Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joilla ei ole yhtään rahaa?

Vierailija
18.07.2025 |

Taas laskujen ja lainojen maksun jälkeen ollut pari viikkoa ilman rahaa..kuun vaihteeseen saakka. Onko muita samassa tilanteessa, miten selviätte?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä sun laskut ja lainat on? Ei mulla ole koskaan rahat loppu vaikka olen toimeentulotukiasiakas. Osaan budjetoida menoni.

Vierailija
2/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaatko mitä laskuja  ja lainoja  noin paljon on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli rahat vähissä, mutta tänään on tilipäivä. 

Vierailija
4/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Tilillä 1e ja kahden viikon päästä saan rahaa. Nälkä nytkin, odotan että pääsen klo 11 ruokajonoon. 

Vierailija
5/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo rahaa, kärvistelen päivästä toiseen hakien, ja odotellen vastauksia työpaikoista. Varmaan kohta pitää miettiä lainan avulla muuttamista jonnekkin todella syrjään.

Vierailija
6/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks. Kokopäivätöissä ja kaikki, aivan kaikki, menee asumisen ja työkykyisenä pysymisen kuluihin. Ei ylimääräisiä menoja, jonkin verran budjetoin huvituksiin. Lomamatkoilla en käy. Lainanhoitokulut suositellun 1/3 tuloista raameissa. Elämä kallistui vaan yhtäkkiä aivan sairaasti. Vuonna '22 jäi vielä kuukausittain rahastoihin säästöön, mutta se tuntuu aivan toiselta aikakaudelta jo.

Vierailija
7/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin eläke, ei hurrata    :(

Vierailija
8/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä sun laskut ja lainat on? Ei mulla ole koskaan rahat loppu vaikka olen toimeentulotukiasiakas. Osaan budjetoida menoni.

No ei kai sulta rahat lopu, kun elät muiden rahoilla 🤣

Vierailija
9/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan, mutta mihinkään ylimääräiseen eivät rahat riitä. Juuri ja juuri pakollisiin menoihin ennen seuraavaa palkkapäivää kuun viimeinen päivä. Sellainen 27 euroa per päivä nyt jäljellä kuun loppuun asti.

1/3 menee lainoihin, 1/3 asumiseen ja 1/3 laskuihin ja elämiseen. Olisi paljon helpompaa jos asuisi muualla kuin Helsingissä, täällä asuminen tosi paljon kalliimpaa kuin muualla Suomessa.

Vierailija
10/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaan lopukaan jos sun kaikki menot maksetaan ja päälle vielä käyttörahaa. Meillä muilla on kyllä vuokraa/asuntolainaa, vesilaskua, sähkölaskuja, puhelinlaskua, auton huoltoa, vakuutusta.

Vierailija
11/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi rahaa tulee, on päiviä, jolloin rahaa on vähän, ja päiviä, jolloin rahaa on enemmän. Kesäkuussa tuli tuhlailtua etukäteen jo heinäkuun rahoja, joten nyt tekee tiukkaa.

Tänä aamuna tuli vähän, ja meni samantien sähkölaskuun. Enköhän saa tuosta laskusta jotain takaisin seitsemän arkipäivän jälkeen.

Nyt on siis tilillä 17 euroa, ja se riittänee, jollen tuhlaa.

Vierailija
12/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieninkin eläke on paljon parempi kuin minimituki. Joten voit vähän hurratakin, hyvin pärjäät.

Vierailija
13/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla pakastin, jonne ostaa jauhelihaa, leipää, marjoja ym pahan

päivän varalle, ja tehdä iso keitto josta "annoksia mikroon" laitettaviksi ?

Vierailija
14/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieninkin eläke on paljon parempi kuin minimituki. Joten voit vähän hurratakin, hyvin pärjäät.

Mistä tiedät ?

Vierailija
15/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla pakastin, jonne ostaa jauhelihaa, leipää, marjoja ym pahan

päivän varalle, ja tehdä iso keitto josta "annoksia mikroon" laitettaviksi ?

Siis pakastimeen niitä annoksia, se on itsellä auttanut jonkin verran.

Vierailija
16/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaan lopukaan jos sun kaikki menot maksetaan ja päälle vielä käyttörahaa. Meillä muilla on kyllä vuokraa/asuntolainaa, vesilaskua, sähkölaskuja, puhelinlaskua, auton huoltoa, vakuutusta.

Ei makseta koko vuokraa eikä puhelinlaskua, auton huoltoa tai vakuutusta. Käyttöraha on n. 500 euroa ja sillä pitää maksaa kaikki.

Vierailija
17/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei makseta koko vuokraa eikä puhelinlaskua, auton huoltoa tai vakuutusta. Käyttöraha on n. 500 euroa ja sillä pitää maksaa kaikki.

Mutta jos tulee yllättäviä menoa, lääkäri, silmälasit, pesukone hajoaa tms, saat harkinnanvaraista käsittääkseni kaikkeen noihin. Muut joutuvat omista pienistä tuloista maksamaan nuo samat.

Vierailija
18/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi hitossa sinä hikoilet töitä tehden, jos kerta Kela kustantaisi kaiken kun vain lopettaisit työnteon?

Itse olet asuntolainasi ottanut, siitä et työttömiä voi syyttää!

Vierailija
19/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos tulee yllättäviä menoa, lääkäri, silmälasit, pesukone hajoaa tms, saat harkinnanvaraista käsittääkseni kaikkeen noihin. Muut joutuvat omista pienistä tuloista maksamaan nuo samat.

Saan, mutta esim. silmälasit maksoin ihan omalla rahalla. Ja aika harvoin tulee tarvetta noillekaan, pesukoneetkin olen ostanut (10 vuoden välein) aina silloin, kun olen saanut palkkaa. Monella työssäkäyvällä on työterveyshuolto, jossa hoidetaan kaikki.

Vierailija
20/80 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Olen minäkin ollut työssäkäyvä ja silloinkin riitti rahat ihan hyvin ja jäi säästöönkin. Elämänhallinnan puutetta, jos ei palkasta jää mitään käteen.

T. Toimeentulotukiasiakas