Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääpuheet loppuivat kuin seinään mitä te tekisitte?

Vierailija
17.07.2025 |

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä kaksi vuotta, asuttu saman katon alla lähes alusta asti. Suhteen alussa hän puhui naimisiinmenosta ja kysyi myös, mitä minä toivon elämältä. Olin iloinen, ajattelin, että olen kohdannut ihmisen, jonka kanssa haluamme samoja asioita.

Nyt kaksi vuotta myöhemmin hääpuheet ovat kaikonneet. Olen hienovaraisesti vihjaillut, mutta asia ei ole enää ollut hänelle mikään puheenaihe. Eilen petyin lopullisesti, tämäkin kesä meni ilman kosintaa, vaikka salaa toivoin.

Kun asia viimein tuli puheeksi, hän sanoi ettei sopivaa hetkeä ole tullut, mutta "naimisiin meno on ihan mahdollinen". Mitä se edes tarkoittaa? Hän sanoo haluavansa olla kanssani lopun elämäänsä, että kaikki järjestyy, ja ihmettelee miksi en luota häneen.

Olemme molemmat olleet aiemmin naimisissa. Hän on ollut sen jälkeen vielä kerran kihloissa, minä en. Lapsia ei ole.

Kysyn nyt teiltä: Odotanko turhaan? Voiko tämä oikeasti vielä johtaa johonkin vai pitäisikö herätä siihen, että hän ei ehkä aio koskaan kosia?

Kaipaan rehellisiä ajatuksia. Olenko kohtuuton vai oikeutetusti pettynyt? Ja olisiko tässä ajassa jo pitänyt tapahtua?

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette, onko toiveissa saada lapsia? Mitä avioliitto antaisi sinulle sen lisäksi, että jo asutte yhdessä ja miehesi haluaa olla jatkossakin kanssasi? Minun mielestäni 2 vuotta on melko lyhyt tutustumisaika avioliittoa ajatellen.

Vierailija
22/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarkoitus olla loppuelämä yhdessä, mikä helkkari kiire sitä on naimisiimenolla? Varsinkin, kun prinsessaleikit on jo keraalleen leikitty. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei halua sinun kanssa naimisiin, olisi jo kosinut jo aikaa sitten. Hän haluaa jonkinlaisen välimallisuhteen, kunnes sitten löytää ja rakastuu johonkin toiseen/kosii uutta naista sitten samantien. Hän ei vaan halua sitä, painostamalla eroatte vain nopeampaa. Sun kannattaa miettiä onko sulle se naimisiin meno nyt niin tärkeää, olisitteko onnellisia kevytsuhteessa. 

Vierailija
24/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se naimisiin meno muuttaisi teidän arjessa? 

Ei mitään, eikä tarvitsekaan. Alkuun puhuimme ettemme halua elää avokkeina loppuelämäämme. En halua käydä keskustelua siitä miksi pitäisi tai ei pitäisi mennä naimisiin, sitä en nyt kysynyt joten unohda.

ap

Vierailija
25/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ei halua sinun kanssa naimisiin, olisi jo kosinut jo aikaa sitten. Hän haluaa jonkinlaisen välimallisuhteen, kunnes sitten löytää ja rakastuu johonkin toiseen/kosii uutta naista sitten samantien. Hän ei vaan halua sitä, painostamalla eroatte vain nopeampaa. Sun kannattaa miettiä onko sulle se naimisiin meno nyt niin tärkeää, olisitteko onnellisia kevytsuhteessa. 

Aikaa sitten? Pari on ollut yhdessä vasta 2 vuotta. Harva innostuu siitä, jos heti ensitreffeillä ruvetaan kosimaan. 

Vierailija
26/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mies suhteen alkuhuumassa puhunut naimisiinmenosta, mutta ajan kuluessa alkanut epäröimään /ei pidäkään sitä enää niin tärkeänä asiana? Ehkä hän kokee, että se ei toisi suhteelle lisäarvoa.

Kannattaa kuitenkin suoraan keskustella asia halki. Käydä läpi mitä kumpikin haluaa tai ei halua.

Vierailija
27/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään, eikä tarvitsekaan. Alkuun puhuimme ettemme halua elää avokkeina loppuelämäämme. En halua käydä keskustelua siitä miksi pitäisi tai ei pitäisi mennä naimisiin, sitä en nyt kysynyt joten unohda.

ap

Se on hyvinkin olennainen asia tämän aiheen kannalta, että miksi pitäisi tai ei pitäisi mennä naimisiin? Vai oliko ketjun idea vain päästä haukkumaan miestä, joka ei ole kahdessa vuodessa kosinut? 

Vierailija
28/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tarkoitus olla loppuelämä yhdessä, mikä helkkari kiire sitä on naimisiimenolla? Varsinkin, kun prinsessaleikit on jo keraalleen leikitty. 

Leskenoikeudet toisen kuollessa. Näitä ei kaikkia saa, jos menee naimisiin vanhana, eikä ole yhteisiä lapsia. 

Vierailija
29/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas lihavilla ongelma

Vierailija
30/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli kyse on vain lopulta siittä että sinä haluat päivän prinsessana? Itse miehenä ajattelen että jos naiselle ei riitä maistraatti häät avioehdolla niin sitten niitä häitä ei tapahdu. Tuon verran voin joustaa ajatuksesta että naimisiin en mene. En itse tunne yhtään miestä kenellä olisi käynyt hyvin avioliiton myötä jos nainen ei ole suostunut avioehtoon

Vierailija
31/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei nyt varmaan tiedä, että se naimisiinmeno on niin tärkeää sinulle. Tai ne häät. 

Usein miehet eivät niin kovin halua naimisiin, he menevät, koska niin naisenmielestä kuuluu tehdä, ja haluavat tehdä naisen tyytyväiseksi. Täällähän oli jo tämä tai joku muu aloitus, jossa kerrottiin, että kun on seurusteltu kaksi vuotta "kuuluu" kosia. Siis kihlautua

Minusta outo ajatus. Eihän asioilla ole mitään aikataulua, miten ne parisuhteessa kuuluu hoitaa

Vierailija
32/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko mies suhteen alkuhuumassa puhunut naimisiinmenosta, mutta ajan kuluessa alkanut epäröimään /ei pidäkään sitä enää niin tärkeänä asiana? Ehkä hän kokee, että se ei toisi suhteelle lisäarvoa.

Kannattaa kuitenkin suoraan keskustella asia halki. Käydä läpi mitä kumpikin haluaa tai ei halua.

Ajatteleeko ap että tästä menee joku taika jos asiaa joutuu keskustelemaan halki? Itselläni oli näin. Halusin että yllätyksellisyys säilyisi ja että mies tekisi sen omasta aloitteestaan. Näin meillä kävikin. Keskustelematta, puoli vuotta seurustelun jälkeen. Olemme olleet naimisissa 17 vuotta. 

Vierailija
33/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Te molemmat olette jo olleet kerran naimisissa.

Vierailija
34/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaa sitten? Pari on ollut yhdessä vasta 2 vuotta. Harva innostuu siitä, jos heti ensitreffeillä ruvetaan kosimaan. 

Vakavissa suhteissa tiedetään samantien, mitä kumpikin haluaa. Ja asiat menee aika oppikirjamaisesti. Kihloihin mennään yleensä silloin kun muutetaan yhteen ja naimisiin sitten siitä aika nopeaan. Yhteinen elämä/omaisuus/yritys perustetaan ja aletaan rakentaa yhdessä hyvää tulevaisuutta. Kyllä 2 vuoden odottelun jälkeen pitäisi sen suhteen suunta, vai onko sitä edes tulossa. 

Vierailija
35/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli kyse on vain lopulta siittä että sinä haluat päivän prinsessana? Itse miehenä ajattelen että jos naiselle ei riitä maistraatti häät avioehdolla niin sitten niitä häitä ei tapahdu. Tuon verran voin joustaa ajatuksesta että naimisiin en mene. En itse tunne yhtään miestä kenellä olisi käynyt hyvin avioliiton myötä jos nainen ei ole suostunut avioehtoon

Vastataan vielä tähän. Olen meistä varakkaampi ja aion pyytää avioehtoa. Lisäksi haluamme maistraattivihkimisen. Tästä puhuimme jo vuosi sitten mutta mitään ei näytä tapahtuvan.

ap

Vierailija
36/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset kosi itse? Tai sano miehellesi, että kosi minua. Lopeta tuollainen vihjailu-

Kun asia tuli puheeksi niin kerroin miksi olen pettynyt että olisin halunnut naimisiin. Silloin sain tuon vastauksen jonka ekassa viestissä jo kirjoitin. Naimisiin meno on mahdollinen muttei ole tullut muka sopivaa hetkeä. 

ap

Eli olet jo kosinut. Kosinta tarkoittaa naimisiinmenon puheeksi ottamista.

Vierailija
37/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavissa suhteissa tiedetään samantien, mitä kumpikin haluaa. Ja asiat menee aika oppikirjamaisesti. Kihloihin mennään yleensä silloin kun muutetaan yhteen ja naimisiin sitten siitä aika nopeaan. Yhteinen elämä/omaisuus/yritys perustetaan ja aletaan rakentaa yhdessä hyvää tulevaisuutta. Kyllä 2 vuoden odottelun

Ei ole mitään tuollaisia sääntöjä. Naimisiinmeno ei ole kaikille mikään pikkujuttu, johon ollaan valmiita syöksymään välittömästi. Etenkin, kun jo kerran on ollut naimisissa, ei ole kiire tehdä samaa virhettä uudestaan. Hätiköimällä ei tule kuin vesipäisiä lapsia. 

Vierailija
38/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset aina kyselevät mieheltä suu vaahdossa tahtooko tämä naimisiin, eli kosivat miestä, mutta sen jälkeen aina sanovat että se oli mies joka kosi? 

Vierailija
39/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies ei vaan halua. Käy jossain maksullisissa työmatkoillaan. Hommaa jotakin. Tutki sen puhelin ja lue hänen sähköpostit. 

Vierailija
40/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi odotat kosintaa, etkä kosi itse? Niin saa tehdä, eikä tarvitse olla edes karkauspäivä. 

Me olemme aika konservatiivisia molemmat ja meillä sama ajatus kosimisesta että mies tekee sen. En myöskään halua naimisiin jossei hän halua sitä aidosti itse mutta sitten tämä suhde ei varmaankaan ole meille oikea kummallekaan.

ap

Konservatiivisia? Muutatte lähes välittömästi yhteen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi