Pyöräilijöitä vihataan, koska he liikkuvat ja näyttävät onnellisilta
Heillä on "hullun hymy" kasvoillaan, kun taittavat matkaa pyörällä. Helteellä tuulenvire viilentää, vaikka keskipäivän poltteen aikana voi olla parempi siestata ja tehdä matkaa aamu-ilta-yöviileillä.
Miksi kadehdit? Sinäkin voisit vaihtaa auton polkupyörään ja päästä hyvään fyysiseen kuntoon.
Asfaltoitujen pientareiden tulisi olla leveämpiä (1 m?) ja autojen olisi ohitettava pyöräilijä vähintään 1,5 m etäisyydeltä. Autoilijoiden tulisi suhtautua kaksipyöräisiin liikkujiin tyyneydellä ja kohdattava heidät mahdollisimman turvalliselta etäisyydeltä.
Hangosta Nuorgamiin polkupyörällä <3
Kommentit (112)
Pääkaupunkiseudun pyöräilijöille pitää antaa erityiskiitos aiheesta kellon soitto. Pyöräilijät (jotkut) osaa soittaa kelloa kaukaa, ennen kuin ohittaa koiran ja taluttajan. Se on hieno käytäntö. Kun tietää pyörän tulevan, niin osaa ottaa koiran ajoissa sivulle. Pyörää ei kuule ja kun soittaa kelloa tarpeeksi kaukana niin sitä ei myöskään säikähdä. Koiratkin saattaa säikkyä ja rähisee sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä speedojanarit huutavat ja tiuskivat muille tielläliikkujille jos kerta ovat niin onnellisia?
Missä tapahtui? Paikassa, jossa ei ole kevyen liikenteen väylää ja liikenne ruuhkaista, vaativaa ja vaarallista?
Pyöräilijät tulevat joskus yllättäen eteen, mutta en heitä vihaa. Olisi pitänyt ajaa autolla itsekin hitaammin. Jos mutkaisella hiekkatiellä tulee auto molemmista suunnista ja varsinkin isompi auto toisesta, niin yritän antaa pyörälijällekin tilaa, vaikka pahimmillaan kolmantena rinnakkain. Hidastan, jos voin niin, että ohitus olisi turvallisempi.
Pyöräilijään on parasta suhtautua kuin traktoriin eli antaa tilaa. Maalla sujuu melko hyvin.
Kuinka hitaasti pitää ajaa moottoritiellä kun nämä pyöräilijät sielläkin seikkailee vaikkei niitä si
"58
Sallittu ajoneuvoliikenne moottoritiellä ja moottoriliikennetiellä
Moottoritiellä ja moottoriliikennetiellä on vain moottorikäyttöisten ajoneuvojen liikenne sallittu.
Edellä 1 momentissa tarkoitetuilla teillä ei kuitenkaan saa kuljettaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa, jonka suurin sallittu tai rakenteellinen nopeus on enintään 70 kilometriä tunnissa. Vaatimusta ei kuitenkaan sovelleta puolustusvoimien ajoneuvoon tai erikoiskuljetuksessa käytettävään ajoneuvoon."
Tuosta voi tulkita, että vähintään seitsemääkymppiä pitää ajaa. Mahdollisesti kahdeksaakymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut inhota pyöräilijöitä, koska he eivät noudata MITÄÄN LIIKENNESÄÄNTÖJÄ. Tämän olen huomannut Tampereella ja Pirkkalassa. Ajavat myös vierekkäin, niin että kävelijän pitää melkein hypätä ojaan mahtuakseen kävelytielle. En halua, että pyörä ajaa läheltä kehoani kun olen kävelylenkillä. Todella huonot käytöstavat pyöräilijöillä. Ennen ihmiset olivat paljon sivistyneempiä, nykyään on vain MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ JA MINUN HALUT.
Kun itse pyöräilen, väistän kävelijöitä, noudatan liikennesääntöjä, en aja suojatiellä vaan TALUTAN.
Nämä pyöräilijät ovat itse aiheuttaneet tämän inhon heitä kohtaan. Itse en kunnioita enää pätkääkään näitä pyöräilijöitä, jotka eivät noudata liikennesääntöjä eivätkä hyviä tapoja, ajan vaikka päälle autolla - kakkoseksi jäävät.
Asumme Tampereella Epilässä ja sama huomattu. Pispalan valtatiellä ajavat miten sattuu ja usein valtatien väärällä puolella, joka ei ole heille tarkoitettu. Aiheuttavat myös vaaratilanteita. Osa kaahaa piruuttaan aivan vierestä, kun tulevat takaa, vaikka ulkoilutan koiraani rauhallisemmilla reiteillä. Tilaa olisi ohittaa kauempaa, mutta kaipa saavat jotain sairasta tyydytystä, kun säikähdän ja monesti myös koirani. Sitten ihmetellään miksi monet koirat reagoivat pyöriin...
