Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko noloa ajaa 30 vuotta vanhalla autolla?

Vierailija
20.07.2025 |

Mitä mieltä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, miksi olisi ? 

Vierailija
22/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perheessä autot on iältään 65 v, 56 v, 54 v, 21 v ja uusimman ikää en nyt muistakaan, mutta yli 10-vuotias sekin on.

Kaikilla ajellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesloilla romutusikä jää johonkin 10-15 vuoteen.

30 vuodessa ehtii kuluttamaan kolme sähköautoa loppuun. 

Vierailija
24/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys ei oo hauskaa vaikka välillä naurattaakin! 😅

Vierailija
25/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se helvetin noloa, mutta ei ole oikein vaihtoehtoa. Viime korjauksen yhteydessä ruvettiin miettimään auton vaihtoa, koska ei meinannut löytyä varaosaa. Kuitenkin onneksi löytyi. Ois voinut autoilut loppua siihen. Meillä on pakko olla auto tai muuten emme pääse paljon mihinkään. 

Vierailija
26/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on tyyliä. Ei mennä trendien mukaan, vaan omalla tyylillä. Tietysti jos pitää edustaa itseään jotenkin menestyneenä henkilönä, niin silloin vanha ei käy. Se ei tee vaikutusta keneenkään.

Kenelle pitää edustaa, muille hönöille😎

Vaikutus tehdään persoonalla, ei materialla.

Vierailija
27/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on museoauto tai harrasteauto mitä laitat kuntoon niin ei ole noloa. 

Vierailija
28/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on tyyliä. Ei mennä trendien mukaan, vaan omalla tyylillä. Tietysti jos pitää edustaa itseään jotenkin menestyneenä henkilönä, niin silloin vanha ei käy. Se ei tee vaikutusta keneenkään.

Kenelle pitää edustaa, muille hönöille😎

Vaikutus tehdään persoonalla, ei materialla.

Bosslady ei kyllä millään -92 nissan sunnylla aja! Pitää olla muutaman vuoden ikäinen audi tai bemari.

Vierailija
29/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähän ajettu erikoisyksilö niin se on jo ylpeys. Ja pellit on ilman ruostetta ja pidetty huolta. Öljyt yms tarkastettu usein. Joo pitäs taas varata nesteen vaihdot autoon kohta. Kuinka moni oikeesti tarkistaa öljyt yms ennen kun lähtee johonki.? Epäilen ettei kovin moni ainakaan naisista. 

Vierailija
30/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään auto tee mitään vaikutusta.

Vierailija
31/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kulkeeko se kunnolla. Tosin itse koen turvattomiksi. Kolarin sattuessa ei käy hyvin. Itse nautin kaikilla hienoilla turvavarusteilla ajaa uudella autolla joka kyllä jarruttaa itse ja jos mutkaan menet liian kovalla vauhdilla,se hiljentää itse siihen mutkaan.

Ennemmin koen turvattomaksi nykyautot joissa kuljettajan ja ohjauksen, kaasun sekä jarrujen välissä on tietokone. Typerä ohjelmistovirhe voi saada auton kiihdyttämään hallitsemattomasti, ohjaamaan päin vastaantulevaa rekkaa tai jarrut toimimattomaksi. Perinteisessä autossa sinulla on kaikki kontrolli itselläsi vaikkakaan ei sitten niitä mukavuustekijöitä.

Mä en ajaisi noilla uusilla kuin välttämättömän pakon takia. 

Vierailija
32/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvin pidetty, vanha auto on tyylikäs. Itse ajan vain 21 vuotta vanhalla.

Vierailija
33/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu autosta. Jos on ruosteinen Lada 1200S niin on noloa ja jos hyvin pidetty autoklassikko niin ei.

Vierailija
34/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa. Noloa on ajaa uudella, jos ei ole isoja tuloja ja paljon rahaa.

Vierailija
35/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän hävettäisi ajaa uudella 50-100 tonnia maksaneella premium autolla koska kaikki luulisivat että olen täysi idiootti kun maksan autosta niin paljon.

Ja ei, en todellakaan ole kateellinen. Viimeinen ns hyvä autoni oli noin 65000 maksanut saksalainen kaikilla lisävarusteilla ja voisin ajaa sellaisella edelleenkin, mutta mitä järkeä kun pelkkä arvonalenema on 4-5 tonnia vuodessa? 

Nykyinen autoni on hyvälaatuinen japanilainen ja noin 20v vanha. Myyntiarvo olisi ehkä 4-5 tuhatta euroa, mutta käyttöarvo on vähintään 90% siitä mitä oli tuolla kalliilla premium merkilläkin.Koska halpaan vanhaan autoon ei kannata ottaa kallista vakuutusta ovat autoilukuluni nykyään (bensaa lukuunottamatta) joitakin satasia vuodessa, kun ne ennen olivat useita tuhansia pelkästään vakuutuksia ja arvonalenemaa. Ihan samalla tavalla pääsee silti paikasta toiseen. Onneksi tulin järkiini!

Vierailija
36/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noloa ajaa 30 vuotta vanhalla pyörällä?

Vierailija
37/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun oma auto vasta 23 -vuotias.

Vierailija
38/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntee tarvetta flexata jollain kalliilla tuotteella niin kannattaa ostaa joku merkkikello kuten Rolex tai Omega. Sen osto kirpaisee vain kerran mutta flexausarvo kestää vuodesta toiseen. 

Kallis auto taas kirpaisee lompakkoa joka ikinen kuukausi. 

Ja suoraan sanottuna nykyään kalliit ns merkkiautot ovat lähinnä virolaisten rakennusmiesten juttu. Kotimaiset rahamiehet ja -naiset ajavat jollain fiksulla pienellä sähköautolla, ratikalla, taksilla tai polkupyörällä. 

Vierailija
39/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mua ei kiinnosta millaisella autolla ihmiset ajaa. Auto on mulle kulkuväline jolla pääsee paikasta A paikkaan B.

Kaikki on aina muka menossa paikasta A paikkaan B, minä en.

Vierailija
40/44 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maailman menestynein sijoittaja Warren Buffet ajaa edelleen 2014 ostamallaan keskihintaisella autolla, ja asuu edelleen 31000 dollarilla vuonna 1956 ostamassaan talossa, niin tuskin se noloa on jos itsekin teen järkeviä valintoja enkö haaskaa rahaani johonkin niin älyttömään kuin autoon.