Huh huh miten paino vaan tippuu Ozempicilla ja terveys kohenee!
Ei saakeli miten tehokasta tavaraa! Aloitin vuodenvaihteessa lääkityksen, pistos kerran viikossa. Lähtömitat 84 kg, pituus 164 cm. Nyt paino 74 kg ja oikein tunnen kun läski sulaa koko ajan. Tavoitepaino 57 kg. Tähän päälle harrastan pyöräilyä n. 6 h viikossa, muuten liikun hissukseen. Syön joskus herkkujakin, mutta ruoka ei ole enää mielessä 24/7, ja kunnon kohoamisesta saa lisätsemppiä liikkumiseen ja syömisen opetteluun. Verenpainelääkkeet ovat jääneet pois ja astma on saatu hallintaan, en kuorsaa enää, sydän ei tykyttele ja hiki puske pintaan pienestä ponnistelusta.
Hakeutukaa lääkäriin ja pyytäkää lääke jos tarvitsette tukea painonhallintaan! Unohtamatta siis tietenkään sitä että myös omaa panostusta tarvitaan. On oltava halu tehdä pysyviä muutoksia.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Onko kiva viedä oikeasti sairailta (diabetes) lääkkeet, kun ei viitsi hillitä syömistään?
Ei keneltäkään viedä lääkkeitä. Niitä voidaan tilata lisää.
Myös diabetes lääkkeitä on muitakin, kuin pelkästään ozempic.
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin että tuota lääkettä pitää sitten käyttää loppuelämä?
Ei välttämättä, tosin joillakin voi näin olla. Mutta jos joillakin näin on, niin nämä ihmiset eivät pääsisi muutoin normaaliin painoon kuin käyttämällä ozempic-tyylisiä lääkkeitä, koska suoliston toiminta on pilalla.
Ohje on, että normaalipainoon päästyä pitäisi käyttää 2-vuotta jonka jälkeen voi alentaa määrää ja sitten lopettaa. Sitä ei missään nimessä tule lopettaa heti, kun saavuttaa sen normaalin painon
Olen 171 cm ja painan 85 kg. En saa ozempiciä, koska painoindeksini ei ole yli 30. Minulla on 2-tyypin diabetes eli lääke kyllä kuuluisi minulle, eikä lihaville. Lääkärit eivät enää määrää, kun tietävät toimituspuutteista.
En halua kusta kenenkään paraatille, mutta Ozempic on teknisesti ottaen huume. Lisää serotoniinin sekä dopamiinin eritystä aivojen mielihyväkeskuksesta. Tästä syystä halu syödä lakkaa, aivan kuten heroiinin käyttäjilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 171 cm ja painan 85 kg. En saa ozempiciä, koska painoindeksini ei ole yli 30. Minulla on 2-tyypin diabetes eli lääke kyllä kuuluisi minulle, eikä lihaville. Lääkärit eivät enää määrää, kun tietävät toimituspuutteista.
Tilaa netistä. Sitä saa ulkomailta, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
En halua kusta kenenkään paraatille, mutta Ozempic on teknisesti ottaen huume. Lisää serotoniinin sekä dopamiinin eritystä aivojen mielihyväkeskuksesta. Tästä syystä halu syödä lakkaa, aivan kuten heroiinin käyttäjilläkin.
Puhut paskaa. Ozempic vaikuttaa suolistoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tippui kans muutamassa kuukaudessa 12 kiloa, mutta valitettavasti sen teho loppui noin puolessa vuodessa. Sitten alkoi tulla kiloja takaisin. No, ei sitä minulle laihtumiseen määrätty vaan diabetekseen. Se on pitänyt sokerit tasapainossa.
No mikset muuttanu elintapoja? vai oisko pillerin pitäny laihuttaa sun puolesta?
Luuletko, että jos se olisi mahdollista, en olisi sitä tehnyt? Kukaan ylipainoinen ei halua olla lihava. Meidän on vaikeampi laihtua ja ylläpitää painoa kuin normaalien ihmisten. Onneksi tutkijat ja asiaan perehtyneet lääkärit ymmärtävät asian.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muutkin diabetes-lääkkeet laihduttaa. Ozempic ei ole ainoa. Jos sinulla on 2 tyypin diabetes, niin sittenhän sulla pitäisi olla ozempicin kaltainen tuote
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa myös aivojen mielihyväkeskukseen, Google is your friend.
Toivon, että AP olet saanut pääsi kuntoon siinä vaiheessa, kun päätät lopettaa Ozempicin, ettei koko investointi mene hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä kuule jos vain itse kattoisit mitä syöt ja alat liikkumaan.. ei se pilleri sun puolesta elämäntapatyötä tee
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä mut kilot tulee heti takaisin kun lopetat
Tästä syystä AINA rinnalle ravitsemusterapeutti jonka kanssa opetellaan syömään oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa myös aivojen mielihyväkeskukseen, Google is your friend.
Niin, koska se vaikuttaa suolistohormoneihin, jotka taas vaikuttavat sitten aivoihin.
Tiedän asiasta, kun olen lukenut siitä vähän enemmän kuin sinä
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että sillä ei ole enää yhtään mitään toimituspuutteita. Lääkärisi jättää kyllä jostain muusta syystä määräämättä sitä sinulle.
Ozempic on GLP-1-reseptoriagonisti, mikä tarkoittaa, että se jäljittelee elimistön luonnollisen hormonin (GLP-1) toimintaa. Tämä hormoni auttaa säätelemään verensokeria, hidastaa mahalaukun tyhjentymistä ja lisää kylläisyyden tunnetta. Se ei kuitenkaan korjaa mitään varsinaista suolistohormonien toimintahäiriötä - vaan pikemminkin ohittaa joitain kehon luonnollisia viestejä auttaakseen verensokerin hallinnassa ja ruokahalun säätelyssä.
Kun ruokavalio koostuu lähes pelkästään hiilihydraateista, verensokeri ja insuliinitasot käyvät jatkuvaa vuoristorataa, mikä itsessään aiheuttaa himoja, väsymystä ja painonnousua. Tällainen ruokavalio aiheuttaa usein juuri niitä oireita, jotka moni mieltää suolistohormonien ongelmiksi, vaikka todellinen syy löytyy syömistottumuksista.
Paino kyllä lähtee ilman lääkkeitäkin ruokavaliolla ja liikunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Ozempic on GLP-1-reseptoriagonisti, mikä tarkoittaa, että se jäljittelee elimistön luonnollisen hormonin (GLP-1) toimintaa. Tämä hormoni auttaa säätelemään verensokeria, hidastaa mahalaukun tyhjentymistä ja lisää kylläisyyden tunnetta. Se ei kuitenkaan korjaa mitään varsinaista suolistohormonien toimintahäiriötä - vaan pikemminkin ohittaa joitain kehon luonnollisia viestejä auttaakseen verensokerin hallinnassa ja ruokahalun säätelyssä.
Kun ruokavalio koostuu lähes pelkästään hiilihydraateista, verensokeri ja insuliinitasot käyvät jatkuvaa vuoristorataa, mikä itsessään aiheuttaa himoja, väsymystä ja painonnousua. Tällainen ruokavalio aiheuttaa usein juuri niitä oireita, jotka moni mieltää suolistohormonien ongelmiksi, vaikka todellinen syy löytyy syömistottumuksista.
Jos copy-pastetat jonkun tekstiä, tulee sinun liittää siihen myös linkki mistä se on kopioitu.
Jos 164 cm pitkä painaa 57 kg, painoindeksi on 21, 2. Eli normaali paino.