaattia ja ns fetajuustoa ja nakkimunakasta salaatilla ja fetajuustolla. Leipäsiivun varmaan syön vielä iltapalaksi juustolla. Juotavaksi tänään on mennyt mustaa kahvia ja vettä reilusti. Kalorilaskuri näyttää nyt 1300 kcal.