Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen voisitko seurustella duunarin kanssa jos olet itse korkeakoulutettu?

Vierailija
19.07.2025 |

Suomessa naiset kouluttautuu enemmän joten korkeakoulutetuista enemmistö on naisia. Tuntuu että on harvinaista että on pariskuntia missä mies on duunari eli amis ja nainen korkeakoulutettu, usein naiset valitsee kumppaniksi miehen jolla on vähintään samaa tasoa oleva koulutus. 

En tunne yhtään raksamies ja naislääkäri pariskuntaa joten onko tuollaisia pariskuntia olemassa? 

Kommentit (217)

Vierailija
61/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus ei tee sinänsä ketään ihmistä fiksuksi. En todellakaan ymmärrä tällaista keskustelua lainkaan. Minulle miehenä on aivan yhdentekevää, mikä on naisen koulutusaste. Arvostan toki kognitiivista terävyyttä.

Joo koulutus ei takaa fiksuutta mutta kouluttautumattomuus takaa melkein usein (ehkä 75%) jonkin asteisen yksinkertaisuuden.

Vierailija
62/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule ..Kimi Räikkönen on käynyt vain ammattikoulun eikä Teemu selänteelläkään ole ammattia..

Ja mikäs heidän vaimojen koulutus olikaan?

Exactly. Akateeminen nainen ei kelpuuttaisi Räikköstä kotiinsa raakkumaan. Miehen pitää osata puhua muustakin kuin autoilusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla käytöstavat ja hygienia kunnossa niin sitten käy, yleensä duunareilla näin ei ole, hampaat hoitamatta ja kiroilua tulee jne.

Vierailija
64/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän toi koulutus setti ala olla eilisen peruja. 

Tunnen hiton monta AMK käynyttä naista jotka aviossa duunarin kanssa.

Vierailija
65/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan löytyy omaisuutta, vaikkapa pikaisesti lankeavan perinnön muodossa ja iso muna, niin ok.

Vierailija
66/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluaa kirjaviisaan miehen vaikka sellainen ei saa polkupyörään ketjuja päälle. Tärkeintä, että on kirjoista oppinut sitä ainoaa oikeaa tietoa. 

Vierailija
67/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa naiset kouluttautuu enemmän joten korkeakoulutetuista enemmistö on naisia. Tuntuu että on harvinaista että on pariskuntia missä mies on duunari eli amis ja nainen korkeakoulutettu, usein naiset valitsee kumppaniksi miehen jolla on vähintään samaa tasoa oleva koulutus. 

En tunne yhtään raksamies ja naislääkäri pariskuntaa joten onko tuollaisia pariskuntia olemassa? 

Nainen pariutuu ylöspäin, mitä korkeampi koulutus tai isommat tulot naisella on, niin sitä nirsompi hän on, koska hänen pitää löytää vieläkin korkeammin koulutettu tai isompituloinen.

Poikkeuksena ovat machoammatit, esim. poliisi tai se, jos mies on vaikka muusikko, silloin miehen erikoisuus ja karisma vetää.

Vierailija
68/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule ..Kimi Räikkönen on käynyt vain ammattikoulun eikä Teemu selänteelläkään ole ammattia..

Ja mikäs heidän vaimojen koulutus olikaan?

Blondi ja MikaHäkkisen vaimolla on suoritettuna Itäinen Vaimo Yliopisto .

Vierailija
69/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK koultus on duunarin koulutus.

Vierailija
70/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus ei tee sinänsä ketään ihmistä fiksuksi. En todellakaan ymmärrä tällaista keskustelua lainkaan. Minulle miehenä on aivan yhdentekevää, mikä on naisen koulutusaste. Arvostan toki kognitiivista terävyyttä.

Mies saattaa ottaa vähemmänkin koulutetun naisen, sitä kyllä tapahtuu.

Vierailija
71/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen FM, mieheni duunari. Serkuillani myös samat kuviot. Tosin ei olla kovapalkkaisia koulutuksesta huolimatta. 

Lisään vielä, että uskon, etten kuitenkaan voisi olla ihmisen kanssa, jolla on täysin eri kokemusmaailma. Eli eri äidinkieli jne. 

Vierailija
72/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen luotiin miestä varten. Pulinat pois.

Vierailija
73/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jotenkin oletan, että jokainen kouluttautuu niin pitkälle kuin vain aivokapasiteetti riittää. Tai sitten on vain laiska alisuoriutuja. Oli duunariuden syy kumpi vain, niin ei kiitos.

Kouluttautuminen tekee ihmisestä usein kiinnostavamman, koska se kertoo halusta oppia, kehittyä ja mennä eteenpäin elämässä. Se ei ole vain älykkyyttä, vaan myös kunnianhimoa, pitkäjänteisyyttä ja kykyä haastaa itseään. Lisäksi kouluttautumalla avautuu yleensä enemmän mahdollisuuksia elämässä. 

