Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöräilijöitä vihataan, koska he liikkuvat ja näyttävät onnellisilta

Vierailija
20.07.2025 |

Heillä on "hullun hymy" kasvoillaan, kun taittavat matkaa pyörällä. Helteellä tuulenvire viilentää, vaikka keskipäivän poltteen aikana voi olla parempi siestata ja tehdä matkaa aamu-ilta-yöviileillä.

Miksi kadehdit? Sinäkin voisit vaihtaa auton polkupyörään ja päästä hyvään fyysiseen kuntoon.

Asfaltoitujen  pientareiden tulisi olla leveämpiä (1 m?) ja autojen olisi ohitettava pyöräilijä vähintään 1,5 m etäisyydeltä. Autoilijoiden tulisi suhtautua kaksipyöräisiin  liikkujiin tyyneydellä ja kohdattava heidät mahdollisimman turvalliselta etäisyydeltä.

Hangosta Nuorgamiin polkupyörällä <3

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin pyöräilijöissä on mitään vikaa, spandex-intoilijat tuovat sitä negatiivisutta omahyväisyydellään. Valitettavan yleistä, että kun on rahaa pistää useampi satanen tai jopa tonni omaan polkupyörään niin ajatusmaailma menee siihen, että minä olen hieman parempi ihminen ja muut elävät täällä minua varten ei toisinpäin.

Normaalit pyöräilijät ajavat rauhallisesti jalkakäytävällä muun kevyen liikenteen joukossa. Poikkeuksena ovat nämä muutamat irvinaama spandexit jotka ajavat keskellä tietä ja yrittävät kilpailla nopeudessa autojen kanssa.

Kannattaisikohan kommentoijankin ottaa vähän selvää polkupyöräilyä koskevasta lainsäädännöstä? Jalkakäytävällä saa ajaa polkupyörällä vain ja ainoastaan alle 12 vuotias lapsi. Irvinaama spandexien on käytettävä kevyen liikenteen väylää, mikäli sellainen on ajosuunnassa oikealla. Kilpaurheilua ei saa harjoitella yleisellä tiellä poislukien juoksu ja kilpakävely.

Ei saa ajaa kevyen liikenteen väylällä mutta tosiaalta taas sitä on pakko ajaa? Ei voisi epäloogisempaa sääntöä keksiä.

Vierailija
62/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en välitä mitä säännöt sanoo jalkakäytävällä ajamisesta. Mä ajan jalkakäytävällä jos siinä ei nyt just satu olemaan pyöräväylää, muut huomioon ottaen ja rauhallisesti, koska en halua kuolla. Sorry vaan. Ja vain Helsingin keskustaa tässä pohtivat, teille tiedoksi, että Suomessa on paljon rauhallisempiakin paikkoja ajaa pyörällä, jolloin se ei ole vaaraksi yhtään kenellekään, kun on aikaa tarkkailla ympäristöään jatkuvan aistiärsyketulvan sijasta. Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi kukaan edes haluaisi pyöräillä tai skuuttailla missään keskusta-alueilla, kun se on siellä stressaavaa kaikille. 

Voitte haukkua aivan rauhassa, olen mieluummin elossa, kuin pointtia ymmärtämättömien mielissä tykätty. 

Kai siellä keskusta-alueella pyöräillään ja skuuttaillaan, koska on pakko. Joko menossa jonnekin, tai asuu siellä ja lähdössä jonnekin. En usko sellaisella alueella hupipyöräilyn olevan mikään juttu. Itekki saatan ajaa jalkakäytävällä hitaasti ja äärimmäistä ympäristön huomiointia käyttäen mieluummin kuin autojen seassa. Mutta oon muutenki pahis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin pyöräilijöissä on mitään vikaa, spandex-intoilijat tuovat sitä negatiivisutta omahyväisyydellään. Valitettavan yleistä, että kun on rahaa pistää useampi satanen tai jopa tonni omaan polkupyörään niin ajatusmaailma menee siihen, että minä olen hieman parempi ihminen ja muut elävät täällä minua varten ei toisinpäin.

Normaalit pyöräilijät ajavat rauhallisesti jalkakäytävällä muun kevyen liikenteen joukossa. Poikkeuksena ovat nämä muutamat irvinaama spandexit jotka ajavat keskellä tietä ja yrittävät kilpailla nopeudessa autojen kanssa.

Kannattaisikohan kommentoijankin ottaa vähän selvää polkupyöräilyä koskevasta lainsäädännöstä? Jalkakäytävällä saa ajaa polkupyörällä vain ja ainoastaan alle 12 vuotias lapsi. Irvinaama spandexien on käytettävä kevyen

Eli jos kevyenliikenteenväylä on menosuunnassa vasemmalla puolella tietä, sitä ei tarvitse käyttää? Kommentoijan tosiaan kannattaisi ottaa vähän selvää lainsäädännöstä. 

Vierailija
64/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en välitä mitä säännöt sanoo jalkakäytävällä ajamisesta. Mä ajan jalkakäytävällä jos siinä ei nyt just satu olemaan pyöräväylää, muut huomioon ottaen ja rauhallisesti, koska en halua kuolla. Sorry vaan. Ja vain Helsingin keskustaa tässä pohtivat, teille tiedoksi, että Suomessa on paljon rauhallisempiakin paikkoja ajaa pyörällä, jolloin se ei ole vaaraksi yhtään kenellekään, kun on aikaa tarkkailla ympäristöään jatkuvan aistiärsyketulvan sijasta. Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi kukaan edes haluaisi pyöräillä tai skuuttailla missään keskusta-alueilla, kun se on siellä stressaavaa kaikille. 

Voitte haukkua aivan rauhassa, olen mieluummin elossa, kuin pointtia ymmärtämättömien mielissä tykätty. 

Miksi kuolisit ajoradalla? Se on äärimmäisen harvinaista että takaa tuleva auto ajaisi edessä ajavan muun ajoneuvon päälle kaupungissa. Onnettomuudet tapahtuvat lähinnä risteyksissä ja liittymissä, kun joku ei huomaa jotakin toista.

Vierailija
65/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan koska he eivät tunne liikennesääntöjä, ovat aina tiellä ja aiheuttavat onnettomuuksia.

Tämä!

Vierailija
66/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörällä EI SAA ajaa jalkakäytävällä. Ilmankos pyöräilijöitä vihataan. Melkein ajavat päälle.

Vierailija
67/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudointa tuossa on se, että pääsääntö (=kevyenliikenteenväylä on sallittu pyöräilijöille) pitää kyltittää, mutta jos kyltti puuttuu niin sitten onkin yhtäkkiä voimassa poikkeussääntö (=kevyenliikenteenväylä on kielletty pyöräilijöiltä).

Lainsäädäntö ei tunne käsitettä kevyenliikenteenväylä. On vain jalkakäytävä joko yksinään tahi yhdistettynä tai vierekkäin pyörätien kanssa tahi pyörätie yksinään. Jotta siinä saisi ajaa polkupyörällä, se pitää olla liikennemerkillä osoitettu. Jos merkkiä ei ole, kyseessä on jalkakäytävä.

Vierailija
68/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä yksi jolla on kova ääni mutta ei mitään tajua esim. fillareiden hinnoista. Vinkki: pelkät polkimet maksavat satasia.

Vierailija
69/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuolisit ajoradalla? Se on äärimmäisen harvinaista että takaa tuleva auto ajaisi edessä ajavan muun ajoneuvon päälle kaupungis

Tänä vuonna kaksi kuollutta, takaa ajettiin päälle. Ja muistetaanpa se takavuosien taukki Helsingissä joka ajoi tahallaan kuoliaaksi ihan sääntöjen mukaan ajoradan reunaa menneen pyöräilijän.

Vierailija
70/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat irvessä itseään pakeneva spandeksiko onnellinen?

Vierailija
71/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuolisit ajoradalla? Se on äärimmäisen harvinaista että takaa tuleva auto aja

Tänä vuonna kaksi kuollutta, takaa ajettiin päälle. Ja muistetaanpa se takavuosien taukki Helsingissä joka ajoi tahallaan kuoliaaksi ihan sääntöjen mukaan ajoradan reunaa menneen pyöräilijän.

Samaan aikaan kymmeniä kuolleita tilanteissa missä autoilija ei ole huomannut kävelytieltä tulevaa pyöräilijää ja on ajanut pyöräilijän yli.

Vierailija
72/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla lähes jokaisella työmatkapyöräilijällä on naama norsunvitulla, että niin onnellisen näköistä porukkaa täällä.

Vierailija
73/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella oli vain kapea tie yhdelle autolle, kun lumi oli peittänyt kaikki pientareet. Vastaan tulee polkupyöräilijä keskellä tietä ja viuhtoo, että minun pitäisi väistää häntä? Minne, kun se on autotie? Törmää tahallaan autoon ja alkaa kiljumaan, että pitäisi häntä väistää, kun hänellä on ylämäki? Juuri näin, kun edellä sanottiin, että ei tunneta liikennesääntöjä lainkaan. 

Vierailija
74/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hyvin harvinainen onnettomuus, kun suhteutetaan pyöräilijöiden ja pyöräiltyjen kilometrien määriin ja pyöräilijöiden ajotapoihin.

Vierailija
75/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa pyöräilijät Turkuun. Täällä osataan tulla sivistyneesti toimeen keskenään eikä tarvi pelätä että joku kahjo autoilija kilkkaa sinut koska ei ole saanut apua vihanhallintaongelmaansa.

Vierailija
76/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi nämä pienten lasten kanssa pyöräilevät vanhemmat luulevat, että hekin saavat ajaa jalkakäytävällä?? Vain alle 12v saa. 

Joskus on välttämättömyys seurata pientä lasta, ettei lapsi karkaa tai pyöräile liian kovaa jalkakäytävällä. Jos lapsi pyöräilee tien vasemmalla puolella niin olisi hyvin vaikeaa olla kaukana tien oikealla puolella. Kuitenkin seuraava kääntyminen voi olla vasemmalle. Ketä haittaa, jos vanhempi pyöräilee kävelyvauhtia lapsen perässä, mutta erikseen on kovaa vauhtia menevät.

Vierailija
77/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan koska he eivät tunne liikennesääntöjä, ovat aina tiellä ja aiheuttavat onnettomuuksia.

Miksi yleistät pienen vähemmistön toiminnan koskemaan koko ihmisryhmää?

Vierailija
78/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan kymmeniä kuolleita tilanteissa missä autoilija ei ole huomannut kävelytieltä tulevaa pyöräilijää ja on ajanut pyöräilijän yli.

Ei pidä paikkaansa lukumäärä. Sitä paitsi pyöräilijä on ajoradalle tullessaan väistämisvelvollinen autoihin (jm ajoradan liikenteeseen) nähden, jos auto (tm) ei ole kääntymässä tai merkein ei ole muuta määrätty.

Vierailija
79/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tahdo kuulua tuohon kuspäiseen ryhmään. kyll mää poljen muttei mulla ole tommosia oikeuksia liikenteessä, koitan pitää itteni ja muut hengissä ja järjissään

Vierailija
80/112 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tää laista väkääminen, niinkun sillä olis mitään tekemistä minkäänkaa. ne lait on sitä varten että ollaan turvassa eikä että niitä tuojotetaan sokeesti ettien omia etuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi