Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko noloa ajaa 30 vuotta vanhalla autolla?

Vierailija
20.07.2025 |

Mitä mieltä?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Apsta noloa ajaa sähkövatkaimella mikä surisee perseessä kivasti kun vähän kiihdyttää, ettei hyydy ylämäkeen.🤪🤪🤪🖕🖕🖕

Vierailija
82/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On,mutta 20 vuotta lisää ikää autolle,ja tilanne on eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2023 kiinalainen sähköauto,

2013 dieselauto Kia

2005 ex edustusluokan auto

1983 Volvo.

Kaikki hyvässä kunnossa kun tykkään ropata.

Kaikista mieluiten ajan Volvolla.

Vierailija
84/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kulkeeko se kunnolla. Tosin itse koen turvattomiksi. Kolarin sattuessa ei käy hyvin. Itse nautin kaikilla hienoilla turvavarusteilla ajaa uudella autolla joka kyllä jarruttaa itse ja jos mutkaan menet liian kovalla vauhdilla,se hiljentää itse siihen mutkaan.

Oltiin kolarissa vuoden -98 saabilla ei käynyt kuinkaan vaikka peräänajajalla oli vauhtia noin 80 km/h, kun ei tajunnut että alue on 60 alue ja valot vaihtui punaiseksi, no ei sillä korttiakaan ollut 

Vierailija
85/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vanha autokanta, mutta silti liikenteessä näkyy pääosin vain uudehkoja autoja. Ainakin kaupungeissa. 

Vierailija
86/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Teslalla ajo on noloa.

Mulla tulee aina Teslasta mieleen että siinä menee velkainen kuski jolla kaikki rahat menee osamaksuihin.

En tiedä miksi. Mutta aina sama ajatus.

Et ole ainut kateellinen joka ajattelee samalla tavalla.

Mutta Mersusta tai Audista ei tule samaa ajatusta vaikka olisivat kalliimpia. Miksiköhän.

Miksi noita Tesloja on niin paljon Lidelin ja Tokmannin parkkipaikoilla. Onko kaikki rahat menneet autoon eikä ole varaa enää käydä oikeissa kaupoissa.

Vierailija
87/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kulkeeko se kunnolla. Tosin itse koen turvattomiksi. Kolarin sattuessa ei käy hyvin. Itse nautin kaikilla hienoilla turvavarusteilla ajaa uudella autolla joka kyllä jarruttaa itse ja jos mutkaan menet liian kovalla vauhdilla,se hiljentää itse siihen mutkaan.

Tartoitatko näitä, jotka vaihtaa vastaantulijoiden kaistalle, jos ei löydä viivamerkkejä,  tulkitsee laskevan auringon keltaiseksi valoksi ja jarruttaa jne. jne. 

Näistä on riittänyt juttua lehdissä. 

Vierailija
88/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vanha autokanta, mutta silti liikenteessä näkyy pääosin vain uudehkoja autoja. Ainakin kaupungeissa. 

Meillä on 23 vuotta vanha auto. Asutaan kaupungissa. Sen ikäisestä ei vielä silmiinpistävästi huomaa, että on vanha. 

Vierailija
89/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nostan hattua, varsinkin jos sattuu olemaan tiedetysti hyvämaineinen malli. 

Nykyautot on aivan kaameaa saastaa, eikä niitä pysty enää edes korjaamaan. Tästähän on varsinkin jenkeissä tällä hetkellä iso haloo, kun periaattessa ihan perustyökalu-pickupit maksaa melkein 100.000, ja ne hajoaa jo arkikäytössä heti ekana vuonna.

Enshittification. Kuukausimaksut on myös tulossa autoihin. Maksat, että saat oman autosi edistyneemmät ominsisuudet käyttöösi. 

Vierailija
90/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, jos siinä on katalysaattori. Haisevat pakokaasuhirviöt on noloja. 

Vierailija
91/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset miettivät onko joku asia tai tekeminen noloa ? Mitä väliä , harva tullee naamatusten sanomaan , että kylläpä sulla on nolo auto. 

92/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 1993 vm volvo 850 ja kauppakassina micra vm 2000. Molemmat täysin ehjiä ja hyvin toimivia vehkeitä.

Vierailija
93/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan 90-l alun hyväkuntoisella, omilta vanhemmilta perityllä autolla. Kivoja muistoja vanhoista reissuista ja ketkä kaikki on aikojen kuluessa olleet kyydissä. Ennen se oli ihan "tavallinen" perheauto vain, mutta nyt jo harvinaisuus, jota jopa katsatusmiehet ym. kommentoivat hienoksi. Kerran nainen kommentoi kadulla, että heillä oli samanlainen mutta meni jo paaliin, voi kun vielä jostain saisi tuollaisen! Parkkipaikalla joku oli jättänyt käyntikortin että haluaisi ostaa sen (ilmeisesti afrikkaan vietäväksi...). 

Kivointa siinä on se, että auto ja ajo on täysin omassa kontrollissa, ei mitään blingblingiä kuulu mistään, eikä "avustimet" yritä yhtäkkiä kaapata rattia ja jarruja; sellaista nykyautoa en kaipaa.

Vierailija
94/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin kaupan pihassa samanlaisen auton kuin mitä itse ajoin nuorena, vm 96 Ford Fiesta. Joku iäkkäämpi rouva ajoi vastaavalla. Auto näytti vielä yllättävän hyvältä.

Ei sen puoleen, itsellä alla 20v vanha Opel ja välillä hävettää, kun on ruostetta siellä täällä. En osaa itse tehdä mitään autoille.

Vierailija
95/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koska vm. 1995 autot olivat jo ihan hyviä, niisä oli jo turvaominaisuuksiakin ja katalysaattorit jne.

Jos sen sijaan ajattelee vuonna 1995 että olsi ajanut 30 vuotta vanhalla, se olisi ollut vm. 1965, se oli silloin jo aika antiikkinen auto, puhumattakaan jos 80-luvulla olisi ajanut 30 vuotta vanhalla 50-luvun autolla. Eihän niin vanhoja autoja silloin näkynytkään, autokanta oli 80-luvulla melko nuorta, niinkuin terveessä maassa kuuluisi ollakin, kuten muissakin länsimaissa.

80-luvulla alle kymmenen vuotta vanha japsi oli koko ajan hajalla, viimein meni moottorikin. Ei voisi käsittää sellaista tänäpäivänä.

Vierailija
96/96 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvin pidetty vanha auto, siinä ei todellakaan ole mitään noloa, päin vastoin. 😎