Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen voisitko seurustella duunarin kanssa jos olet itse korkeakoulutettu?

Vierailija
19.07.2025 |

Suomessa naiset kouluttautuu enemmän joten korkeakoulutetuista enemmistö on naisia. Tuntuu että on harvinaista että on pariskuntia missä mies on duunari eli amis ja nainen korkeakoulutettu, usein naiset valitsee kumppaniksi miehen jolla on vähintään samaa tasoa oleva koulutus. 

En tunne yhtään raksamies ja naislääkäri pariskuntaa joten onko tuollaisia pariskuntia olemassa? 

Kommentit (217)

Vierailija
41/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden mätsit poistuu, kun duunariammattinne selviää, ehkä kannattaisi lähestyä ennemmin toisia duunareita kuin niitä akateemisia.

Vierailija
42/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en pidä miehen työtä inspiroivana, en yleensä syty hänestä myöskään persoonana. Tämä ei tarkoita, että kaikki kouluttamattomat olisivat automaattisesti epäinspiroivia, mutta omien kokemusteni perusteella olen useammin kohdannut yhteyttä ja vetovoimaa sellaisten ihmisten kanssa, joiden työ heijastaa intohimoa, tavoitteellisuutta ja itsensä kehittämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rividuunarin kanssa en näkisi itseäni seurustelevan, koska arvostan kunnianhimoa, itsenäisyyttä ja halua kehittää itseään. Koulutus itsessään ei ole minulle ratkaiseva tekijä voisin hyvin olla yhdessä vaikkapa yrittäjän tai luovalla alalla työskentelevän kanssa, vaikka heillä ei olisi korkeakoulututkintoa. 

Olen rividuunari ja viihdyn työssäni. Meillä töissä kuulosuojainpakko joten työpäivät menee äänikirjoja ja podcasteja kuunnellessa pyrkien oppimaan uutta. Opiskelen kieliä, historiaa ja kunnianhimoni on osakesijoittamisessa. Yleistietoni on erittäin laaja tämän itseoppimisen ansiosta. Koulutus toki vain ammattikoulu. Ei kannata arvioida kirjaa kansien perusteella.

M39

Miksi tyydyt olemaan rividuunari, kun voisit olla jotain muutakin?

Vierailija
44/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin, 10v yhdessä jo 😍 

Vierailija
45/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin, mutta mulla onkin lapset tehty ja oma talous enkä aio enää avoliittoa perustaa. Jos alan vielä joskus seurustella, kyseessä on seurustelusuhde, jossa molemmilla on omat asunnot ja taloudet. Korkeakoulutettuna vakityössä tulen ihan hyvin toimeen enkä etsi elättäjää tai edes kulujen jakajaa. 

On eri asia jos etsii kumppania jonka kanssa perustaa av(i)oliitto ja perhe. Silloin ymmärrettävästi naiset arvostavat miehessä enemmän statusta ja siis hyvää tulotasoa, koska se luo naiselle ja mahdollisille lapsille turvaa, myös mahdollisen eron sattuessa. Naiselle pariutuminen on ylipäätään isompi riski ja on yleisesti parisuhde on miehelle parempi diili. 

Vierailija
46/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksella ei ole mitään merkitystä minulle. Älykkyydellä ja sivistyksellä kylläkin on.

Miksi älykäs ja sivistystynyt haluaisi olla duunari, esim hitsaaja? 

Minä olen nykyään duunari sen takia, että tykkään ruumiillisesta työstä ja työtä tehdessä saan ajatella rauhassa omia ajatuksiani tai kuunnella äänikirjoja. Koen ruumiillisen työn henkisesti vapauttavaksi.

Niin niin mutta oletko älykäs ja sivistynyt?

Vierailija
47/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen nytkin!

Vierailija
48/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jotenkin oletan, että jokainen kouluttautuu niin pitkälle kuin vain aivokapasiteetti riittää. Tai sitten on vain laiska alisuoriutuja. Oli duunariuden syy kumpi vain, niin ei kiitos.

Vierailija
49/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos semmoisia löytyisi, niin kysehän ei ole edes koulutuksesta vaan puhtaasti rahasta. Moni mies ei kestä, että nainen tienaa paremmin.

Nyt tytteli puhuu paskaa, tärkeintähän on se että nainen tienaa ja on röissä jotta itse pääsee helpommalla.  Että naiset on tyhmiä!

t. Uuno D G Turhapuro

Vierailija
50/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiinnostaa vanhojen autonromujen virittäminen, pieruhuumori ja kaljan kittaaminen. 

