Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton turhat ilmoitukset ajavat hulluksi

Vierailija
02.02.2024 |

Vaihdoin 15 vuotta vanhan autoni taannoin uuteen, mutta ei olisi kannattanut. Nykyautoista on tullut uskomattoman raivostuttavia ajaa, jatkuvasti tulee jotain aivan turhia muistutuksia tai ilmoituksia joita ei saa pois päältä.

Esimerkiksi aina kun käynnistää ilmoittaa milloin seuraava huolto on, esim 20000km päästä. Mitä minä sillä tiedolla teen? Vuosi aikaa.

Tais sitten tuulilasinpesuneste vähissä jne. Helppo todeta itsekin kun loppuu. Varsinaisia huoltoja tulee vähän väliä, milloin on jarrupalat lopussa, jarruneste liian vanhaa tai öljynvaihto iskee ihan yhdenäkin 1000-2000km päästä, vaikka muka seuraavaan huoltoon piti olla reilusti aikaa. Sitten sitä saamarin pimputusta joka kerta kun laitat käyntiin. Rengaspaineiden kanssa on myös aivan turha säätöshow joka kerta ja siitäkin se jaksaa muistuttaa vaikka paineet ovat täysin ok ja itse tarkastettu. 

Ärsyttävyyden huippu on muka liukkaudesta varoitus kun auto ei edes luisu yhtään. Ajelee vaan aivan rauhassa, niin yhdenäkin PIPIPIPII!!!!! ja punainen kolmio räjähtää silmille. Siinä tilanteessa on suunnilleen paskat housussa vaikka auto ei luisunut yhtään mutta itse säikähtää aivan järkyttävästi.

Ketkä urpot muka haluavat muistutuksia ja varoituksia kaikesta? Ei autot olleet ennen mitään kilkattavia joulukuusia. Puhelinkin jaksaa pimputtaa ties mistä ihan turhasta mutta onneksi ne saa vaimennettua ja estettyä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee hulluksi, tarkoitat.

Joo. on ärsyttävää. Joka töyssyssä renkaanpainejärjestelmä sanoo että nyt me kuolemme kaikki tyynni. 

Vierailija
2/10 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton pitäisi (sen sijaan että se ajaa käyttäjänsä hulluuden partaalle), yksinkertaisesti ajaa käyttäjänsä turvallisesti perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia juuri en tajua miksi tekoälyä pidetään niin mahtavana juttuna. Useimmat asiat hoituvat sillä päin hittoja ja aiempi versio samasta asiasta toimi paljon paremmin. Suurimman osan auton huoltotarpeista kyllä huomaa ilman eri muistutuksia. 

Vierailija
4/10 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia juuri en tajua miksi tekoälyä pidetään niin mahtavana juttuna. Useimmat asiat hoituvat sillä päin hittoja ja aiempi versio samasta asiasta toimi paljon paremmin. Suurimman osan auton huoltotarpeista kyllä huomaa ilman eri muistutuksia. 

Ei noilla ilmoituksilla ole mitään tekemistä tekoälyn kanssa. Kyseessä on yksinkertainen automaatti, ja juuri siksi se toimiikin noin kankeasti ja ärsyttävästi.

Vierailija
5/10 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lada oli yksinkertaisempi.

Vierailija
6/10 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän paras. Ja olen samaa mieltä. Hermot menee. Ja entä, jos pakkasta -30 astetta, voi sitä ounaisten valojen määrää tai jos liukas tie. Uhkasin laittaa mustan pleksin. Mä niin kaipaan vanhaa sata vuotta vanhaa autoani. 

Vierailija
7/10 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lada oli yksinkertaisempi

Jep! ollen kuunnellut joidenkin väittämiä mitkä toiminnot ym. ovat autossa pakollisia 2000 luvun alusta alkaen itseläni on -09 NIVA ja siinä ei ole abs jarruja, ei yhtäkään turvatyynyä eikä valojen pesulaitteita 

Vierailija
8/10 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lada oli yksinkertaisempi

Jep! ollen kuunnellut joidenkin väittämiä mitkä toiminnot ym. ovat autossa pakollisia 2000 luvun alusta alkaen itseläni on -09 NIVA ja siinä ei ole abs jarruja, ei yhtäkään turvatyynyä eikä valojen pesulaitteita 

Mulla oli ajovalojen pesurit jo -85 2107:ssa. Eikö Nivassa tosiaan ole?

Vierailija
9/10 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😄😄😄👍

Mä niin nauroin tälle! Mulla ei ole autoa mutta olen taksien supejuuseri. Kyllä mullakin on usein tukka pystyssä niistä piippauksista. 

Vierailija
10/10 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siis yksin 😁. Mikä lie tilanne sähköautoissa, ainakin monessa autossa on valtava näyttö keskellä kojelautaa. Siitä on kätevää tehdä kaikki, vaikka lämmönsäädöt yms olisi mukavampi tehdä pelkillä säätönupeilla. Nopeusmittari yms perusjutut riittävät.

Tesla kiinnosti, mutta minua häiritsi ajatus valtavasta näytöstä joka vain häiritsee loisteellaan. Perinteiset säätönupit oli hävitetty pois. Miksi?

Jotenkin tuntuu, että käytettävyyden huippu saavutettiin jo aikaa sitten useimmissa asioissa ja nyt se pilataan kaikenmaailman automaatiolla, valoilla, näytöillä ja äänillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän