Lääkärit eivät usko kantakieltoja
Sanoo vaan, että minä täältä vähän kurkkaan, näkyykö mitään vaarallista... Vaikka sanoo, että on kielto ja lääkäri toteaa, että niin näkyy ruksi kieltokohdassa olevan...
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Lainsäädännön mukaan kaikki terveydenhuollon palveluja käyttävät henkilöt ovat potilaita, katso esim. laki potilaan asemasta ja oikeuksista. Eli lääkärin vastaanotolla käyvä henkilö on juridisesti potilas, sijaitsi vastaanotto sitten julkisella tai yksityisellä puolella. Ja ihan sama, onko sairaala vai tavisvastaanotto.
Ja potilaalla on oikeus tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta, kuten tahdonvastainen psykiatrinen hoito, kieltäytyä tarjotusta hoidosta, mutta ei ole oikeuksia vaatia perusteettomia hoitoja. Toki voi esittää pyyntöjä, mutta viime kädessä lääkäri päättää onko jokin hoito tai tutkimus tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi sairauksiaan pitäisi piilotella ja hävetä lääkäriltä.
Ei meitä kiinnosta, kellä on ollut kuppa tai kellä on skitsofrenia. Me vain hoidamme.
Kyllä teitä vaan kummasti kiinnostaa lisätä asiattomia kirjauksia ihmisten ulkonäköön ja luonteenpiirteisiin liittyen.
Ja jos sanoo yhdenkin kirosanan, lääkäri kirjoittaa heti "asiakas kiroilee ja on aggressiivinen"
Mulla on vaihdevuodet ja ihan hirveitä kuumia aaltoja usein. Menin taannoin lääkäriin, sanoin heti että mulla on ihan kamala hiki sen takia että on vaihdevuodet ja juuri äsken odotustilassa tuli erityisen paha kuuma aalto. Se lääkäri oli kirjoittanut että "asiakas saapuu hikisenä"
Nyt en ymmärrä? Mikä tässä meni pieleen, menit vaihdevuosioireiden takia lääkäriin ja valitit hikoilua. Lääkäri oli tehnyt myös itse tästä huomion...se on vain hyvä asia? Et ainakaan valehdellut asiasta.
Ihan hyvin voi lääkäri hoitaa potilaansa kaivelematta hänen hoitohistoriaansa. Kysyy potilaalta miten asiat ovat, tilaa tarvittavat tutkimukset ja tekee diagnoosin niiden tulosten perusteella.
Aika hurjalla tavalla täällä suhtaudutaan potilaaseen kuin alamaiseen.
Mutta ymmärtäähän sen, kun tietää miten suomen umpipaska terveysenhoitojärjestelmä kopioitiin itäsaksasta ja surkeampaan suuntaan on vaan menty.
Varakkaampana suurinpiirtein selviää, kun hoitaa pikkuvaivat jonottamatta yksityisellä. Ja sitten kun olisi riski joutua julkisen jonoon, niin käy hoidattamassa vaivan ulkomailla, jossa potilaaseen ei suhtauduta kuin koiranpaskaan kengänpohjassa. Kela maksaa jälkeenpäin koko homman.
Ja yksi käytännön vinkki suomalaisten lääkärien kanssa asiointiin on käypähoito-suositukseen huolellisesti perehtyminen.
Jos tilanne on se tyypillinen, että tiedät tasan tarkkaan, mikä vaiva sinulla on niin ei kannata lääkärille tätä sanoa. Jos sen teet, niin tyypillinen lääkäri vallantunnossaan keksii kaikki mahdolliset syyt miksi näin ei voisi olla ja lähettää sinut kotiin ilman hoitoa.
Kannattaa ottaa itse selvää asiasta, lukea huolellisesti käypähoito läpi ja sitten kertoa lääkärille oireet sopivasti käypähoidon oireita mukaillen. Kun kyseinen einstein itse nerokkaasti saa päätellä diagnoosin, niin hoidon saamiseen on paljon suurempi todennäköisyys.
Vierailija kirjoitti:
Ja yksi käytännön vinkki suomalaisten lääkärien kanssa asiointiin on käypähoito-suositukseen huolellisesti perehtyminen.
Jos tilanne on se tyypillinen, että tiedät tasan tarkkaan, mikä vaiva sinulla on niin ei kannata lääkärille tätä sanoa. Jos sen teet, niin tyypillinen lääkäri vallantunnossaan keksii kaikki mahdolliset syyt miksi näin ei voisi olla ja lähettää sinut kotiin ilman hoitoa.
Kannattaa ottaa itse selvää asiasta, lukea huolellisesti käypähoito läpi ja sitten kertoa lääkärille oireet sopivasti käypähoidon oireita mukaillen. Kun kyseinen einstein itse nerokkaasti saa päätellä diagnoosin, niin hoidon saamiseen on paljon suurempi todennäköisyys.
Hyvä vinkki.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin ei voi antaa reseptiä eikä hoitaa jos ei näe kaikkia lääkkeitä
Reseptit näkee kaikki lääkäristä apteekkiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kantakielto? T: Lääkäri
Sekopäämuijien vaatimus saada poistaa kaikki heille ikävä materiaali Kannasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiilaan. Muutin toiselle paikkakunnalle enkä olis halunnut että täällä nähdään mun mt-ongelmista mitään mutta en kehdannut kieltääkään kun sitä kysyttiin
Mietin itse toiselle paikkakunnalle muuttoa just ton takia. Ei kaikkeen pidä suostua.
Kyllä sinut sekopäiseksi tunnistetaan yhtä lailla siellä uudella paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vinkki.
Et silti saa niitä ihania kolmiolääkkeitä joita haluaisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vinkki.
Et silti saa niitä ihania kolmiolääkkeitä joita haluaisit.
Oletko syntymäidiootti vai kasvanut sellaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiilaan. Muutin toiselle paikkakunnalle enkä olis halunnut että täällä nähdään mun mt-ongelmista mitään mutta en kehdannut kieltääkään kun sitä kysyttiin
Mietin itse toiselle paikkakunnalle muuttoa just ton takia. Ei kaikkeen pidä suostua.
Kyllä sinut sekopäiseksi tunnistetaan yhtä lailla siellä uudella paikkakunnalla.
Kyllä minulle kelpaa arvio puhtaalta pöydältä vanhan homehtuneen linssin läpi tarkastelun sijasta.
Vierailija kirjoitti: Ensinnäkään lääkärillä ei ole asiakkaita vaan potilaita. Toiseksi, mikä tuossa oli väärin? Sinähän menit hikisenä paikalle. Se on havainto, ei mikään moite.
On sillä eroa, saapuuko asiakas! vastaanotolle hikisenä siksi, ettei ole peseytynyt 2 viikkoon, vai siksi, että on vaihdevuodet (lähinnä kestohiki)
Lääketiedot olisi ainakin hyvä saada. Vasta tuli esille tapaus kun potilas käytti Mysimba lääkettä josta ei ollut tietoa. Potilas oli vaan kovasti kipeä leikkauksen jälkeen ja opiaateista ei ollut apua. Kyseinen valmiste sisältää naltreksonia ja bupropionia. Tunnetusti naltreksoni on opiaattien vastavaikuttaja eli se pitäisi tauottaa ennen leikkausta jotta kipulääkitystä voisi antaa tavalliseen tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos potilas ei anna lupaa tietojen katseluun, hän ottaa myös vastuun siitä, että lääkäriltä jää jotain sellaista olennaista tietoa saamatta, joka voisi vaikuttaa hoitoon ja sen onnistumiseen. Turha sitten valittaa siinä kohtaa, jos jokin menee pieleen. Hankalimmissa tapauksissa lääkäri voinee myös todeta, ettei pysty riittämättömien tietojen takia hoitamaan potilasta. Se on sitten voi voi. Niitä tyyppejä riittää, jotka yrittävät tuolla tavoin pumpata eri lääkäreiltä esim. pkv-lääkkeitä.
Minä en käytä lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Lääketiedot olisi ainakin hyvä saada. Vasta tuli esille tapaus kun potilas käytti Mysimba lääkettä josta ei ollut tietoa. Potilas oli vaan kovasti kipeä leikkauksen jälkeen ja opiaateista ei ollut apua. Kyseinen valmiste sisältää naltreksonia ja bupropionia. Tunnetusti naltreksoni on opiaattien vastavaikuttaja eli se pitäisi tauottaa ennen leikkausta jotta kipulääkitystä voisi antaa tavalliseen tapaan.
Lääketietoja ei voi piilottaa.
En tiedä missä lääkärissä käyt, mutta minulta on kaikki lääkärit kysynyt aina, että saanko lukea tekstit, mikäli hyötyy siinä käynnissä. Yleensä osaan nimetä ajankohdan ja tutkineen lääkärin, hakeutuu siihen tekstiin.