Onko noloa ajaa 30 vuotta vanhalla autolla?
Kommentit (96)
Se on muuten ihan totta, että suurin osa noista kalliin näköisistä autoista näyttää kuuluvan raksaäijille.
Siis jos merkki on Audi/bmw/MB,isompi korimalli (mieluiten sedan), leveät renkaat, tummennetut takalasit ja tummenetut logot/takalasit jne. Niin kuskin paikalla istuu lähes varmasti Raivo, Dmitri tai Maksim YIT:n keltaiset liivit päällä matkalla saumaamaan jonkun päiväkodin kylppäriä.
Se on ihan vtun hauskaa.
Mulla on ollut semmoinen tuuri vanhojen käytettyjen autojen kanssa että en ole päässyt niiden kanssa edes 18 vuotiaaksi asti kun on tullut liikaa vikoja ja mennyt joko myyntiin tai paaliin.
Pari viimeisintä autoa on olleet uutena ostamiani, nykyisellä ajanut jo kohta 9,5 vuotta, enkä ole vaihtamassa mihinkään. Nykyautot menneet sellaiseksi ettei uudet autot kiinnosta ollenkaan, joten jos on joskus tämä auto vaihdettava, tilalle tulee enintään 2010-luvun auto jossa ei ollut vielä lääppimisnäyttöjä eikä liiemmälti turhia "avustimia". Jo tässä rengaspainevaroitin on antanut pelkkiä vääriä hälytyksiä ja start & stopin painelu pois päältä joka kerta käynnistyksessä ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, miten hyvin se on pidetty. Jos kyseessä on huippukunnossa oleva silmäterä, ei ollenkaan noloa. Jos sen sijaan on rytisevä ja haiseva peltipurkki niin onhan se.
Jos auto liikkuu ja katsastus on kunnossa, ihan ok. Rytisevä peltipurkki ei ole sellainen. Auto on kulkuväline, jolla siirrytään paikasta a paikkaan b.
Ei minusta ole noloa vaikka ajaisi 80-luvunkin autolla, mukava on nähdä niitä vielä liikenteessä piristämässä katukuvaa nykyajan valtavien perseilymaasturien sijasta.
Vierailija kirjoitti:
On noloa. Oletko työtön kun ei ole varaa vaihtaa museoikäistä autoa uuteen?
Tai sitten ei vaan ole halua vaihtaa uuteen? Se jos joku ei aja uudemmalla autolla ei tarkoita sitä automaattisesti ettei hänellä ole varaa halutessaan uudempaan autoon .
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kulkeeko se kunnolla. Tosin itse koen turvattomiksi. Kolarin sattuessa ei käy hyvin. Itse nautin kaikilla hienoilla turvavarusteilla ajaa uudella autolla joka kyllä jarruttaa itse ja jos mutkaan menet liian kovalla vauhdilla,se hiljentää itse siihen mutkaan.
Jokaisen auton tärkein turvavaruste on penkin ja ratin välissä. Uudet autot ovat kamalia ajettavia, kun korjailevat kaistaa ja nopeutta omin päin täysin typerästi toisinaan. Mieluummin 30 vuotta vanha kuin uusi kaistavahteineen. On muuten paljon helpommin korjattavissa se vanha niin kauan, kun saa varaosia.
Riippuu siitä onko kyseessä Corolla vai Mustang.
Ei, se on kaikkein ympäristö ystävällisintä! Käytetään loppuun asti se mitä on kerran tehty. Plus että se auto on todennäköisesti paljon laadukkaampi ja kestävämpi kuin uudet ja sen pystyy korjaamaan muutkin kuin ne jotka pn ostaneet helvetin kalliin tietokoneohjelman vikakoodin lukuun ja kalibrointiin. Itse siirryn seuraavaksi 20 vuotta vanhasta autosta 30 vuotiaseen. Tuossa nykyisessä on jo liikaa sähköä 😐
Ei ole, kaikki eivät halua panostaa autoon.
Vierailija kirjoitti:
On se köyhän merkki, joten siirryin yleisiin. Nyt ei kukaan tiedä pysty päättelemään rahavarojani.
Jep. Kortti on mutta ei autoa vuoden 2017 jälkeen.
T. M56, varallisuutta 1,2 miljoonaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kulkeeko se kunnolla. Tosin itse koen turvattomiksi. Kolarin sattuessa ei käy hyvin. Itse nautin kaikilla hienoilla turvavarusteilla ajaa uudella autolla joka kyllä jarruttaa itse ja jos mutkaan menet liian kovalla vauhdilla,se hiljentää itse siihen mutkaan.
Käykö se myös kaupassa itse ?
Kyllä, ainakin eilen kävi viinakaupassa ja toi myös muutamia huo,,huor,,huo,, huopatossuja. Mistä lie hakenu mutta mitäpä väliä sillä, ilta meni kuitenkin rattoisasti.
Vierailija kirjoitti:
Onko noloa ajaa 30 vuotta vanhalla pyörällä?
Onko noloa ajaa 130 vuotta vanhoja ratakiskoja pitkin?!
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä onko kyseessä Corolla vai Mustang.
Niinpä. Mustang olisi kyllä nolo.
Vierailija kirjoitti:
Tesloilla romutusikä jää johonkin 10-15 vuoteen.
30 vuodessa ehtii kuluttamaan kolme sähköautoa loppuun.
Teslat kyllä kestävät enemmän kilometrejä kuin tavalliset polttomoottoriautot.
Vierailija kirjoitti:
Jos maailman menestynein sijoittaja Warren Buffet ajaa edelleen 2014 ostamallaan keskihintaisella autolla, ja asuu edelleen 31000 dollarilla vuonna 1956 ostamassaan talossa, niin tuskin se noloa on jos itsekin teen järkeviä valintoja enkö haaskaa rahaani johonkin niin älyttömään kuin autoon.
Warren saa kiksit hyväntekeväisyydestä. Hän laittaa miljardeja köyhille ja kehitysmaiden kouluihin. Moni laittaisi rahansa ennemmin autoon kuin kehitysapuun ja sairaaloihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koska vm. 1995 autot olivat jo ihan hyviä, niisä oli jo turvaominaisuuksiakin ja katalysaattorit jne.
Jos sen sijaan ajattelee vuonna 1995 että olsi ajanut 30 vuotta vanhalla, se olisi ollut vm. 1965, se oli silloin jo aika antiikkinen auto, puhumattakaan jos 80-luvulla olisi ajanut 30 vuotta vanhalla 50-luvun autolla. Eihän niin vanhoja autoja silloin näkynytkään, autokanta oli 80-luvulla melko nuorta, niinkuin terveessä maassa kuuluisi ollakin, kuten muissakin länsimaissa.
Onhan niissä turvaominaisuuksia, mutta kuinkahan moni on asianmukaisesti huollattanut vuoden 1995 auton airbagit?
Vierailija kirjoitti:
Minusta Teslalla ajo on noloa.
Mulla tulee aina Teslasta mieleen että siinä menee velkainen kuski jolla kaikki rahat menee osamaksuihin.
En tiedä miksi. Mutta aina sama ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Päin vastoin. Se on ekoteko. Ihan toista on nämä sähköautoilijat jotka vaihtaa auton 2 vuoden välein uuteen. Sama sille onko liisinki vai ei niin tulee ihan hirveästi hukkaa ja maailma tuhoutuu.
Puhumattakaan että minkäänlaista autolainaa ei ole, toisin kuin suurimmalla osalla uusien autojen ajelijoilla. Onhan se auto joillekin jokin statussymboli. Itse olen kuusikymppinen osa-aikatyöläinen enkä välitä hittojakaan mitä muut ajattelevat sen paremmin minusta kuin autostanikaan. Itse asiassa autojen rakentelijat on tänäkin kesänä ostatelleet autoani. En myy, koska tarvitsen sitä työhön (eikä siitä kukaan mulle paljoa maksaisi). Olen pitänyt "kotteroni" kunnossa.
Minä ainakin ihailen ihmisiä jotka ajaa vanhalla autolla. Ilmastonmuutoksen takia autot pitää käyttää mahdollisimman loppuun. Vanha auto on ilmastoteko.
On se köyhän merkki, joten siirryin yleisiin. Nyt ei kukaan tiedä pysty päättelemään rahavarojani.