Vierailija
51/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi seurustella duunarin kanssa. Olen koittanut joillekin duunarimiehille kertoa esim. työstäni. Eivät ymmärrä, koska työ sisätlää paljon abstraketeja käsitteitä. Eivät myöskään kykene syvälliseen keskusteluun. 

Tykkään älykkäistä miehistä, joilla on tavoitteita elämässä ja mielenkiintoisia harrastuksia. Kotona kaljoittelu ja urheilun seuraaminen televisiosta eivät sellaisia ole.

Vierailija
52/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä ainakin monta kertaa mätsi poistuu kun nainen kysyy ammattiani ja vastaan hitsaaja. Myös profiili saa enemmän tykkäyksiä jos ei ole mitään mainintaa koulutuksesta kuin jos laittaa siihen ammattikoulu. Nämä ihan omia kokemuksia vuosien varrelta.

M38

Mielestäni ammatti kertoo ihmisestä paljon. Oletko koskaan ajatellut, että myös jokin toinen korkeakoulutettu työ voi olla sille korkeakoulutetulle naiselle turn off? Esimerkiksi, jos joku työskentelisi vakuutusmatemaatikkona, pitäisin hänen ammattiaan todella pitkäveteisenä, enkä uskoisi, että henkilö, joka valitsee juuri tällaisen työn, olisi minulle sopiva kumppani.

Vierailija
53/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule ..Kimi Räikkönen on käynyt vain ammattikoulun eikä Teemu selänteelläkään ole ammattia..

Vierailija
54/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tienannut tähän mennessä 68460€.

- duunari

Vierailija
55/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tapasin yhden naisen ravintolassa ..totesin sille että taidat olla pitkälle korkeakoulutettu..

Nainen totesi että hänellä on kaksi korkeakoulu tutkintoa ja kysyi rehhvästi että mistä noi. Päättelin..

Samoin että noin leveällä perseellä on täytynyt istua paljon. Koulun penkillä.

Vierailija
56/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Voisin hyvin, mutta mulla onkin lapset tehty ja oma talous enkä aio enää avoliittoa perustaa. Jos alan vielä joskus seurustella, kyseessä on seurustelusuhde, jossa molemmilla on omat asunnot ja taloudet. Korkeakoulutettuna vakityössä tulen ihan hyvin toimeen enkä etsi elättäjää tai edes kulujen jakajaa. 

On eri asia jos etsii kumppania jonka kanssa perustaa av(i)oliitto ja perhe. Silloin ymmärrettävästi naiset arvostavat miehessä enemmän statusta ja siis hyvää tulotasoa, koska se luo naiselle ja mahdollisille lapsille turvaa, myös mahdollisen eron sattuessa. Naiselle pariutuminen on ylipäätään isompi riski ja on yleisesti parisuhde on miehelle parempi diili.'

Hyvä kommentti.

Eipä muuta tällä kertaa.

Vierailija
57/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- duunari

Tämäntyyppisiä kommentteja tulee aina tällaisiin aloituksiin. Mikään raha ei korvaa tyhmyyttä. Kouluttautuminen vaatii älykkyyttä. Koulutuksen myötä sivistys ja keskustelutaidot nousevat ekpontentiaalisesti. Paljon mielummin otan 3000 euroa kuussa tienaavan akateemisen miehen kuin 6000 euroa kuussa tienaavan duunarin!

Vierailija
58/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule ..Kimi Räikkönen on käynyt vain ammattikoulun eikä Teemu selänteelläkään ole ammattia..

Ja mikäs heidän vaimojen koulutus olikaan?

Vierailija
59/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen FM, mieheni duunari. Serkuillani myös samat kuviot. Tosin ei olla kovapalkkaisia koulutuksesta huolimatta. 

Vierailija
60/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- duunari

Tämäntyyppisiä kommentteja tulee aina tällaisiin aloituksiin. Mikään raha ei korvaa tyhmyyttä. Kouluttautuminen vaatii älykkyyttä. Koulutuksen myötä sivistys ja keskustelutaidot nousevat ekpontentiaalisesti. Paljon mielummin otan 3000 euroa kuussa tienaavan akateemisen miehen kuin 6000 euroa kuussa tienaavan duunarin!

Epäilemättä, kertoo vain sinun vähäisestä elämänkokemuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme