Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääpuheet loppuivat kuin seinään mitä te tekisitte?

Vierailija
17.07.2025 |

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä kaksi vuotta, asuttu saman katon alla lähes alusta asti. Suhteen alussa hän puhui naimisiinmenosta ja kysyi myös, mitä minä toivon elämältä. Olin iloinen, ajattelin, että olen kohdannut ihmisen, jonka kanssa haluamme samoja asioita.

Nyt kaksi vuotta myöhemmin hääpuheet ovat kaikonneet. Olen hienovaraisesti vihjaillut, mutta asia ei ole enää ollut hänelle mikään puheenaihe. Eilen petyin lopullisesti, tämäkin kesä meni ilman kosintaa, vaikka salaa toivoin.

Kun asia viimein tuli puheeksi, hän sanoi ettei sopivaa hetkeä ole tullut, mutta "naimisiin meno on ihan mahdollinen". Mitä se edes tarkoittaa? Hän sanoo haluavansa olla kanssani lopun elämäänsä, että kaikki järjestyy, ja ihmettelee miksi en luota häneen.

Olemme molemmat olleet aiemmin naimisissa. Hän on ollut sen jälkeen vielä kerran kihloissa, minä en. Lapsia ei ole.

Kysyn nyt teiltä: Odotanko turhaan? Voiko tämä oikeasti vielä johtaa johonkin vai pitäisikö herätä siihen, että hän ei ehkä aio koskaan kosia?

Kaipaan rehellisiä ajatuksia. Olenko kohtuuton vai oikeutetusti pettynyt? Ja olisiko tässä ajassa jo pitänyt tapahtua?

Kommentit (173)

Vierailija
1/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa hankala.

Vierailija
2/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi odotat kosintaa, etkä kosi itse? Niin saa tehdä, eikä tarvitse olla edes karkauspäivä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kosi itse? Tai sano miehellesi, että kosi minua. Lopeta tuollainen vihjailu-

Vierailija
4/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi odotat kosintaa, etkä kosi itse? Niin saa tehdä, eikä tarvitse olla edes karkauspäivä. 

Me olemme aika konservatiivisia molemmat ja meillä sama ajatus kosimisesta että mies tekee sen. En myöskään halua naimisiin jossei hän halua sitä aidosti itse mutta sitten tämä suhde ei varmaankaan ole meille oikea kummallekaan.

ap

Vierailija
5/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavan keskustelun paikka. 

Vierailija
6/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kosi itse? Tai sano miehellesi, että kosi minua. Lopeta tuollainen vihjailu-

Kun asia tuli puheeksi niin kerroin miksi olen pettynyt että olisin halunnut naimisiin. Silloin sain tuon vastauksen jonka ekassa viestissä jo kirjoitin. Naimisiin meno on mahdollinen muttei ole tullut muka sopivaa hetkeä. 

ap

Vierailija
7/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt suoraan häneltä tätä. Ja kyllä miehen kuuluu kotia, ei naisen. 

Vierailija
8/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi keskustella vakavasti muttei kosia. Itsenäinen vahva nainen tosiaankin...

Vierailija
9/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on jos siltä tuntuu.

Vierailija
10/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko näistä suhteista kestää jossa mies on pakotettu naimisiin

Vierailija
11/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme aika konservatiivisia molemmat ja meillä sama ajatus kosimisesta että mies tekee sen. En myöskään halua naimisiin jossei hän halua sitä aidosti itse mutta sitten tämä suhde ei varmaankaan ole meille oikea kummallekaan.

ap

Ei ole kovin konservatiivista, että on kaksi vuotta koinittu ilman papin aamenta. 

Vierailija
12/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli keskustelussa eilen mutta en halua painostaa. 

ap

Vierailija
13/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua kanssasi naimisiin. Ei kannata jäädä odottamaan mahdotonta.

Vierailija
14/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se naimisiin meno muuttaisi teidän arjessa? 

Vierailija
15/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei ole kovin konservatiivista, että on kaksi vuotta koinittu ilman papin aamenta. 

Ei niin, suoraan vaan naimisiin ekoilta treffeiltä. 

Vierailija
16/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko näistä suhteista kestää jossa mies on pakotettu naimisiin

Miten mies on pakotettu naimisiin, jos nainen kosii? Mies voi vastata kosintaan kieltävästi. 

Vierailija
17/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole kiire alttarille todistamaan rakkauttaan. Mies haluaa edetä rauhassa ettei tule (taas) tehtyä hätiköityä päätöstä, joka johtaa avioeroon. 

Vierailija
18/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö joku oikeasti kahden vuoden seurustelun jälkeen naimisiin? 

Me oltiin oltu 10 vuotta ennen kuin edes harkitsin.

Vierailija
19/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua kanssasi naimisiin. Ei kannata jäädä odottamaan mahdotonta.

No eipä ap:kaan halua miehen kanssa naimisiin, joten. Sivusta 

Vierailija
20/173 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota avioehtoa jos vaikka siinä vaiheessa saisit ne häät mitä haluat? Ja ihan uteliaisuutta näin tasa-arvon aikakautena. Miksi et itse kosi kun kerran noin kovasti naimisiin haluat? Nykypäivänä kun elämme tuota tasa-arvon aikautta niin mikään ei estä sinua kosimasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi