Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh huh miten paino vaan tippuu Ozempicilla ja terveys kohenee!

Vierailija
18.07.2025 |

Ei saakeli miten tehokasta tavaraa! Aloitin vuodenvaihteessa lääkityksen, pistos kerran viikossa. Lähtömitat 84 kg, pituus 164 cm. Nyt paino 74 kg ja oikein tunnen kun läski sulaa koko ajan. Tavoitepaino 57 kg. Tähän päälle harrastan pyöräilyä n. 6 h viikossa, muuten liikun hissukseen. Syön joskus herkkujakin, mutta ruoka ei ole enää mielessä 24/7, ja kunnon kohoamisesta saa lisätsemppiä liikkumiseen ja syömisen opetteluun. Verenpainelääkkeet ovat jääneet pois ja astma on saatu hallintaan, en kuorsaa enää, sydän ei tykyttele ja hiki puske pintaan pienestä ponnistelusta. 

Hakeutukaa lääkäriin ja pyytäkää lääke jos tarvitsette tukea painonhallintaan! Unohtamatta siis tietenkään sitä että myös omaa panostusta tarvitaan. On oltava halu tehdä pysyviä muutoksia.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei vaikuttanut mitenkään. Nälän tunne lähti, mutta söin entiseen malliin, koska tapa ja mieliteko. Kyse ei siis ollut suolisthormoneista.

Suurin syy ylipainoon on juurikin se, että syödään vaikka ei olisi nälkä ja unohdetaan myös lopettaa se syöminen kun näläntunne häviää.

kyllä se sinullakin olisi auttanut jos olisit kuunnellut sitä kroppaasi.

lihavuuslääkkeiden kanssa tulisi aina määrätä pakollisena myös ravitsemusterapeutti.

Eiköhän suurin osa ihmisistä tiedä, miten kuuluu syödä oikeaoppisesti. Niitä ei vain kiinnosta, kun on totuttu mielitekoihin.

Vierailija
82/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on pari Ozempic käyttäjää ja melkoista rallia on. Ensin laihdutaan jonkin verran, sitten lopetetaan lääke ja lihotaan heti takaisin. Syyt on ihan päivänselvät mutta lääkkeen käyttäjiltä näkyy unohtuvan se että lääkkeen pitäisi tukea elämäntapamuutosta eikä suinkaan mahdollistaa sitä että voi jatkaa samaan malliin.

Ruokavaliossa ei muutu mikään. Heti herättyä syödään leipää, sokeroitua jogurttia ja tuoremehua. Tuloksena verensokerit tapissa heti aamusta. Aamupäivällä vielä joku hedelmä välipalaksi. Lounaaksi sitä kuuluisaa kotiruokaa ja vähän leipää kylkeen. Sitten onkin jo iltapäiväkahvin aika ja onhan sitä toki jotain makeaa saatava. Päivällistä syödään jo heti neljältä ja illalla vielä jotain hiilihydraattipitoista. Lihominen on taattu kun ei tuollaista sokerikuormaa voi vetää jos ei ole aktiiviliikkuja!

Entäs se liikuntapuoli sitten. Lihaskato alkaa 35 vuotiaana mutta salilla ei olla käyty sitten yläasteen liikuntatuntien. Kävelyllä käydään ja ollaan olevinaan niin liikunnallisia vaikka syke ei juurikaan pääse nousemaan.

Lihasmassa tukee glukoosiaineenvaihduntaa ja auttaisi kummasti painonhallinnassa. Mutta ei, ei vaan viitsitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkettä ei pidäkään lopettaa. 115 euroa kuukaudessa on pieni hinta siitä, että pysyy normaalipainoisena. Huomaan selkeästi, että kylläisyystunteet häviävät, jos yritän lopettaa Ozempicin. Kun aloitin, lääkäri sanoi jo silloin, että pitää valmistautua käyttämään sitä loppuelämä. Olen laihduttanut täysin omilla rahoillani ja pysyn normaalipainossa. On se kumma kun tätäkin erinomaista ratkaisua pitää mollata. Ihan kuin joitakuita harmittaisi, että painonpudotuksessa onnistutaan.

Vierailija
84/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 171 cm ja painan 85 kg. En saa ozempiciä, koska painoindeksini ei ole yli 30. Minulla on 2-tyypin diabetes eli lääke kyllä kuuluisi minulle, eikä lihaville. Lääkärit eivät enää määrää, kun tietävät toimituspuutteista.

Syö pari pv paljon suolaa, hiilihydraatteja ja juo ennen punnitusta sikana vettä, niin saat +2kg tilapäisesti? Tällöin painoindeksisi on yli 30...

Vierailija
85/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf? Enpä tiennyt että noilla mitoilla saa jo lihavuuslääkkeen, itse 165 cm 85 kg enkä ole ajatellut moista hakea tosin eipä olis varaakaan.

Vierailija
86/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivuoireena voi olla sokeus. En uskalla kokeilla, osuuko just mun kohdalle.

Ainoastaan jos on diabetekseen liittyvä silmäsairaus, diabeettinen retinopatia, on pieni riski, että se pahenee. Ymmärräthän, että jos ei ole diabetesta, kuten yleensä Ozempicia laihdutukseen käyttävillä ei ole, ei ole myöskään diabeettista retinopatiaa. 

Vierailija
87/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei vaikuttanut mitenkään. Nälän tunne lähti, mutta söin entiseen malliin, koska tapa ja mieliteko. Kyse ei siis ollut suolisthormoneista.

Suurin syy ylipainoon on juurikin se, että syödään vaikka ei olisi nälkä ja unohdetaan myös lopettaa se syöminen kun näläntunne häviää.

lihavuuslääkkeiden kanssa tulisi aina määrätä pakollisena myös ravitsemusterapeutti.

Ei ikinä. Olen ravannut useamman puheilla ja aina vaan sama ralli. "mä en sitten raejuustoa syö, en tykkää, se on pahaa" Sitten ne on ihan hukassa, kun kaikki se koko ravitsemusperustuu raejuustosta saatavalle proteiinille. Näin on tapahtunut jo viidesti.

Eikö niillä vaan ole osaamista kasvisprotskujen käytöstä arjessa? Hämmästelen aina ääneenkin, sitten ne änkkää, että kyllä mun pitäs opetella raejuustoa syömään. En. Näkemiin.

ohis

Vierailija
88/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkettä ei pidäkään lopettaa. 115 euroa kuukaudessa on pieni hinta siitä, että pysyy normaalipainoisena. Huomaan selkeästi, että kylläisyystunteet häviävät, jos yritän lopettaa Ozempicin. Kun aloitin, lääkäri sanoi jo silloin, että pitää valmistautua käyttämään sitä loppuelämä. Olen laihduttanut täysin omilla rahoillani ja pysyn normaalipainossa. On se kumma kun tätäkin erinomaista ratkaisua pitää mollata. Ihan kuin joitakuita harmittaisi, että painonpudotuksessa onnistutaan.

kertoo siitä, ettei alunperin se läski ollutkaan ongelma kelleen, vaan sillä mollaajalla on vaan huono-olo ja keksii haukkuttavaa kenestä ja mistä vaan. Kunhan katse on pois omasta navasta.

Vierailija
89/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tippui kans muutamassa kuukaudessa 12 kiloa, mutta valitettavasti sen teho loppui noin puolessa vuodessa. Sitten alkoi tulla kiloja takaisin. No, ei sitä minulle laihtumiseen määrätty vaan diabetekseen. Se on pitänyt sokerit tasapainossa. 

Mulla lähti 6 kiloa ja siihen tyssäs. Mutta sokerit on nyt aisoissa.

Vierailija
90/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on pari Ozempic käyttäjää ja melkoista rallia on. Ensin laihdutaan jonkin verran, sitten lopetetaan lääke ja lihotaan heti takaisin. Syyt on ihan päivänselvät mutta lääkkeen käyttäjiltä näkyy unohtuvan se että lääkkeen pitäisi tukea elämäntapamuutosta eikä suinkaan mahdollistaa sitä että voi jatkaa samaan malliin.

Ruokavaliossa ei muutu mikään. Heti herättyä syödään leipää, sokeroitua jogurttia ja tuoremehua. Tuloksena verensokerit tapissa heti aamusta. Aamupäivällä vielä joku hedelmä välipalaksi. Lounaaksi sitä kuuluisaa kotiruokaa ja vähän leipää kylkeen. Sitten onkin jo iltapäiväkahvin aika ja onhan sitä toki jotain makeaa saatava. Päivällistä syödään jo heti neljältä ja illalla vielä jotain hiilihydraattipitoista. Lihominen on taattu kun ei tuollaista sokerikuormaa voi vetää jos ei ole aktiiviliikkuja!

Entäs se liikuntapuoli sitten. Lihaskato alkaa 35 vuotiaana mutta salilla ei olla kä

Pidät siis kanssaihmisiäsi täysinä idiootteina. Lihavat ovat lukutaidottomia ääliöitä? Älä viitsi. Kukaan ei halua olla lihava.

Tai trollihan sinä olitkin. 

Vierailija
91/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tippui kans muutamassa kuukaudessa 12 kiloa, mutta valitettavasti sen teho loppui noin puolessa vuodessa. Sitten alkoi tulla kiloja takaisin. No, ei sitä minulle laihtumiseen määrätty vaan diabetekseen. Se on pitänyt sokerit tasapainossa. 

Ootko kokeillut vhh dieettiä sokeritasapainoon? Minä pääsin parissa kuukaudessa insuliinista eroon ja viimeisen pillerin söin siitä kuukauden päästä. Ei välttämättä kaikilla toimi mutta kannattaa kokeilla. Paino ei kyllä ole yhtään tippunut mutta tavoite olikin saada tasaiset verensokerit. Syksyllä diabeteshoitajalle aika ja oikein odotan kun pääsen kertomaan miten hänen ohjeillaan meinasi lähteä henki mutta itsehoidolla pääsin lääkkeistä eroon. Toivottavasti pysyykin näin hyvänä.

Vierailija
92/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wtf? Enpä tiennyt että noilla mitoilla saa jo lihavuuslääkkeen, itse 165 cm 85 kg enkä ole ajatellut moista hakea tosin eipä olis varaakaan.

Minä en saanut kelakorvausta noilla mitoilla.

Vierailija
93/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sn paino oli 87 kiloa niin mikään sun oireista ei alunperin johtunut siitä, eikä alipainoiseksi tähtääminen tuo mitään terveyslisää.

Tässä viestissä on kyllä kaikki pielessä. 

Vierailija
94/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon ap! Itsellä Ozempic painonpudotuksen ylläpitokeinona. Pudotin jo 24 kiloa Orbera-silikonipallolla vatsalaukussa, ja sen poiston jälkeen olen pistänyt Ozempicia, jotta kilot eivät tulisi takaisin. Minulla selvästi syy oli suolistohormoneissa, koska Ozempic auttaa.

Juu ei, ei sinullakaan ole ollut mitään sellaista ongelmaa suolistohormoneissa jota et itse pystyisi ruokavaliolla korjaamaan. Kannattaa perehtyä tuon lääkkeen toimintamekanismiin ihan kunnolla ennenkuin ryhtyy lääketeollisuuden orjaksi koko loppuelämäkseen tai julistaa löytäneensä syyn ylipainolle - se kun löytyy katsomalla peiliin.

Voi voi, onko sinulla vähän känkkäränkkäpäivä? Voimia sinne. Minulla menee oikein hyvin, peilistä näkyy terve ja iloinen, liikunnallinen ihminen. :

No ei sulla kovin hyvin mene henkisesti kun pitää jatkuvasti täällä pilkata ihmisiä. Ei terve tasapainoinen ihminen niin toimi.

Vierailija
95/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 171 cm ja painan 85 kg. En saa ozempiciä, koska painoindeksini ei ole yli 30. Minulla on 2-tyypin diabetes eli lääke kyllä kuuluisi minulle, eikä lihaville. Lääkärit eivät enää määrää, kun tietävät toimituspuutteista.

Mulla oli sama juttu, kun aloitin Rybelsuksen keväällä -24. Diabetes on, mutta läskit meni edelle. Hienoa herätä aamulla ennen sian pierua ottamaan lääke, että se imeytyy ennen aamupalaa, että ehtii 7.00 töihin.

Vierailija
96/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painan 160 kg ja en tunnu pääsevän ozempiciin tms. käsiksi. diabetes2 on, mutta sokeritasapaino loistava tablettihoidolla, yöksi otan kaksi metforminia. Kaikki muutkin oheissairaudet löytyy. 

Paino on tuonut tietty ongelmia liikkumiseen ja masista jne. Lääkärille itkin aiheesta, että enhän mä koskaan saa kelakorvattavuutta, eikä mulla ole työttömänä varaa maksaa sitä lääkettä. On noita muitakin jo ihan tarpeeksi. 

Lääkäri teki kaikkensa, että se menisi kelassa läpi. Painotti niin painoa ja sitä, että pitäisi saada nopea startti laihdutukseen. Piristäisi ja kaikki kliseet ja paljon muuta. Ei onnistu. Säännöt ovat selkeät. Diabeteslääke vain sitä varten määrättynä saa kelakorvattavuuden.

Miehen kanssa tässä nyt järkeiltiin, että jos mä veronpalautusrahoilla aloitan ozempicin, sillä saisi jo useamman kuukauden. Pakostihan rahaa olisi sitten jäädä säästöön, jos ruokamelu hiljenee, enkä ajattele koko ajan ruokaa ja mussuta. Sillä säästöllä mä sitten voisin jatkaa lääkettä myöhemmin syksyllä. 

Kunhan saisin apua tähän aloitukseen ja sitä kautta esim lenkkeilyyn ja uimiseen ja ylipäätään jaksamiseen.

Mä olen tämän vuoden aikana vähentänyt jo paljon syömistä. Ei sipsejä, ei karkkeja, ei eineksiä... Vaan kotiruokaa ja pikku lautaselta - odotan puoli tuntia ennenkuin otan lisää, usein ei tarvii, kun on jo kylläinen olo. Sitten limut on jäänyt kauppaan, juon kalorittomia makuvesiä toisinaan. Aamusta syön pari kanamunaa ja vihanneksia. Ei enää puuroa, joka väsytti niin pirukseen. Suklaan sallin kerran kuussa silloinkaan en enää syö koko levyä, vaan yhden raidan! Eikä ole vaikeeta.

Ihmettelen, ettei jo tuolla ole paino pudonnut. 

Vierailija
97/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wegovy käytössä, ja -18kg viime syksystä. Hyvin toimii ja kaikki napostelu on jäänyt pois, annoskoot pieniä ruokaillessa. Ei tee mieli mitään makeaa, eikä ruoka maistukaan niin hyvältä kuin ennen lääkettä. Väsymys on kuitenkin jatkuvana riesana, mutta sen kyllä kestää, kun muuten on vain hyviä vaikutuksia. 

Vierailija
98/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut kelakorvausta noilla mitoilla.

Ei sitä saakaan mitoilla. Se on kelalle se ja sama paljonko sä painat. Kelakorvattavuuden saa diabeteslääkkeenä.

Vierailija
99/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suolistohormoneissa on vika, sitä kylläisyyden tunnetta ei välttämättä tule vaan nälkä vaivaa koko ajan.

Vierailija
100/102 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä painan 160 kg ja en tunnu pääsevän ozempiciin tms. käsiksi. diabetes2 on, mutta sokeritasapaino loistava tablettihoidolla, yöksi otan kaksi metforminia. Kaikki muutkin oheissairaudet löytyy. 

Paino on tuonut tietty ongelmia liikkumiseen ja masista jne. Lääkärille itkin aiheesta, että enhän mä koskaan saa kelakorvattavuutta, eikä mulla ole työttömänä varaa maksaa sitä lääkettä. On noita muitakin jo ihan tarpeeksi. 

Lääkäri teki kaikkensa, että se menisi kelassa läpi. Painotti niin painoa ja sitä, että pitäisi saada nopea startti laihdutukseen. Piristäisi ja kaikki kliseet ja paljon muuta. Ei onnistu. Säännöt ovat selkeät. Diabeteslääke vain sitä varten määrättynä saa kelakorvattavuuden.

Miehen kanssa tässä nyt järkeiltiin, että jos mä veronpalautusrahoilla aloitan ozempicin, sillä saisi jo useamman kuukauden. Pakostihan rahaa olisi sitten jäädä säästöön, jos ruokamelu hiljenee, enkä aja

Jätäpä ne makuvedet keinomakeutuksineen pois. Keinomakeutus on suuri syyllinen moniin sairauksiin. Olet jo isoja muutoksia tehnyt niin helposti onnistuu tuokin. Kannattaa myös mittauttaa kilpirauhasarvot, vika voi olla niissäkin. Äläkä usko lääkäriä jos sanoo että nipinnapin viitteissä olevat arvot on hyvät. Ne eivät ole!