Vierailija
74/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi seurustella duunarin kanssa. Olen koittanut joillekin duunarimiehille kertoa esim. työstäni. Eivät ymmärrä, koska työ sisätlää paljon abstraketeja käsitteitä. Eivät myöskään kykene syvälliseen keskusteluun. 

Tykkään älykkäistä miehistä, joilla on tavoitteita elämässä ja mielenkiintoisia harrastuksia. Kotona kaljoittelu ja urheilun seuraaminen televisiosta eivät sellaisia ole.

Voin kertoa sinulle, että itse olen tohtorismies, ja erikoistunut monimutkaisiin matemaattisiin kysymyksiin, enkä koskaan ole voinut puhua työstäni parisuhteessa, koska matematiikka ei edes käänny luonnolliselle puhe- eikä kirjakielelle. On paljon aiheita muitakin, josta voi keskustella, kuin oma rajattu työnsä aihe. Joskus voi aloittaa puhumaan vain ihan tavallisesta arkielämästä. Kun miettii työkseen monimutkaisia aiheita, on  mukavaa keskustella ihan tavallistakin asioista.

Vierailija
75/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pariskunnan jossa mies on raksamies ja vaimo asianajaja. Ja vaimo kehuu miestään kuinka mies on tosi kätevä käsistään. Itse nuorenpana ajattelin kun seurustelin duunarin kanssa että meillä ei ollut niin paljon yhteistä. Silloinen miesystäväni ei esimerkiksi osannut englantia ja itselleni vaikka englanninkielinen musiikki on tärkeää ja laulujen sanat niin hänen kanssa ei voinut niistä keskustella, hän kuunteli ainoastaan suomenkielistä musiikkia. Mutta nykyään keski-ikäisenä ajattelen toisin, nykyään voisin hyvin seurustella duunarin kanssa, ei koulutuksella ole väliä. Ja on se suuri etu jos mies on kätevä käsistään. Veljeni on akateeminen ja ei osaa tehdä mitään käsillään ja on itse sanonut että hänelle pahin painajainen olisi asua omakotialossa että pitäisi jotain tehdä käsillä vaikka terassia öljytä tai maalata taloa, sen sijaan hän tykkää asua kerrostalossa ja lukea pölyisiä kirjoja.

Vierailija
76/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuollaisia pariskuntia, kun itse sen voin todistaa. Itse en ole niin kiinnostunut koulutusasteesta vaan kyvystä tehdä rahaa. Suurin osa paremmasta väestä, jotka on yliopiston käynyt ei ole muuta kuin velkaa. Saadaan se 6-10k€ kuussa ja siitä jäätävä määrä veroihin. Esim osinkotuloista ei ole kuultukaan. 

Vierailija
77/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No AMK on ammattikoulu...nyt tarkoitettiin yliopistotasoa..

Mulla on itsellä vanha inssi tutkinto ja kävin hieman päivittämässä AMK ssa tietojasi ja ihan hämmästyin miten tästä Ankara on tullut lähinnä vanhaa ammattikoulua vastaava  perusopetuksen opetuspaikka huonolla opiskelija ainekselle..

Opettajakin valitti että nykyajan opiskelijoille AMK ssa ei voi laittaa rimaa kovinkaan. Korkealle kun kaikki perusasiat on hukassa.

Vierailija
78/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amk joo... Mut entäs akateemiset

Vierailija
79/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi koulutetut ovat yrityksen johdossa ja miksi koulutetut tekevät kaiken aivotyön? Kouluttamattomat tekee orjamaisesti työtä missä ei tarvitse aivoja. 

Koska firmojen johtoon vaaditaan yleensä koulutus (jos ei ole yksityisyrittäjä tai perheyritys), jolla on päässyt kiipeämään ravintoketjussa ylöspäin. Korkea koulutus ei kerro takuuvarmasti muusta kuin kunnianhimosta tai painostavista vanhemmista. Suunnatonta älykkyyttä se ei vaadi. "Orjatyö" ei kerro ihmisestä juuri mitään. Voi olla, että kyseessä on ihminen, jolla ei lahjakkuus riitä muuhun tai ei halua vastuuta tai ei ole kunnianhimoa, mutta on tarve kuitenkin mahdollisimman vähällä, itselle sopivalla panostuksella, maksaa elämisensä. Tai voi olla burnout vastuullisesta työstä ja nyt vaan tehdään jotain aivot narikassa. Mulla on tuttavapiirissä ihmisiä duunarista tohtoriin ja jokaisella on oma tarinansa. Tietysti ihmiset liikkuvat yleensä tietyissä piireissä esim. opiskeluaikana ja tapaavat mahdolliset puolisoehdokkaat jo silloin. Siinä on yksi syy, miksi otetan saman koulutustason omaava.

Vierailija
80/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ehdoton ei. Ei missään tapauksessa.

T. YTT

YTT eli yhteiskuntatieteen tohtori on malliesimerkki turhasta koulutuksesta. Nämä ovat kaikki julkisen sektorin suojatyöpaikoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän