Hääpuheet loppuivat kuin seinään mitä te tekisitte?
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä kaksi vuotta, asuttu saman katon alla lähes alusta asti. Suhteen alussa hän puhui naimisiinmenosta ja kysyi myös, mitä minä toivon elämältä. Olin iloinen, ajattelin, että olen kohdannut ihmisen, jonka kanssa haluamme samoja asioita.
Nyt kaksi vuotta myöhemmin hääpuheet ovat kaikonneet. Olen hienovaraisesti vihjaillut, mutta asia ei ole enää ollut hänelle mikään puheenaihe. Eilen petyin lopullisesti, tämäkin kesä meni ilman kosintaa, vaikka salaa toivoin.
Kun asia viimein tuli puheeksi, hän sanoi ettei sopivaa hetkeä ole tullut, mutta "naimisiin meno on ihan mahdollinen". Mitä se edes tarkoittaa? Hän sanoo haluavansa olla kanssani lopun elämäänsä, että kaikki järjestyy, ja ihmettelee miksi en luota häneen.
Olemme molemmat olleet aiemmin naimisissa. Hän on ollut sen jälkeen vielä kerran kihloissa, minä en. Lapsia ei ole.
Kysyn nyt teiltä: Odotanko turhaan? Voiko tämä oikeasti vielä johtaa johonkin vai pitäisikö herätä siihen, että hän ei ehkä aio koskaan kosia?
Kaipaan rehellisiä ajatuksia. Olenko kohtuuton vai oikeutetusti pettynyt? Ja olisiko tässä ajassa jo pitänyt tapahtua?
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei halua sinun kanssa naimisiin, olisi jo kosinut jo aikaa sitten. Hän haluaa jonkinlaisen välimallisuhteen, kunnes sitten löytää ja rakastuu johonkin toiseen/kosii uutta naista sitten samantien. Hän ei vaan halua sitä, painostamalla eroatte vain nopeampaa. Sun kannattaa miettiä onko sulle se naimisiin meno nyt niin tärkeää, olisitteko onnellisia kevytsuhteessa.
Aikaa sitten? Pari on ollut yhdessä vasta 2 vuotta. Harva innostuu siitä, jos heti ensitreffeillä ruvetaan kosimaan.
Vakavissa suhteissa tiedetään samantien, mitä kumpikin haluaa. Ja asiat menee aika oppikirjamaisesti. Kihloihin mennään yleensä silloin kun muutetaan yhteen ja naimisiin sitten siitä aika nopeaan. Yhteinen elämä/omaisuus/yritys perustetaan ja aletaan rakentaa yhdess
Tutkitusti avioliitot, jotka solmitaan kohtuullisen lyhyen seurustelun jälkeen, kestävät pisimpään. Jos pitää monta vuotta miettiä, on tuskin kauhean vahva kokemus siitä, että tämä on se oikea.
Tutkitusti avioliitot, jotka solmitaan kohtuullisen lyhyen seurustelun jälkeen, kestävät pisimpään. Jos pitää monta vuotta miettiä, on tuskin kauhean vahva kokemus siitä, että tämä on se oikea.
Missäs tuollaisen tutkimuksen teit? :D
P.S. Toinen voi olla se oikea, vaikka ei ikinä mentäisi naimisiin. Ei avioliitto ole ainut tapa olla yhdessä.
Miksi noin kova kiire toista kertaa naimisiin?
Anna sen miehen hetki hengittää, kolmas kerta kihloihin ei oo mikään pakottamisen paikka. Kuten jo miehen osalta todettua, ei se kihlaus ole tae naimisiinmenosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se naimisiin meno muuttaisi teidän arjessa?
Ei mitään, eikä tarvitsekaan. Alkuun puhuimme ettemme halua elää avokkeina loppuelämäämme. En halua käydä keskustelua siitä miksi pitäisi tai ei pitäisi mennä naimisiin, sitä en nyt kysynyt joten unohda.
ap
Eli kyse on vain lopulta siittä että sinä haluat päivän prinsessana? Itse miehenä ajattelen että jos naiselle ei riitä maistraatti häät avioehdolla niin sitten niitä häitä ei tapahdu. Tuon verran voin joustaa ajatuksesta että naimisiin en mene. En itse tunne yhtään miestä kenellä olisi käynyt hyvin avioliiton myötä jos nainen ei ole suostunut avioehtoon
Vastataan vielä tähän. Olen meistä varakkaampi ja aion pyytää avioehtoa. Lisäks
Eli kosinnat on kosittu. Olisiko aika sopia se päivämäärä, ja hoitaa homma?
Vierailija kirjoitti:
Anna sen miehen hetki hengittää, kolmas kerta kihloihin ei oo mikään pakottamisen paikka. Kuten jo miehen osalta todettua, ei se kihlaus ole tae naimisiinmenosta.
Pallo jalkaan, että saa varmistettua itselleen osuuden miehen rahoista. Johan täällä joku perusteli pikaista aviotumista leskeneläkkeellä. Kertoo kaiken olennaisen naisten motiiveista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole kiire alttarille todistamaan rakkauttaan. Mies haluaa edetä rauhassa ettei tule (taas) tehtyä hätiköityä päätöstä, joka johtaa avioeroon.
Mies olisi voinut jatkaa seurustelua ilman yhteenmuuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pallo jalkaan, että saa varmistettua itselleen osuuden miehen rahoista. Johan täällä joku perusteli pikaista aviotumista leskeneläkkeellä. Kertoo kaiken olennaisen naisten motiiveista.
Varmaan luit että ap varakkaampi mutta aina löytyy misogynistejä täältä palstalta se on huomattu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä useammin menee, sitä kiireempi on oltava että ehtii.
Ensimmäisen kerran menin 18-vuotiaana. Toisen kerran 20-vuotiaana. Kolmannen kerran 23-vuotiaana. Neljännen kerran 28-vuotiaana. Viidennen kerran 34-vuotiaana. Kuudennen kerran 42-vuotiaana. Seitsemännen kerran 48-vuotiaana. Kahdeksannen kerran 58-vuotiaana. Yhdeksännen ja nykyisen avioliiton solmin 64-vuotiaana.
Eikös hääpuheita yleensä pidetä häissä? Jos häitä ei ole tulossa niin silloin ei tule hääpuheitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan luit että ap varakkaampi mutta aina löytyy misogynistejä täältä palstalta se on huomattu.
Saahan sitä netissä valehdella mitä haluaa. Mutta jos naimisiin on noin kova kiire, kyllä se kertoo kaiken olennaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi odotat kosintaa, etkä kosi itse? Niin saa tehdä, eikä tarvitse olla edes karkauspäivä.
Me olemme aika konservatiivisia molemmat ja meillä sama ajatus kosimisesta että mies tekee sen. En myöskään halua naimisiin jossei hän halua sitä aidosti itse mutta sitten tämä suhde ei varmaankaan ole meille oikea kummallekaan.
ap
Olette olleet jo kerran naimissa, mikä ihmeen hinku on mennä toisenkin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leskeneläkettä maksetaan myös miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leskeneläkettä maksetaan myös miehille.
Juu, mutta ap on nainen ja ap on se, jolla tässä on hirveä kiire naimisiin,
Vierailija kirjoitti:
Missäs tuollaisen tutkimuksen teit? :D
P.S. Toinen voi olla se oikea, vaikka ei ikinä mentäisi naimisiin. Ei avioliitto ole ainut tapa olla yhdessä.
Me olemme olleet 20 vuotta avoliitossa, eikä mulla ole mitään haluja naimisiin, ei se meidän suhdetta muuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä netissä valehdella mitä haluaa. Mutta jos naimisiin on noin kova kiire, kyllä se kertoo kaiken olennaisen.
Ok. Mieheni kosi minua puolen vuoden seurustelun jälkeen. Mitä se sinusta kertoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mieheni kosi minua puolen
Ok. Miksi luulet, että sinun elämäsi liittyy jotenkin minuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi odotat kosintaa, etkä kosi itse? Niin saa tehdä, eikä tarvitse olla edes karkauspäivä.
Me olemme aika konservatiivisia molemmat ja meillä sama ajatus kosimisesta että mies tekee sen. En myöskään halua naimisiin jossei hän halua sitä aidosti itse mutta sitten tämä suhde ei varmaankaan ole meille oikea kummallekaan.
ap
Ettekö voisi istua keittiönpöydän äärelle ja keskustella tämän asian läpi? Sitten kerrot miehelle, miten ja missä haluat, että sinua kositaan.
KOnservatiiviset ihmiset eivät odota kosintaa, heille avioliitto on sopimus, joka neuvotellaan. Kun puolin ja toisin asiat on selvillä, voi mennä avioon, mutta tuollainen jatkuva vihjailu siitä, että haluaa itseään kosittavan - ei siitä voi onnellista liittoa tulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei halua sinun kanssa naimisiin, olisi jo kosinut jo aikaa sitten. Hän haluaa jonkinlaisen välimallisuhteen, kunnes sitten löytää ja rakastuu johonkin toiseen/kosii uutta naista sitten samantien. Hän ei vaan halua sitä, painostamalla eroatte vain nopeampaa. Sun kannattaa miettiä onko sulle se naimisiin meno nyt niin tärkeää, olisitteko onnellisia kevytsuhteessa.
Aikaa sitten? Pari on ollut yhdessä vasta 2 vuotta. Harva innostuu siitä, jos heti ensitreffeillä ruvetaan kosimaan.
Vakavissa suhteissa tiedetään samantien, mitä kumpikin haluaa. Ja asiat menee aika oppikirjamaisesti. Kihloihin mennään yleensä silloin kun muutetaan yhteen ja naimisiin sitten siitä aika nopeaan. Yhteinen elämä/omaisuus/yritys perustetaan ja aletaan rakentaa yhdessä hyvää tulevaisuutta. Kyllä 2 vuoden odottelun
Hemmetti, meillä ei taidakaan olla vakavaa suhdetta, koska aviotta oltu yhdessä jo 35 vuotta. Eikä edes keskusteltu kosinnasta!
Vierailija kirjoitti:
Meneekö joku oikeasti kahden vuoden seurustelun jälkeen naimisiin?
Me oltiin oltu 10 vuotta ennen kuin edes harkitsin.
Me oltiin tunnettu 7kk kun mentiin naimiiin. Siitäkin ajasta suurin osa oltiin eri puolilla Suomea. Kihloihin mentiin kuukauden tuttavuuden jälkeen. Siitäkin ajasta oltiin oikeasti yhdessä vähän yli viikko. Yhteen muutettiin oltuamme naimisissa 3kk. Yhdessä oltiin melkein 35v kunnes kuolema erotti.
Lasten hankkimista harkitsin pitkään. Ensimmäinen syntyi 12 v hääpäivän jälkeen.
🤣🤣🤣