Lääkärit eivät usko kantakieltoja
Sanoo vaan, että minä täältä vähän kurkkaan, näkyykö mitään vaarallista... Vaikka sanoo, että on kielto ja lääkäri toteaa, että niin näkyy ruksi kieltokohdassa olevan...
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyt vaivat näkee päälle vaikkei niistä olisi mitään mainintaa kannassa. Jos määrään sulle lääkettä, jonka vasta-aiheen olet salannut, sinun vahingoksesi se koituu esim. äkkikuoleman muodossa. Minä voin vedota siihen, että osa potilaan tiedoista oli salattu.
Lääkereseptejä ei voi piilottaa ja niistäkin voi jotain päätellä sikäli kuin ne enää näkyvät.
-lääkäri
Reseptit voi piilottaa omien tietojen hallinnan kautta.
Ei voi, reseptit näkyvät aivan eri ohjelmassa, josta näkee milloin haettu ym
Reseptin ( vanhan) saa pois vain lääkäri. Pitää pyytää.
Mut sen voi piilottaa näkyvistä.
Jos kouluun muuttaa uusi oppilas, tiedättekö, mikä on varmin signaali, että nyt tulee ongelmia lapsen, vanhempien tai molempien kanssa? Silloin kun tiedonsiirto on kielletty. Mistään normaalista syystä noita kieltoja ei tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kouluun muuttaa uusi oppilas, tiedättekö, mikä on varmin signaali, että nyt tulee ongelmia lapsen, vanhempien tai molempien kanssa? Silloin kun tiedonsiirto on kielletty. Mistään normaalista syystä noita kieltoja ei tehdä.
Koulumaailma on ihan eri kuin synnytyskertomukset jouta en jaa jollekin ylimieliselle juipille🤭
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit todellakin katselevat potilastietoja potilaiden läsnä ollessa vain sen vuoksi, että voisivat tarjota potilaalle parasta mahdollista hoitoa.
Uskokoon ken tahtoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulumaailma on ihan eri kuin synnytyskertomukset jouta en jaa jollekin ylimieliselle juipille🤭
Miksi varaat ajan ylimieliselle juipille? Vai olisiko niin, että vain kuvittelet?
Tein tästä jo oman aloituksenkin ennen kuin tämä ketju tuli vastaa, joten kysympä nyt täälläkin.
Osaakohan joku kertoa tarkemmin omakannan toiminnasta?
-Jos teen luovutuskiellot yksityisellä lääkäriasemalla tehtyihin kirjauksiin/hoitokäynteihin, niin koskeeko kielto samalla näihin käynteihin liittyviä diagnooseja? Eli näkyykö diagnoosit tietojen piilottamisesta huolimatta?
-Näkeekö lääkäri kannasta, että on tehty yksittäisiä luovutuskieltoja eli osa tiedoista piilotettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi sairauksiaan pitäisi piilotella ja hävetä lääkäriltä.
Ei meitä kiinnosta, kellä on ollut kuppa tai kellä on skitsofrenia. Me vain hoidamme.
Kyllä teitä vaan kummasti kiinnostaa lisätä asiattomia kirjauksia ihmisten ulkonäköön ja luonteenpiirteisiin liittyen.
Ja jos sanoo yhdenkin kirosanan, lääkäri kirjoittaa heti "asiakas kiroilee ja on aggressiivinen"
Mulla on vaihdevuodet ja ihan hirveitä kuumia aaltoja usein. Menin taannoin lääkäriin, sanoin heti että mulla on ihan kamala hiki sen takia että on vaihdevuodet ja juuri äsken odotustilassa tuli erityisen paha kuuma aalto. Se lääkäri oli kirjoittanut että "asiakas saapuu hikisenä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meitä kiinnosta, kellä on ollut kuppa tai kellä on skitsofrenia. Me vain hoidamme.
Kyllä teitä vaan kummasti kiinnostaa lisätä asiattomia kirjauksia ihmisten ulkonäköön ja luonteenpiirteisiin liittyen.
Ja jos sanoo yhdenkin kirosanan, lääkäri kirjoittaa heti "asiakas kiroilee ja on aggressiivinen"
Mulla on vaihdevuodet ja ihan hirveitä kuumia aaltoja usein. Menin taannoin lääkäriin, sanoin heti että mulla on ihan kamala hiki sen takia että on vaihdevuodet ja juuri äsken odotustilassa tuli erityisen paha kuuma aalto. Se lääkäri oli kirjoittanut että "asiakas saapuu hikisenä"
Yritäppä korjata kirjausta, ei tule tapahtumaan koska lääkäri ei voi olla väärässä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi varaat ajan ylimieliselle juipille? Vai olisiko niin, että vain kuvittelet?
Ei julksiella voi valita kenelle varaa ajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas hyvin kuvaavaa. Suomalaisilla lääkäreillä on todella vaikeaa kuunnella mitä potilas sanoo. Piittaamatonta toimintaa. Vain raha kiinnostaisi, kuten on nähty viime vuosien otsikoinneista. Käytän mieluummin omaa järkeäni, googlea ja Ai:ta. Menen lääkäriin vasta viimeisessä hädässä, jos tarvitsen esim reseptin. Yritän keskittää käynnit ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos siellä ylimielinen juippi - joka löyhöttää valkoinen takki auki. Entisessä aluesairaalassa ja nykyisellä hva:lla näitä riittää, kun ei saada oikeita lääkäreitä houkuteltua. Kuvottavia henkilöitä.
Suurin osa lääkäreistä on ihan tympääntyneitä hommaansa. Itsemurhaluvut tavallista korkeammat
Vierailija kirjoitti:
Tietyt vaivat näkee päälle vaikkei niistä olisi mitään mainintaa kannassa. Jos määrään sulle lääkettä, jonka vasta-aiheen olet salannut, sinun vahingoksesi se koituu esim. äkkikuoleman muodossa. Minä voin vedota siihen, että osa potilaan tiedoista oli salattu.
Lääkereseptejä ei voi piilottaa ja niistäkin voi jotain päätellä sikäli kuin ne enää näkyvät.
-lääkäri
Potilas tuntee oman sairautensa hoidon yleensä paremmin kuin tk-lääkäri. Vähän on harhakuvitelmia omasta osaamisesta monellakin lääkärillä. Tekoäly korvaa lääkärin tiedot noin lähtökohtaisesti. Lääkäri tekee sitten käsitöitä, kun hänellä on välineet ja laitteet.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikki julkkikset ja poliitikot ja näiden perheet suojaavat tietonsa ja näin kuuluukin tehdä. Se on tietoturvaa. Olet selvästi harhainen tai tarkoituksella ilkeä. Vaihda ammattia, et ole tehtäviesi tasalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin kirjoitustyylistä näkee hyvin, että onko hän edes kiinnostunut ihmisistä vai tekeekö työtään rahan takia. Joku kirjoitustyylikurssi näille pitäisi tarjota. Lisäksi kaikilla terveysasemilla pitäisi ottaa käyttöön tyytyväisyysmittaukset, joilla lääkäreistä karsittaisiin ne, jotka eivät sovellu asiakastyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Voi haluta esimerkiksi toisen mielipiteen, koska teidän kollegiaaliset säännöt estävät tekemästä toista diagnoosia jos kolleega on jotain keksinyt. Tietysti varmaan on lääkäreitä jotka uskaltavat uhmata toien lääkärin diagnoosia, mutta riskinä on erottaminen lääkäriliitosta.
Niinkö? Kerrohan tarkemmin! Jos muuttaa diagnoosia niin kuka asiasta ilmoittaa Lääkäriliittoon? Näytä mulle Lääkäriliiton sääntöpykälä, jonka perusteella voidaan erottaa liitosta.
Ensinnäkään lääkärillä ei ole asiakkaita vaan potilaita. Toiseksi, mikä tuossa oli väärin? Sinähän menit hikisenä paikalle. Se on havainto, ei mikään moite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-lääkäri
Potilas tuntee oman sairautensa hoidon yleensä paremmin kuin tk-lääkäri. Vähän on harhakuvitelmia omasta osaamisesta monellakin lääkärillä. Tekoäly korvaa lääkärin tiedot noin lähtökohtaisesti. Lääkäri tekee sitten käsitöitä, kun hänellä on välineet ja laitteet.
Näin on. Olen pidemmälle koulutettu kuin lääkäri ja pystyn erityisesti tekoälyn avulla hankkimaan tarvitsemani tiedot. Luotan omaan ajatteluuni enemmän kuin johonkin työterveyslääkäriin - tunnetusti heikoimmat ja samalla vaarallisimnat lääkärit ovat siellä.
Kirurgeille riittänee jatkossakin hommia, koska kaikkiin leikkauksiin ei tule robotteja. Hollannissa on jo kehitetty leikkausrobotiikkaakin erittäin pitkälle ja siellä on tavoitteena päästä 1/10 nykyisestä lääkärimäärästä. 10-15 vuoden päästä ollaan jo pitkällä, ehkä jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään lääkärillä ei ole asiakkaita vaan potilaita. Toiseksi, mikä tuossa oli väärin? Sinähän menit hikisenä paikalle. Se on havainto, ei mikään moite.
Se on virheellinen päätelmä. Olet harvinaisen tyhmä lääkäri😅
Reseptin ( vanhan) saa pois vain lääkäri. Pitää pyytää.