Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen voisitko seurustella duunarin kanssa jos olet itse korkeakoulutettu?

Vierailija
19.07.2025 |

Suomessa naiset kouluttautuu enemmän joten korkeakoulutetuista enemmistö on naisia. Tuntuu että on harvinaista että on pariskuntia missä mies on duunari eli amis ja nainen korkeakoulutettu, usein naiset valitsee kumppaniksi miehen jolla on vähintään samaa tasoa oleva koulutus. 

En tunne yhtään raksamies ja naislääkäri pariskuntaa joten onko tuollaisia pariskuntia olemassa? 

Kommentit (217)

Vierailija
21/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta se johtuu siitä, että en olisi varmaankaan duunarimiehen mieleen pitkällä aikavälillä. Niin suuri osa elämästäni sekä töissä että vapaalla  koostuu lukemisesta ja kirjoittamisesta, että se alkaisi varmaan häiritä toista jossakin vaiheessa.

Vierailija
22/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaksinkertainen maisteri. Mieheni on maatalouslomittaja kansalaiskoulupohjalta. Meille koulutuseromme ei ole koskaan ollut ongelma, mutta monille muille sen sijaan on. Olemme olleet naimisissa kohta 40 vuotta. Mitä tulee yleissivistykseen ja kirjaviisauteen niin siinä mieheni on huomattavasti minua korkeammalla tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amismies voi saada koulutetun naisen jos se amismies on esim menestyvä yrittäjä tai jos se amismies saa omaisuutta perinnön kautta tai lottovoitosta. 

Noh, on kokemusta asiasta. Raha ei valitettavasti paikkaa vähäistä älyä ja sivistyksen puutetta...

Vierailija
24/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ehdoton ei. Ei missään tapauksessa.

T. YTT

Vierailija
25/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta se johtuu siitä, että en olisi varmaankaan duunarimiehen mieleen pitkällä aikavälillä. Niin suuri osa elämästäni sekä töissä että vapaalla  koostuu lukemisesta ja kirjoittamisesta, että se alkaisi varmaan häiritä toista jossakin vaiheessa.

Miksi ajattelet, että lukeminen ja kirjoittaminen häiritsisi juuri duunarimiestä?

Vierailija
26/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nej

Vierailija
27/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksella ei ole mitään merkitystä minulle. Älykkyydellä ja sivistyksellä kylläkin on.

Vierailija
28/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rividuunarin kanssa en näkisi itseäni seurustelevan, koska arvostan kunnianhimoa, itsenäisyyttä ja halua kehittää itseään. Koulutus itsessään ei ole minulle ratkaiseva tekijä voisin hyvin olla yhdessä vaikkapa yrittäjän tai luovalla alalla työskentelevän kanssa, vaikka heillä ei olisi korkeakoulututkintoa. 

Vierailija
29/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amismies voi saada koulutetun naisen jos se amismies on esim menestyvä yrittäjä tai jos se amismies saa omaisuutta perinnön kautta tai lottovoitosta. 

Joku juntti lottovoittaja, ou jee mikä saalis..

Vierailija
30/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Seurustelu on halpamaista. Jos olisi mun sielunkumppani, mentäis naimisiin.

Vierailija
31/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet, että lukeminen ja kirjoittaminen häiritsisi juuri duunarimiestä?

Koulutetut ihmiset luulee että duunari ei lue eikä kirjoita. Elävät omassa kuplassaan ja siksi ne pitävät itseään parempina ihmisiä kuin duunarit.

Vierailija
32/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, ei mitään ongelmaa. .Olen korkeakoulutettu.

Vierailija
33/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksella ei ole mitään merkitystä minulle. Älykkyydellä ja sivistyksellä kylläkin on.

Miksi älykäs ja sivistystynyt haluaisi olla duunari, esim hitsaaja? 

Vierailija
34/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko ettei duunarit esimerkiksi lue? 😆 apua mitä ajatuksia. 

T. Duunarin vaimo 

Vierailija
35/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä ainakin monta kertaa mätsi poistuu kun nainen kysyy ammattiani ja vastaan hitsaaja. Myös profiili saa enemmän tykkäyksiä jos ei ole mitään mainintaa koulutuksesta kuin jos laittaa siihen ammattikoulu. Nämä ihan omia kokemuksia vuosien varrelta.

M38

Samoja kokemuksia minullakin ja nainen olen. Ja duunari. Enkä laita koulutusta sinne. Nyt tosin opiskelen ja vasta yksi match poistui kun kerroin sen. En edes maininnut että missä opiskelen. Eli osaa ne miehetkin. Ja olen kuitenkin hoikka ja nätti, jos sillä mitään merkitystä on. 

Harmi jos naisillakin tuollaisia kokemuksia. Ihmiset niin statuskeskeisiä nykyään, että pitää olla tittelit kunnossa ennen kuin voi edes kahville lähteä ja antaa mahdollisuutta tutustua. Itse en miehenä naisen koulutusta tai ammattia katso. On ollut poliisi, hoitajaa, insinööriä ja yksi suurin ihastukseni oli siivooja. Työtönkin saa olla jos ei ole ideologisesti yhteiskunnan elätti.

Vierailija
36/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa vaikka tehdä helppoa työtä ja ruokkia aikojaan sitten vapaa-ajalla esimerkiksi harrastusten tai vapaaehtoistyön kautta. 

Vierailija
37/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nykyään duunari sen takia, että tykkään ruumiillisesta työstä ja työtä tehdessä saan ajatella rauhassa omia ajatuksiani tai kuunnella äänikirjoja. Koen ruumiillisen työn henkisesti vapauttavaksi.

Vierailija
38/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kaksinkertainen maisteri. Mieheni on maatalouslomittaja kansalaiskoulupohjalta. Meille koulutuseromme ei ole koskaan ollut ongelma, mutta monille muille sen sijaan on. Olemme olleet naimisissa kohta 40 vuotta. Mitä tulee yleissivistykseen ja kirjaviisauteen niin siinä mieheni on huomattavasti minua korkeammalla tasolla.

*** Mitä tulee yleissivistykseen ja kirjaviisauteen niin siinä mieheni on huomattavasti minua korkeammalla tasolla. ***

höpöhöpö , olisit vaan sanonut että se on niin hyvä panemaan .

Vierailija
39/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useitakin pareja, jotka eivät ole samaa koulutustasoa. Tohtori/amis asentaja, lääkäri/metsuri.

Vierailija
40/217 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rividuunarin kanssa en näkisi itseäni seurustelevan, koska arvostan kunnianhimoa, itsenäisyyttä ja halua kehittää itseään. Koulutus itsessään ei ole minulle ratkaiseva tekijä voisin hyvin olla yhdessä vaikkapa yrittäjän tai luovalla alalla työskentelevän kanssa, vaikka heillä ei olisi korkeakoulututkintoa. 

Olen rividuunari ja viihdyn työssäni. Meillä töissä kuulosuojainpakko joten työpäivät menee äänikirjoja ja podcasteja kuunnellessa pyrkien oppimaan uutta. Opiskelen kieliä, historiaa ja kunnianhimoni on osakesijoittamisessa. Yleistietoni on erittäin laaja tämän itseoppimisen ansiosta. Koulutus toki vain ammattikoulu. Ei kannata arvioida kirjaa kansien perusteella.

M39

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä