Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joilla ei ole yhtään rahaa?

Vierailija
18.07.2025 |

Taas laskujen ja lainojen maksun jälkeen ollut pari viikkoa ilman rahaa..kuun vaihteeseen saakka. Onko muita samassa tilanteessa, miten selviätte?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla pakastin, jonne ostaa jauhelihaa, leipää, marjoja ym pahan

päivän varalle, ja tehdä iso keitto josta "annoksia mikroon" laitettaviksi ?

Jos tilillä on 60 senttiä niin eikö silloin ole se paha päivä?

Vierailija
22/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Laskut pinoutuu. Yritän saada meidät ruokittua mahdollisimman vähällä rahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ihan noin huonossa tilanteessa en ole ollut. Silloin kun rahaa on tilillä ollut muutama sentti on pystynyt käyttämään luottokorttia tietäen, että seuraavassa kuussa sen pystyy maksamaan ja luottokortilla on sitten ostettu vain välttämätöntä eli ruoka-aineksia, joista itse tehty ruokaa. 

Vierailija
24/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota säästöistä?

Maksa luottokortilla?

Vierailija
25/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä sun laskut ja lainat on? Ei mulla ole koskaan rahat loppu vaikka olen toimeentulotukiasiakas. Osaan budjetoida menoni.

No ei varmaan lopukaan jos sun kaikki menot maksetaan ja päälle vielä käyttörahaa. Meillä muilla on kyllä vuokraa/asuntolainaa, vesilaskua, sähkölaskuja, puhelinlaskua, auton huoltoa, vakuutusta.

Ei makseta koko vuokraa eikä puhelinlaskua, auton huoltoa tai vakuutusta. Käyttöraha on n. 500 euroa ja sillä pitää maksaa kaikki.

Mutta jos tulee yllättäviä menoa, lääkäri, silmälasit, pesukone hajoaa tms, saat harkinnanvaraista käsittääkseni kaikkeen noihin. Muut joutuvat omista pienistä tuloista maksamaan nuo samat.

Saan, mutta esim. silmälasit maksoin ihan omalla rahalla. Ja aika harvoin tulee tarvetta noillekaan, pesukoneetkin olen ostanut (10 vuoden välein) aina silloin, kun olen saanut palkkaa. Monella työssäkäyvällä on työterveyshuolto, jossa hoidetaan kaikki.

Työterveys ei maksa lääkkeitä, toisin kuin Kela sinulle.

Vierailija
26/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä sun laskut ja lainat on? Ei mulla ole koskaan rahat loppu vaikka olen toimeentulotukiasiakas. Osaan budjetoida menoni.

No ei varmaan lopukaan jos sun kaikki menot maksetaan ja päälle vielä käyttörahaa. Meillä muilla on kyllä vuokraa/asuntolainaa, vesilaskua, sähkölaskuja, puhelinlaskua, auton huoltoa, vakuutusta.

Ei makseta koko vuokraa eikä puhelinlaskua, auton huoltoa tai vakuutusta. Käyttöraha on n. 500 euroa ja sillä pitää maksaa kaikki.

Mutta jos tulee yllättäviä menoa, lääkäri, silmälasit, pesukone hajoaa tms, saat harkinnanvaraista käsittääkseni kaikkeen noihin. Muut joutuvat omista pienistä tuloista maksamaa

Työterveys ei maksa lääkkeitä, toisin kuin Kela sinulle.

Ai ihanko totta? Enpä tiennytkään!

Harvalla työssäkäyvällä on niin massiiviset lääkekustannukset, että niihin talous kaatuu. 

Vierailija
27/80 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä sun laskut ja lainat on? Ei mulla ole koskaan rahat loppu vaikka olen toimeentulotukiasiakas. Osaan budjetoida menoni".

Vastaus aloittajalta: Asuntolaina, opintolaina, opintolainan korot 350€, sähkölaskut, puhelinlaskut, jätemaksut, auton korjaus, autoverot..bensaa, ruokaa ostin alkukuusta 80€:llä. Olen päivärahalla vielä tämän kuukauden, se ei vaan riitä kaikkeen. En saa  toimeentulotukea tai asumistukea, koska omistan talon (pankin kanssa). Kela sanoo että ensin pitää myydä talo ennenkuin saan mitään tukea. Joskus vuosia sitten (2021) sain harkinnanvaraista vähän yli tonnin, ja sekin piti sitten maksaa takaisin, muuten olisivat laittaneet talon ulosottoon..En voi mennä lääkäriin tai hammaslääkäriin, aikaisemmat laskut (mm. leikkaus) meni ulosottoon..Ja kyllä, olen ollut masentunut jo kauan, vuosia, ja silti koittanut pysyä työelämässä, pätkätöissä, joista aina rankaistaan, vähennetään palkan määrä päivärahoista. Masennuksen takia koitin päästä terapiaan ainakin kolme kertaa. Aina uudestaan täytin niitä "miltä tuntuu"- kaavakkeita, mutta huolimatta lääkärien puoltamasta terapiantarpeesta kela ei tukea siihen koskaan myöntänyt. Nyt koitan vaan kestää. 

Vierailija
28/80 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa kaikki tilaukset, alkoholi kalliit einekset. Jos mahdollista auto myydä säästää eniten siihen liittyvissä kuluissa. Vakuutukset ja puhelinliittymät kilpailuttaa.

Vierailija
29/80 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä sun laskut ja lainat on? Ei mulla ole koskaan rahat loppu vaikka olen toimeentulotukiasiakas. Osaan budjetoida menoni".

Vastaus aloittajalta: Asuntolaina, opintolaina, opintolainan korot 350€, sähkölaskut, puhelinlaskut, jätemaksut, auton korjaus, autoverot..bensaa, ruokaa ostin alkukuusta 80€:llä. Olen päivärahalla vielä tämän kuukauden, se ei vaan riitä kaikkeen. En saa  toimeentulotukea tai asumistukea, koska omistan talon (pankin kanssa). Kela sanoo että ensin pitää myydä talo ennenkuin saan mitään tukea. Joskus vuosia sitten (2021) sain harkinnanvaraista vähän yli tonnin, ja sekin piti sitten maksaa takaisin, muuten olisivat laittaneet talon ulosottoon..En voi mennä lääkäriin tai hammaslääkäriin, aikaisemmat laskut (mm. leikkaus) meni ulosottoon..Ja kyllä, olen ollut masentunut jo kauan, vuosia, ja silti koittanut pysyä työelämässä, pätkätöissä, joista aina ranka

Myy auto

Vierailija
30/80 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa vuosittainen lääkekatto

Vierailija
31/80 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen. Ihan on oma vikani kun aina hassaan rahani. Olen naisvaltaisella matalapalkka-alalla ja avustan taloudellisesti kahta opiskelevaa nuorta useilla satasilla kuussa. Lopputulos on se että tilillä on välillä vain senttejä. Itse pärjään vähällä, mutta mitään ei jää säästöön.

Vierailija
32/80 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minulla on se tilanne, että kiinteät kulut vievät melkein kaikki tulot. Olen yksinyrittäjä alalla, joka vetää nyt huonosti, on iso asuntolaina ja lasten kulut. Olen havahtunut siihen, että elämiseen ei jää melkein mitään. Tuntuu aika kauhealle nipistää ruokamenoista kun ei aiemminkaan olla syöty kallista. Koko kesänä en ole osanut yhtään jäätelöä, limua tms. Syön Lidlin kaurapuuroa, joka maksaa alle 0.40 euroa ja laitan siihen linnunsiemeniä, joita jäi viime talvelta. Etnokaupoista linssejä, ruokaöljyä ja tomaattimurskaa. Näillä perustuotteilla saa hyvää ja terveellistä ravintoa. Lisäksi olen panostanut siihen, että pysyn terveenä varsinkin mieleni puolesta, eli liikuntaa joka päivä ja katson hyviä leffoja ja lainaan kirjastosta hyviä kirjoja ja harrastan seksiä miesystävän kanssa. Meressä uiminen ei maksa sekään mitään eikä ulkona kävely. Ei ole vielä tämä kovasti ahdistanut, toivon että pian saisin lisää töitä. Ymmärrän että pidemmän päälle tällainen on kauheaa, mutta on kai niin turvallinen lapsuus ollut, että joku perusturvan tunne on tällaisissa vähän vakeammissakin tilanteissa.

Vierailija
33/80 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas morkkis, kun olen ostanut ruokakaupasta kaikkea kallista herkkua. En ole jaksanut helteillä kokata. Juomat päälle.

Vierailija
34/80 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa vuosittainen lääkekatto

Katto on puolentoista kuukauden työttömyyskorvaus. Se on aika paljon prosentteina tuloista.

Vierailija
35/80 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ja ei ole rahaa. On puskuri, josta en ota senttiäkään ruokaan tai muihin arkimenoihin. Joskus olen kärvistellyt viikon syömättä, kun työttömyyskorvaus on pitänyt laittaa laskuihin.

Vierailija
36/80 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuella pärjääkin paremmin kuin pelkällä työttömyysrahalla.

Vierailija
37/80 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainrahalla tässä kesää vietetään. Ei naurata.

Vierailija
38/80 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota säästöistä?

Maksa luottokortilla?

Kenen säästöistä ja kenen kortilla?  😂 voi tulla sanomista.

Vierailija
39/80 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienin eläke, ei hurrata    :(

Pieninkin eläke on paljon parempi kuin minimituki. Joten voit vähän hurratakin, hyvin pärjäät.

Mistä tiedät ?

Pienin eläke noin tuhat euroa ja pienin tuki 595 euroa. Eläisin aika leveästi eläkkeellä.

Vierailija
40/80 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota vielä hetki, niin hallitus saa kansalaispalkkamallinsa valmiiksi.