Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh huh miten paino vaan tippuu Ozempicilla ja terveys kohenee!

Vierailija
18.07.2025 |

Ei saakeli miten tehokasta tavaraa! Aloitin vuodenvaihteessa lääkityksen, pistos kerran viikossa. Lähtömitat 84 kg, pituus 164 cm. Nyt paino 74 kg ja oikein tunnen kun läski sulaa koko ajan. Tavoitepaino 57 kg. Tähän päälle harrastan pyöräilyä n. 6 h viikossa, muuten liikun hissukseen. Syön joskus herkkujakin, mutta ruoka ei ole enää mielessä 24/7, ja kunnon kohoamisesta saa lisätsemppiä liikkumiseen ja syömisen opetteluun. Verenpainelääkkeet ovat jääneet pois ja astma on saatu hallintaan, en kuorsaa enää, sydän ei tykyttele ja hiki puske pintaan pienestä ponnistelusta. 

Hakeutukaa lääkäriin ja pyytäkää lääke jos tarvitsette tukea painonhallintaan! Unohtamatta siis tietenkään sitä että myös omaa panostusta tarvitaan. On oltava halu tehdä pysyviä muutoksia.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella lääkkeen lopettamisen jälkeen säilynyt laskenut paino ja terveemmät elämäntavat?

Lääkkeellä kuitenkin omat haittavaikutuksensa.

Vierailija
62/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan. Pysyviä tuloksia et tuolla saa. 

Voi sua, tsemppiä ja kivaa päivää kuitenkin!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullapa ei terveys kohentunut. Laihduin O:lla 30 kg normaalipainoiseksi:

- Verensokerit yhä korkeella (esidiaptes). O ei alentanut lainkaan korkeita verensokereita eikä painon laskukaan auttanut

- Polvet yhä kipuilee. Ei auttanut hoikistuminen

- Nahka roikkuu. Järkyttävä ulkonäkö. Vaikka on normaalipainoinen ei voi pitää hihattomia tai shortseja tai mitään kireenpää vaatetta. Kasvot valahtivat buldoggi ilmeeseen. Vanhenin kymmenen vuotta

- Rahaa palanut tähän lystiin vaikka huur mykke ja hyödyt vähissä.

N40+

Laitapa päivän syömisesi tänne niin voidaan yhdessä miettiä että mikähän se oikeen pitää sitä verensokeria ylhäällä.

Vierailija
64/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon ap! Itsellä Ozempic painonpudotuksen ylläpitokeinona. Pudotin jo 24 kiloa Orbera-silikonipallolla vatsalaukussa, ja sen poiston jälkeen olen pistänyt Ozempicia, jotta kilot eivät tulisi takaisin. Minulla selvästi syy oli suolistohormoneissa, koska Ozempic auttaa.

Juu ei, ei sinullakaan ole ollut mitään sellaista ongelmaa suolistohormoneissa jota et itse pystyisi ruokavaliolla korjaamaan. Kannattaa perehtyä tuon lääkkeen toimintamekanismiin ihan kunnolla ennenkuin ryhtyy lääketeollisuuden orjaksi koko loppuelämäkseen tai julistaa löytäneensä syyn ylipainolle - se kun löytyy katsomalla peiliin.

Vierailija
65/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan. Pysyviä tuloksia et tuolla saa. 

Juuri näin mutta rahaa palaa kyllä.

Vierailija
66/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun vakuutus korvaa lääkkeen ja lääkärikäynnit. 

Vierailija
67/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella lääkkeen lopettamisen jälkeen säilynyt laskenut paino ja terveemmät elämäntavat?

Lääkkeellä kuitenkin omat haittavaikutuksensa.

Itse asiassa sillä taitaa olla enemmän hyviä sivuvaikutuksia. https://www.healthline.com/health-news/ways-ozempic-wegovy-improve-heal…

Vierailija
68/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi kaikilla.

Vierailija
69/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon ap! Itsellä Ozempic painonpudotuksen ylläpitokeinona. Pudotin jo 24 kiloa Orbera-silikonipallolla vatsalaukussa, ja sen poiston jälkeen olen pistänyt Ozempicia, jotta kilot eivät tulisi takaisin. Minulla selvästi syy oli suolistohormoneissa, koska Ozempic auttaa.

Juu ei, ei sinullakaan ole ollut mitään sellaista ongelmaa suolistohormoneissa jota et itse pystyisi ruokavaliolla korjaamaan. Kannattaa perehtyä tuon lääkkeen toimintamekanismiin ihan kunnolla ennenkuin ryhtyy lääketeollisuuden orjaksi koko loppuelämäkseen tai julistaa löytäneensä syyn ylipainolle - se kun löytyy katsomalla peiliin.

Voi voi, onko sinulla vähän känkkäränkkäpäivä? Voimia sinne. Minulla menee oikein hyvin, peilistä näkyy terve ja iloinen, liikunnallinen ihminen. :-)

Vierailija
70/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 167 cm pitkä painan 56 kiloa, en tarvitse lääkäriä painonhallintaan enkä kyseistä lääkettä, osaan ihan itse.

Vierailija
71/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on vain se ongelma, että kun lopetat lääkkeen, alkavat kilot tulla takaisin. Näin on käynyt useammalle tutulle. 

Vierailija
72/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ainakin nyt jo alle 2kk käytön aikana painon tippumisen lisäksi mieliala ja jaksaminen sekä uni parantunut. Uskon että on verenpaine ja muutkin veriarvot parantuneet. Syön tarkasti makrot laskien. Sekä lisänä menee monivitamiini, b-vitamiini, d- vit, rautaa iso annos ja kalaöljy.

Vierailija
73/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempicia voikin käyttää koko loppuelämän. Ja niin aionkin tehdä, ja nauttia vielä samalla noista ylimääräisistä, terveellisistä lääkkeen sivuvaikutuksista. Mm. torjuu sydän- ja verisuonitauteja ja peräsuolen syöpää.

https://www.healthline.com/health-news/ways-ozempic-wegovy-improve-heal…

Hidastaa jopa ikääntymistä. 

https://www.bbc.com/news/articles/ce81j919gdjo

Vierailija
74/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, onko sinulla vähän känkkäränkkäpäivä? Voimia sinne. Minulla menee oikein hyvin, peilistä näkyy terve ja iloinen, liikunnallinen ihminen. :-)

Ei ollenkaan! Säälittää vaan kun niin monelta on aivan hukassa tieto sokerin (kaikki hiilihydraatti on sokeria), insuliinitason ja ultraprosessoidun ruoan vaikutuksista. Tietoa on kuitenkin ollut saatavilla jo pitkään. Sokeri (hiilihydraatti) pitää insuliinitasot koholla, mikä taas ruokkii ylipainoa. Moni etsii ratkaisua kalliista lääkkeistä, vaikka todellinen avain olisi usein ihan perusasioissa: ravinnerikas, prosessoimaton ruoka, tasainen verensokeri ja kokonaisvaltainen elämäntapamuutos unohtamatta liikuntaa.

Ja minullakin menee oikein kivasti, olen myös täysin terve, lääkkeetön, onnellinen, liikunnallinen sekä normaalipainoinen vielä näin keski-ikäisenä :)

Vierailija
75/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, onko sinulla vähän känkkäränkkäpäivä? Voimia sinne. Minulla menee oikein hyvin, peilistä näkyy terve ja iloinen, liikunnallinen ihminen. :

Kerro koko vuoden ruokavaliosi, odotan mielenkiinnolla tulosta !

Vierailija
76/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, onko sinulla vähän känkkäränkkäpäivä? Voimia sinne. Minulla menee oikein hyvin, peilistä näkyy terve ja iloinen, liikunnallinen ihminen. :

Ei ollenkaan! Säälittää vaan kun niin monelta on aivan hukassa tieto sokerin (kaikki hiilihydraatti on sokeria), insuliinitason ja ultraprosessoidun ruoan vaikutuksista. Tietoa on kuitenkin ollut saatavilla jo pitkään. Sokeri (hiilihydraatti) pitää insuliinitasot koholla, mikä taas ruokkii ylipainoa. Moni etsii ratkaisua kalliista lääkkeistä, vaikka todellinen avain olisi usein ihan perusasioissa: ravinnerikas, prosessoimaton ruoka, tasainen verensokeri ja kokonaisvaltainen elämäntapamuutos unohtamatta liikuntaa.

Ja minullakin menee oikein kivasti, olen myös täysin terve, lääkkeetön, onnellinen, liikunnallinen sekä normaalipainoinen vielä näin keski-ikäisenä :)

Ahaa, siis pelkästään kognitiivisissa kyvyissäsi ja tunneälyssä on huomattavasti parantamista. :-) 

Vierailija
77/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma päivän ruokalista. Koko kesän mennyt samalla. Ei tee yhtään mieli mitään rasvaista tsi sokerista.

Aamupala: kahvia ja activia pellavasiemenrouheella ja leseillä

Lounas: makaronilaatikkoa naudan jauhelihasta 250g, lasi rasvatonta piimää

Välipala perunarieska polar 5 juustolla

Iltapala/päivällinen bowl jossa raakaa kukkakaalia, kaalia, tomaatti, kurkkua, vesimelonia, papuja, 1 kananmuna, oliiviöljyä

Välipala 1prk rahkaa ja 100g rasvatonta jogurttia

Muut ruuat on joka päivä suunnilleen samat paitsi lounas vaihtelee sen mukaan mitä kotiruokaa perheelle tehdään.

Vierailija
78/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuoireena voi olla sokeus. En uskalla kokeilla, osuuko just mun kohdalle.

Vierailija
79/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että olet saanut apua. Toivottavasti hyvä suunta vielä jatkuu. :) 

Vierailija
80/102 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä näyttää ja tuntuu. Olen vasta 1 kynän käyttänyt ja 9kg lähtenyt.