En voi sanoa, että kadehtisin. Tässä yks päivä matelin jopolla, ohi painelee kisa-asennossa ja -asussa tällainen oikea pyöräilijä ja kyllä tuli itselle se hullun hymy kasvoille, kun tää ohittaa ja mun takaa paistava aurinko paljastaa niiden tiukkojen ja ohuiden housujen läpi aivan selvästi herran hahlon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen alkanut inhota pyöräilijöitä, koska he eivät noudata MITÄÄN LIIKENNESÄÄNTÖJÄ. Tämän olen huomannut Tampereella ja Pirkkalassa. Ajavat myös vierekkäin, niin että kävelijän pitää melkein hypätä ojaan mahtuakseen kävelytielle. En halua, että pyörä ajaa läheltä kehoani kun olen kävelylenkillä. Todella huonot käytöstavat pyöräilijöillä. Ennen ihmiset olivat paljon sivistyneempiä, nykyään on vain MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ JA MINUN HALUT.
Kun itse pyöräilen, väistän kävelijöitä, noudatan liikennesääntöjä, en aja suojatiellä vaan TALUTAN.
Nämä pyöräilijät ovat itse aiheuttaneet tämän inhon heitä kohtaan. Itse en kunnioita enää pätkääkään näitä pyöräilijöitä, jotka eivät noudata liikennesääntöjä eivätkä hyviä tapoja, ajan vaikka päälle autolla - kakkoseksi jäävät.
Osa väylistä on tosi kapei
Silloin ei pidä ajaa rinnakkain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumme Tampereella Epilässä ja sama huomattu. Pispalan valtatiellä ajavat miten sattuu ja usein valtatien väärällä puolella, joka ei ole heille tarkoitettu. Aiheuttavat myös vaaratilanteita. Osa kaahaa piruuttaan aivan vierestä, kun tulevat takaa, vaikka ulkoilutan koiraani rauhallisemmilla reiteillä. Tilaa olisi ohittaa kauempaa, mutta kaipa saavat jotain sairasta tyydytystä, kun säikähdän ja monesti myös koirani. Sitten ihmetellään miksi monet koirat reagoivat pyöriin...
Pyöräilijän näkökulmasta se on tosi hämmentävää että osa kevyenliikenteenväylistä on heiltä kiellettyjä, vaikka muu kevytliikenne saa kyllä käyttää kaikkia väyliä.
Koska ajavat autotiellä vaikka pyörätie menisi vieressä. Luulevat olevansa yhtä nopeita kuin auto. Tajuavat sentään väistää kun ajaa ihan kiinni taka renkaaseen. Tähän mennessä tilaa väistämiseen on aina ollut. Ihme kyllä
En lähde pyöräilemään, jos ei ole kunnon pyörätietä tarjolla. Ihmeekseni olen kuitenkin nähnyt kun spandex-pyöräilijä vetelee autotiellä, vaikka ihan varmasti on hyvä pyörätie vieressä. Jos sattuu siinä onnettomuus niin se on voi voi. Pyöräilijä jää aina kakkoseksi autolle.
Vierailija kirjoitti:
porvoossa pyöräilijät noudattavat liikennesääntöjä moitteettomasti.
Myös autoilijat noudattavat moitteettomasti ihan kaikkialla, ainoastaan puolet ylittää suurimman sallitun nopeuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijän näkökulmasta se on tosi hämmentävää että osa kevyenliikenteenväylistä on heiltä kiellettyjä, vaikka muu kevytliikenne saa kyllä käyttää kaikkia väyliä.
Oudointa tuossa on se, että pääsääntö (=kevyenliikenteenväylä on sallittu pyöräilijöille) pitää kyltittää, mutta jos kyltti puuttuu niin sitten onkin yhtäkkiä voimassa poikkeussääntö (=kevyenliikenteenväylä on kielletty pyöräilijöiltä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei myöskään kävellä keskellä tietä.
Vierailija kirjoitti:
Koska ajavat autotiellä vaikka pyörätie menisi vieressä. Luulevat olevansa yhtä nopeita kuin auto. Tajuavat sentään väistää kun ajaa ihan kiinni taka renkaaseen. Tähän mennessä tilaa väistämiseen on aina ollut. Ihme kyllä
En edes omista pyörää mutta ymmärrän hyvin miksi he ajavat monessa paikassa mieluummin maantienlaitaa kuin pyörätiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin pyöräilijöissä on mitään vikaa, spandex-intoilijat tuovat sitä negatiivisutta omahyväisyydellään. Valitettavan yleistä, että kun on rahaa pistää useampi satanen tai jopa tonni omaan polkupyörään niin ajatusmaailma menee siihen, että minä olen hieman parempi ihminen ja muut elävät täällä minua varten ei toisinpäin.
Normaalit pyöräilijät ajavat rauhallisesti jalkakäytävällä muun kevyen liikenteen joukossa. Poikkeuksena ovat nämä muutamat irvinaama spandexit jotka ajavat keskellä tietä ja yrittävät kilpailla nopeudessa autojen kanssa.
Kannattaisikohan kommentoijankin ottaa vähän selvää polkupyöräilyä koskevasta lainsäädännöstä? Jalkakäytävällä saa ajaa polkupyörällä vain ja ainoastaan alle 12 vuotias lapsi. Irvinaama spandexien on käytettävä kevyen liikenteen väylää, mikäli sellainen on ajosuunnassa oikealla. Kilpaurheilua ei saa harjoitella yleisellä tiellä poislukien juoksu ja kilpakävely.
Inhoan vain osaa spandex pukusista. Ovat pellejä monet. Sitten yks sähkäpyöräilijä mies, huhhuh mikä ylimielisyys, vaarantaa muiden hengen egoillessaan.
Mä en välitä mitä säännöt sanoo jalkakäytävällä ajamisesta. Mä ajan jalkakäytävällä jos siinä ei nyt just satu olemaan pyöräväylää, muut huomioon ottaen ja rauhallisesti, koska en halua kuolla. Sorry vaan. Ja vain Helsingin keskustaa tässä pohtivat, teille tiedoksi, että Suomessa on paljon rauhallisempiakin paikkoja ajaa pyörällä, jolloin se ei ole vaaraksi yhtään kenellekään, kun on aikaa tarkkailla ympäristöään jatkuvan aistiärsyketulvan sijasta. Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi kukaan edes haluaisi pyöräillä tai skuuttailla missään keskusta-alueilla, kun se on siellä stressaavaa kaikille.
Voitte haukkua aivan rauhassa, olen mieluummin elossa, kuin pointtia ymmärtämättömien mielissä tykätty.
Spandex-äijät ovat samoja jotka raivoaa laduilla talvisin. On ihan yleisesti tunnettu asia että hiihtoa ja sukkahousupyöräilyä harrastaa samat insinööriukot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin pyöräilijöissä on mitään vikaa, spandex-intoilijat tuovat sitä negatiivisutta omahyväisyydellään. Valitettavan yleistä, että kun on rahaa pistää useampi satanen tai jopa tonni omaan polkupyörään niin ajatusmaailma menee siihen, että minä olen hieman parempi ihminen ja muut elävät täällä minua varten ei toisinpäin.
Normaalit pyöräilijät ajavat rauhallisesti jalkakäytävällä muun kevyen liikenteen joukossa. Poikkeuksena ovat nämä muutamat irvinaama spandexit jotka ajavat keskellä tietä ja yrittävät kilpailla nopeudessa autojen kanssa.
POLKUPYÖRÄLLÄ EI SAA AJAA JALKAKÄYTÄVÄLLÄ! EI MYÖSKÄÄN SÄHKÖSKUUTILLA.
EI AIVAN PIDÄ PAIKKAANSA!
ALLE 12-VUOTIAS SAA AJAA POLKUPYÖRÄLLÄ JALKAKÄYTÄVÄLLÄ, JOLLEI SIITÄ AIHEUDU HUOMATTAVAA HAITTAA JALANKULULLE.
AJONEUVOLLA SAA TILAPÄISESTI AJAA MUULLAKIN KUIN SILLE TARKOITETULLA TIEN OSALLA, JOS ERITYISET OLOSUHTEET SITÄ VAATIVAT EIKÄ SIITÄ AIHEUDU VAARAA EIKÄ HUOMATTAVAA HAITTAA.
Vierailija kirjoitti:
porvoossa pyöräilijät noudattavat liikennesääntöjä moitteettomasti.
Ja jos joku ei noudata, se on todennäköisesti Hesasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes omista pyörää mutta ymmärrän hyvin miksi he ajavat monessa paikassa mieluummin maantienlaitaa kuin pyörätiellä.
Eivät todellakaan aja laitaa.
Polkupyörätyyppi hermostui, kun noudatin liikennesääntöjä ja ajatteli antaa jalallaan hieman palautetta auton maskiin.
Mutta siinä kävi sillai ikävästi, että hänen tasapainonsa horjui, suunta muuttui ja hän osui kiveykseen ja kaatui.
Käteen ja egoon sattui ilmeisesti ihan liikaa ja minulle piti soittaa poskea ihan älyttömästi ja esittää poliisille ihmeellisiä vaatimuksia.
Auton kamerasta sain oikein kivan videon tapahtumista ja oletan fillaroijan saaneen sakot.
Odottelen edelleen niitä pyöräilijän minulle lupaamia seuraksia...